Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Homee 500cm monteringskit inte i lager fören 29/6
https://www.amazon.se/HOOMEE-Luftl%C3%A5s-f%C3%B6r-mobil-luft...

Någon som vet liknande med 500cm som är lika prisvärt?
400cm räcker inte runt mitt fetto fönster.

Har 508cm omkrets runt mitt

https://se.trotec.com/produkter-och-tjaenster/maskiner-homeco...

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem

Super, tackar

Permalänk
Medlem

Köpte en EXP26U338CW för några veckor sedan och är nöjd med den - får ner temperaturen från 26 till 22 grader på dagarna. Det verkar dock lagras så in i helsike mycket värme i huset, för så fort jag stänger av den på kvällen så stiger temperaturen igen även om det är under 20 grader utomhus vid den tidpunkten. Får väl sova med den på, I guess.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Meningen att det ska läcka ut vatten från undersidan? på EXP34u338w? Ej läst manual ännu men startade bara igång den på cool high igår kväll och märkte nu att det läckt ut typ 2dl vatten på golvet? Mycker mer vatten under enheten också som ej syns på bild
https://i.imgur.com/jwXeoJy.jpg

Körde den i 1.5 timme igen och märkte återigen att den läckt ut en massa vatten på golvet. Detta är även efter att jag tömt den övre och undre tanken helt!... Cool, 22 grader celsius, Hi

Edit: nää nu har den totalt ballat ur. Jag flyttade den för att torka bort vattnet, sedan när jag flyttade tillbaka den så har det bildats ytterligare en pöl under de 2 minuter den stod där, sen efter jag torkade upp den pölen och flyttade den igen så har det bildats ännu en pöl. Vafan

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Går det ett litet rör ut från den på vänster sidan? En pump kanske?

Nix inga rör eller något som sticker ut. Endast en axel som går ut till vänster och in under evaporatorn(?)

Skrivet av mikkotahtinen:

Jag kan ha fel, men det kan vara att kylmediumet kan vara på väg att vara slut. Känner igen ljudet från bilens AC när det var på väg att gå mot slutet och behövdes påfyllning.

Jag antar att det finns några här på forumet som har bättre koll, men det är min gissning.

Länk till bil forum (Saab) om ac som låter som du beskriver:
http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/79400-Pysande-l...

Hoppas det löser sig.

Tack. Trodde det först också men om jag tömmer maskinen på vatten (brukar få ut ca 2dl) så att den är torr inuti då låter den inget (förutom vanliga AC brummandet då från kompressorn). Men det kanske är lika bra att en tekniker får kika på den. Har märkt att luften som kommer ut inte är lika kallt längre som tidigare. Direkt vid köp så mätte jag ca 9 grader vid utblåset och nu får den kämpa för att komma ner till 15-16 grader.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Sådär låter min också när jag startar den, sen efter nån minut eller två så börjar den låta som vanligt igen.
Min har två år på nacken. EXP35U558CW.
Sen när den kör som vanligt är det mer som ett "woom woom woom woom" ljud som går upp och ned i frekvens. Inget mysigt ljud men jävligt skönt med kyla.

Allt vatten förångas dock korrekt i min maskin, aldrig på 2 år behövt tömma eller använda någon slang. Det försvinner ut genom fönstret.

Hmm okej Tack för input. Jag har provat tömma den och då får jag oftast ut runt 2dl som sagt. Dock kan jag köra och ha den igång 24/7 utan att det blir mer vatten än så, det är ju lite märkligt.

Skrivet av CrazyDriver:

@Brallan Ser inte riktigt ut som en pump, mer som en elektronisk vattenventil.

Själv köpte jag nyligen en Electrolux EXP26U338CW och är grymt besviken på prestandan. Den låter verkligen helt fruktansvärt. Frånluften som leds ut genom fönstret blir riktigt varm vilket väl borde betyda att den kyler luften, ändå upplever jag inte att den kyler särkilt bra. Det är inte som vår luftvärmepump eller i bilen där det blir iskallt redan efter några minuter. Att det tar tid att kyla ett helt rum är väl en sak, men själva utblåset borde väl bli ordenligt kallt?

Ja, prylen har något slags axel som går ut till vänster som börjar snurra när maskinen startar. Kanske är något som är felmonterat och inte ska plaska i vattnet?

Permalänk

Att tänka på i dessa grymt varma och fuktiga tider är att de flesta AC som säljs på elektronikjättarna etc här i Sverige inte gör särskilt mkt till eller från.
Man måste antingen ta hål i väggen eller ha fönster/balkong/verandadörr öppen såpass att ett rör på nästan 2dm kan forsla ut varmluften. Då kommer mer varmluft in (+ det negativa m öppen dörr på nätter) samt ev oväsen utifrån.
De små "AC-pelare" som hör t de billigare är helt inefektiva. De pumpar ut lika mkt värme i rummet som kyla, och luften är inte särskilt sval heller.
Överväg fläktar för att få rörelse i luften.

Nog saknar man de brutala amerikanska kylaggregaten på hotellrum etc där man nästan kan skapa ett arktiskt klimat inomhus.
När Freon förbjöds försvann de smidigaste kyllösningarna.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Körde den i 1.5 timme igen och märkte återigen att den läckt ut en massa vatten på golvet. Detta är även efter att jag tömt den övre och undre tanken helt!... Cool, 22 grader celsius, Hi

https://i.imgur.com/Zc9Jy5E.jpg

Det där set inte rätt ut. Kör du enbart i cool läge borde det inte bildas något kondensvatten. Antingen är ventilerna till vattnet inte ordentligt iskruvade, eller så läcker det vatten inuti maskinen. Just av denna anledningen skulle jag aldrig köra en AC utan ett plastskydd under. Behövs inte mycket vatten för att förstöra ett parkettgolv och man vill gärna inte ha något som står och läcker vatten på ovanvåningen.

Någon tipsade om att köra i avfuktingsläge och det kan man ju såklart göra, men då blir det väldigt mycket kondensvatten och då måste man i princip ha en slang inkopplad vilket blir väldigt krångligt.

Det enda som funkar hemma är att vänta tills solen är påväg ner och öppna alla fönster. Helst skulle man haft någon form av byggfläkt så att man kan dra ut värmen. Nackdelen är att man får in en massa pollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Det där set inte rätt ut. Kör du enbart i cool läge borde det inte bildas något kondensvatten. Antingen är ventilerna till vattnet inte ordentligt iskruvade, eller så läcker det vatten inuti maskinen. Just av denna anledningen skulle jag aldrig köra en AC utan ett plastskydd under. Behövs inte mycket vatten för att förstöra ett parkettgolv och man vill gärna inte ha något som står och läcker vatten på ovanvåningen.

Någon tipsade om att köra i avfuktingsläge och det kan man ju såklart göra, men då blir det väldigt mycket kondensvatten och då måste man i princip ha en slang inkopplad vilket blir väldigt krångligt.

Det enda som funkar hemma är att vänta tills solen är påväg ner och öppna alla fönster. Helst skulle man haft någon form av byggfläkt så att man kan dra ut värmen. Nackdelen är att man får in en massa pollen.

Kontaktat support nu. Verkar läcka från undersidan på maskinen på något sätt. Läcker iallafall inte från någon av utloppen där man tömmar de båda tankarna på vatten då nåda är snustorra och korkarna sitter stenhårt. Jäkla tur att jag inte körde den på parketten utan på mitt sketna sovrumsgolv istället. Hade blivit en kostsam historia...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Edit: nää nu har den totalt ballat ur. Jag flyttade den för att torka bort vattnet, sedan när jag flyttade tillbaka den så har det bildats ytterligare en pöl under de 2 minuter den stod där, sen efter jag torkade upp den pölen och flyttade den igen så har det bildats ännu en pöl. Vafan

