Dator som andas håller komponenterna svala

Permalänk
Melding Plague

Dator som andas håller komponenterna svala

För den som har mycket plats och stort datorintresse bjuder DIY Perks på inspiration för hur gnällande fläktar kan bytas mot svepande bälg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Mattecoach

Tycker att DIY Perks är en mycket trevlig kanal! Alltid kul med folk som testar något nytt.

Permalänk
Medlem

Kul att se Diy Perks på sweclockers. Mycket trevlig och intressant kanal

Andningskyld dator är en av mina favoriter

Permalänk

super ballt

det hade ju varit ett coolt projekt om något och byggt!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Fräsigt! Gillar också hans video där han byter skal på en PS5:a till något som passar i ett mer ”vuxet” vardagsrum (jag har själv en ps5 som jag försökt gömma så gott det går…).

Permalänk
Medlem

Fantastisk video med en trevlig värd

Permalänk
Medlem

Varit en favoritkanal länge det där. Min favorit är när han gjorde en sol med en sjuhelvetes led-lampa.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Han har något väldigt lugnande i rösten, den där matt. Finns många häftiga saker han gjort, bland annat en 4k projektor av en mobilskärm.

Permalänk
Medlem

Lätt en av de bästa tech videos jag sett någonsin. Aldrig stött på honom innan men det där var bra. Fick lite vetenskapslektioner också och resultatet ser otroligt ut.

Permalänk
Medlem

Brukar kolla på den snubbens filmer, alltid intressanta projekt, oftast med gamla slänga prylar. T ex byggde han ett par BT högtalare med gamla bortkastade Samsung Buds och tidigare har han byggt strålkastare med gamla laptop skärmar osv.

Det enda jobbiga är att man inser hur pass ohändig man är själv.

Permalänk
Medlem

Tänkte om jag skulle tipsa om den där videon, men det behövde jag inte.

En del kanaler kan man hoppa över videos ibland, men hans ser man alla. Det verkar som han gör mycket saker för hand också, inte bara ritar en 3dmodell och skriver ut med CNC. Man har ju sett att han tar till sådana maskiner ibland, men mycket för hand.

Kan nog inte ens säga vilken min favorit är, alla hans saker är bra. Den här videon är ju klart häftig, men PS5an och högtalarna från hörlurarna är ju också rätt häftiga. Men alla videos är verkligen sevärda.
En måste prenumeration för alla!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Inte ofta man får (positiva) rysningar av ett chassi. Shut up and take my money!

Permalänk
Inaktiv

Vilken härlig snubbe, nästan så man mår dåligt aav att hoppa över hans reklam

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Tycker att DIY Perks är en mycket trevlig kanal! Alltid kul med folk som testar något nytt.

Riktigt bra kanal. Han har gett mig massvis med inspiration för diverse DIY-projekt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag har tänkt på detta länge. Datorchassi i sin stora hela har sett likadant ut sedan 286a. Är det inte dags för att hitta en bättre kyllösning genom ny design på chassi? Visst, det ställer också krav på moderkortstillverkare. Men det känns lite som något måste göra nu när komponenterna blir så varma. (Ja jag vet att det finns vattenkylning).

Permalänk
Avstängd

Såg den igår, absolut coolt men datorn är ju stor som ett större kylskåp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trackmaster:

Jag har tänkt på detta länge. Datorchassi i sin stora hela har sett likadant ut sedan 286a. Är det inte dags för att hitta en bättre kyllösning genom ny design på chassi? Visst, det ställer också krav på moderkortstillverkare. Men det känns lite som något måste göra nu när komponenterna blir så varma. (Ja jag vet att det finns vattenkylning).

Vore sannerligen intressant med något nytt men vi har ju kylare av t.ex. Noctua idag som presterar likvärdigt med AIO vattenkylare. Grafikkort är inget större problem idag heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Jag har tänkt på detta länge. Datorchassi i sin stora hela har sett likadant ut sedan 286a. Är det inte dags för att hitta en bättre kyllösning genom ny design på chassi? Visst, det ställer också krav på moderkortstillverkare. Men det känns lite som något måste göra nu när komponenterna blir så varma. (Ja jag vet att det finns vattenkylning).

Intel försökte ju med BTX men det blev ingen hit direkt.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett litet hus för datorn 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tystnad är guld, och detsamma gäller DIY Perks videos, en riktigt härlig snubbe!

Skulle aldrig orka ge mig på att bygga själv, men köpa kan jag tänka mig, om någon skulle ge sig på att börja tillverka.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Verkligen cool(!) video av en cool kille. Tyvärr är komplexitetsgraden så enormt mycket högre än hans tidigare filmer. Det mesta av det han gör kan man kasta sig över själv, men det här...nej, knappast.

Permalänk
Medlem

Älskar DIY Perks! Har byggt både hans glas-högtalare och headset-ställ!

Permalänk
Medlem

2 kanaler jag inte tål:
DYI perks och Retro Recepies.
På tok för tillrättalagt material för att det skall vara intressant för mig.
Och RR's reklamradio loudness på ljudet får mig att må fysiskt illa.
Tråkigt nog så promotar youtube just dessa kanaler stenhårt.

Nej ge mig kanaler som GadgetUK164, Adrian Black och Jan Beta.
Där saker kan gå fel ibland

Permalänk
Medlem

Vill man sova bra på sommarkvällarna kan jag rekommendera hans röst.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Tyckte inte pumpen/armen var så tyst. Men cool pryl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

2 kanaler jag inte tål:
DYI perks och Retro Recepies.
På tok för tillrättalagt material för att det skall vara intressant för mig.
Och RR's reklamradio loudness på ljudet får mig att må fysiskt illa.
Tråkigt nog så promotar youtube just dessa kanaler stenhårt.

Nej ge mig kanaler som GadgetUK164, Adrian Black och Jan Beta.
Där saker kan gå fel ibland

Såg du ens filmen? Det gick ju fel flera gånger men han visade hur han fixade det.