Permalänk
Medlem

mobil Librem Purism 5

Hej!

Jag har varit med och crowdfundat en Librem Purism 5, men den var en besvikelse när den till slut levererades. Jag är en vanlig användare som vill slippa Apple och Android men ändå ha en fungerande mobil. Den här kan inte ta emot mms, kamera finns som hårdvara men mjukvara saknas så den går inte att använda. Misslyckades med att uppdatera den via det vanliga användargränssnittet och var tvungen att göra det via terminalen.

Tänkte höra om nån här på forumet är intresserad av att ta över den?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag kan ta den mot fraktkostnad

Edit: Efter mer research avstår jag, Ghost93 kan ta min plats

Permalänk
Medlem

kan hämta den

Permalänk
Medlem

Trist, tyckte den lät mkt intressant jag med, men passade inte mig i tid då

EDIT: jag avsåg inte att ställa mig i kö eller ngt för detta utan uttryckte vara helt i onödan att jag tyckte det lät tråkigt att/om purism inte nådde sitt mål (; TS kan alltså fullständigt bortse från mig om det blir ngn utlottning eller dyl, ledsen om jag störde (;

Permalänk
Medlem

Jag är helt klart intresserad! Kan även tänka mig att betala en summa för den. Bor inte i närheten, så betalar självfallet frakt.

Permalänk

Intresserad! Tar gärna över den mot fraktkostnad givetvis

Mvh

Permalänk
Medlem

Kul att det finns intresse för den! Vet inte hur jag gör det mest rättvist, om jag ska gå på vem som svarat först eller vad. Får fundera lite på det. Pengar kvittar, ersättning för fraktkostnad räcker.

Och jag ber om ursäkt till den som skickat mig ett privat meddelande och som jag svarade till att hen kunde få den. Trodde att det var det enda svaret jag fått, insåg inte att jag inte fick mail om svar i tråden på det här forumet (kanske är en inställning jag missat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elbe:

Vet inte hur jag gör det mest rättvist, om jag ska gå på vem som svarat först eller vad.

Eftersom annonsen ligger i skänkes får man inte "gå före i kön" genom att betala något. Mest rättvist är den som skrivit först. Enda som kan trumfa är t.ex. att du föredrar avhämtning framför att skicka. För budgivning får det skapas en ny annons i Säljes.

Permalänk
Medlem

Det visade sig att en kompis barn ville ha mobilen, så jag kommer ge den till henne. Tack för visat intresse!

(Vad som är "mest rättvist" kan man enligt mig ha många åsikter om Kom fram till att jag skulle lottat ut den om jag inte upptäckt att jag kände nån som ville ha mobilen)

Permalänk
Medlem

Hoppas kompisens barn blir glad!
Jag har "lillasyster", Pinephone. Är mycket nöjd hittills. Att få igång MMS var lite meck men fullt görbart.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6