På päronens AC, som ska skicka ut fukten via slange till utsidan och inte ska behöva tömmas, så gör det stor skillnad på om utslangen går någorlunda rakt ut genom fönstret eller om den har krökar. Vi kunde inte förstå varför den läckte men bara ibland och det visade sig vara anledningen. Då snackar vi inte några tajta krökningar utan bara jämfört med om slangen gick så rakt som möjligt hela vägen. Förmodligen orkade den då inte putta ut fukten som då istället hamnade kvar i maskinen. Om det sen är problemet för just dig är så klart svårare veta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Behöver man ansluta någon dränering, eller räcker det med den inbyggda behållaren?
Jag har en Well P7

En Electrolux Chillflex Pro behöver dränering och min rekommendation är helt enkelt en 10L billig skurhink från Hornbach på 15 kr
Kolla upp vad som gäller för din AC.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Känns ju som det är läge för reklamation av den. Sådär ska det verkligen inte vara.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

På päronens AC, som ska skicka ut fukten via slange till utsidan och inte ska behöva tömmas, så gör det stor skillnad på om utslangen går någorlunda rakt ut genom fönstret eller om den har krökar. Vi kunde inte förstå varför den läckte men bara ibland och det visade sig vara anledningen. Då snackar vi inte några tajta krökningar utan bara jämfört med om slangen gick så rakt som möjligt hela vägen. Förmodligen orkade den då inte putta ut fukten som då istället hamnade kvar i maskinen. Om det sen är problemet för just dig är så klart svårare veta...

Säkerligen något sådant som är problemet. Svårt att få den rak dock när hålet för fästet av slangen vätter rakt utåt, slangen är endast 150 cm lång och den ska upp till fönstret. Så blir automatiskt en böj därnere oavsett hur jag placerar den. Lösningen skulle kanske vara att köra slangen längs marken till balkongdörren istället. Ska testa och se om det gör någon förbättring!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Haha ja, alltså om man tar rätt mått och åker till en bygghandel och fixar allt där (med deras verktyg) så kanske det går snabbt.
Jag har skruvmejslar, en bättre skruvdragare/borr och typ hammare hemma.
Kitten är bara tyg och klister med kardborrband. Men såklart upp till var och en.

Ahhh ja, då blir det svårare. ... Hade ungefär samma som dig + en sticksåg innan jag flyttade till hus. Nu har jag till och med en vinkelslip vilket jag aldrig trodde jag skulle ha nytta av.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hej, om jag minns rätt så mäter man endast 1 långsida + 2 kortsidor av fönstret, inte hela omkretsen. Jag KAN ha fel, men tror det är så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skrivet av Philippk:

Hej, om jag minns rätt så mäter man endast 1 långsida + 2 kortsidor av fönstret, inte hela omkretsen. Jag KAN ha fel, men tror det är så!

Jag och matte är kasst. Jag har 1.25m x 1.25m på mina fönster och använder 400cm. Sen om detta hjälper eller inte är upp till var o en.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Värdelöst svar... Personen är ute efter en bra AC som kyler ordentligt, då kanske man inte bör komma med husmorstips som är så gott som gratis. Eller tycker du att du besvarade personens fråga på ett bra sätt?

Skrivet av mr_sQuinty:

Varför inte skaffa en större pool som man har inomhus och fyller den med kallvatten , samma nivå på svaret men jag tror det skulle funka bättre då kylklamparna måste frysas och frysen producerar mera värme än vad kylklamparna kyler.

Såg tipset här och gav det en ärlig chans och i ärlighetens namn fungerar det. Så varför inte testa innan man ger sig på och köper någonting annat om det är så gott som gratis?
Tanken var inte att komma med husmortips eller försöka håna utan bara dela med mig av min erfarenhet men det låter lite som att det är absolut förbjudet?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

https://se.trotec.com/produkter-och-tjaenster/maskiner-homeco...

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med Delonghi PAC 112 CST. Kyler som bara den och kör med fönsterkitet man fick till. Kan sova med den på utan problem. Snygg i svart med! Damen här hemma var skeptisk till den först med nu älskar hon den, haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag använder just nu det medföljande amerikanska fönsterkittet (en rektangulär plastskiva) som jag bundit fast i fönstret med lite presentsnöre.
Men ACn hjälper absolut. På under 1h tar vi ner tempen från 28+ till någon stans kring 22 , men man känner ju att det kommer lite luft bakvägen.
Bild från andra sidan:
https://i.imgur.com/GAykGSH.jpg

närbild fönster"

Jag behöver den framförallt för att kyla av rummet inför barnens sovstund ( ca 1900), vi har klen ventilation så luften står lite still där.

Om ACn behövde gå hela natten skulle den nog få jobba onödigt mycket utan ett tätt fönsterkitt. Så man får väl väga buller och miljöaspekten mot insatsen att montera ett kit.

Brorsan köpte Woods fönsterkit och sa att det var hyggligt lätt att få på plats.

Jag använder samma kit fast fönstret är öppet nertill , har fyllt ut dom springor som vart kvar med filtar för att minimera draget utifrån.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Såg tipset här och gav det en ärlig chans och i ärlighetens namn fungerar det. Så varför inte testa innan man ger sig på och köper någonting annat om det är så gott som gratis?
Tanken var inte att komma med husmortips eller försöka håna utan bara dela med mig av min erfarenhet men det låter lite som att det är absolut förbjudet?

Skulle nog inte rekommendera det där. El och vatten är ingen bra kombination. Dessutom lär det väl öka luftfuktigheten. I fattigare länder hänger man ofta upp fuktiga lakan inomhus för att sänka temperaturen, men det är nog inte så hälsosamt med allt för fuktig inandningsluft.

Permalänk
Medlem

Alla de där lösningarna ser ju ganska bedrövliga ut. Funderar på om det inte vore snyggare och enklare att sätta ett ventialtionrör vid golvet där man kan koppla på sitt rör när man kör ACn när man inte använder det som en vanlig tillluftsventil.

Det som som verkligen borde göra skillnad är om man hade haft en isolerad slang. Slangen i sig blir ju väldigt varm och den värmen går ju rakt ut i rummet som du för söker kyla. Tyvärr blir en sådan slang ännu mer otymplig, men borde göra hela ACn väldigt mycket mer effektiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Säkerligen något sådant som är problemet. Svårt att få den rak dock när hålet för fästet av slangen vätter rakt utåt, slangen är endast 150 cm lång och den ska upp till fönstret. Så blir automatiskt en böj därnere oavsett hur jag placerar den. Lösningen skulle kanske vara att köra slangen längs marken till balkongdörren istället. Ska testa och se om det gör någon förbättring!

Liten uppdatering igen då. Körde den ytterligare någon timma, men nu med slangen helt rak och ut genom balkongdörren istället. Inget vatten åkte ner på golvets alls, förrens jag stängde av den. Då blev det återigen en pöl på golvet under maskinen och den fortsätter fortfarande att droppa... detta kan väl inte vara normalt kan det

Tror att samma sak hände de andra gångerna också då jag nu på förmiddagen kollade efter vatten regelbundet under den, men när jag väl stängde av den och flyttade på den så var det en stor pöl där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

!!! Sprejen läcker, det är där vattnet sprutas på kondensorn, som läcker ut istället, kanske slangen har lossnat internt? Service-ärende som täcks av garantin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Haha

Vadå inte tror på global warming?! Lite som att ställa sig på vågen, men komma fram till att man nog inte riktigt tror på gravitationen när den visar för mycket. Sen vad eller hur mycket som ska göras åt övervikten eller växthuseffekten kan förstås diskuteras.

