Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer bjuder in till betatest av RGB-mask

Permalänk
Medlem

Mask är mode idag och hur långt in i framtiden får tiden utvisa. Lady Gaga har väl haft 30 olika masker än så länge som är hemgjord.

https://youtu.be/tIaul0U83d0

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Haha, jag trodde det var en mask som i djuret mask. En slingrande, avlång sak!

RGB-mask?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MeSaber:

Razer masken för övrigt har inget skydd mot smittan huvud taget. Täcker inte ögona och filtret är av vilken klass?

Det är väl i stort sett inga masker alls som används allmänt mot covid som skyddar ögonen. För det behöver man komplettera med separat visir. Jag skulle säga att 99% av maskanvändandet består av engångsmasker för mun/näsa

Gällande klassning så skriver Razer "Surgical N95 respirator". N95 är en amerikansk klassning vad jag förstår.

Permalänk
Medlem

Jag har anmält mig!
Livet är kort för att ta allting så jäkla allvarligt. Bara hålla tummarna. Bild utlovas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Mest lyckat för att unga tonåringar köper in sig i den "coola" designen och bling bling.

Oftast tonåringar som vill gå mot strömmen som gnäller på Razer. Låt mig gissa, hyperx och nåt random custom designat tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Ja, jag trodde att det var en dekorpryl, typ som skulle ligga ovanpå en skärm eller datorlåda och blinka i regnbågens alla färger. Det finns ju slingor och stolpar med RGB som bara är ren dekor, så varför inte en mjuk mask man kan lägga på saker?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Haha alltså....
Tankarna går mot Wrench i Watch dogs 2.
( https://watchdogs.fandom.com/wiki/Wrench_(character) )

Permalänk
Medlem

Men kan man använda mikrofonen för att föra samtal utan att behöva ropa ut allt man säger till omvärlden?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Vad sägs om RGB strumpor som klämmer upp blodet till huvudet och håller fötterna varma?

just det.. PATENT PENDING PATENT PENDING!

Permalänk
Medlem

Snart kommer väl en pubisring som lyser upp i "grottan"

Permalänk
Medlem

Tänk å gå med denna på en Alan Walker spelning.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Komponentbrist och klimatkris, och så använder man ändliga resurser på något sånt här BS.

Jag förstår inte denna fokus på prylar. Det finns väldigt få nödvändiga prylar, det mesta är onödig konsumption. Klimatpåverkan är starkt korrelerad med inkomst. Om du tjänar mer än mig påverkar du antagligen klimatet mer än mig. Även om jag skulle köpa en sån där mask.

Sen är ju masken mest en marknadsföringsgrej som gör att de hamnar på framsidan av varje techblogg. Bättre ROI får man nog leta efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebstr:

Förvånar mig att ett företag som Razer (reported record-high annual revenue of $1.2 billion for 2020 for an increase of 48% over 2019) arbetar med en totalt onödig produkt. Fine om de skippat elektroniken i masken dock..

De har säkert redan fått tillbaka alla pengar för utvecklingen med den gratis reklam/uppmärksamhet masken genererat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Snart kommer väl en pubisring som lyser upp i "grottan"

Inte för att vara den som är den... Meeeeeen det finns redan "lys-stavar"

För att vara lite on topic, skulle inte ha något emot att testa den, kan vara bra för oss i riskzoner... samt kanske det främsta skälet: alltid retar det någon.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Hehe. Lite techinspirerat utseende på masken också så lär den se ut som en ohelig korsning mellan Mad Max och en Cylon...
Väntar bara på att någon tillverkare ska ta nästa steg och sätta in uvc-dioder som ska "döda" alla patogener i inandningsluften. Verkar ju vara inne med uvc i diverse prylar nu för tiden.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton studs:

Snart kommer väl en pubisring som lyser upp i "grottan"

Haha! Har hur många uppföljningsförslag på din idé som helst. Tyvärr lär samtliga bli raderade och jag avstängd..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

gips med rgb

Ge inte razer idéer.