Asus planerar grafikkort med Noctua-kylare

Permalänk
Melding Plague

Asus planerar grafikkort med Noctua-kylare

Asus ser ut att ha ett Geforce RTX 3070 på gång med kylarlösning från Noctua. Huruvida det blir brun-beige är däremot oklart.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har fönster eller komponenter synliga i min dator, men Noctuas skitbrun/beige är det fulaste som finns på PC-marknaden.

Permalänk
Avstängd

Är egentligen otroligt konstigt att ett företag ens väljer dessa färger i kombination. Nu kör jag med stängd låda så jag bryr mig egentligen inte vilken färg fläktarna har men snyggt är det inte.

När jag sålde en gammal Opel Kadett för länge sen så var den i beige färg och vart man än läste så var just bilar i beige och brun färg lägre värderade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Skulle du köpa ett grafikkort med kylare i Noctuas färgtema?

Ja, det är skitsnyggt

Jag ser vad ni gjorde där.

Permalänk
Medlem

Jag är inte speciellt förtjust i Noctuas beige, men de sticker ju ut iallafall Och de är bra, vilket är det viktigaste!
... och nu när jag ända smockat burken full med beiga noctuafläktar så kan väl lika gärna grafikkortet matcha

(likt Stefflo så har jag inget fönster så egentligen spelar det ju ingen större roll, men ändå...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

En gång i tiden var det bara fult. Idag är det synonymt med beprövad kvalitet.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

Fasen jag borde ha väntat på det här kortet

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av employed:

Jag ser vad ni gjorde där.

Det var lite för svårt att låta bli

Jag tror inte det är så troligt att färgschemat får följa med, det lär gissningsvis bli svart igen kan jag tänka mig. Men det vore lite kul ändå! Sedan får man väl se om det faktiskt blir något av det, finns ju inga detaljer än så länge utöver produktkoden.

Permalänk

Jag skulle köpa, men inte pga av färgerna, det kan jag strunta i. Syns ju ändå inte i de flesta chassin. Har haft så många datorer i mitt, även moddade, den perioden går över ngn när det ska vara mera praktiskt.
Inte att jag tror det kommer att göra en så stor skillnad i ljudnivån men man vet ju aldrig...

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna tänka mig köpa det!
Noctuas klassiska färgschema är ju bland det snyggaste som finns

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nyhet:

Asus ser ut att ha ett Geforce RTX 3070 på gång med kylarlösning från Noctua. Huruvida det blir brun-beige är däremot oklart.

Läs hela artikeln här

Hoppas att de har mod nog för brun-beige,

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv

Nu är jag inte så mycket för Noctuas färgval men har samtidigt sett tillräckligt med äldre Asus PCBer för att tycka dessa vara relativt mindre tilltalande.

Grön, brun och gul. Ifall någon fortfarande äter frukost så beskriver jag inte färgerna mer än så. Samtidigt lite nostalgiskt då saker inte ser ut som elektronik längre utan överflödig gamer branding, täckt PCB och tio nyanser av svart. En dator ser inte ut som de brukade, även om dagens delar möjliggör andra byggen rent visuellt.

Permalänk
Medlem

Noctuas bajsbruna känns tryggt. För mig är det synonymt med kvalitet utan en massa nonsens!

Permalänk
Medlem

Oj oj nu rycker det nog i baguetten hos många Sweclockers-medlemmar

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Blir intressant med hur det blir. Jag brukar ta bort shroud+fläktar och direkt spänna 2 120mm fläktar på GPUer. Kommer denna så slipper man ett steg.

Permalänk
Medlem

Det är ju inte färgen i sig som är snyggt utan kvalitén den representerar som på något sätt (i mitt huvud iallafall) blir tilltalande i fallet datorfläktar. Jag tycker att det är grymt imponerande att Noctua lyckats få oss datorentusiaster positiva till denna annars egentligen strykfula färgkombination!