Sen kanske man hade överlevt om man bara sitter i underkläder framför fläkten... Men om man kanske ska göra något annat än att så framför en fläkt hela dagen kanske man kanske vill använda en AC. Är man miljömupp så får man väl köpa till solceller att driva AC med :).

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

!!! Sprejen läcker, det är där vattnet sprutas på kondensorn, som läcker ut istället, kanske slangen har lossnat internt? Service-ärende som täcks av garantin

Verkar vara något sådant. Hör den fortfarande stå och droppa... Kontaktat ÅF till att börja med men blir antagligen även att kontakta Electrolux så att de får byta ut den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en EXP35U538CW våren/sommaren 2019. Körde med gummipluggen insatt både förra och förrförra året utan att tänka en tanke på att den behöver dräneras ibland. Ska nämnas att den alltid har fungerat felfritt trots det och aldrig läckt något. Magi? Jag vet inte, eller så har den bara en gigantisk tank. Eller så har vattnet dunstat. Ingen aning! Fungerar gör den iaf.

Extra intressant är det ju eftersom jag i år började köra slangen inkopplad hela tiden, och min 5L-hink vid sidan om fylls upp på typ ett dygn... kom hem idag till en fullproppad hink och ett blött golv.
Kanske ska stoppa in gummipluggen igen?
Hm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det där är dock inte någon portabel AC. Det är luftvärmepumpar, dem är också extremt mycket bättre på precis allt.
Problemet är för oss i lägenhet att vi inte kan eller får installera utedel och måste ha allting inomhus.

får och får, det man inte ser mår man inte dåligt av

Finns golvmonterbara inom och utomhus delar. bara ett hål i väggen stort som en toalett rulle långt ned som du spacklar igen om du ska flytta sen

Tycker inne AC's borde kunna bli tystare. när min ninja går på max effekt så låter varken inne eller utedelen mycket alls, nästan läskigt tyst faktiskt.

När jag bodde hemma så hade jag en inomhus AC som de flesta i lägenhet har och den lät FÖRDJÄVLIGT. att ha den på nattetid var omöjligt, man fick köra den hårt en eller 2 timmar innan sängående.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Skulle nog inte rekommendera det där. El och vatten är ingen bra kombination. Dessutom lär det väl öka luftfuktigheten. I fattigare länder hänger man ofta upp fuktiga lakan inomhus för att sänka temperaturen, men det är nog inte så hälsosamt med allt för fuktig inandningsluft.

Du vill ha ca 45-55 % luftfuktighet samt 20-22 C inomhus för att kroppen ska må bra.

Att kyla mha befuktning är effektivt och inget som enbart används i fattigare länder. Det brukar bara kunna sänka några grader dock så det är inte användbart i alla applikationer.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

Nu hänger du de där framför fläkten så ev kondens droppar nog bara rakt ner på golvet.

Det är ju dock något av ett nollsummespel i det stora hela (eller räknat på att frysen inte har 100% verkningsgrad blir det varmare egentligen), värmen som skapas av att kyla klamparna hamnar ju i köket istället men en frisk fläkt framför fläkten blir det iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

får och får, det man inte ser mår man inte dåligt av

Finns golvmonterbara inom och utomhus delar. bara ett hål i väggen stort som en toalett rulle långt ned som du spacklar igen om du ska flytta sen

Tycker inne AC's borde kunna bli tystare. när min ninja går på max effekt så låter varken inne eller utedelen mycket alls, nästan läskigt tyst faktiskt.

När jag bodde hemma så hade jag en inomhus AC som de flesta i lägenhet har och den lät FÖRDJÄVLIGT. att ha den på nattetid var omöjligt, man fick köra den hårt en eller 2 timmar innan sängående.

Jag kikade lite på det och det verkar gå att få rätt bra faktiskt. Dock måste man ju installera med hjälp av firma då du måste vara godkänd kyl-tekniker eller vad det nu är.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.