Investmentbolaget Jansen Products säger sig återuppliva 3dfx

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Antingen det eller så är det bara "på skämt" eller någon slags scam, det är väl det mest troliga ja.

Typ lite såhär:
https://pocketnow.com/wp-content/uploads/2015/07/commodore-pet-smartphone.jpg

Var väl förvisso några som fick hem telefoner men de flesta blev bara blåsta på sina pengar. Och telefonen i sig var såklart bara en vanlig kina-mobil med en logga på och någon förinstallerad app samt wallpaper.

Jag tänkte dra upp samma exempel när jag såg artikeln.
Commodore dock licensierar ut sitt märke, du kan sälja vad som helst med Commodore på nu bara du betalar dem en slant.
Tråkigt att ett av världens mest ikoniska företag slutade i ett sånt här öde =/

Permalänk
Medlem

Vodoo RTX 3030 HTPC Edition som byggs för att efterlikna ett Vodoo 2/3 så mycket som möjligt.skulle vara nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Tolkar den som att - Antingen spelar du på konsol, och är en nörd som aldrig får en tjej i verkliga livet, eller så kör du på PC med ett 3dfx-kort och får brudar.

Lite rolig, men har sett bättre.

Nej, jag tror det handlar om grafiska kvalitén. På den tiden tyckte man det var så oerhört snyggt med grafiken 3dfx kunde rendera så brösten på karaktärerna såg "verkliga" ut. Så med 3dfx fick man se bröst och på konsol en pixlig sprite.

Men inledningen är nog precis som du sa.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Haha... nu har har jag druckit några för många öl, men ja, vem vet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Antingen det eller så är det bara "på skämt" eller någon slags scam, det är väl det mest troliga ja.

Typ lite såhär:
https://pocketnow.com/wp-content/uploads/2015/07/commodore-pet-smartphone.jpg

Var väl förvisso några som fick hem telefoner men de flesta blev bara blåsta på sina pengar. Och telefonen i sig var såklart bara en vanlig kina-mobil med en logga på och någon förinstallerad app samt wallpaper.

Nu är jag lagom off-topic, men det där får mig att tänka på "Atari Token", kan Atari försöka sig på en kryptovaluta känns det inte helt orimligt att Commador gör en telefon 🤣

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha innan var det en ”hel näve salt” och nu en grävskopa 😂

Älskar hur kritisk du är @UndaC !

”Låter något för bra för att vara sant... så är det ofta precis så också.”

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nej, jag tror det handlar om grafiska kvalitén. På den tiden tyckte man det var så oerhört snyggt med grafiken 3dfx kunde rendera så brösten på karaktärerna såg "verkliga" ut. Så med 3dfx fick man se bröst och på konsol en pixlig sprite.

Men inledningen är nog precis som du sa.

ok, de hade nämligen en till liknande reklam där de skrev typ att alla spelar på konsol när de är små, men sedan växer man upp och slutar suga på tummarna och kör 3dfx istället.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Nix, men den är skapad på den tiden när folk fortfarande hade humor.

agreed. folk har väldigt tunn hud idag.

Om denna nyhet är sann så tvivlar jag att de kommer gör några grafikkort, tyvärr. De kommer bara missbruka loggan. Jag hoppas att det inte är sant och att swec trycker musmattor och tröjor med loggan. Det hade jag köpt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av shelter:

Hehe jahapp så gick det med den saken ja

Men. Det var kul medan det varade iaf

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

ok, de hade nämligen en till liknande reklam där de skrev typ att alla spelar på konsol när de är små, men sedan växer man upp och slutar suga på tummarna och kör 3dfx istället.

Lite intressant ur två aspekter - dels visar det hur mycket mer försiktig man måste vara i hur man uttrycker sig i det offentliga rummet idag.
Men också för att man i praktiken marknadsför mot samma kategori köpare idag. "Nitro" "TUF" "Toxic" ”Red Devil", plastfenor (!), RGB-ljussättningar som också en mamma skulle ha svårt att inte himla med ögonen åt - det är fortfarande idén att sälja datorkomponenten till människor med behov av att verka häftiga och dra uppmärksamhet till sig. Huruvida det bara är ett utslag av reklambranschens schabloniserande och nedlåtande människosyn, eller om det också faktiskt visar på en lite obekväm sanning angående PC-komponentköpare skall jag låta vara osagt.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen inte jag ser 3dfx loggan i samband med tv. smartphones osv. 3dfx ska göra grafikkort och inget annat.
Snacka om att försöka väcka en död häst.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv

Förväntningarna har varit låga av förklarliga skäl. Att andra produkter också ingår är inte konstigt då de inte kan leva på att sälja retrokort. Även om det är något sådant jag gärna sett mer av, nyproduktion och replikor.

Men känns även här som att man fått tag på namnet och sätter den på diverse krafs i hopp om att det säljer.

Permalänk
Inaktiv

John Romero och 90-talsklassikern Daikatana:

De andra som nämnts påminner också en del om PC Master Race sekten och synen på främst konsollspelare som sämre och avvikande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

90-talsklassikern Daikatana:

Pssst... släpptes år 2000..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elfsberg:

Pssst... släpptes år 2000..

Du har rätt ser jag nu! men tror jag lämnar det precis så, att kalla Daikatana var högst medvetet. Extra störande för den som läser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

John Romero och 90-talsklassikern Daikatana:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b8/Daikatana_infamous_advertisement.jpg/220px-Daikatana_infamous_advertisement.jpg

De andra som nämnts påminner också en del om PC Master Race sekten och synen på främst konsollspelare som sämre och avvikande.

Njae.
En spelkonsol var en familjeleksak på den tiden det begav sig, mest eller uteslutande för barnen i familjen.
PC-spelande förutsatte en IBMPC-kompatibel stationär dator. De var sällan överkomliga i pris som barnleksak. Det innebar att de som spelade PC-spel typiskt var unga (män), men inte mindre barn. Det har alltid varit viktigt för ungdomar att betona att de inte är barn och gillar "barnsliga" saker. Något som de flesta växer ifrån när de har ytterligare några år på nacken, så attityden tenderar att associeras med en ganska snäv åldersnisch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Glide…. Mmmm;)

& UT!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless