Varning för New World + FTW3 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

OOF. Jag har ett 3090 MSI Gaming X Trio. Dags att tanka hem MSI Afterburner och justera ned inställningarna såsom strömförsörjning?

En fps cap på din skärms maximala hz är mera rimligt.
Själv skulle jag avråda från just detta spelet till ny info finns tillgänglig och kanske även undvika senaste 471.41 för att vara säker.
471.11 var en väl mottagen drivrutin som ev kan vara värd att falla bak på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Widde:

En fps cap på din skärms maximala hz är mera rimligt.
Själv skulle jag avråda från just detta spelet till ny info finns tillgänglig och kanske även undvika senaste 471.41 för att vara säker.
471.11 var en väl mottagen drivrutin som ev kan vara värd att falla bak på.

Vilken tur att jag har exakt 471.11 versionen!

Min arbets-/spelskärm klarar av 100 Hz som högst vilket är vad den är inställd på nu. Menar du att jag i NVIDIA Control Panel skall sätta en maxgräns på Hz? Var någonstans där inne gör man det? Under 3D Settings, Display eller Video?

EDIT: Under "3D Settings" -> "Manage 3D Settings" -> "Max Frame Rate"? Ställer man in där för att tillåta en viss max Hz globalt på hela datorn från 3090-kortet?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Min arbets-/spelskärm klarar av 100 Hz som högst vilket är vad den är inställd på nu. Menar du att jag i NVIDIA Control Panel skall sätta en maxgräns på Hz? Var någonstans där inne gör man det? Under 3D Settings, Display eller Video?

https://www.howtogeek.com/509097/how-to-set-a-maximum-frame-r...

Jag har tex satt min på 142 globalt vilket är strax under mina 144hz på skärmen. Det ger mig typ Vsync utan tearing. Och fungerar bra ihop med G-sync.
Sen kan du i specifika spel (tex CSGO) där du vill ha 300fps sätta en annan cap.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

https://www.howtogeek.com/509097/how-to-set-a-maximum-frame-r...

Jag har tex satt min på 142 globalt vilket är strax under mina 144hz på skärmen. Det ger mig typ Vsync utan tearing. Och fungerar bra ihop med G-sync.
Sen kan du i specifika spel (tex CSGO) där du vill ha 300fps sätta en annan cap.

Grymt! Satte min dock på 100 Hz då det också är vad skärmen pallar mest och även är vad skärmens Hz är inställd på.

Eller ska jag välja 98 Hz då för att minska risken för tearing med påslagen Vsync?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

EDIT: Under "3D Settings" -> "Manage 3D Settings" -> "Max Frame Rate"? Ställer man in där för att tillåta en viss max Hz globalt på hela datorn från 3090-kortet?

Ja i manage 3d settings kan du ställa det antingen globalt, eller program specifikt för new world. Tvingar du Vsync kommer den själv cappa fps till din skärms uppdateringsfrekvens. Annat alternativ är ju att sätta en gräns i RTSS som kommer med bl.a MSI AB.

Tror inte vsync relaterad input lag är ett problem i new world, så kan lika gärna köra på de så länge^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Grymt! Satte min dock på 100 Hz då det också är vad skärmen pallar mest och även är vad skärmens Hz är inställd på.

Eller ska jag välja 98 Hz då för att minska risken för tearing med påslagen Vsync?

Jag har sett många köra båda alternativen. Du får nog testa själv och se vad som passar dig bäst. När jag hade min på 144 så fajtade den med Gsync / Vsync men inte på 142. Ingen aning om varför.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har sett många köra båda alternativen. Du får nog testa själv och se vad som passar dig bäst. När jag hade min på 144 så fajtade den med Gsync / Vsync men inte på 142. Ingen aning om varför.

Vid 144 slår den över till vsync, vid 142 håller den sig utom vsync för att bli kvitt vsync inputlag^_- så vsync slås inte på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Vid 144 slår den över till vsync, vid 142 håller den sig utom vsync för att bli kvitt vsync inputlag^_- så vsync slås inte på.

Makes sense.
Oavsett, förhoppningsvis kan det hjälpa någon med ett 3090 (3080TI också?) att inte få ett dött kort.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Makes sense.
Oavsett, förhoppningsvis kan det hjälpa någon med ett 3090 (3080TI också?) att inte få ett dött kort.

