PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Såg precis i min mail att jag hade fått ett erbjudande från Kjell (erbjudandet gick ut den 18e) och Co om att köpa ps5a då jag klickat i att jag var intresserad. Så kanske dom har fått in en leverans som kan spilla över så det blir tillgängligt i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mebbon:

Jaså på så vis, då kanskejag hade slagit till om de inte kryddat priset. 🤔

Sen är det väl kalas att ha två eller fler dosor när man har vänner hemma och vill spela ihop? Bara en tanke,

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=3923...

Retrospelbutiken har Standard Edition + handkontroll tillgänglig. 7299 kronor.

Vet inte om den har legat kvar sen igår men detta finns fortfarande tillgängligt.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Vet inte om den har legat kvar sen igår men detta finns fortfarande tillgängligt.

Typ ovärt att köpa därifrån, kostar lika mycket som blocket om inte dyrare 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Typ ovärt att köpa därifrån, kostar lika mycket som blocket om inte dyrare 😂

Lika mycket ungefär plus man får extra handkontroll. Priset på blocket är runt 7000-7500kr för en oöppnad. Men verkar inte som de går åt direkt.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Var på MM idag och beställde en i butik. Det var inte helt enkelt - säljaren var inte uppdaterad på rutinerna men annars fungerade det bra.

Enligt vad de sa skulle de få in en leverans i nästa vecka - så den som lever får se.

Annars måste jag fråga lite allmänt - är det någon som beställt via Dustinhome och fått en levererad? Själv beställde jag en av dem i början av november men har knappt fått ett Mail av dem.. en klar besvikelse måste jag tyvärr säga.. (både när det kommer till kundupplevelse och leveransförmåga..)

Stavfel.
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jongae:

Var på MM idag och beställde en i butik. Det var inte helt enkelt - säljaren var inte uppdaterad på rutinerna men annars fungerade det bra.

Enligt vad de sa skulle de få in en leverans i nästa vecka - så den som lever får se.

Annars måste jag fråga lite allmänt - är det någon som beställt via Dustinhome och fått en levererad? Själv beställde jag en av dem i början av november men har knappt fått ett Mail av dem.. en klar besvikelse måste jag tyvärr säga.. (både när det kommer till kundupplevelse och leveransförmåga..)

Jag beställde från Dustin i mitten av november strax innan release men har fortfarande inte fått hem min ännu. Kommer ihåg att jag fick ett mail i april om ett förväntat leveransdatum 2021-05-31 men det visade sig vara ett felaktigt mail som de av misstag skickat ut till sina kunder, så det togs bort drygt två veckor innan. Sedan dess har jag bara hört från en annan här i tråden att de just nu levererar till de som beställde i oktober. Dock vet jag inte hur mycket det säger egentligen iom att många av de som beställde från Dustin i september fick sin ps5 i januari…

Överlag är jag också besviken, känns verkligen som om Netonnet, Mediamarkt, Webhallen, Elgiganten m.m har skött sin logistik mycket, mycket bättre…

Stavfel
Permalänk
Medlem

Har inte så jättebra koll, hur ser det ut? Ska man ställa sig i kö hos affärer eller har de drops som med grafikkort? Och hur ofta verkar det fyllas på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jongae:

Var på MM idag och beställde en i butik. Det var inte helt enkelt - säljaren var inte uppdaterad på rutinerna men annars fungerade det bra.

Enligt vad de sa skulle de få in en leverans i nästa vecka - så den som lever får se.

Annars måste jag fråga lite allmänt - är det någon som beställt via Dustinhome och fått en levererad? Själv beställde jag en av dem i början av november men har knappt fått ett Mail av dem.. en klar besvikelse måste jag tyvärr säga.. (både när det kommer till kundupplevelse och leveransförmåga..)

Skrivet av Rylj12:

Jag beställde från Dustin i mitten av november strax innan release men har fortfarande inte fått hem min ännu. Kommer ihåg att jag fick ett mail i april om ett förväntat leveransdatum 2021-05-31 men det visade sig vara ett felaktigt mail som de av misstag skickat ut till sina kunder, så det togs bort drygt två veckor innan. Sedan dess har jag bara hört från en annan här i tråden att de just nu levererar till de som beställde i oktober. Dock vet jag inte hur mycket det säger egentligen iom att många av de som beställde från Dustin i september fick sin ps5 i januari…

Överlag är jag också besviken, känns verkligen som om Netonnet, Mediamarkt, Webhallen, Elgiganten m.m har skött sin logistik mycket, mycket bättre…

Jag hade en beställning gjord i början på oktober förra året och som blev levererad den här månaden. Så förhoppningsvis har ni era snart.

Permalänk
Skrivet av Jongae:

Var på MM idag och beställde en i butik. Det var inte helt enkelt - säljaren var inte uppdaterad på rutinerna men annars fungerade det bra.

Enligt vad de sa skulle de få in en leverans i nästa vecka - så den som lever får se.

