PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Fråga till er andra som beställt idag Från Amazon.se
Har ni fått någon bekräftelse på att det skickas eller står också bara beställd.

Jag köpte standard kring 12 och det står att den är skickad, det har dock bara registrerats i postnord appen det står inte att de tagit emot den men det är väl bara postnord som strular som vanligt, tog för övrigt expressleverans för att få den imorgon.

Permalänk
Skrivet av vasbydaniel:

Jag köpte standard kring 12 och det står att den är skickad, det har dock bara registrerats i postnord appen det står inte att de tagit emot den men det är väl bara postnord som strular som vanligt, tog för övrigt expressleverans för att få den imorgon.

samma här, ska komma imorgon. Står att den är skickad på amazon men den är bara registrerad på postnordappen. Hoppas man får den imorgon så man kan spela lite i helgen men man vet aldrig med postnord

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får kvittot på amazon? finns ej i skickad mejlet eller på min sida? eller får man det i kartongen?

Permalänk
Avstängd

Är inte Sveriges Amazon i Eskilstuna? Bör ändå gå ganska snabbt att få sin leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bareyle:

Är inte Sveriges Amazon i Eskilstuna? Bör ändå gå ganska snabbt att få sin leverans.

Ja det ligger i eskilstuna står alltid vid sidan av produkten när du får leverans står även på mina sidor om du loggar in när du får leverans beror på om du tog express frakt eller ej oxå

Permalänk
Skrivet av vasbydaniel:

Jag köpte standard kring 12 och det står att den är skickad, det har dock bara registrerats i postnord appen det står inte att de tagit emot den men det är väl bara postnord som strular som vanligt, tog för övrigt expressleverans för att få den imorgon.

Tack för svaret.
Jag tog standard levereras så kanske därför det går långsammare.

(Beställde 10:45 men Står fortfarande bara som Beställd på Amazon)

Har bestämt att ge det en dag till.
Så förhoppningsvis är det som det ska men bara lite segt.

Permalänk

fortfarande finns lager hos amazon på disc edition

https://www.amazon.se/PlayStation-5-PS5/dp/B08LLZ2CWD/ref=mp_...

Permalänk
Skrivet av BeratMost:

Folk verkar ogilla Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissesbuljong:

Folk verkar ogilla Amazon.

Snart 12 timmar och fortf. i lager..
Verkar nästan lite konstigt.

Ingen som gillar Amazon säger du?
Eller så har de fått in ett riktigt rejält lager.
Eller är något fel?

Själv kommer jag inte kunna spela på den nu ändå så jag avvaktar nog tills jag kan ta den på Webhallen för att få min XP.. xD

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får ut kvittot på amazon? finns det i kartongen eller är det mejlet när dem skickat som är kvittot?

Permalänk
Medlem

Du kan skriva ut kvitto från din personliga ordersida.

Skrivet av Cash774:

Någon som vet hur man får ut kvittot på amazon? finns det i kartongen eller är det mejlet när dem skickat som är kvittot?

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Du kan skriva ut kvitto från din personliga ordersida.

Hur hittar ej eller kanske du menar går in på
Ditt konto › Dina beställningar › Beställningsdetaljer ?
står ej kvitto någonstans
bara bestälningsdetaljer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cash774:

Hur hittar ej eller kanske du menar går in på
Ditt konto › Dina beställningar › Beställningsdetaljer ?
står ej kvitto någonstans
bara bestälningsdetaljer

Ursäkta lite OT ni som söker drops..

Jag har aldrig beställt något från Amazon så jag kan inte testa men om du kollar över din beställningar, beställningsdetaljer.
Finns där inget menyval eller knapp för "visa faktura" som du sedan borde kunna välja att ladda ner /skriva ut

Permalänk
Medlem

Under dina beställningar direkt under ordernummer så har du en knapp för faktura.

Skrivet av Cash774:

Hur hittar ej eller kanske du menar går in på
Ditt konto › Dina beställningar › Beställningsdetaljer ?
står ej kvitto någonstans
bara bestälningsdetaljer

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snotling:

Under dina beställningar direkt under ordernummer så har du en knapp för faktura.

Tack hittade nu

Permalänk
Medlem

Finns fortfarande på Amazon.se, längsta lager statusen hittills.

Kan ju vara så att många inte känner till dom riktigt, de finns ju inte på prisjakt exempelvis.
För på elgiganten, non mfl så tar de ju slut direkt.

Kul då kanske man snart kan plocka en från butikshyllan innom en snar framtid. Men tror att julhandeln kommer göra det knapert med konsoler längre fram också. 😊

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Fråga till er andra som beställt idag Från Amazon.se
Har ni fått någon bekräftelse på att det skickas eller står också bara beställd.