Jag tror att New World egentligen är ett Planerat åldrande-samarbete mellan NVIDIA och Amazon för någon måste ju betala för Jeff B-Sås nästa rymdresa!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Widde:

Jo kom ihåg det, och nyligen var det ju 466.67 som blåskärmade många konfigurationer som de fick dra tillbaka.

Är nog en tid att vara återhållsam med drivrutinsuppdateringar om det inte är något den fixar som man absolut måste ha.

Tydligen är de flera märken som är påverkade, även någon med ett ATI kort (jay2cent twitter) men det kan vara en fluke.

När jag körde 1080Ti var det ofta ett bekymmer med drivare, ofta något som krånglade. Lugnt med mitt 3070 men då kör jag mest med hotfix-drivarna. Sällan jag sitter på senaste, om inte något specifikt spel behöver det eller hotfix släppts.

Så jag håller med, kan vara bra att inte installera så fort en ny drivare släpps. Men också skippa detta spel så länge inte problemen utreds.

Har något minne av att första generationen MacBook Air körde Flash ocappat, lite riskabelt med olåst i menyer och liknande. Löstes ganska fort.
Kör själv Gsync så låst övre nivå, men det kanske inte hjälper New World.

Permalänk
Medlem

Här är en video från "Bullzoid" eller AHOC om det.

https://www.youtube.com/watch?v=dbCrNBpW-RQ

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 5070 ti Prime OC, AMD R7 9800X3D CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65

Permalänk
Avstängd

I framtida annonser på 30-kort måste man då alltså skriva att ingen mining genomförts eller spelat New World

Borde komma en uppdatering i mjukvaran rätt snart då kan man tycka eller så kommer säkerligen många börja skicka in garantiärenden då GPU:er gått sönder under vanligt spelande av New World.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Det här var tider det.

Visa signatur
Permalänk

tippar på att det handlar om att spelet har helt ocappad FPS.

t.ex. drar jag igång Space Hulk:Deathwing(Unreal Engine 4) så i menyn om jag deaktiverar min fps cap jag satt för spelet så pumpas det ut 999+ fps i menyn och grafiklasten är en konstant 100% load.

kan tänka mig att det ev går rätt hårt åt strömförsörjningen att köra på max konstant speciellt om det är en modell med lite halvdassig kylning på dessa och är ju sällan det finns övervakning på denna del på grafikkort.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Här är en video från "Bullzoid" eller AHOC om det.

https://www.youtube.com/watch?v=dbCrNBpW-RQ

jag tänkte posta den men du han före.

Hans teori stämmer rätt bra överens med vad jag trodde förutom att han har mycket djupare kunskaper.

I princip verkar chipen som styr VRM delen inte nyttja sina OCP, OVP, UVP, temperatur och liknande till en acceptabel grad.
Istället förlitar sig nvidia på shunt resistorerna som introducerades med GTX500 serien, samma serie där Sweclockes och flera reviewers eldade upp sina GTX590 kort då korten kunde dra mer än vad VRM delen klarade.

Om man ska tro Bulldzoid så är nvidias VRM underdimentionerade, med GTX590 var det garanterat så det vet vi.

Sedan säger han med att Nvidia inte filtrerar efter strömspikar även om VRM delen är kapable av det, alltså chipen som används, istället går dom på nåt medelvärde över tid, tex visar han en 550W spik på ett RTX3090 i en graf så spikar släpps förbri så det kan nog förklara varför vissa nätdelar istället gör en OCP shutdown och stänger av datorer för folk med 3090 tex som jag läst lite här och där om.
Detta spelet verkar bara ta det till en helt ny nivå.

Jag har även läst att EVGA pushade ut nån 500W kapable firmware till dom berörda korten rätt nyligen och jag såg en kommentar från bulldzoid med där han verkar hålla med om att sådna firmwares på kort med undermånlig VRM, och EVGA har tydligen inte direkt en bra sådan är en rätt dålig ide då det kan trippa OCP och i värsta fall döda mosfetsen tex.
Som han säger FTW3 är inget Kinpin kort så inte nära ssmma byggkvalite.

Det finns rapporter om andra kort med som kan vara berörda och han sa i YT kommentarerna att han tror att det i så fall också rör sig om andra kort, amd eller nvidia med undermpnlig VRM.

Men han säger också att mjukvara inte ska kunna döda kort och det håller jag med om.
Förstår inte folk som skyller på Amazon för oavsett hur kasst deras spel må vara kodat och oavsett hur dumt det är att inte ha FPS cap i menyer så ska ett kort inte dö av det.

Kortet kör Direct3D API rendering calls från user psace, inget sånt ska kunna skada hårdvara.
Men har hårdvaran defekt så är det så klart möjligt så allt tyder på att det är fel på EVGA's kort, kanske vissa andra kort med.

Vill man skylla på spelet då får man nog skylla på Microsoft som utvecklat DirectX också, men fins inget i API'et som säger att dör du si eller så kan du nuka kortet. Inte så det fungerar.

Så detta är ett hårdvaruproblem, spel och liknande ska inte kunna bricka ett grafikkort som är korrekt designat så enkelt är det.

Permalänk
Medlem

Borde inte nvidias drivrutiner eller hårdvaran ha någon failsafe switch för att förhindra sånt här? xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Jag tänkte faktiskt på just den reviewn då det lucktar lite samma problem, undermånlig VRM eller skydd av VRM eller båda.

Bulldzoid med sin YT kanal Actuall Hardcore Overclocking tog också upp GTX590 och är inne på att det i princip är samma fel, nvidias design filosofi som 3000 serien använder för VRM delen är i grunden samma, undermånlig VRM del, chipen som styr dom har massa skydd men dessa används inte, det slutade dom med vid 400 siren, istället använder shunt resistorer för att luska ut vad kortet drar och dom låter strömspikar gå igenom ochreglerar kortets strömbudget med ett medelvärde över tid.

Så enligt han är det rätt typiskt nvidia att ha undermålig VRM, lit eller inget nyttjande av skydden som stödjs av VRM controllern.

Dom patchar en del idrivers så dom lär säkert göra en game ready driver för detta spelet som via mjukvar ser till att det inte tar livet av sig precis som GTX590 som sockså fick bandage via drivers.

Permalänk
Medlem

Var inte detta en myt som spreds av någon som inte ens ägde ett 3xxx kort ? för mig att jag läste det på reddit

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Borde inte nvidias drivrutiner eller hårdvaran ha någon failsafe switch för att förhindra sånt här? xD

kolla videon jag citerade i inlägget ovan ditt så får du reda på exakt hur nvidia skyddar, eller inte skyddar ditt kort.

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 hade liknande fel när det var nytt vill jag minnas

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

jag tänkte posta den men du han före.

Hans teori stämmer rätt bra överens med vad jag trodde förutom att han har mycket djupare kunskaper.

I princip verkar chipen som styr VRM delen inte nyttja sina OCP, OVP, UVP, temperatur och liknande till en acceptabel grad.
Istället förlitar sig nvidia på shunt resistorerna som introducerades med GTX500 serien, samma serie där Sweclockes och flera reviewers eldade upp sina GTX590 kort då korten kunde dra mer än vad VRM delen klarade.

Om man ska tro Bulldzoid så är nvidias VRM underdimentionerade, med GTX590 var det garanterat så det vet vi.

Sedan säger han med att Nvidia inte filtrerar efter strömspikar även om VRM delen är kapable av det, alltså chipen som används, istället går dom på nåt medelvärde över tid, tex visar han en 550W spik på ett RTX3090 i en graf så spikar släpps förbri så det kan nog förklara varför vissa nätdelar istället gör en OCP shutdown och stänger av datorer för folk med 3090 tex som jag läst lite här och där om.
Detta spelet verkar bara ta det till en helt ny nivå.

Jag har även läst att EVGA pushade ut nån 500W kapable firmware till dom berörda korten rätt nyligen och jag såg en kommentar från bulldzoid med där han verkar hålla med om att sådna firmwares på kort med undermånlig VRM, och EVGA har tydligen inte direkt en bra sådan är en rätt dålig ide då det kan trippa OCP och i värsta fall döda mosfetsen tex.
Som han säger FTW3 är inget Kinpin kort så inte nära ssmma byggkvalite.

Det finns rapporter om andra kort med som kan vara berörda och han sa i YT kommentarerna att han tror att det i så fall också rör sig om andra kort, amd eller nvidia med undermpnlig VRM.

Men han säger också att mjukvara inte ska kunna döda kort och det håller jag med om.
Förstår inte folk som skyller på Amazon för oavsett hur kasst deras spel må vara kodat och oavsett hur dumt det är att inte ha FPS cap i menyer så ska ett kort inte dö av det.

Kortet kör Direct3D API rendering calls från user psace, inget sånt ska kunna skada hårdvara.
Men har hårdvaran defekt så är det så klart möjligt så allt tyder på att det är fel på EVGA's kort, kanske vissa andra kort med.

Vill man skylla på spelet då får man nog skylla på Microsoft som utvecklat DirectX också, men fins inget i API'et som säger att dör du si eller så kan du nuka kortet. Inte så det fungerar.

Så detta är ett hårdvaruproblem, spel och liknande ska inte kunna bricka ett grafikkort som är korrekt designat så enkelt är det.

Jag har tyvärr redan fallit för detta. Gick igenom 2 stycken rtx 3070 inom 2 månader, men mitt 3dje har fungerat i 8 månader nu. Dessa var inte dåliga rtx 3070 nämligen rtx 3070 gaming x och rtx 3070 suprim. Inet har dock ett lager av extra grafikkort för just detta och jag fick nya av en annan modell inom en vecka vid båda tillfällena utan att betala trots att priserna gick upp.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 5070 ti Prime OC, AMD R7 9800X3D CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Jag har tyvärr redan fallit för detta. Gick igenom 2 stycken rtx 3070 inom 2 månader, men mitt 3dje har fungerat i 8 månader nu. Dessa var inte dåliga rtx 3070 nämligen rtx 3070 gaming x och rtx 3070 suprim. Inet har dock ett lager av extra grafikkort för just detta och jag fick nya av en annan modell inom en vecka vid båda tillfällena utan att betala trots att priserna gick upp.

Och alla var pga vram artifakter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Var inte detta en myt som spreds av någon som inte ens ägde ett 3xxx kort ? för mig att jag läste det på reddit

Amazons New World forum är fullt med folk med brickade 3090Kort, 90% av dom är EVGA FTW3.
Dom har även skapat en egen tråd om det och dom har släppt en patch med fps cap i menyn så nja knappast fejk.

Dessutom hade RTX3090 en hård start. Tidiga kort krashade, skylldes på dåliga caps, EVGA drabbat hårt där. Nvidia patchade driversen för att fixa det, men alla kort var inte berörda.

Sedan har tidiga revs av RTX3090 från EVGA FTW3 problem med att dom drar för mycket ström över PCi-E sloten, tydligen fixat i senare revs.

Sedan har ju RTX3090 ökänt varma Minnen på baksidan. I vissa fall upp mot 110C och minneschipen var vitt jag vet specade till 105C men det verkar som dom specats om av tillverkaren för att tillfredsställa nvidia så numera är dom specade till 110C så ja nvidia kan väl säga att dom är inom spec om än så med 0 marginal.

Dessutom har ju folk med en törstig CPU, tex Threadripper och ett 3090 rapporterat PSU OCP shutdown men när dom kört tex 2080 så har de försvunnit.

Så det börjar ju bli lite av et mönster här, kanske 3090 inte är så väl designat, faktum är att nvidia godkänner alla partnerkortens design enligt Bulldzoid så även detta EVGA RTX3090 FTW3 är godkänt av nvidia så det får säljas så även om det är EVGA som fuckat upp säger vi så har Nvidias QC missat det i sin tur så då är Nvidia också medskyldiga kan man tycka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av danskung:

Vad var det för slags artefakter? Jag har ett 3090 Gaming X TRIO så vill gärna veta hur jag kan sänka krämen den trycker ut så den drar mindre ström och volt.

Jag har ännu inte använt Unreal Engine 5 eftersom jag är för rädd att kortet skall brinna upp pga. för varma videominnen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som vissa andra vart inne på kan ju detta inte vara spelets fel, inte direkt iaf? Utan möjligen indirekt då det kan lasta korten på ett sätt så brister som funnits där hela tiden visar sig. Känns mest rimligt tycker jag iaf.

