Här är finalisterna i SweClockers stora mobilfototävling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Nej, första delen får man använda vilken fotoutrustning man vill. I andra delen får man låna hem en mobil och då måste man ta bilderna med den.

"I uttagningen är det tillåtet att använda valfri fotoutrustning."

"Finalisterna får låna hem varsin Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, som ska användas för att fota och tävla i tre olika grenar: avstånd, reflektioner och perspektiv."

Oh, my bad! 😊

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av GraffeT:

Oh, my bad! 😊

Och tävlingsbilderna här i tråden behöver alltså inte heller vara just på temat för tävlingen med Samsung Galaxy S21 Ultra 5G (avstånd, reflektioner och perspektiv), utan kan vara valfri bild som man känner sig nöjd med.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Glömde helt slänga in en femte bild. Nåja, hade jag gjort det hade det blivit den här. Det är inte en fantastisk bild på något sätt men höstfärgerna gör det till en favorit. Saknar bilen också

Ska bli spännande och se resultatet, det var väldigt många fina bilder i tråden.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Samsung Sverige

Stort grattis till finalisterna, och lycka till! Det var väldigt många bra bilder som kom in, riktigt roligt att se.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkanftw:

Nej, första delen får man använda vilken fotoutrustning man vill. I andra delen får man låna hem en mobil och då måste man ta bilderna med den.

"I uttagningen är det tillåtet att använda valfri fotoutrustning."

"Finalisterna får låna hem varsin Samsung Galaxy S21 Ultra 5G, som ska användas för att fota och tävla i tre olika grenar: avstånd, reflektioner och perspektiv."

Aha, jag läste bara första stycket i tävlingen och tolkade det som att man va tvungen att använda en Galaxy S21 så läste inte vidare

"Det finns många talangfulla fotoentusiaster i forumet. Samsung Sverige är nyfikna på vad en riktigt duktig hobbyfotograf kan åstadkomma med den fyra linser och 108 megapixlar kraftfulla kameran i flaggskeppet Galaxy S21 Ultra 5G och SweClockers drar därför igång en fototävling för alla medlemmar. "

Permalänk
Medlem

Smådeppigt att man inte kom med såklart, men stort grattis till finalisterna! Ska bli mycket intressant att följa 🙂

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Medlem

Grattis till finalisterna. Personligen är jag riktigt mätt på både landskapsbilder och macrofoto; blir ofta en tävling i bäst teknik och därmed formulariskt snarare än det rent konstnärliga uttrycket. Den som kommer närmast ett balanserat histogram vinner, typ. Men smaken är, som bekant, som baken.

Kul initiativ, hoppas det kommer fler!

Permalänk
Medlem

Ska det gå att rösta även om man inte är medlem?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av sebbeharry:

Ska det gå att rösta även om man inte är medlem?

Nu är det medlemsexklusivt att rösta!

Permalänk
Medlem

.... Kanske bra om man läser på knappen man trycker på.
Jag valde bidrag och tröck sedan på "Avstå röst" på alla...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

En del fina bilder helt klart, men perspektiv var nog den gren jag tycker hade tråkigaste bilder. Sen angående reflektion förvånar det mig att två bidrag ställt ut speglar i naturen.

Men det är klart, jag är väl lite purken att jag inte själv kom till final ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Glömde helt slänga in en femte bild. Nåja, hade jag gjort det hade det blivit den här. Det är inte en fantastisk bild på något sätt men höstfärgerna gör det till en favorit. Saknar bilen också

https://i.imgur.com/5CqmmEl.jpg

Ska bli spännande och se resultatet, det var väldigt många fina bilder i tråden.

Mycket fin Volvo!

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem

Svår tävling när allt inte är original bilder

Permalänk
Medlem
Skrivet av GraffeT:

Mycket fin Volvo!

Tack Den är helt klart saknad, men inte riktigt praktisk. Men det blev lite fix på den innan den såldes.

Ska inte skräpa ner denna tråden med detta så lägger en spoiler-tagg.

Invändig facelift från 11 -> 14

Dold text
Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Hm, svårt att välja.

Kanske är jag lite väl överkritisk, men kändes lite som att vissa av finalisterna följt de teman som angetts bättre än de andra, samt att kompositionen i vissa bilder inte helt var optimal.

I slutändan så röstade jag på de bidrag mer utifrån den känsla och budskap de förmedlar till mig (samt hur detta passade in på temat) än på vem som nödvändigtvis tagit den "snyggaste" bilden.

Permalänk
Medlem

sista bilden med två hundar kollar på katten är bra tur de kopplade då hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Tack Den är helt klart saknad, men inte riktigt praktisk. Men det blev lite fix på den innan den såldes.

Ska inte skräpa ner denna tråden med detta så lägger en spoiler-tagg.

https://i.imgur.com/8stRlmc.jpg

https://i.imgur.com/Qf9Rrs0.jpg

Invändig facelift från 11 -> 14

https://i.imgur.com/0s7WvV9.png

https://i.imgur.com/YzqblGh.jpg

Dold text

Jag förstår, kombis är alltid mer praktiska 🙂

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Samsung Sverige

Jag hoppas att ingen har missat att det nu går att rösta på vilka bilder som vinner tävlingen! https://www.sweclockers.com/tavling/32237-rosta-fram-de-vassa...

Riktigt snygga bidrag och intressanta tolkningar på temana. Lycka till, samtliga deltagare! Det skulle också vara lite roligt att höra hur det upplevdes att fota med Galaxy S21 Ultra. För egen del var jag tämligen nöjd med kameran.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung