Fredagspanelen 220: Windows 11, grafikkort i lager och uppskalning

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 220: Windows 11, grafikkort i lager och uppskalning

Windows 11 och AMD:s lansering av FSR har dominerat nyhetsflödet de senaste två veckorna som trots årstiden var osedvanligt nyhetsspäckade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow vilken lång, trevligt.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Vangen:

Klassiker

”Jonas, jag tror det blir ganska kort idag”
”Ja men bra”

12 hours later…

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skrivet av UndaC:

Klassiker

”Jonas, jag tror det blir ganska kort idag”
”Ja men bra”

12 hours later…

Blir nästan normallång om man kör 1.5x hastighet. Går ju ändå att förstå vad de säger då. 2x blir lite väl...

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Shiftypants:

Blir nästan normallång om man kör 1.5x hastighet. Går ju ändå att förstå vad de säger då. 2x blir lite väl...

Kör den i 0,25x annars för den ultimata mastodontsfilmskänslan!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Nu tar jag semester! För en gångs skull tänkte jag kolla på Fredagspanelen, kul att den blev så lång med så många intressanta ämnen!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tips till Swec Live är ju typ att prata med tillverkare av grafikmotorer till spel. Typ Unreal, Unity, Frostbite etc.
Då får man ju in det tekniska plus lite spelrelaterat.

Sen så hade det varit kul kanske prata med typ Qualcomm? Hur se dem på framtiden samt ARM vs x86 osv?

Visa signatur

AMD 9800X3D ▪ MSI B850 Tomahawk Max ▪ Corsair 32GB 6000MT/s CL28 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define North XL ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

En vecka i Västeräs, kunde ju ha åkt och hämtat musmattan själv

Permalänk
Keeper of the Bamse

Väldigt proffsigt agerat kring McAfees död måste jag säga. Bra!

Får stämma in i kören att det var trevligt med en lång rackare, passade bra på långpromenaden (det blev podform den här gången)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Fredagspanel, då vet man att

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

har för mig mtgox. va förkortning av magic the gathering online eXchange ? byta kort helt enkelt

Permalänk
Medlem

Inlägg i debatten. @UndaC & @JonasT, ni hade en utläggning om DLSS vs FSR, läs detta: https://www.techpowerup.com/284018/nvidia-working-on-ultra-qu..., intressant i sammanhanget.

Permalänk
Inaktiv

Har också lagt märke till en konstighet, och det är när jag ska öppna tex. mappen hämtade filer. Då står det och snurrar en stund, och då sitter jag med SSD. Men det är verkligen ingen dealbreaker som får mig att köra en rollback

Permalänk
Medlem

Tack som fasen för en extra lång panel 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av Omega5509:

har för mig mtgox. va förkortning av magic the gathering online eXchange ? byta kort helt enkelt

Du har helt rätt! Så nästan Pokémon med andra ord!