Köpa gaming dator för enkel flytt

Permalänk

Köpa gaming dator för enkel flytt

Hej på er, jag är ute efter en gaming dator som jag själv kommer sätta ihop men dock med ett mini chassi då jag vill att den ska vara enkel och lätt att flytta runt på och att den inte tar för mycket plats här hemma. Det behöver nog inte vara en wow dator men viktigaste för mig är att den är snabb och att den klarar av spel och det jag spelar mest är väl League of Legends och Call of duty Warzone. Angående budget så vill jag ligga så lågt som möjligt.

Skicka gärna tips till mig via Inet och skicka länk här i tråden

Permalänk
Medlem

Vad innebär "Angående budget så vill jag ligga så lågt som möjligt"?
Kan du ge oss en summa? Mellan tummen och pekfingret.

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

Vad innebär "Angående budget så vill jag ligga så lågt som möjligt"?
Kan du ge oss en summa? Mellan tummen och pekfingret.

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad priserna ligger på i dagsläget. Köpte en stor stationär dator för några år sedan för 8000 men då var de jul och massa rea osv... har redan min dator nu som klarar av de spelen och är jävligt snabb fortfarande men den är tung och stor så därav ska jag köpa en mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusRNetWork:

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad priserna ligger på i dagsläget. Köpte en stor stationär dator för några år sedan för 8000 men då var de jul och massa rea osv... har redan min dator nu som klarar av de spelen och är jävligt snabb fortfarande men den är tung och stor så därav ska jag köpa en mini.

Ska du bygga nytt och samtidigt litet så kan jag rekommendera M-ITX.
Förslagsvis ett Ghost S1 eller NR200P, beroende på vad för komponenter du vill trycka in i det.
Kör själv med ett bygge i NR200P med specifikationerna i signaturen men det är way-over din budget.

Är det något som du kan återanvända från din befintliga setup? Eller ska allting köpas nytt?

Permalänk
Skrivet av MrShizzle:

Ska du bygga nytt och samtidigt litet så kan jag rekommendera M-ITX.
Förslagsvis ett Ghost S1 eller NR200P, beroende på vad för komponenter du vill trycka in i det.
Kör själv med ett bygge i NR200P med specifikationerna i signaturen men det är way-over din budget.

Är det något som du kan återanvända från din befintliga setup? Eller ska allting köpas nytt?

Allt kommer köpas nytt, om du orkar lägg ihop gärna en lista via Inet så kan jag kika

Permalänk
Viking
Skrivet av CyrusRNetWork:

Allt kommer köpas nytt, om du orkar lägg ihop gärna en lista via Inet så kan jag kika

Det senaste året har det varit en väldig brist på grafikkort, och de är därför väldigt överprisade för tillfället. Som tur är har priserna börjat sjunka dem senaste veckorna.

Men det här ska nog vara en bra grund utan grafikkort:

Sedan kan du köpa antingen ett 3060 för 4000-6000kr, eller ett 6600 XT som förväntas lanseras i slutet av sommaren (tror jag).

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz