Rykte: Samsung visar tre nya mobiltelefoner den 11 augusti

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Samsung visar tre nya mobiltelefoner den 11 augusti

Samsung Galaxy Z Fold, Z Flip och S21 FE sägs flankeras av trådlösa hörlurarna Buds 2 och två nya smartklockor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så ingen klassisk Note? Tråkigt!

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem

När kommer Unfold, Centerfold, Flop och Flip-Flop?

Permalänk
Inaktiv

Hoppades på en liten rackare när jag läste rubriken men icke. Kan ingen göra en smartphone under 6" utan kanter? (Android)

Stavfel
Permalänk
Medlem

S21 FE skulle kunna bli ett intressant alternativ men samtidigt lär väl skillnaderna vara rätt små må mellan S20 FE och S21 FE. Nu finns ju S20 FE med exynos för omkring 4500:- också. Och även om den underpresterar jämfört med snapdragon är ju prisskillnaden mellan dessa desto större så att det nästan lär vara värt att välja den något sämre modellen.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon201296:

Hoppades på en liten rackare när jag läste rubriken men icke. Kan ingen göra en smartphone under 6" utan kanter? (Android)

Asus Zenfone 8 är väl ny <6" & borde passa dig isf?
Finns ju Google Pixel 4a & Google Pixel 5(.de?) annars också.

Permalänk
Medlem

S21 FE kan va ganska intressanta beroende på pris och specs såklart.

Men ser speciellt framemot Galaxy Watch 4 presentationen nu när Google och Samsung börjat samarbeta på den fronten med omarbetad WearOS med Samsung One UI gränsnitt, är inställd på att skaffa min första smartklocka och tror denna blir den första som kommer ticka alla boxar för mig.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r3mpuh:

Asus Zenfone 8 är väl ny <6" & borde passa dig isf?
Finns ju Google Pixel 4a & Google Pixel 5(.de?) annars också.

Zenphone har gått under min radar, tack!pixel telefonerna vill jag minnas saknar dual-SIM vilket jag behöver, de är också ganska svåra att få tag på

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av RPGWiZaRD:

S21 FE kan va ganska intressanta beroende på pris och specs såklart.

Men ser speciellt framemot Galaxy Watch 4, är inställd på att skaffa min första smartklocka och tror denna blir den första som kommer ticka alla boxar för mig.

Ska bli intressant att se om de gör som sist att FE 4G har Exynos och FE 5G har Snapdragon.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Zenphone har gått under min radar, tack!pixel telefonerna vill jag minnas saknar dual-SIM vilket jag behöver, de är också ganska svåra att få tag på

Sitter på en pixel 4a den har dual sim men ena är ett digitalt (esim). Så kör med digital på privata och fysiskt sim på jobb. Fungerar bra förutom när det skickas bilder på jobb simet.
Jag importerade min från Frankrike när den släpptes.

Kommer dröja innan jag testar Samsung igen. Gillar deras buds och funderar på en klocka om den nya är bra när den nu kommer.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

1+ telefonerna har dualsim, xiaomi också tror jag

Permalänk
Rekordmedlem

Det jag inte vill se är fläktkylda telefoner, fan edition låter oroväckande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av mrqaffe:

Det jag inte vill se är fläktkylda telefoner, fan edition låter oroväckande.

hehehe jag var nästan på väg att skriva ett förtydligande i artikeln

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Zenphone har gått under min radar, tack!pixel telefonerna vill jag minnas saknar dual-SIM vilket jag behöver, de är också ganska svåra att få tag på

Pixel telefonerna har dual-SIM men ett fysiskt och ett digitalt (eSIM). Sedan är det inte alls svåra o få tag på enligt mig. Antingen köper du från fnac Frankrike och då skickas den direkt till din svenska adress utan någon mellanhand. Eller så köper du från Google Store Tyskland, och använder dig av en forwardingtjänst i Tyskland. Jag använde mig av en forwardingtjänst sist som heter MailboxDE och det fungerade alldeles utmärkt, tog ca 8 dagar, inklusive helg, från att jag beställde till att den fanns på mitt lokala UPS ombud inklusive att den skickades via forwardingtjänsten

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Är kanske dags att köpa en fold då, tycker konceptet är riktigt coolt men än känns det inte riktigt moget. Blir spännande att se vad Samsung kommer med.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Får tillverkarna tummen ur röven och låter deras smartklockor stödja ant+ eller tillåter bluetooth-pulsband att agera hrm istället för deras usla laserteknik så kanske jag är intresserad. Blir bara en gimmick om man faktiskt inte kan få ut pålitlig data från träningspassen.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av firstofmay:

Är kanske dags att köpa en fold då, tycker konceptet är riktigt coolt men än känns det inte riktigt moget. Blir spännande att se vad Samsung kommer med.

Jag har testat Galaxy Z Fold2 nu i några månader och den är faktiskt klart mer finputsad än jag själv trodde (med tanke på att det ju är en ganska ny typ av produkt för Samsung). Jag kan dock inte kommentera något om produkter som ännu inte är tillkännagivna eller rykten, men jag ser också fram emot att se vad framtiden kan ge för eventuella vidareutvecklingar av själva konceptet. Det är häftigt att ha tillgång till den stora skärmen utan att egentligen göra några jätteavkall på telefonen i övrigt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BostonGurkan:

Får tillverkarna tummen ur röven och låter deras smartklockor stödja ant+ eller tillåter bluetooth-pulsband att agera hrm istället för deras usla laserteknik så kanske jag är intresserad. Blir bara en gimmick om man faktiskt inte kan få ut pålitlig data från träningspassen.

Ok, men hur hänger det ihop med Samsungs nya telefoner ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ok, men hur hänger det ihop med Samsungs nya telefoner ?

Ryktas att de ska visa upp nya smart watches och galaxy buds 2 i samma veva. Men ja, lite OT från min sida.

Edit: Det var inte jag som yrade. Om du läser texten i artikeln så tas än detta upp, inte bara mobiler.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanruda:

Så ingen klassisk Note? Tråkigt!

Nej, det är väl nästan klargjort att den ska integreras in i fold modellerna om jag förstått det rätt. Eller...@samsung?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om det stämmer att de nya klockorna kör "nya Wear" så är jag intresserad. Hoppas även att Exynos + RDNA2 blir en fullträff, Qualcomm behöver få lite pisk.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Kan vi nu då mäta prestandan rakt av mot iPhone som kommer i September utan att någon säger att iPhone är ju 6 månader nyare?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av RVX:

Nej, det är väl nästan klargjort att den ska integreras in i fold modellerna om jag förstått det rätt. Eller...@samsung?

Det är tyvärr inget jag kan kommentera innan det kommer ett officiellt uttalande. Det har väl gjorts en del intervjuer med Samsung i Sydkorea om nästa Note-modell och talats om att den eventuellt kunde fördröjas sett till kretsbristen. Exempelvis här diskuteras det lite: https://www.techradar.com/news/samsung-galaxy-note-21-has-bee...

Vi får avvakta lite och se vad som hörs här framöver!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det är tyvärr inget jag kan kommentera innan det kommer ett officiellt uttalande. Det har väl gjorts en del intervjuer med Samsung i Sydkorea om nästa Note-modell och talats om att den eventuellt kunde fördröjas sett till kretsbristen. Exempelvis här diskuteras det lite: https://www.techradar.com/news/samsung-galaxy-note-21-has-bee...

Vi får avvakta lite och se vad som hörs här framöver!

Ah förstod det. Men försöka går alltid 😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har testat Galaxy Z Fold2 nu i några månader och den är faktiskt klart mer finputsad än jag själv trodde (med tanke på att det ju är en ganska ny typ av produkt för Samsung). Jag kan dock inte kommentera något om produkter som ännu inte är tillkännagivna eller rykten, men jag ser också fram emot att se vad framtiden kan ge för eventuella vidareutvecklingar av själva konceptet. Det är häftigt att ha tillgång till den stora skärmen utan att egentligen göra några jätteavkall på telefonen i övrigt.

Problemet ligger i att byggkvaliteten verkar visa på att det är en produkt som inte riktigt är redo för marknaden samt att priset är långt över vad jag egentligen skulle vilja lägga på en telefon. Hoppas att skärmen blir robust för den här iterationen så att den kan bli enheten som är både mobil och surfplatta, tycker konceptet känns perfekt.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av firstofmay:

Problemet ligger i att byggkvaliteten verkar visa på att det är en produkt som inte riktigt är redo för marknaden samt att priset är långt över vad jag egentligen skulle vilja lägga på en telefon. Hoppas att skärmen blir robust för den här iterationen så att den kan bli enheten som är både mobil och surfplatta, tycker konceptet känns perfekt.

Vad är det du inte gillar med byggkvaliteten? Jag har inte direkt varit försiktig med den, men märker inga svagheter än i alla fall.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Vad är det du inte gillar med byggkvaliteten? Jag har inte direkt varit försiktig med den, men märker inga svagheter än i alla fall.

Det har ju uppdagats att många haft problem med skärmar som spruckit självmant och gångjärn som gett upp över tid vilket kanske inte är så konstigt med en såpass ny produkttyp. Jag är iallafall inte redo att lägga ut så mycket pengar på något som potentiellt är trasigt lagom till garantitiden tagit slut.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av firstofmay:

Det har ju uppdagats att många haft problem med skärmar som spruckit självmant och gångjärn som gett upp över tid vilket kanske inte är så konstigt med en såpass ny produkttyp. Jag är iallafall inte redo att lägga ut så mycket pengar på något som potentiellt är trasigt lagom till garantitiden tagit slut.

Jag har faktiskt inte sett några rapporter om det, men jag läser främst här på forumet också. Det verkar finnas en del trevliga skal nu. Den här Youtubevideon tar upp lite hållbarhet och ett skal från Spigen som verkar bra. https://www.youtube.com/watch?v=jiokH-ZCm3M&t=147s

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av B. Ulván:

När kommer Unfold, Centerfold, Flop och Flip-Flop?

Den första Flipen var väl en ganska stor flop? Kommer inte ihåg namnet på den just nu... Känns överlag inte som att det här med vikbara telefoner har blivit så stort men det kanske bara är min känsla.