Nästa Grand Theft Auto tidigast 2025

Permalänk
Melding Plague

Nästa Grand Theft Auto tidigast 2025

Rockstar uppges behöva mer tid, bland annat för att ge sina anställda bättre arbetsvillkor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får hoppas de inte förstör spelet över tid som de gjorde med GTA V

EDIT

Menar att onlineläget är förstört, inte story.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Gör SingelPlayer DLC så 4 år slipper kännas tråkigt som GTA V gör i dagens flygandebilarvärlden som är hemsk.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Kul att de sätter fokus på arbetsmiljön, hoppas de fullföljer dessa ambitioner

Permalänk
Lego Master

Hellre bra spel (och arbetsvillkor) lite senare, än framhastat och crunchat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Får hoppas de inte förstör spelet över tid som de gjorde med GTA V

Vad är förstört? Jag har spelat om GTA V ett antal gånger men det är inget som är förstört vad jag vet.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Lego Master
Skrivet av StenmanJones:

Vad är förstört? Jag har spelat om GTA V ett antal gånger men det är inget som är förstört vad jag vet.

Håller med. Men jag spelar bara kampanjen nån gång vartannat år. Jag misstänker att man menar GTA V Online.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Håller med. Men jag spelar bara kampanjen nån gång vartannat år. Jag misstänker att man menar GTA V Online.

Ja GTA Online är ett riktigt brunt hål.
Singelplayerdelen är väl i princip orörd sedan release.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Skulle föredra en RDR2 60 fps patch till nextgen konsollerna.

Permalänk
Avstängd

Vice City är ju positivt men varför frångå åttiotalet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Håller med. Men jag spelar bara kampanjen nån gång vartannat år. Jag misstänker att man menar GTA V Online.

Provade online ett kort tag men ledsna när ett ufo kom från himlen (spelare) och sprängde mig flera gånger. Vet inte om det var fusk men det var inte så skoj. Kampanjen har jag dock haft mycket kul med. Synd att nästa del är så långt bort men föreståeligt då spelen är så grymt detaljerade och levande. Bara cruisa runt och utforska är skoj.

Permalänk
Medlem

Kan de kvarhålla samma känsla och kvalitet när det var så länge sedan sist? Känns som det kan vara risk att kompetensprofilen i bolaget förändras när det dröjer så mellan de stora projekten?

Permalänk
Medlem

Kan de för guds skull göra så att man kan köra alla heists 1-2 spelare den här gången så man slipper spela med hackare/troll eller hjärndöda ryssar när det fattas folk...

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Önskar en remake av San Andreas men med dagens PK bar som måste fyllas så hamnar väl ett sånt spel i botten och aldrig blir verklighet.

Permalänk
Medlem

Med så många miljarder i överskott så blir jag svårt förvånad hur långsamma de kan vara och att de inte haft bättre ordning för sina anställda!

GTA V är väldigt buggigt än idag och lider av moddare som förstör i onlineläget. Dom fixade till ladd tiderna något i år via en entusiast..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

14 GTA-spel släpptes under tolvårsperioden 1997-2009. Har vi tur kanske vi får tre (då är jag snäll och räknar online som ett separat spel) under tolvårsperioden 2013-2025.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

Det betyder att de började utvecklingen på spelet i år. Helt sjukt att vi måste vänta 4 år till för att få GTA 6 med tanke på att GTA 5 lanserades 2013.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Skulle föredra en RDR2 60 fps patch till nextgen konsollerna.

Jag vet inte hur optimerat rdr2 är till konsoler, men till pc så har iallafall jag med ett 3080 svårt att ligga stabilt över 60fps i 4k och allt utom diverse kantutjämnings tekniker på max. Så det lär väl bli att man får kompromissa med detaljer och draw distance om man ska upp i 60-fps. Huvudsaken är att man som spelare har ett val mellan grafik och fps om dom lägger till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Det betyder att de började utvecklingen på spelet i år. Helt sjukt att vi måste vänta 4 år till för att få GTA 6 med tanke på att GTA 5 lanserades 2013.

fast gta 5 säljer sjukt bra än idag, detta gör att dom kan ta sin tid och samtidigt tjäna pengar så nån brådska har dom inte, sen är det covid 19 som fortfarande ställer till med skit och elände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Gör SingelPlayer DLC så 4 år slipper kännas tråkigt som GTA V gör i dagens flygandebilarvärlden som är hemsk.

Detta var deras originelal plan till att börja med som de lovade, men vi har istället fått online-expansioner och tre stycken lanseringar av GTA V snart..

Permalänk
Inaktiv

Lika bra att öppna upp förköp av Sharkcards. Kör Star Citizen-varianten.

Trodde ärligt talat inte att RDR2 skulle bli så bra som det blev med tanke på hur på Rockstar och deras ägare är på "microtransaktioner" och liknande. Så jag har hopp om att nästa GTA 6 likt tidigare installationer blir den bästa delen i serien. Känns verkligen som om det är dags för något nytt, snart 8 år sedan spelet släpptes.

Permalänk
Medlem

Bättre för alla. Nu jobbar inte jag med utveckling, men kan tänka mig att stress och dåliga arbetsvilkor leder till slarv, genvägar och brist på engagemang precis som i alla andra yrken. Så hellre att det tar lite längre tid och man vet att man får ett bra spel som inte knäckt folk i processen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det är ju sjukt dåligt om det kommer först 2025. Inte så viktigt för mig personligen, men de struntar ju fullkomligt i alla fans

Vad gäller arbetsmiljön så är det ju ingen ursäkt, en efterföjare borde påbörjats 2014. Och borde alltså varit klar senast förra året, ett spel ska absolut inte ta mer än 6 år att utveckla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Det betyder att de började utvecklingen på spelet i år. Helt sjukt att vi måste vänta 4 år till för att få GTA 6 med tanke på att GTA 5 lanserades 2013.

Skrivet av teejee:

Det är ju sjukt dåligt om det kommer först 2025. Inte så viktigt för mig personligen, men de struntar ju fullkomligt i alla fans

Vad gäller arbetsmiljön så är det ju ingen ursäkt, en efterföjare borde påbörjats 2014. Och borde alltså varit klar senast förra året, ett spel ska absolut inte ta mer än 6 år att utveckla.

Nej nej, de började arbetet redan 2013:
https://www.ign.com/articles/2013/10/03/gta-6-and-beyond-rock...

Jag är i alla fall glad över att det med största sannolikhet inte släpps till PS4/One, borde ge utrymme för ganska stora framsteg.
Jag tror/trodde dock att spelet skulle släppas 2023-2024 och att GTA5 uppdateringen i slutet av året var för att hålla igång spelarbasen samt att ge dem möjlighet att bekanta sig med den nya hårdvaran.
Håller GTA5/Online tills 2025, köper eller lirar folk detta på Series och PS5 i så stor skara att de inte tappas spelare?
Finns väl ingen konkurrens antar jag😐

GTA 5 släpptes 2013 och RDR2 2018, de borde börjat fokusera på GTA6 efter RDR2 så 2023-2024 kändes som sagt troligt.

Permalänk
Medlem

Om jag fick bestämma hade dom struntat i GTA Online och Red Dead för att istället fokusera på GTA 6 Det är sjukt hur stark längtan efter ett spel man inte ens sett en bild ifrån kan vara så stark.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

GTA6 Online blir bra grejer. Lagom till PS6 release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av teejee:

Det är ju sjukt dåligt om det kommer först 2025. Inte så viktigt för mig personligen, men de struntar ju fullkomligt i alla fans

Vad gäller arbetsmiljön så är det ju ingen ursäkt, en efterföjare borde påbörjats 2014. Och borde alltså varit klar senast förra året, ett spel ska absolut inte ta mer än 6 år att utveckla.

Fick mig att tänka på denna: https://www.eurogamer.net/articles/2018-10-25-the-human-cost-...

Permalänk
Medlem

Spelare: INGEN crunch! Bättre villkor!
Speltillverkare: Spelet kommer ut om ytterligare fem år.
Spelare: CRUNCHA för I HELVETE!

.......

2025 är till konsoller.
2030 till Windows!

Permalänk
Medlem

Kommer fortfarande släppas innan Star Citizen

Permalänk
Medlem

Finns inte en chans att det kommer dröja så länge, Rockstar är ett företag och har helt enkelt inte råd med att chansa på att GTA V ska forsätta att vara en kassako i 4 år till.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]