Beställde innan 11 idag men står fortfarande bara beställd.
Så eftersom att det nu står att Digital Edition är slut nu så är man ju lite nojig tills man vet att det faktiskt är på väg xD.
Särskilt då standard versionen fortfarande finns på lager.
Så om man inte fick en så vill man ju veta medans man fortfarande kan norpa en standard.

Beställde igår runt 21 med express och nu är den framme!

Permalänk
Skrivet av Mebbon:

Beställde igår runt 21 med express och den är skickad och har kommit en bit på vägen redan!

Tack för svaret.

Den gick från Beställd till skickad 00:34 inatt!
Med leverans på Måndag.
Så nu slipper jag oroa mig för det xD.

Jag tog standard levereras så gissar att det var anledningen till att det var lite segare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattebubben:

Tack för svaret.

Den gick från Beställd till skickad 00:34 inatt!
Med leverans på Måndag.
Så nu slipper jag oroa mig för det xD.

Jag tog standard levereras så gissar att det var anledningen till att det var lite segare.

Gött!!

Nu är min framme hos ombud, men kan inte hämta den förräns imorgon. 😌

Äntligen har man lyckats få tag i en, jädrar vilken stor leverans Amazon måste fått in, de är ju i lager fortfarande.

Permalänk
Medlem

Beställde en standard från Amazon efter klockan 12 igår, och hämtade nyss upp det på posten.
Mitt var oöppnat med "plombering" på. Inte alls som den negativa recensionen beskrivs på Amazon.

Permalänk
Medlem

Den finns fortfarande i lager på amazon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HenrikM:

Den finns fortfarande i lager på amazon

Rätt sjukt ändå

Permalänk
Medlem

Beställde på komplett juli 2020.
Ingen mottagen konsol. Köpte en på blocket av ren frustration men har kvar min bokning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinuko:

Beställde på komplett juli 2020.
Ingen mottagen konsol. Köpte en på blocket av ren frustration men har kvar min bokning.

Du hade kunna ta en från Amazon annars i lugn o ro https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Ni som hämtat ut era från Amazon. Vilken fläkt har ni? ☺️

Permalänk
Medlem

Fortfarande i lager. Beställde en 03:00 igår morse men skickades inte på hela dagen. Antar att de har en dags leverans för står beräknad ankomst tisdag och de skickar väl inte på helgen? Man börjar ju nästa bli lite orolig att de inte har koll på sin lagerstatus när den varit ”i lager” så här länge 😅.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Fortfarande i lager. Beställde en 03:00 igår morse men skickades inte på hela dagen. Antar att de har en dags leverans för står beräknad ankomst tisdag och de skickar väl inte på helgen? Man börjar ju nästa bli lite orolig att de inte har koll på sin lagerstatus när den varit ”i lager” så här länge 😅.

Amazon brukar ha koll. Har fått 99% av mina beställningar från Amazon på utsatt dag eller tidigare.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Fortfarande i lager. Beställde en 03:00 igår morse men skickades inte på hela dagen. Antar att de har en dags leverans för står beräknad ankomst tisdag och de skickar väl inte på helgen? Man börjar ju nästa bli lite orolig att de inte har koll på sin lagerstatus när den varit ”i lager” så här länge 😅.

Amazon har koll, så sitt ner i båten och ta det lugnt. Du har ditt playstation absolut senast på tisdag. Planera vilket spel som ska bli ditt första istället. Ha en fin sommar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Amazon har koll, så sitt ner i båten och ta det lugnt. Du har ditt playstation absolut senast på tisdag. Planera vilket spel som ska bli ditt första istället. Ha en fin sommar!

Handlat av Tyska Amazon men inte av svenska, när man möts av framsidan där så kan man ju undra…

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Fortfarande i lager. Beställde en 03:00 igår morse men skickades inte på hela dagen. Antar att de har en dags leverans för står beräknad ankomst tisdag och de skickar väl inte på helgen? Man börjar ju nästa bli lite orolig att de inte har koll på sin lagerstatus när den varit ”i lager” så här länge 😅.

Hade liknande oro.
Beställde en 10:45 i Torsdags men var inte förrän efter midnatt (00:34 på Fredag) som det ändrades till skickad.
Så du behöver nog inte oroa dig.

Gissar att du valde standard levereras (som mig)
Det verkar som att alla som får den skickad strax efter beställning har valt express leverans.

Så vi som inte vill betala extra får vänta lite längre helt enkelt xD.

Och jag var lite extra nojig då jag beställt Digital Edition och den tog slut några timmar efter att jag beställde så då blev man ju extra orolig xD.

Edit: Nu är den slut i lager på Amazon.se (12:56)

Slut i lager