Annars måste jag fråga lite allmänt - är det någon som beställt via Dustinhome och fått en levererad? Själv beställde jag en av dem i början av november men har knappt fått ett Mail av dem.. en klar besvikelse måste jag tyvärr säga.. (både när det kommer till kundupplevelse och leveransförmåga..)

nä, dem verkade inte ha jättekoll på läget. Berättade att jag ville beställa ett ps5 och så svarade han att man inte kunde göra det i butik. tillslut gick det ändå bra men man skulle kunna tro att dem skulle ha lite mer koll på reglerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Jag hade en beställning gjord i början på oktober förra året och som blev levererad den här månaden. Så förhoppningsvis har ni era snart.

Det är väldigt synd att inte Dustin själva går ut med den informationen, alltså hur långt de kommit i kön. För mig hade det förbättrat kundupplevelsen dramatiskt!

Med vad kul att du fått din!
Jag hoppas verkligen att de levererar snart..

Permalänk

Jag köpte en när Webhallen hade sin struliga ”drop supply” för någon vecka sedan och var en av dom som fick igenom köpet, men ändå blev utan. Fick igår notis om att den var packad och skickad och ska komma idag. Undrar om jag får en returmaskin eller om Webhallen fått in en ny omgång? Är det fler här som har grejor på väg från Webhallen nu?

Visa signatur

i7 7700k - ASUS Z270H - ASUS Strix GTX1060 - 2X8 Corsair Vengeance 3000MHz - Fractal Design Define C - EVGA Supernova G3 - Samsung 850 EVO 500Gb

Permalänk

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Fortfarande I lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Tack för tipset! Drog precis en beställning och den ska dyka upp imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Tackar, en beställd, samt extra handkontroll + laddningsställ från webhallen 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Härligt, tack för info! Blev en beställning 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Kung är du! Lyckades klicka hem ett som ska dyka upp imorgon🤩

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Tack🙏🏼🙏🏼🙏🏼🙏🏼

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Kan ej hitta DE längre men SE finns fortfarande i lager, mer än 5 timmar senare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Tack för tipset om Amazon, fortfarande i lager 16:30. Disk version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon.se har i lager både den digitala och med skiva.

Tack🎉 blev en SE, gjorde ett konto bara för att tacka er alla som spanat runt som hökar.

Permalänk
Medlem

För er som beställde från Amazon idag och tog hemleverans så har man redan nu börjat skicka ut paketen och beräknad leveransdag är imorgon istället för på måndag nästa vecka.

Permalänk

Fråga till er andra som beställt idag Från Amazon.se
Har ni fått någon bekräftelse på att det skickas eller står också bara beställd.

Beställde innan 11 idag men står fortfarande bara beställd.
Så eftersom att det nu står att Digital Edition är slut nu så är man ju lite nojig tills man vet att det faktiskt är på väg xD.
Särskilt då standard versionen fortfarande finns på lager.
Så om man inte fick en så vill man ju veta medans man fortfarande kan norpa en standard.

Edit.
Gick från Beställd till skickad strax efter midnatt
Så nu är jag bara glad att jag väntade xD

"problemet" är löst.
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattebubben:

Fråga till er andra som beställt idag Från Amazon.se
Har ni fått någon bekräftelse på att det skickas eller står också bara beställd.

Beställde innan 11 idag men står fortfarande bara beställd.
Så eftersom att det nu står att Digital Edition är slut nu så är man ju lite nojig tills man vet att det faktiskt är på väg xD.
Särskilt då standard versionen fortfarande finns på lager.
Så om man inte fick en så vill man ju veta medans man fortfarande kan norpa en standard.

Beställde nyss standard, står att den skickades 5 min efter jag beställde så tror de bättre att du avbokar dvs beställer en disc kanske

Permalänk
Skrivet av Bareyle:

Beställde nyss standard, står att den skickades 5 min efter jag beställde så tror de bättre att du avbokar dvs beställer en disc kanske

Ok tack för svar.

Blev lite strul när jag skulle beställa.
Så fick lov att avbryta den första beställningen och göra om.
Sen godtog den inte Faktura alternativet utan jag fick lov att direkt betala (och pengarna har dragits)
Och sen detta xD.

Alltid är det något 😆.
Får se hur jag gör om det är värt dom extra 1000 eller om jag ska hoppas att detta löser sig.
Står fortfarande Leverans på Tisdag 🙄.

Men tack igen för svaret.

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande i lager på amazon.se ps5 disc edition för er som ej köpt
https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD/ref=twister_B08MW2S5DB?_e...

Permalänk
Medlem

I övrigt kom jag just på att det är nästan prick 1 månad sedan Amazon sedan hade dem i lager, så kanske de får en stor sats varje månad runt den 20e?

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

I övrigt kom jag just på att det är nästan prick 1 månad sedan Amazon sedan hade dem i lager, så kanske de får en stor sats varje månad runt den 20e?

Det verkar som det kommit en större last ps5or på amazon..... Netonnet hade oxå en stor leverans tog slut på ca 2.5 timmar
så passa på innan en ny våg av corona startar och det närmar sig jul då all elektronik kommer vara svårt och tillverka pga brist på komponenter eller hur man ska kalla det läste häromdagen att kanske priset på mobiler kommer gå up pga brist på delar