Battlefield 2042 gameplay läcker ut på webben

Permalänk
Medlem

CoD, Halo, Battlefield. Alla ser lika ut nuförtiden. Tråkig utveckling...

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Kommer bli många roof campers på grund av grappling hook

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

De dära videorna var inga vidare. Här har några mycket bättre:

https://www.youtube.com/watch?v=aNVqY6N_1Y4

https://www.youtube.com/watch?v=iyB32vWshkc

F.ö. så ser det exakt ut som förra Battlefield, typ. Fast med en robothund och en grabbling hook. Endast framtiden kan bevisa om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

Den som kom på "grappling hook" för spelaren borde få sparken! Hoppas att man kan konfigurera upp servrarna som man önskar. Spelar enbart på dom servrar där detta är avstängt.

Det kan du fet glömma. Custom servrar är för kul. Kul får man inte ha.

Permalänk
Medlem

Tror folk behöver ta och tagga ner två steg.
De klipp och skärmdumpar som dessvärre har läckt ut från detta tekniska speltest visar långt ifrån hur spelet känns just nu och lika så hur spelet kommer se ut senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Tror folk behöver ta och tagga ner två steg.
De klipp och skärmdumpar som dessvärre har läckt ut från detta tekniska speltest visar långt ifrån hur spelet känns just nu och lika så hur spelet kommer se ut senare.

Ja jag tror också det. Jag hoppas du har rätt.

Permalänk
Medlem

Såg första klippet och tjommen teabaggar personen han sköt ihjäl. Som om jag behövde fler anledningar att älska stödet för bottar.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av storPutte:

Kommer bli många roof campers på grund av grappling hook

Jag tänker andra hållet -> mindre roof campers då det är enkelt att komma upp och döda dem. Inga fler sätta claymores/C4/vakta trappor och entrén till tak och sedan snipea en hel match, iom. att man kan ta sig upp varifrån som helst nu.

Jävligt skönt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

nya cod ser jävligt nice ut

Permalänk
Medlem

Året är 2042. Soldater utrustade med den senaste dödliga tekniken "järnsikten" kämpar för dominans över klotet.
Alltid varit så totalt värdelösa sikten och ADS-delay i battlefield. Kan de inte bara sluta?

I 2042 vill jag ha ett skulder-monterat predator-sikte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

De dära videorna var inga vidare. Här har några mycket bättre:

https://www.youtube.com/watch?v=aNVqY6N_1Y4

https://www.youtube.com/watch?v=iyB32vWshkc

F.ö. så ser det exakt ut som förra Battlefield, typ. Fast med en robothund och en grabbling hook. Endast framtiden kan bevisa om jag har fel.

Satan vad fult det var, det där kan väll inte vara ifrån den playtest som pågår just nu? för det där ser ju att att ha flera års utveckling kvar eller kör han på en Amiga 500 eller.

Permalänk
Skrivet av storPutte:

Kommer bli många roof campers på grund av grappling hook

Skrivet av sonicsonic:

Det kan du fet glömma. Custom servrar är för kul. Kul får man inte ha.

Har du överhuvud taget läst något mer om spelet eller är du bara allmänt bitter?
Kolla videon nedan så ser du att det är långt ifrån omöjligt att ändra den typen av funktionalitet.

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Satan vad fult det var, det där kan väll inte vara ifrån den playtest som pågår just nu? för det där ser ju att att ha flera års utveckling kvar eller kör han på en Amiga 500 eller.

Utan att gå in på detaljer.
Jo, allt som har med fidelity att göra är ordentligt nedskruvat i detta test (är själv med i den). Och nej det är inte så här spelet kommer se ut när det släppts eller för den delen når beta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paydaye:

Satan vad fult det var, det där kan väll inte vara ifrån den playtest som pågår just nu? för det där ser ju att att ha flera års utveckling kvar eller kör han på en Amiga 500 eller.

Förmodligen väldigt early stage

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Å nej, inte den förbannade jävla glide'a featuren som alla gör nu för tiden.....

Jag hoppas så innerligt det inte blir som Modern Warfare's spelmekanik.

Rörelsemekanism som är så intensivt rörligt, med vapen som shake'ar som fan när man skjuter.

Vill ha tillbaka Battlefield 3's. Den var superb.

betydligt snabbare fps har funnits sedan långt innan battefield serien skapades.

skiing i tribes är betydligt snabbare fortfarande än 99% av alla moderna skjutspel.