Får väl se, orsaken hittas nog snart.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

mins jag fel eller var det inte devlis pga en dålig batch gddr6x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Som vissa andra vart inne på kan ju detta inte vara spelets fel, inte direkt iaf? Utan möjligen indirekt då det kan lasta korten på ett sätt så brister som funnits där hela tiden visar sig. Känns mest rimligt tycker jag iaf.

Får väl se, orsaken hittas nog snart.

Spelet ska inte kunna döda ett kort så spelet fel är det inte.
Men spelet kan mycket väl utlösa ett unikt senario som dödar kortet pga att det är feldesignat och Bulldzoid går igenom det i sin video vad han tror det är som kan ha blivit överlastat och där skydd inte ingriper för att rädda kortet.

Andra har även skrivit att det nog finns andra spel som dödat 3090 också men dom spelen kanske inte är lika populära och igen har direkt dragit slutsatsen ännu att korten dör pga feldesign under vissa scenarion vissa spel kan generera.
Så man ska nog inte tänka sig att New WOrld är ensamt om att ta dö på 3090 bara för vi inte sett samband mellan 3090 och andra spel än, men det lär kanske undersökas nu.

Därför bör folk inte nöja sig med att Amazon patchar New World, patchen är bra av andra orsaker, midnre oljud, värme i rummet, bättre för miljön etc.
En patch till New World endast betyder bara att nåt annat nytt spel i framtiden kan döda kortet, eller som någon sa, "kan ett spel döda kortet, då kan fler spel döda kortet",

Men istället bör nvidia fixa det via hårdvara helst på nya kort, via bios om möjligt för äldre, drivers är mer bandage men så gjorde dom med GTX590 så blir säkert en game ready driver som "fixar" det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Amazons New World forum är fullt med folk med brickade 3090Kort, 90% av dom är EVGA FTW3.
Dom har även skapat en egen tråd om det och dom har släppt en patch med fps cap i menyn så nja knappast fejk.

Dessutom hade RTX3090 en hård start. Tidiga kort krashade, skylldes på dåliga caps, EVGA drabbat hårt där. Nvidia patchade driversen för att fixa det, men alla kort var inte berörda.

Sedan har tidiga revs av RTX3090 från EVGA FTW3 problem med att dom drar för mycket ström över PCi-E sloten, tydligen fixat i senare revs.

Sedan har ju RTX3090 ökänt varma Minnen på baksidan. I vissa fall upp mot 110C och minneschipen var vitt jag vet specade till 105C men det verkar som dom specats om av tillverkaren för att tillfredsställa nvidia så numera är dom specade till 110C så ja nvidia kan väl säga att dom är inom spec om än så med 0 marginal.

Dessutom har ju folk med en törstig CPU, tex Threadripper och ett 3090 rapporterat PSU OCP shutdown men när dom kört tex 2080 så har de försvunnit.

Så det börjar ju bli lite av et mönster här, kanske 3090 inte är så väl designat, faktum är att nvidia godkänner alla partnerkortens design enligt Bulldzoid så även detta EVGA RTX3090 FTW3 är godkänt av nvidia så det får säljas så även om det är EVGA som fuckat upp säger vi så har Nvidias QC missat det i sin tur så då är Nvidia också medskyldiga kan man tycka.

Både 3080 och 3090 ligger otroligt högt runt mining, runt 100c vram dessa rullar dygnet runt i månader.
Att spelsessioner skulle lyckas gå varmare eller slita mera verkar orimligt.

Det är något som inte stämmer alls med detta "mystiska fel".

Känns mera som en dålig batch eller brister i strypningen som ska slå till innan det går för varmt om jag måste gissa på något.

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

mins jag fel eller var det inte devlis pga en dålig batch gddr6x?

Det var problemet med rtx 3080/3090, men 3070 använder gddr6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelat nu två dager inga problem med 3090 Asus oc strix

Visa signatur

Hail to the king, Baby!

CPU: Intel Core I9 9900k 5000 mhz oc, Mobo = Asus maximus XI extreme, Asus ROG RYUJIN 360, Gskill 3600mhz 32 Ram,Samsung 1TB Evo Plus M.2, Samsung 2TB Evo Plus M.2, 2x Samsung 850 Pro 2 TB SSD, Samsung 860 Evo 1TB, Windows 10 Pro.
KeyBoard: Corsair K95, Asus Thor 1200w,Samsung g7 240hz 32 Inch, Asus 3090 Strix OC \m/