Diablo 2 Guffa Rules Conan´s Quest Live Stream

Permalänk
Medlem

Andy på Nightmare var en enkel affär. Hade 90% poison resist, så hennes främsta vapen bet inte på lönnmördaren Gun-Britt. Kunde bara stå och ta emot allt hon slängde på en och spamma blixtfällor.
Har börjat harva mig igenom akt 2, med maggot Lair avklarat sist.
Gällande loot så är det ganska stilla på den fronten. Rockar Stealth breast plate för movement speed, och ligger stabilt kring 100% magic find med chance guards, några rare boots med skyhöga resists och mf, och en hjälm med perfekta topazer. Har runor för en spirit, en insight, och lore. Behöver hitta gear med sockets för det dock...
Har hittat hela Sigons set, vilket jag inte har så mycket nytta av dock. Funderar på att specca dex för att få upp den där smaskiga 69% chance to block och en perfekt diamant i skölden, men det kostar ju max HP...

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Ja då var man där igen. Kunde inte hålla mig. Blev en paladin. Lvl 11 nu på fm. Kör holy fire inledningsvis.

Permalänk
Medlem

Efter att ha nedkämpat Baal för andra gången så är äventyret på Hell påbörjat.
Gun-Britts potential i nightmare har kristalliserat sig I en ganska så... meh upplevelse på Hell.
Nu är det ju ingen nyhet att Hell är svårt, men bara att ta sig igenom Cold Plains var ett äventyr. Mercen dör till och från nu, och hans utrustning är sisådär för det stundande korståget framför oss... Jag känner viss skepticism om det kommer gå hela vägen i mål, men ska hålla fanan högt och humöret uppe!

Ska se om jag kan få in en uppdatering med lite gear ikväll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv framme i nightmare, snart klar m act 1. Holy fire fungerar ganska fint fortfarande, får se hur länge den håller.
Magefist och en nagelring hittade, kör rustning o hjälm m lite topazer.
Går in i Paus nu ett par veckor pga annat

Permalänk
Medlem

RIP Gun-Britt.
Treehead Woodfist avslutade jobbet lite snöpligt.
Han var både cold och lightning enhanced, så när han dog var det frost-ringen som tog mig!
På Hell hade jag ok resists I allt utom cold, så jag borde varit mer på tårna så här i efterhand... Nåväl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag kapar tråden. Jag har inte spelat Diablo 2 på över 20 år. Men spelat otaliga andra ARPG. Jag tycker det är lite tråkigt att det finns "runewords" som gör armors och vapen som är bättre än allt annat som droppas, ända upp till level 60+. Tar bort känslan för att droppa bättre loot. Vad tycker ni?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tycker Runewords är en trevlig mekanik I spelet!
Drops och Runewords kompletterar varandra fint många gånger, där Runewords är förutsägbara och ofta fyller en bra nisch.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan hålla med till viss del om man spelar på det vanliga sättet, där alla top-builds ser i stort likadana ut. Gjorde iaf så förr, var många år sedan jag spelade online.
Här med guffa-rules ser det ju dock annorlunda ut. Är väldigt sällan man får ihop runorna till ett medel/högre levels runeword

Permalänk
Medlem

Någon som har tips hur jag kan få bättre gula ringar/amuletter/gloves/boots? Är i level 60 nu och inte fått något bra gult sen Normal. Är i Hell men har för dålig defence och resists. Spelar en Hammerdin. Letar just nu efter en 4 socket sköld.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||