Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Vad ska du med tre apparater till?

Sitter på en 10år gammal 50 tum plasmatv som konstigt nog fungerar fortfarande men bara har 720p. Övriga 2 går till föräldrarna var för sig som är för gamla för att släpa hem en ny tv själva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

Beställde Technics EAH-AZ70WE från Amazon.se som länkades i fynd tråden. Vilken röra det varit sen dess. Vet inte vad statusen är på skiten. 😅

Den skulle skickas via PostNord men koden man spårar med är inte ens registrerad hos PostNord. Känns som att dom bara struntat i beställningen för att det blev lite dyrt...?

https://i.imgur.com/FxB8yBS.png

  • Aug 18: Orderbekräftelse

  • Aug 20: Vi har skickat din beställning

  • Aug 24: Din beställning [...] har försvunnit under transport. Därför kommer vi utfärda en full återbetalning [...] 5 arbetsdagar

  • Aug 24: vi har bearbetat din återbetalning av 839 kr [...] Orsak till återbetalning: Unable to deliver

  • Aug 26 (10:08): Vi vill be om ursäkt för den besvärande situationen, skapat av ett tekniskt fel från vår sida, som gjorde att ditt paket inte kunde levereras förra veckan. För att gottgöra dig för besväret, ger vi dig ett presentkort på 100 SEK att handla för. Presentkortet är utöver den tidigare återbetalnigen.

  • Aug 26 (17:25): Vi beklagar att meddela dig att leveransen av din beställning% {OrderID} är försenad på grund av ett tekniskt fel i våra system. Vi förväntar oss att ditt paket anländer inom 1-4 arbetsdagar.

Så sista meddelandet säger att "% {OrderID}" är försenad men att paketet ska anläda inom 1-4 arbetsdagar.

Samtidigt så ser status på varan ut såhär på deras sida:
https://i.imgur.com/i14V8qM.png

Och går man in på "Spåra":
https://i.imgur.com/51Dqz4z.png

... WTF? 😵

Struligt! Nu kanske jag gnuggar salt i såret men själv beställde jag från Dustin för 990kr. Ångrade köpet eftersom jag tyckte mig höra distande bastoner. Fick då meddelande om att jag kunde behålla Lurarna och dustin krediterade fakturan(!). Sen spelade jag in Lurarna några dagar och slog av den eq jag har inställd i Spotify och nu är jag helnöjd! Gratis😂

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av usermane:

Beställde Technics EAH-AZ70WE från Amazon.se som länkades i fynd tråden. Vilken röra det varit sen dess. Vet inte vad statusen är på skiten. 😅

Den skulle skickas via PostNord men koden man spårar med är inte ens registrerad hos PostNord. Känns som att dom bara struntat i beställningen för att det blev lite dyrt...?

https://i.imgur.com/FxB8yBS.png

  • Aug 18: Orderbekräftelse

  • Aug 20: Vi har skickat din beställning

  • Aug 24: Din beställning [...] har försvunnit under transport. Därför kommer vi utfärda en full återbetalning [...] 5 arbetsdagar

  • Aug 24: vi har bearbetat din återbetalning av 839 kr [...] Orsak till återbetalning: Unable to deliver

  • Aug 26 (10:08): Vi vill be om ursäkt för den besvärande situationen, skapat av ett tekniskt fel från vår sida, som gjorde att ditt paket inte kunde levereras förra veckan. För att gottgöra dig för besväret, ger vi dig ett presentkort på 100 SEK att handla för. Presentkortet är utöver den tidigare återbetalnigen.

  • Aug 26 (17:25): Vi beklagar att meddela dig att leveransen av din beställning% {OrderID} är försenad på grund av ett tekniskt fel i våra system. Vi förväntar oss att ditt paket anländer inom 1-4 arbetsdagar.

Så sista meddelandet säger att "% {OrderID}" är försenad men att paketet ska anläda inom 1-4 arbetsdagar.

Samtidigt så ser status på varan ut såhär på deras sida:
https://i.imgur.com/i14V8qM.png

Och går man in på "Spåra":
https://i.imgur.com/51Dqz4z.png

... WTF? 😵

Amazon verkar ha ha skickat felaktig elektronisk information om ett flertal paket.
Två av mina paket har kommit bort på samma sätt.

Jag ringde Postnord och fick veta att det ena paketet aldrig ens kommit in i deras system.
Det andra paketet skulle enligt Postnords spårning ha anlänt till Härryda (där Landvetter ligger) och sedan ha kommit på avvägar. Enligt Postnord hade Amazon inte skickat någon annan elektronisk information om paketet än mitt postnummer! De kunde inte svara på om mitt namn och min adress fanns på paketet eller ej.
Postnord letade efter paketet några dagar, men kunde inte hitta det ...
Det var lite surt eftersom paketen innehöll några felprisade varor från svenska Amazon, men jag har redan köpt en hel del saker till superpriser så jag känner att jag inte kan klaga alltför högljutt …
Jag har fått pengarna återbetalade för båda beställningarna och ett presentkort på 100 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Den enda anledningen till att vissa lyckades få Elgigantens erbjudande snorbilligt var att det skrivit fel information gällande lägsta totalkostnad. I det här fallet är det inte så.

så det går inte att säga upp abonnemanget på direkten för att bara behöva betala 1 månad och få mobilen för ca 5k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Amazon verkar ha ha skickat felaktig elektronisk information om ett flertal paket.
Två av mina paket har kommit bort på samma sätt.

Jag ringde Postnord och fick veta att det ena paketet aldrig ens kommit in i deras system.
Det andra paketet skulle enligt Postnords spårning ha anlänt till Härryda (där Landvetter ligger) och sedan ha kommit på avvägar. Enligt Postnord hade Amazon inte skickat någon annan elektronisk information om paketet än mitt postnummer! De kunde inte svara på om mitt namn och min adress fanns på paketet eller ej.
Postnord letade efter paketet några dagar, men kunde inte hitta det ...
Det var lite surt eftersom paketen innehöll några felprisade varor från svenska Amazon, men jag har redan köpt en hel del saker till superpriser så jag känner att jag inte kan klaga alltför högljutt …
Jag har fått pengarna återbetalade för båda beställningarna och ett presentkort på 100 kr.

Hade också två paket från Amazon.se, fick information från Amazon att paketen kommit bort och att jag skulle få pengar tillbaka. Några timmar senare säger PostNord appen att paketen finns att hämta. Har inte hämtat de än, men något fel är det i systemet med spårning verkar det som.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Mer eller mindre samma erfarenhet med min nätverksprylar. Fått tillbaks pengarna och ikväll samma typ av mail med trasig variabel.

Har fler ordrar att lägga men inväntar klarhet i vad som händer.

Citerar mig själv, chattade med kundtjänsten igår. Ordern började automatiskt återbetalas förra fredagen, fått presentkort automatiskt för krånglet och även info om att paketet troligen var på väg och fick behålla den om den anländer. Order värde strax över 400kr.

Och nu på morgonen fick jag meddelande om att PostNord börjat tracka paketet. Så med andra ord tjänade jag på ordern även om det inte känns helt hundra, även med ett så pass stort företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Hade också två paket från Amazon.se, fick information från Amazon att paketen kommit bort och att jag skulle få pengar tillbaka. Några timmar senare säger PostNord appen att paketen finns att hämta. Har inte hämtat de än, men något fel är det i systemet med spårning verkar det som.

Upplevt det så tidigare när jag använt Amazon.se också. Paketen brukar komma men det är alltid lite strul på posten när man ska hämta ut innan de hittar dem.

Permalänk
Medlem

Står 2st Xiaomi TV 4S 55 i skrivande stund på en pall på elektronikavdelningen hos ICA Maxi Botkyrka om någon behöver!??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hunke:

så det går inte att säga upp abonnemanget på direkten för att bara behöva betala 1 månad och få mobilen för ca 5k?

Det avtal man tecknar innebär att man binder sig till ett abonnemang i 24 månader mot att man får (på avbetalning) köpa en telefon till ett fördelaktigt pris. Vill man säga upp det ingångna avtalet får man betala hela kostnaden som kvarstår för både abonnemang och telefon. Finns utrymme för att ångra avtalet ångrar man i så fall både abonnemang och telefon.

Vad Tre har för riktlinjer kan jag inte sia om, jag har bara skummat lite kort i deras villkor. Det är dock naivt att tro att man ensidigt kan bryta ett avtal och behålla fördelarna utan att betala det man lovat sig göra.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/2219184/lenovo-legion-t5-ryzen-7-...

Är inte detta ett oförskämt bra pris i dessa tider?
Misstänker att kylningen kanske kan behöva bytas ut, men det kan man väl leva med.

Permalänk
Skrivet av twit:

Det avtal man tecknar innebär att man binder sig till ett abonnemang i 24 månader mot att man får (på avbetalning) köpa en telefon till ett fördelaktigt pris. Vill man säga upp det ingångna avtalet får man betala hela kostnaden som kvarstår för både abonnemang och telefon. Finns utrymme för att ångra avtalet ångrar man i så fall både abonnemang och telefon.

Vad Tre har för riktlinjer kan jag inte sia om, jag har bara skummat lite kort i deras villkor. Det är dock naivt att tro att man ensidigt kan bryta ett avtal och behålla fördelarna utan att betala det man lovat sig göra.

Korrekt. Jag jobbade på deras kundtjänst för några år sedan. Det fungerade så då så jag antar att det är så nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nille4:

https://www.inet.se/produkt/2219184/lenovo-legion-t5-ryzen-7-...

Är inte detta ett oförskämt bra pris i dessa tider?
Misstänker att kylningen kanske kan behöva bytas ut, men det kan man väl leva med.

14449kr i Lenovos studentaffär.

Permalänk
Inaktiv

Har just varit och fredagshandlat på ICA Maxi i Hösgbo (köpcentret 421) och där fanns inga Xiaomi-tv kvar med undantag för ett demoex. De hade sålt slut dem ”till extrapris”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det avtal man tecknar innebär att man binder sig till ett abonnemang i 24 månader mot att man får (på avbetalning) köpa en telefon till ett fördelaktigt pris. Vill man säga upp det ingångna avtalet får man betala hela kostnaden som kvarstår för både abonnemang och telefon. Finns utrymme för att ångra avtalet ångrar man i så fall både abonnemang och telefon.

Vad Tre har för riktlinjer kan jag inte sia om, jag har bara skummat lite kort i deras villkor. Det är dock naivt att tro att man ensidigt kan bryta ett avtal och behålla fördelarna utan att betala det man lovat sig göra.

Helt rätt. För Tele2 å andra sidan så har de aldrig bindningstid, så telefonen säljs separat och ett eventuellt tecknat abonnemang kan sägas upp efter första månaden om så önskas. Dock brukar ju mobilerna då bli mindre rabatterade

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av da-li:

Amazon verkar ha ha skickat felaktig elektronisk information om ett flertal paket.
Två av mina paket har kommit bort på samma sätt.

Jag ringde Postnord och fick veta att det ena paketet aldrig ens kommit in i deras system.
Det andra paketet skulle enligt Postnords spårning ha anlänt till Härryda (där Landvetter ligger) och sedan ha kommit på avvägar. Enligt Postnord hade Amazon inte skickat någon annan elektronisk information om paketet än mitt postnummer! De kunde inte svara på om mitt namn och min adress fanns på paketet eller ej.
Postnord letade efter paketet några dagar, men kunde inte hitta det ...
Det var lite surt eftersom paketen innehöll några felprisade varor från svenska Amazon, men jag har redan köpt en hel del saker till superpriser så jag känner att jag inte kan klaga alltför högljutt …
Jag har fått pengarna återbetalade för båda beställningarna och ett presentkort på 100 kr.

Skrivet av istream:

Hade också två paket från Amazon.se, fick information från Amazon att paketen kommit bort och att jag skulle få pengar tillbaka. Några timmar senare säger PostNord appen att paketen finns att hämta. Har inte hämtat de än, men något fel är det i systemet med spårning verkar det som.

Skrivet av anon5930:

Citerar mig själv, chattade med kundtjänsten igår. Ordern började automatiskt återbetalas förra fredagen, fått presentkort automatiskt för krånglet och även info om att paketet troligen var på väg och fick behålla den om den anländer. Order värde strax över 400kr.

Och nu på morgonen fick jag meddelande om att PostNord börjat tracka paketet. Så med andra ord tjänade jag på ordern även om det inte känns helt hundra, även med ett så pass stort företag.

Nu finns mina båda ”försvunna” paket i Postnord-appen igen!
De verkar ha dykt upp i danska Køge.
Det ska bli intressant att se hur det här slutar …

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Nu finns mina båda ”försvunna” paket i Postnord-appen igen!
De verkar ha dykt upp i danska Køge.
Det ska bli intressant att se hur det här slutar …

Har också haft ett paket på vift som nu dök upp i Köge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Nu finns mina båda ”försvunna” paket i Postnord-appen igen!
De verkar ha dykt upp i danska Køge.
Det ska bli intressant att se hur det här slutar …

Kanske lite OT. Beställde lite annat från amazon och för första gången så får jag leverans av Bring + Airmee och båda är hemleverans. Annars har alla mina amazon ordrar alltid varit postnords och postombud. Så undrar om det har bytt speditör pga av ovanstående trassel🤔

Permalänk
Medlem

Även jag har zombie paket i postnord-appen. Har fått en ersättningsvara redan och inga utestående orders. Någons som har erfarenhet av i fall amazon blir gramse om man hämtar ut originalpaketet?

Edit: Bring eller inte är lite random verkar det som, det kanske är dom som inte är direkt från amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av geuken:

Även jag har zombie paket i postnord-appen. Har fått en ersättningsvara redan och inga utestående orders. Någons som har erfarenhet av i fall amazon blir gramse om man hämtar ut originalpaketet?

Edit: Bring eller inte är lite random verkar det som, det kanske är dom som inte är direkt från amazon?

