Vilket MMO ersätter WoW?

Permalänk
Medlem

Det mmo jag alltid går tillbaka till när jag tröttnar på wow eller bara vill spela något med en fantastisk värld och combat är Guild Wars 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:
Skrivet av plajton:

"Vilket MMO ersätter WoW?"

Svar:
Inget

***

Om du lirat WoW sedan dag 1 vet du nog väl att det inte funnits ngt MMO som lyckats ersätta WoW.. Det finns givetvis bra andra MMOs men de är helt annorlunda WoW och ska inte jämföras och du kommer bli besviken om de ska ersätta.

WoW är unikt på samma sätt som andra populära spel i andra genres typ CS, Dota, LoL, Fortnite för de yngre etc. Sjukt svårt att ersätta för en etablerad fanbase.

Jag hade istället rekommenderat att göra ngt annat än leta efter ett nytt spel, dvs ngt "offline". När du väl tröttnar på att gå till gymmet/plugga nytt språk/dansa t.ex så gå tillbaks och lira WoW.

Skrivet av giplet:

Jag tenderar att hålla med om detta. Jag började spelar WoW mot slutet av vanilla och spelade aktivt till och med Lich King ungefär. Det antal spelare och den miljö som fanns under den perioden jag spelade kommer inget framtida MMO att matcha. Det är möjligt att andra genres kommer att komma dit eller nära, men jag tror inte på MMO. Alla som spelat WoW under spelets storhetstid kommer att jämföra med hur det var och tycka att nya varianter är sämre. Det oavsett hur bra det nya spelet faktiskt är. Till viss del beror detta nog på något syndrom där vi kommer ihåg de bra sakerna när vi tittar tillbaka på hur roligt vi haft när vi spelat WoW. Det krävs något radikalt annorlunda för att komma i närheten.

Skrivet av Wikai:

WoW Classic

Skrivet av Joke7P:

Det mmo jag alltid går tillbaka till när jag tröttnar på wow eller bara vill spela något med en fantastisk värld och combat är Guild Wars 2.

Klumpar ihop alla och tackar ännu en gång för tips och svar. Guild Wars 2 får jag kolla upp! Tibia likaså. Vet ingenting om de två.

Vad gäller WoW så vet jag att det inte finns någonting som trumfar WoW. Vill mest testa något annat ett tag för att se. Knäppa är att jag är inte trött på WoW men vill inte riskera att lira sönder det, tycker tyvärr inte att Korthia är en höjdare heller.

Ska flukta in en vända i Swtor.

Ska försöka mig på att testa FF XIV.

En spåndum fråga till som avslutning.

Kollar in New World och har som vanligt fastnat på en sak. Om, menar "om" jag skulle köpa det så fattar jag nu att det är ingen månadsavgift (hoppas jag fattat rätt). Spelar ingen roll om man köper det via Steam eller Amazon?

Klickar jag på New Worlds hemsida för att köpa via Amazon (aldrig köpt diddlysquat på Amazon så vet inte hur det fungerar!) så hamnar jag på amerikanska Amazon. Väljer jag svenska versionen så finns inte liret att köpa där. Kan man köpa på amerikanska Amazon? Som sagt, dum fråga för er men........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Beginner:

Klickar jag på New Worlds hemsida för att köpa via Amazon (aldrig köpt diddlysquat på Amazon så vet inte hur det fungerar!) så hamnar jag på amerikanska Amazon. Väljer jag svenska versionen så finns inte liret att köpa där. Kan man köpa på amerikanska Amazon? Som sagt, dum fråga för er men........

Du får kolla upp om spelet du köper på amazon.com går att använda för att spela från Europa. Vissa spel har ju segmenterat sina servrar. Ett alternativ kan vara att kolla om det finns på amazon.de eftersom tyskar och svenskar brukar hänga på samma servrar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!