PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Åfan! Tyckte Södertälje var rätt liten 😂 bara tacka o ta emot !

Södertälje?! Jag bor ju i Nykvarn, kan det vara skillnad på en mil om man får helgleverans eller ej?! 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Södertälje?! Jag bor ju i Nykvarn, kan det vara skillnad på en mil om man får helgleverans eller ej?! 😂

😂😂😂 Den kan jag tycka är lite skev, åtminstone skicka paketet till Ica Maxi så du kan hämta den härifrån.

Men men, den som väntar på något gott! Eller hur säger man .
(Har väntat på tok för länge nu)

Permalänk
Medlem

Det märks verkligen vilken butik som säljer ut först, tex Elgiganten dom fick en stor order nu, tog slut direkt. Medans Amazon fick också in ett rätt stort parti för ett tag sedan och där tog det lite mer än en dag att sälja slut. 😁

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Bor i Kungälv, 15-20 min utanför Göteborg som har helgleverans. De kör inte ut hit heller då.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

På Mediamarkt står det "Just nu förväntas vi kunna ta nya beställningar i alla våra butiker fr.om. mitten av augusti" ska de börja ta beställningar från vecka 33 eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamox:

På Mediamarkt står det "Just nu förväntas vi kunna ta nya beställningar i alla våra butiker fr.om. mitten av augusti" ska de börja ta beställningar från vecka 33 eller?

Jag var på media Markt alldeles nyss i min stad, det satt reklam överallt i butiken ”beställ idag”.
Så jag beställde. Dom sa att det skulle ta 2-3 veckor att få den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norkeen:

Jag var på media Markt alldeles nyss i min stad, det satt reklam överallt i butiken ”beställ idag”.

Är det bara disc varianten man kan beställa på MM? Det känns som om den digitala versionen är rätt sällsynt överlag och att standard versionen är den Sony satsar mest på.

Permalänk
Medlem

Elgiganten

Fick sms nu med leverans på måndag kväll 👍🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norkeen:

Vilken stad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Är det bara disc varianten man kan beställa på MM? Det känns som om den digitala versionen är rätt sällsynt överlag och att standard versionen är den Sony satsar mest på.

Ja dom hade ingen digital tillgänglig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamox:

Vilken stad?

Gävle

Permalänk
Medlem

MM Umeå hade kvar platser för disk edition levereras. Betalat hälften i handpenning. Kan ev levereras nästa vecka.

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk
Skrivet av jy_85:

Vilken mediamarkt var det?!

Jag har gått till den i nacka forum (Sthlm) varannan dag sedan två veckor tillbaka (va där i lördags) och dom har sagt att det är tvär stop tillsvidare varje gång och att jag ska fortsätta ”kolla” med jämna mellanrum 😕

Mediamarkt i Skövde, inte direkt huvfudstaden. Leverne är lättare i bögda!

Permalänk
Skrivet av Demerzel:

MM Umeå hade kvar platser för disk edition levereras. Betalat hälften i handpenning. Kan ev levereras nästa vecka.

Schysst att det räckte med hälften i handpenning, i Malmö är det hela beloppet som gäller. I alla fall hos personen som stod i disken när jag var där.

Permalänk
Medlem

Ni som beställt ps5 från EG, har ni fått någon avisering än om leverans? Har inte sett eller hört något från dom.

Permalänk
Skrivet av Pirrimango:

Schysst att det räckte med hälften i handpenning, i Malmö är det hela beloppet som gäller. I alla fall hos personen som stod i disken när jag var där.

behövde bara betala 59 kr i malmö för att beställa, blev lite förvånad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norkeen:

Beställde i borås idag med samma skylt synlig

Visa signatur

Skylake i7 6700K - Asus z170-A - 16gb 2133mhz - 500gb ssd - NZXT H440W - be quiet! KRAFT 700W - ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 OC

Permalänk
Skrivet av Neoncat:

Ni som beställt ps5 från EG, har ni fått någon avisering än om leverans? Har inte sett eller hört något från dom.

Min är på väg med Bring

Permalänk
Skrivet av Ingenting5:

behövde bara betala 59 kr i malmö för att beställa, blev lite förvånad

Vilken butik beställde du ifrån och när?

Permalänk
Medlem

Mm Jönköping

Nån som vet om mm i Jönköping tar beställningar?

Permalänk
Skrivet av MarkBowen:

Vilken butik beställde du ifrån och när?

malmö, svågertorp. var när mediamarkt slutade med online köp för ps5. ca 3 -4 veckor sen skulle jag gissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamox:

Nån som vet om mm i Jönköping tar beställningar?

Jag var i Jönköping på Media markt direkt vid öppning och dom hade blivit tilldelade 87 stycken i Jönköpingsbutiken och dom hade bokat upp hälften ungefär när jag beställde min kl 11:10 idag. Så jag antar att många bokade igår eller tidigare

Permalänk
Medlem

Har gått ut ett gäng med nya koder från Elgiganten idag. Har man inte fått så är man inte ”utvald”.

Permalänk
Medlem

Sent

Permalänk
Medlem

Jag tar den gärna

Permalänk

Fick lägga 500kr i handpenning på Mediamarkt i Göteborg för drygt två veckor sedan. Har dock inte hört något från dom än..

Permalänk

Någon som hört något från Elgiganten? Beställde själv med standardleverans men har bara fått en bekräftelse.

Permalänk
Skrivet av Fitnessg33k:

Någon som hört något från Elgiganten? Beställde själv med standardleverans men har bara fått en bekräftelse.

Min PS5:a levererades idag från Elgiganten. Valde standardleverans. Gick snabbare än jag trodde.

Permalänk
Skrivet av Lómáldir:

Min PS5:a levererades idag från Elgiganten. Valde standardleverans. Gick snabbare än jag trodde.

Underbart! Fick du bekräftelse också på att de skickat den?

Permalänk
Skrivet av Fitnessg33k:

Underbart! Fick du bekräftelse också på att de skickat den?

Japp, fick bekräftelse av Bring både på mail och sms igår att den var på väg