PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av bergstroll86:

Menar de att den nya batchen är till för de som står på reserv? När beställde du?

Jag beställde i fredag 18 juni ca 11:22, som kundtjänst förklarade så går ps5 till dem som köpt innan fredag 18 juni men skulle det bli över så skickar dem till dom som står reserv denna vecka. Annars får vi dem nästa vecka som senast

Permalänk
Skrivet av weewee:

Köpte du också i fredags?

Ja, jag köpte på fredag 18 juni ca 11:22 på MM

Permalänk

Fick min ps5 med ratchet och clank rift apart bundle från webhallen, köpte kl typ 9 idag och kom fram kl 18:20, Tack till alla er här i forumet, hoppas ni allihopa kan också få skaffa en ps5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TacoKrydda:

Jag beställde i fredag 18 juni ca 11:22, som kundtjänst förklarade så går ps5 till dem som köpt innan fredag 18 juni men skulle det bli över så skickar dem till dom som står reserv denna vecka. Annars får vi dem nästa vecka som senast

Så skumt att de ens släpper fler på hemsidan till salu innan de har skickat till oss? Framförallt när de säger att vi står som reserver som ändå köpte vid droppet som var i fredags? Blir spännande att se om vi som köpte innan idag kommer få det först eller de som köpte dagens drop..

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Så skumt att de ens släpper fler på hemsidan till salu innan de har skickat till oss? Framförallt när de säger att vi står som reserver som ändå köpte vid droppet som var i fredags? Blir spännande att se om vi som köpte innan idag kommer få det först eller de som köpte dagens drop..

Jag beställde idag på MM, kan meddela här när jag får min så får vi se om ni fått den eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strikr:

Meh. Jag är "vuxen" och har en massa annat för mig. Hinner inte sitta här och trycka F5 hela dagarna

Detta är en sak jag gillade med hur Webhallen hanterade sina förbokningar av PS5. Många klagade i denna tråden på Webhallens långa förbokningskö men jag tycker det var bra att de tog in många fler bokningar än hur många enheter de skulle få på releasedagen. Då kunde man ställa sig i kön och sedan inte behöva bry sig om detta något mer förrän man fick sin enhet. Då slapp man bevaka alla sidor, köra F5 osv. Även om man inte fick sin enhet samma dag som PS5 släpptes så kunde jag ändå vara lugn på att jag till slut kommer få en enhet innan den blir allmänt tillgänglig i alla butiker beroende på när man ställe sig i kön.

Nu när de har tömt hela sin förbokningskö tycker jag de borde kunna skapa en ny kö där folk kan lägga sina beställningar och samtidigt gallra bort de som redan har fått en PS5 från Webhallen så slipper folk behöva förlita sig på slumpen om man råkar var inne på sidan precis när de har några enheter i lager och istället ha ett rättvist kösystem baserat på när man lade sin bokning/beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeratMost:

Fick min ps5 med ratchet och clank rift apart bundle från webhallen, köpte kl typ 9 idag och kom fram kl 18:20, Tack till alla er här i forumet, hoppas ni allihopa kan också få skaffa en ps5.

Vad skönt för dig. Nu kan du ta sovmorgon

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Jag beställde idag på MM, kan meddela här när jag får min så får vi se om ni fått den eller inte.

Toppen!

Återkommer när jag har mer info om mitt MM köp också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillor:

Min order från webhallen är överlämnad till postnord. När jag följer min order via postnords hemsida står det att paketet väger 1kg? Brukar postnord vara icke exakta vad gäller viktens paket eller är något riktigt galet? PS5 borde ju väga åtminstone 5kg

Enligt PostNord väger min PS5 + extra kontroll 8,3kg.

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Vad skönt för dig. Nu kan du ta sovmorgon

Hahaha aa, nu kan jag äntligen få sova igen.

Permalänk

Jag beställde också från MM idag. Ska också rapportera hur det går, men börjar tvivla på den beställningen mer och mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bergstroll86:

Jag beställde också från MM idag. Ska också rapportera hur det går, men börjar tvivla på den beställningen mer och mer.

Haha ja verkligen!

Tycker de känns så konstigt att lägga upp i lager på hemsidan men sen ha folk på reserv listan sedan tidigare? Bättre att kalla det bokningskö isf.

Permalänk
Medlem

Beställde på MM i fredags

Gjorde beställningen nånstans mellan 11.20-11.30 i fredags. Fick den till utlämningsställe vid lunch tisdag.😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesal:

Gjorde beställningen nånstans mellan 11.20-11.30 i fredags. Fick den till utlämningsställe vid lunch tisdag.😊

Skönt att höra. Då finns de hopp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av weewee:

Har ni fått nån update?

Jodå mitt är skickat och ska komma idag enligt PostNord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaser:

Jodå mitt är skickat och ska komma idag enligt PostNord

Hur lång tid tog det innan du fick spårningslänk till Postnord? Jag beställde nämligen igår och är nyfiken om jag kanske fick min på reserv eller om jag får den i veckan.

Permalänk
Medlem

Om folk som beställde igår får skickat innan mig som köpte i fredags får jag nog ringa MM igen och nämna det konstiga i det haha.

Permalänk
Medlem

Märkte igår när jag fick ner en PS5 i kundvagnen på webhallen att man inte kunde betala med klarna faktura och det va anledningen till att jag inte fick en. Har dom alla butiker som har drops såhär? Eller jag måste köra en annan betalningsmetod helt och hållet?

Permalänk
Medlem

Kan man inte betala i butik om man beställer från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halio:

Hur lång tid tog det innan du fick spårningslänk till Postnord? Jag beställde nämligen igår och är nyfiken om jag kanske fick min på reserv eller om jag får den i veckan.

Beställde på fredag vid 11.30 och fick länken på Måndag vid 12.30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaser:

Beställde på fredag vid 11.30 och fick länken på Måndag vid 12.30

Vad har man för status när de har skickats ut? Min har stått på "Leverans påbörjad" sedan köp i fredags..

Permalänk

Verkar som att PS5 fanns tillgänglig på Netonnet alldeles nyss. Den var grön i någon sekund, men försvann sen igen.
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Permalänk

Är det någon fler som beställt från MM men ej fått orderbekräftelse ?
Jag har fått ordernummer i bekräftelsen på beställningssidan dock.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av k_jacobsson:

Den kom upp, blev grön, blev röd och försvann sen. Antingen bot-köp eller så var någon annan så sjukt snabb.

Permalänk
Medlem

Tackar denna tråden, känner mig lite skamlig som i måndags tänkte, "det vore kul att skaffa ett ps5", och får tag i redan dagen efter från webhallen. Känner att nu i gengäld får jag hålla lite utkik och posta om jag ser något.

Permalänk
Medlem

NetOnNet nu!

Permalänk
Skrivet av Steamroad:

Den kom upp, blev grön, blev röd och försvann sen. Antingen bot-köp eller så var någon annan så sjukt snabb.

Är grön igen

Permalänk
Permalänk

Finns på netonnet nu