Diablo II: Resurrected i öppet betatest den 17 augusti

Permalänk
Hjälpsam

Jag förköpte samma dag som det annonserades och är mycket lycklig att jag råkar ha semester den 17e utan något specifikt uppbokat... förrän nu

Nötte D2 sönder och samman back in the days, vi kunde theorycrafta builds över en kopp kaffe då man hade IAS tabellerna i huvet med vilka karaktärer och vapen som fick vilka frames etc. Över en sådan fika kläckte jag en helt sinnes 1.09 cowrunner sorc med 75% block, 75% phys ignore, high def + manashield och bara 12vitality (bas 10 + Harlequins 2) maxad static och meteor. Kunde lätt tanka en skärm med kossor. Insane... Funkade inte lika bra i 1.10 dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Prova spelet innan du kommer med felaktiga påståenden Du kan verkligen inte köpa allt gear - antar du syftar på AH och använda guldet du köpt för WoW-token(irl pengar)? Det är långt ifrån alla slots som droppar som BoE (kan säljas på AH).

Om du anser att meningen med raids dessutom bara är att få bäst gear så kan jag verkligen inte hålla med. Att köra på mythic (svåraste läget) och faktiskt kämpa dig fram med 19 andra spelare i månader för att få ner sista bossen - det är meningen med raids (imo).

Men som sagt, prova spelet först

Du kan köpa boost i raids och i Mythic dungeon plus . Så nej varför ljuger du ? . Man kan köpa all gear för riktiga pengar o wow nu mer . Du kan köpa titlar inom pvp allt .Skrämmande fattar varför alla slutar .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

Du kan köpa boost i raids och i Mythic dungeon plus . Så nej varför ljuger du ? . Man kan köpa all gear för riktiga pengar o wow nu mer . Du kan köpa titlar inom pvp allt .Skrämmande fattar varför alla slutar .

Köpa boost i Mythic plus? Lycka till att boosta någonting över en 22 key

Du kan köpa dig till att vara en medelmåtta i m+ som bäst.
Enda sättet att köpa till sig 252 ilvl som du sedan behöver för högre keys är genom att mythic raida, vilket ger i snitt 1,5 items per vecka för full clear.

En sådan run kostar cirka 10.000 kr just nu och runt 3500-4000 i slutet av patchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Köpa boost i Mythic plus? Lycka till att boosta någonting över en 22 key

Du kan köpa dig till att vara en medelmåtta i m+ som bäst.
Enda sättet att köpa till sig 252 ilvl som du sedan behöver för högre keys är genom att mythic raida, vilket ger i snitt 1,5 items per vecka för full clear.

En sådan run kostar cirka 10.000 kr just nu och runt 3500-4000 i slutet av patchen.

Gearen är ju cappad på m+15 så du behöver inte köpa högre.

Fyfan vad boost av m+ man sålde i Legion, flera miljoner i veckan tog vi in på det

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Du kan köpa boost i raids och i Mythic dungeon plus . Så nej varför ljuger du ? . Man kan köpa all gear för riktiga pengar o wow nu mer . Du kan köpa titlar inom pvp allt .Skrämmande fattar varför alla slutar .

Boosts är ingen service som blizzard tillhandahåller utan det är något du som spelare i sådana fall gör upp om med andra spelare eller guilder, att dom tar med dig på en run i gengäld mot att du betalar dom - antingen i guld eller riktiga pengar. Detta är inget fenomen unikt för WoW utan det finns i mer eller mindre i alla multiplayer-spel. Googla "CS:GO boost", "FFXIV raid boost", "LoL boost" så ser du själv.

Att de själva säljer WoW-tokens är knappast några konstigheter, tvärtom är det många spelare kan skippa månadskostnaden helt och hållet tack vare denna möjlighet då priset för att köpa en sådan i guld är förhållandevis lågt och går snabbt att grinda upp.

Därmed inte osagt att det finns kritik att lyfta mot hur WoW har utvecklats de senaste åren idag, men att WoW skulle var P2W är en ren och skär lögn.
Om du ska få tag i bra gear så måste du spela ihop det själv, boosts kan möjligen vara en genväg för att få en achivement så att du lättare kan bli inbjuden av grupper i tron om att du har den erfarenheten som krävs men jag är tveksam till att det skulle fungera i någon högre utsträckning då folk tenderar att titta på antalet runs man har genomfört.