Permalänk
Medlem

Skulle lätt kunna tänka mig ett grafikkort med Noctuas färger. Det skulle bli riktigt snyggt då det matchar Noctua-fläktarna som redan sitter i burken. Allt som saknas sen är moderkort på samma tema och sleevade kablar i Noctuas kräm-färg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Är egentligen otroligt konstigt att ett företag ens väljer dessa färger i kombination. Nu kör jag med stängd låda så jag bryr mig egentligen inte vilken färg fläktarna har men snyggt är det inte.

När jag sålde en gammal Opel Kadett för länge sen så var den i beige färg och vart man än läste så var just bilar i beige och brun färg lägre värderade.

Jag tror att det är med medvetenhet man har behållit den färg kombination. Den syns och den sticker ut. Alla känner till färgerna och vet att det är kvalitet. Man kan stå på avstånd och upptäcka att den personen har de fläktarna i sitt system. Det blir som reklam. Om alla har svarta så ser du inte det. Du blir anonym.

Sen kan jag hålla med at det kanske inte är så snyggt i alla lägen men jag har också ett stängt chassi utan fönster så då kan det vara vilka färger det vill på insidan för det kommer jag aldrig att störa mig på. Så länge de gör vad de skall.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

Har ändå min dator i ett server låda, så för mig är det skit samma.

Så länge den inte blir överhettad så är jag glad.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Brunt hela veckan över minsta RGB bling-bling på skrivbordet.

Det är sen gammalt

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

Om jag haft tid och ork skulle jag gärna målat mitt chassi såhär:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NightFred:

Jag tror att det är med medvetenhet man har behållit den färg kombination. Den syns och den sticker ut. Alla känner till färgerna och vet att det är kvalitet. Man kan stå på avstånd och upptäcka att den personen har de fläktarna i sitt system. Det blir som reklam. Om alla har svarta så ser du inte det. Du blir anonym.

Sen kan jag hålla med at det kanske inte är så snyggt i alla lägen men jag har också ett stängt chassi utan fönster så då kan det vara vilka färger det vill på insidan för det kommer jag aldrig att störa mig på. Så länge de gör vad de skall.

De hade väl i så fall varit bättre att välja rosa och blå eller vad som helst, allt hade sett bättre ut.
Håller med om att de lyser kvalitet men fortfarande inte den färgkombinationen jag själv valt om jag nu var produktdesigner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Varför? Det är helt ointressant och låter lite som att dom själva inte kan komma på något nytt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Varför? Det är helt ointressant och låter lite som att dom själva inte kan komma på något nytt.

För att noctua är typ det bästa man kan ha om man vill ha god kylförmåga?

Hursom, nästa bygge blir custom loop vattenkylning i alla fall, lär behövas om man ska få ut 600W+ värme ur min kompakta mATX-burk. Så för egen del är det inget intressant.

Permalänk
Medlem

Synd att det blev just ett 3070 kanske. Annars skulle det finnas plats för ett kort med dubbla 120-fläktar i många byggen idag.

Permalänk
Medlem

Jag missförstod, trodde det var ett pci kort man satte in bredvid grafikkortet och gav extra kylning.

Men som så många redan har sagt så skulle jag hellre ta ett i kanske svart och vitt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

De hade väl i så fall varit bättre att välja rosa och blå eller vad som helst, allt hade sett bättre ut.
Håller med om att de lyser kvalitet men fortfarande inte den färgkombinationen jag själv valt om jag nu var produktdesigner.

Håller helt med. Färg kombinationen kunde ha varit en annan. Men några inlägg ovanför kan du ju njuta av ett chassi i dessa vackra färger..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Noctua

Alla andra

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NightFred:

Håller helt med. Färg kombinationen kunde ha varit en annan. Men några inlägg ovanför kan du ju njuta av ett chassi i dessa vackra färger..

Jo, jag såg det chassit och hade inte legat på min önskelista heller.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Asus ser ut att ha ett Geforce RTX 3070 på gång med kylarlösning från Noctua. Huruvida det blir brun-beige är däremot oklart.

Läs hela artikeln här

Kräver ett tredje alternativ... Nej, det är inte snygga. Men bra! Så har lådan full trots utsendet. Noctua brukar ha precis de egenskaper som man önskar hos en GPU. Bra kylning till en låg ljudnivå även under arbete.

Visa signatur

Har en tyst dator.