Permalänk
Medlem

Kontorsstol från Amazon?

Tja!

Undrar vad ni tycker om att köpa en kontorsstol från Amazon.se? Har hittat ett par modeller som känns någorlunda tilltalande emot det svenska utbudet i den prisklassen. Amazon.se har jag handlat på innan och har inte haft några problem så där ligger ingen oro. Det jag tänker på är hur det skulle gå till ifall stolen skulle var defekt eller gå sönder vid tidigt stadie? Stolar är rätt stora och kan ju gå sönder både under leveransen och är därmed även klumpiga att skicka tillbaka. Åsikter?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Amazon innebär nog inte mer problem än någon annan handlare för det är den fysiska hanteringen som blir jobbig om du ska utnyttja garanti eller reklamera, är stolen monterad lär det handla om pallfrakt om du inte handlar i nån lokal fysisk butik.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är som vilken åf som helst säger jag.
Skulle det vara tal om garantiärende eller rma så har jag bara positiva erfarenheter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det är ingen skillnad att köpa en stol från Amazon.se mot ex Inet, Webhallen osv online.

Bor du nära en butik där du kan köpa den är det ju så klart smidigare att lämna.

Men annars är det inget konstigt med amazon, blir det ett garantiärende skickar man in den, precis som man skulle gjort till Inet, webhallen, komplett etc.