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som stort hopp från bf4 grafikmässigt.
Förmodligen är anpassningen till äldre konsolerna boven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Återigen: allt hopp ligger i HUR mycket som kan skräddarsys i "privata" servrar. Förhoppningsvis kan spelkänslan justeras så det känns mindre Bumbibärssaft-rörelser.

Offentliga/öppna servrar är ett starkt nej eftersom det är över 100% risk att det dyker upp hackers där medan den risken är lägre i privata servrar.

Bumbibärssaft-rörelser, haha! Klockren metafor! 😂

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag fick alphatesta battelfield1 (ww1) det var sjukt buggig jämfört med betan som kom lite senare, även den med en del buggar.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Mitt intresse för BF2042 föll platt som en pannkaka när jag gick in på steam och såg att det kommer vara battlepasses, "Year 1 pass" (-> Year 2 pass osv), stort fokus på skins och andra cosmetics (= macrotransaktioner)... i ett spel som kostar 60-110€ beroende på vilken edition man köper. Nej tack, Battlefield-serien är nu död för mig efter ha spenderat tusentals timmar i seriens föregående titlar, exkl BFV. Jag lägger hellre tid och pengar på spel som faktiskt värderar mig som en människa och inte en spargris.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av AplAy:

Återigen: allt hopp ligger i HUR mycket som kan skräddarsys i "privata" servrar. Förhoppningsvis kan spelkänslan justeras så det känns mindre Bumbibärssaft-rörelser.

Offentliga/öppna servrar är ett starkt nej eftersom det är över 100% risk att det dyker upp hackers där medan den risken är lägre i privata servrar.

Kan svara redan nu att även "privata" servrar kommer köras genom EA:s infrastruktur.

Detta avser Main-game såväl som Portal-kartorna. T.ex. om du ska starta en Portal-gjord karta med speciella regler o.s.v. kommer den stängas ner automatiskt så fort sista spelaren lämnar, blir därmed inga direkta server-listor med massa tomma servrar eller "ghost players", sedan kan vem som helst som laddat ner ett specifikt "mode" (custom map) hosta den kartan själv också med samma inställningar.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Linkan42:

Mitt intresse för BF2042 föll platt som en pannkaka när jag gick in på steam och såg att det kommer vara battlepasses, "Year 1 pass" (-> Year 2 pass osv), stort fokus på skins och andra cosmetics (= macrotransaktioner)... i ett spel som kostar 60-110€ beroende på vilken edition man köper. Nej tack, Battlefield-serien är nu död för mig efter ha spenderat tusentals timmar i seriens föregående titlar, exkl BFV. Jag lägger hellre tid och pengar på spel som faktiskt värderar mig som en människa och inte en spargris.

Och hur ska de annars finansiera spelet i och med att det slopat Premium och liknande modeller som splittrar spelarbasen? Inget online-spel idag "nöjer" sig med en engångskostnad, inte ens AAA-singleplayers är befriade från merkostnader bortom det initiella köpet.

Ser personligen hellre Battlepass i form kosmetiska saker till vapen, gubbar och fordon än alternativet att man lär köpa DLC-kartor – Det är bara att kolla på BF4 som ett exempel, där nästan ingen kör DLC-kartorna som inte varit gratis.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ryssfemma:

Ser inte ut som stort hopp från bf4 grafikmässigt.
Förmodligen är anpassningen till äldre konsolerna boven.

Skrivet av Paydaye:

Satan vad fult det var, det där kan väll inte vara ifrån den playtest som pågår just nu? för det där ser ju att att ha flera års utveckling kvar eller kör han på en Amiga 500 eller.

Kan vara för att den tekniska alfan är låst på medium-inställningar för nästan allt (även om du ändrar händer inget), 30 FPS och saknar t.o.m. texturer på de flesta byggnationer. Från början skulle det inte finnas några textures alls, utan testen var planerad som en "grey-box environment" men ändrades mer eller mindre i sista sekunden.

Skulle därmed inte dra några som helst slutsatser om varken 'performance' eller grafiska kvalitén baserat på någon läcka du kommer se från den tekniska alfan som är igång just nu

Syftet med det pågående testet är att stresstesta framförallt backend-saker som netcode, server load och spelbrytande buggar i ett mekaniskt perspektiv — Många spelare som är inbjudna för att tackla spelet så hårt som möjligt just nu!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Dice: -Vi tar BF till nästa nivå med grafik ljud och gameplay värd 2021, 128 spelare osv
SweC: -Jag lyssnar...