Har hämtat ut ett paket som var ”försvunnen” och jag hade fått återbetalt. Kontaktade kundtjänst innan jag hämtade ut det och gick med på att de skulle debitera mig igen men inga pengar drogs så

Nä mitt senaste paket är allt är sålt och fraktat av amazon men fortfarande bring/airmee. Har för mig att amazon har något avtal med postnord i och med etableringen här i Sverige.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Puddpudd:

Bra tips på en överlag bra disk.
Kan dock vara bra att notera att wd gjort lite förändringar i det tysta.
Påverkar kanske inte men bra att veta

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Man kan inte lita på hemsidan. Såg att den fanns på Ica Maxi Linköpings hemsida, men när jag var där och efterfrågade den så var den slut. Påtalade att den går att beställa på deras hemsida men fick då till svar att det inte bestäms av dem utan är centralt. Så vill du vara säker på att den finns borde du nog ringa innan.

Dom fick tag i en 🙂👍

Permalänk
Medlem

Är det någon som har erfarenhet av projektorn i dagens fynd-tråden?

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/projektor/projektor/xia...

Är sugen på modellen då 10.000 känns prisvärt. Det finns en 4K variant men det kostar 7000:- mer. Tänker eventuellt ha den i sovrummet på en beige vägg utan duk

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Verkar inte fungera längre, och erbjudandet skulle hålla tills 30:e?

Visa signatur

c'est la baguette

Permalänk
Medlem

Ni som söker Xiaomi tv:n och bor i Örebro så hade Ica Maxi i Kumla tre stycken i butiken för nån timme sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är det någon som har erfarenhet av projektorn i dagens fynd-tråden?

https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/projektor/projektor/xia...

Är sugen på modellen då 10.000 känns prisvärt. Det finns en 4K variant men det kostar 7000:- mer. Tänker eventuellt ha den i sovrummet på en beige vägg utan duk

För mig blev det ett köp iaf, blir kul att se hur den blir i praktiken i mitt vardagsrum med "vanlig" vit vägg. Även intressant att få uppleva ljudnivå hos fläkten när man tittar på tv med ca. 3m avstånd från enheten. Även hur bra ljudet är från de inbyggda högtalarna.
Av de recensioner jag sett och läst ska projektorn iaf vara rätt prisvärd för vad man får. Sen verkar det som att bilden klart blir bättre om du kan mörklägga samt ha en ALR duk för att minska på bakgrundsljus (speciellt under dagsljus).

Visa signatur

PC: Ryzen 7 1700@3,8Ghz@1,25V - G.Skill Trident Z 2x16GB@2933MhzCL14 - 2TB+256GB+128GB SSDs - Palit GTX 1080 Ti SJS (Undervolt, 1810MHz@0.895V)
Skärmar: Acer XV273K (27" 4k@120Hz) + Philips 349P7FUBEB (34" 3440x1440@100Hz) + 2x Dell U2415 (1920x1200@60Hz)
NAS: HP ProLiant MicroServer Gen8 - 8TB+4TB+3TB+2TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av darkonyx:

För mig blev det ett köp iaf, blir kul att se hur den blir i praktiken i mitt vardagsrum med "vanlig" vit vägg. Även intressant att få uppleva ljudnivå hos fläkten när man tittar på tv med ca. 3m avstånd från enheten. Även hur bra ljudet är från de inbyggda högtalarna.
Av de recensioner jag sett och läst ska projektorn iaf vara rätt prisvärd för vad man får. Sen verkar det som att bilden klart blir bättre om du kan mörklägga samt ha en ALR duk för att minska på bakgrundsljus (speciellt under dagsljus).

Jo när den kom var jag rätt sugen. De flesta recensioner tyckte den var väldigt bra och prisvärd trots att den då kostade närmare tjugotusen. Jag minns någon som tog ut den på balkongen för att kolla på fotboll mitt på en ljus sommardag, och det fungerade enligt honom bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StayPuft:

Står 2st Xiaomi TV 4S 55 i skrivande stund på en pall på elektronikavdelningen hos ICA Maxi Botkyrka om någon behöver!??

De är borta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patch:

De är borta nu.

Tack för uppdatering, men inte helt oväntat två dagar senare

Permalänk
Medlem

Jag köpte just en Xiaomi TV 4S 55 på ICA Maxi i Nacka, och de har nu ett exemplar kvar på lager, man får fråga personalen. Happy hunting!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dacieed:

Samsung S21 Ultra för 4800kr + 250kr startavgift och med Abonnemanget Tre Surfa 15GB. 499kr i månaden totalt och verkar gå att avbryta själva abonnemanget också.

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Verkar ju som abonnemanget är bundet 24 månader? Eller vart framgår det att man kan avbryta abonnemanget?

Det står ju tydligt:
"Minsta totalkostnad 24 mån 12 227 kr"

Edit: Har nu chattat med Elgiganten och abonnemanget är bundet 24 månader och går således inte att avbryta. Alltså är totalkostnaden för abonnemang och telefon 12 227 kr.

Förtydligande gällande denna deal hos Elgiganten.
Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X