Permalänk
Skrivet av Teddis:

I kontext: "guld med tokens", systemet är att du köper guld från andra spelare och inte från blizzard "direkt". Nu är ju blizzard gudar över sin egen hittepå-valuta oavsett, men så fungerar systemet i alla fall. Innan det fanns så sålde folk av sitt wow-guld för IRL pengar "svart" istället.

Men resultatet kan du ju göra i alla spel av liknande karaktär. Använda dina IRL monetära resurser till att övertyga folk att bära dig. Kruxet är ju att ingen tycker du är cool om du gör det för det blir uppenbart i combatlogs och generell gameplay sen att du är dålig. Samt att det är enormt slöseri med pengar då du måste göra om det varje gång nytt innehåll kommer.

Jo det stämmer, men oftast är det inte legit att göra det i de andra spelen, som det är med wow och Blizzard, det är noll risk att bli bannad. Sen gör Blizzard det mycket enkelt med för spelarna att köpa gear då de har system som promotar det. Group finndern, och trade chat

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Och hur är det någon skillnad mot i princip vilket spel som helst som har någon form av trading? Fanns inte tokens så hade du ju bara köpt guldet hos tredjepart, eller en carry för pengar rakt av här lät det som att du kunde köpa allt du ville ha utan problem - inte spendera veckor på att få saker med lite tur.
Men jag förstår hur du menar.

Stor skillnad, I andra spel kunde du bli bannad av att köpa guld för att sen köpa bop gear. I wow är det helt ok att göra det då blizzard har system som promotar det. Tokens, Group findern och trade chat. Det är enormt mycket lättare och säkrare att köpa player power i wow jämfört med andra spel och hur det va före tokens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Boosts är ingen service som blizzard tillhandahåller utan det är något du som spelare i sådana fall gör upp om med andra spelare eller guilder, att dom tar med dig på en run i gengäld mot att du betalar dom - antingen i guld eller riktiga pengar. Detta är inget fenomen unikt för WoW utan det finns i mer eller mindre i alla multiplayer-spel. Googla "CS:GO boost", "FFXIV raid boost", "LoL boost" så ser du själv.

Att de själva säljer WoW-tokens är knappast några konstigheter, tvärtom är det många spelare kan skippa månadskostnaden helt och hållet tack vare denna möjlighet då priset för att köpa en sådan i guld är förhållandevis lågt och går snabbt att grinda upp.

Därmed inte osagt att det finns kritik att lyfta mot hur WoW har utvecklats de senaste åren idag, men att WoW skulle var P2W är en ren och skär lögn.
Om du ska få tag i bra gear så måste du spela ihop det själv, boosts kan möjligen vara en genväg för att få en achivement så att du lättare kan bli inbjuden av grupper i tron om att du har den erfarenheten som krävs men jag är tveksam till att det skulle fungera i någon högre utsträckning då folk tenderar att titta på antalet runs man har genomfört.

Tror du på det där själv ?

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av ottoblom:

Tror du på det där själv ?

Kom gärna med något konkret om du vill föra en diskussion.

Permalänk
Medlem

Då är det släppt att Fredagen den 13 augusti 19:00 svensk tid kan dom som förköpt spelet börja testa det och alla andra en vecka senare och så avslutas testen 23 augusti.

Edit:

https://www.blizzard.com/en-us/

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Gearen är ju cappad på m+15 så du behöver inte köpa högre.

Fyfan vad boost av m+ man sålde i Legion, flera miljoner i veckan tog vi in på det

Jag förstår inte riktigt resonemanget med "behöver inte köpa högre". Vad ska du med +15 gear till om inte köra höga keys? Finns liksom inget att syfte. Att ha +15 i alla keys och 252 gear är ju inte direkt något att hurra över. +15 keys gjorde man ju allt första veckan redan med 229 ilvl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Jag förstår inte riktigt resonemanget med "behöver inte köpa högre". Vad ska du med +15 gear till om inte köra höga keys? Finns liksom inget att syfte. Att ha +15 i alla keys och 252 gear är ju inte direkt något att hurra över. +15 keys gjorde man ju allt första veckan redan med 229 ilvl.

Kör inte denna exp men vad jag sett från streams är spelet samma som i Legion och BFA. Det lär ju vara försvinnande få som köper boost för +20 (om det ens går med en spelare afk) eftersom köparens skill lär inte duga för sånt spelande så de behöver inte hög raider.io score.