*Någon läcker en trailer som lika gärna skulle kunna vara en Alpha med grafiken nerskruvad till low och max FOV, som visar när spelaren gör en glidtackling in bakom skydd.
SweC: -Helt ospelbart!

Tråkigt med så många med boomer mentalitet här inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Dice: -Vi tar BF till nästa nivå med grafik ljud och gameplay värd 2021, 128 spelare osv
SweC: -Jag lyssnar...

*Någon läcker en trailer som lika gärna skulle kunna vara en Alpha med grafiken nerskruvad till low och max FOV, som visar när spelaren gör en glidtackling in bakom skydd.
SweC: -Helt ospelbart!

Tråkigt med så många med boomer mentalitet här inne.

De har ju själv släppt en gameplay trailer officiell sådan, vilket bör föreställa de bästa man kan få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkan42:

Mitt intresse för BF2042 föll platt som en pannkaka när jag gick in på steam och såg att det kommer vara battlepasses, "Year 1 pass" (-> Year 2 pass osv), stort fokus på skins och andra cosmetics (= macrotransaktioner)... i ett spel som kostar 60-110€ beroende på vilken edition man köper. Nej tack, Battlefield-serien är nu död för mig efter ha spenderat tusentals timmar i seriens föregående titlar, exkl BFV. Jag lägger hellre tid och pengar på spel som faktiskt värderar mig som en människa och inte en spargris.

Detta är ju inget nytt med battlefield precis så det verkar konstigt att du skulle tro att detta är nåt som de skulle ändra? Så här är alla större spel uppbyggda nuförtiden men man kan ju faktiskt välja själv om man vill köpa dessa battlepasses och cosmetics. Jag köper dem aldrig och kan ändå utnyttja de spel jag köper fullt ut. Det är ju liksom inte detta som är viktigt. Det är en tråkig utveckling givetvis, men som sagt, inget nytt överhuvudtaget.

Spelet såg ut som klassiska battlefield. Videon har kunde likväl varit tagen från Bf4. Inget ont i det och de har väl tagit ett steg bakåt för att få tillbaka marknadsandelar men vi får hoppas de utvecklat spelet något mer än man kan se här.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Aha det är en remaster till Battlefield 2142? Nice har saknat det spelet

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linkan42:

Mitt intresse för BF2042 föll platt som en pannkaka när jag gick in på steam och såg att det kommer vara battlepasses, "Year 1 pass" (-> Year 2 pass osv), stort fokus på skins och andra cosmetics (= macrotransaktioner)... i ett spel som kostar 60-110€ beroende på vilken edition man köper. Nej tack, Battlefield-serien är nu död för mig efter ha spenderat tusentals timmar i seriens föregående titlar, exkl BFV. Jag lägger hellre tid och pengar på spel som faktiskt värderar mig som en människa och inte en spargris.

När jag såg att det fanns ett Battlepass så tänkte jag ”Vad roligt”. Det betyder att det kommer finnas saker att göra hela tiden förutom att levla upp vapen. De är dessutom frivilligt att köpa, så drabbar ju ingen driekt negativt?
Själv har jag haft paus från Battlefield / DICE sedan Hardline ocg Battlefront 1. Spelat BF4 igen sedan 2042 fick upp hypen. Och nu senaste veckorna BF1 och BFV sesan blev gratis via Prime Gaming och har haft riktigt kul med Battlefield igen

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Aha det är en remaster till Battlefield 2142? Nice har saknat det spelet

Nä det skulle jag inte påstå att det är, tyvärr.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Medlem

Som många andra redan nämnt så tyckte jag det såg ut som Call of Duty och mer arkad än någonsin, känns spontant så där. Men än har de tid att slipa på det.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hyter:

Det är Battlefield, de har förmodligen redan börjat hacka spelet.

Precis och DICE/EA skiter i det som vanligt!

Var inne i BF5 och spelade idag. Speccade en kille på första servern och ja mycket riktigt han fuskade! 65-1 och lvl 11
Nästa server samma sak. Ospelbart och EA:s report verktyg är ett skämt! Ingen som kollar eller bryr sig!

Mötte en fuskare 6månader efter första kontakten. Sist var han i lvl 161 så ja det finns bevis på att det är roligt att sälja men underhålla fuskare är också en marknad verkar det som!