Folk köper boost för gear för att man inte kan köra själv eller saknar vänner till det. Man köper alltså boost för att hoppas kunna köra det själv om någon vecka (eller få det enklare i raids, world quests etc). Eller bara för att det är enklare, man vet att med en köpt boost kan man stå afk i ingången och få sin +15 avklarad.

Om du är på hög nivå lär du ju veta hur folk är sugna på att köpa. Vi hade köer av spelare som köpte boost varje vecka. Vissa köpte boost på fem gubbar åt gången. Vecka på vecka kom samma snubbar och betalade flera hundratusen eller miljon för boost.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BergEr:

Kör inte denna exp men vad jag sett från streams är spelet samma som i Legion och BFA. Det lär ju vara försvinnande få som köper boost för +20 (om det ens går med en spelare afk) eftersom köparens skill lär inte duga för sånt spelande så de behöver inte hög raider.io score.

Folk köper boost för gear för att man inte kan köra själv eller saknar vänner till det. Man köper alltså boost för att hoppas kunna köra det själv om någon vecka (eller få det enklare i raids, world quests etc). Eller bara för att det är enklare, man vet att med en köpt boost kan man stå afk i ingången och få sin +15 avklarad.

Om du är på hög nivå lär du ju veta hur folk är sugna på att köpa. Vi hade köer av spelare som köpte boost varje vecka. Vissa köpte boost på fem gubbar åt gången. Vecka på vecka kom samma snubbar och betalade flera hundratusen eller miljon för boost.

Yes jag är med på att folk betalar för Heroic raids, +15 keys osv. Men det hjälper ju inte riktigt för att bli bra på wow.

Krävs ju nästan account share och sjuka mängder pengar för att få vara med i en top mythic guild tidiga runs eller 21+22+23+24 keys i m+.

Därmed har jag svårt att se wow som "pay to win". Är mer "pay to play", dvs betala för att få gear för att ens kunna spela :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

Yes jag är med på att folk betalar för Heroic raids, +15 keys osv. Men det hjälper ju inte riktigt för att bli bra på wow.

Krävs ju nästan account share och sjuka mängder pengar för att få vara med i en top mythic guild tidiga runs eller 21+22+23+24 keys i m+.

Därmed har jag svårt att se wow som "pay to win". Är mer "pay to play", dvs betala för att få gear för att ens kunna spela :>

Var inte med i början av diskussionen. Men pay to play och pay2win i ett spel som redan kostar pengar är ju samma sak imo.

Toppen av raiding i spelet är ju pay2win förfan, vad la Echo på gear? Typ 200 miljoner guld, sen splitruns med fans och för att vara med i raiden måste man vara arbetslös eller ha semester i minst en vecka

1m sek täcker inte utgifterna som Echo la på en veckas race.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Boosts är ingen service som blizzard tillhandahåller utan det är något du som spelare i sådana fall gör upp om med andra spelare eller guilder, att dom tar med dig på en run i gengäld mot att du betalar dom - antingen i guld eller riktiga pengar. Detta är inget fenomen unikt för WoW utan det finns i mer eller mindre i alla multiplayer-spel. Googla "CS:GO boost", "FFXIV raid boost", "LoL boost" så ser du själv.

Att de själva säljer WoW-tokens är knappast några konstigheter, tvärtom är det många spelare kan skippa månadskostnaden helt och hållet tack vare denna möjlighet då priset för att köpa en sådan i guld är förhållandevis lågt och går snabbt att grinda upp.

Därmed inte osagt att det finns kritik att lyfta mot hur WoW har utvecklats de senaste åren idag, men att WoW skulle var P2W är en ren och skär lögn.
Om du ska få tag i bra gear så måste du spela ihop det själv, boosts kan möjligen vara en genväg för att få en achivement så att du lättare kan bli inbjuden av grupper i tron om att du har den erfarenheten som krävs men jag är tveksam till att det skulle fungera i någon högre utsträckning då folk tenderar att titta på antalet runs man har genomfört.

Det är svårt att förneka att möjligheten finns vilket är katastrof.

Jag håller däremot med om att ändamålet i WoW inte är hög ilvl, eller epics, alla har det. Nu är det logs och io score som gäller vilket man inte får av att bli boostad. Alltså, hur mycket pengar man än lägger för att få gear kommer ingen tycka att du är bra.

OT: D2R kommer bli grymt