Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Matcha frekvens på media

Finns det något vettigt sätt at göra detta automagiskt? Tråkigt att behöva göra det manuellt varenda avsnitt på Netflix tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Finns det något vettigt sätt at göra detta automagiskt? Tråkigt att behöva göra det manuellt varenda avsnitt på Netflix tex.

appen Refresh Rate, eller köra Netflix via Kodi som jag gör.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

finns det något sätt att bli av med reklamen i youtubeappen? Tycker det har blivit alldeles för mkt av den varan. Finns ju adblockers till pezen och ipaden men i google play butiken har jag inte hittat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

finns det något sätt att bli av med reklamen i youtubeappen? Tycker det har blivit alldeles för mkt av den varan. Finns ju adblockers till pezen och ipaden men i google play butiken har jag inte hittat något.

Köp Youtube premium 😁 Är man flitig youtubetittare så tycker jag ändå det är värt det. Inte hittat någon gratis lösning än så länge.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av bluetrain:

finns det något sätt att bli av med reklamen i youtubeappen? Tycker det har blivit alldeles för mkt av den varan. Finns ju adblockers till pezen och ipaden men i google play butiken har jag inte hittat något.

Du har tex SmartTubeNext eller så kan du sideloada YouTube Vanced.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ice Frontier:

Finns det något vettigt sätt at göra detta automagiskt? Tråkigt att behöva göra det manuellt varenda avsnitt på Netflix tex.

Jag ställde in så att Long Press på meny-knappen aktiverar funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

appen Refresh Rate, eller köra Netflix via Kodi som jag gör.

Oj. Det måste jag kolla upp. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

finns det något sätt att bli av med reklamen i youtubeappen? Tycker det har blivit alldeles för mkt av den varan. Finns ju adblockers till pezen och ipaden men i google play butiken har jag inte hittat något.

SmartTubeNext, har även sponsorblock likt vanced. ☺️

Fortfarande i beta så den är lite buggig men du kan fortfarande använda officiella appen om något krånglar. Kommer nya releaser rätt ofta men de går att installera direkt från appen så det är ganska smärtfritt.
https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext

Permalänk
Medlem

Vad är det man förlorar om man köper denna modell: https://www.tradera.com/item/170702/481876853/nvidia-shield-t...

Jämfört med den nya modellen?

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Vad är det man förlorar om man köper denna modell: https://www.tradera.com/item/170702/481876853/nvidia-shield-t...

Jämfört med den nya modellen?

Dolby Vision, sämre fjärrkontroll, hade personligen inte betalt så mycket för en så pass gammal modell, man vet inte om den plötsligt ger upp, hellre den nya Pro med garanti kvar.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Dolby Vision, sämre fjärrkontroll, hade personligen inte betalt så mycket för en så pass gammal modell, man vet inte om den plötsligt ger upp, hellre den nya Pro med garanti kvar.

Tack. Någon som erfarenhet av att köra dessa som plexserver? Min NAS orkar inte riktigt med det.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Subzero299:

Vad är det man förlorar om man köper denna modell: https://www.tradera.com/item/170702/481876853/nvidia-shield-t...

Jämfört med den nya modellen?

Ganska låg risk men man bör nog fundera både en och två gånger på att använda Tradera: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1639563-tradera-tvist

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Subzero299:

Tack. Någon som erfarenhet av att köra dessa som plexserver? Min NAS orkar inte riktigt med det.

Försökt köra min Shield Pro 2019 som Plex server men Plex kraschar mest bara.

Men går ska det göra men behöver någon form av USB lagring för Plex data då det lilla utrymmet som finns på Shield kommer inte räcka långt.

Kör min Plex server från min Trummas TrueNAS server istället men hade föredragit att använda den betydligt energisnålare Shielden för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Övervägt Kodi?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zipparn:

Övervägt Kodi?

Är det inte bara lokal uppspelning? Var iofs ett tag sedan jag körde det senast.
Tror jag har det installerat då min 4G-anslutning var så pass dålig att Plex vägrade spela upp videor via Shielden när jag hade fått hem den. Har sedan dess bytt till en bättre ISP och det fungerar.

Har tänkt prova Sailfin vid något lämpligt tillfälle, typ som Plex men gratis/open source. Finns inga färdiga paket att installera i TruNAS, inget för Shield och har inget redo att köra det på. Men mycket tidsbrist.
https://jellyfin.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det inte bara lokal uppspelning?

Det är lokal uppspelning som i lokal mot en egen NAS, alltså ditt lokala nätverk.

Inte nödvändigtvis lokal som i "ansluten till en extern hårddisk"

Plex kan ju vara ansluten både till ett lokalt eller externt nätverk (men där slutar mina kunskaper - jag använder Kodi)

Permalänk

Hur ska man göra för att köra HDR -> SDR om man inte vill köra HDR på en TV/Projektor som stödjer HDR?

Läste för ett tag sen i change log att Shield nu stödjer konvertering HDR > SDR

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur ska man göra för att köra HDR -> SDR om man inte vill köra HDR på en TV/Projektor som stödjer HDR?

Läste för ett tag sen i change log att Shield nu stödjer konvertering HDR > SDR

Jag tror du stänger av HDR på din TV/projektor så gör Shielden SDR automatiskt

Permalänk
Skrivet av Zipparn:

Jag tror du stänger av HDR på din TV/projektor så gör Shielden SDR automatiskt

Ska testa detta tack!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pulver:

Det är lokal uppspelning som i lokal mot en egen NAS, alltså ditt lokala nätverk.

Inte nödvändigtvis lokal som i "ansluten till en extern hårddisk"

Plex kan ju vara ansluten både till ett lokalt eller externt nätverk (men där slutar mina kunskaper - jag använder Kodi)

Men det finns inget smidigt sätt att synkronisera progress uppspelningsmässigt? Blev lite osäker på om något sådant tillkommit på senare år men verkar fortfarande vara diverse andra lösningar som behövs?

Skrivet av Zipparn:

Jag tror du stänger av HDR på din TV/projektor så gör Shielden SDR automatiskt

Eller om HDR saknas. Har noterat att på min gamla TV (årgång 2008 dvs långt före HDR) med min vanliga Shield så fungerar HDR-material väldigt bra, dvs precis som du skriver så konverterar Shielden materialet själv.

Permalänk
Medlem

Är det någon som bytt launcher? Finns det något smidigt sätt eller ADB osv fortf?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Är det någon som bytt launcher? Finns det något smidigt sätt eller ADB osv fortf?

F-launcher med LaunchOnBoot och ButtonRemapper för att sätta Home-button till nya launchern? Har inte Shield själv än men är vad jag sett på reddit om man inte orkar ADB.

Permalänk
Medlem

Nån mer som har problem med HBO?
Jag kommer in i appen men så fort jag klickar på nått avsnitt eller film så kommer det upp tillfälligt fel försök igen.
Har försökt att installera om appen och logfat in och ut mm.
Inget verkar funka :/
Har varit såhär ett par veckor nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattemaz:

Nån mer som har problem med HBO?
Jag kommer in i appen men så fort jag klickar på nått avsnitt eller film så kommer det upp tillfälligt fel försök igen.
Har försökt att installera om appen och logfat in och ut mm.
Inget verkar funka :/
Har varit såhär ett par veckor nu.

Har du provat med kundtjänst?

kundtjanst@hbonordic.com

0770-455 000

Mån-Fre 10.00-20.00, Lör – Sön och helgdagar 12.00 - 18.00

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått Allente att fungera på Shielden?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med min Nvidia shield 2015. Sedan några månader tillbaka så klagar den på hdcp hela tiden så i princip ingen streamingtjänst fungerar... Shielden är kopplad direkt till tvn. Det jag kan gissa som är problemet är att tvn är från 2015 och har förmodligen ett äldre hdcp protokoll. Men som sagt setupen har fungerat utan problem i alla år.

Har förstått att det är ett rätt stort problem för många användare. Innan jag köper en hdmi splitter som många föreslår, finns det någon annan väg att gå?

Har verkligen testat allt. Fabriksåterställning, testat flera olika hdmi kablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Tack. Någon som erfarenhet av att köra dessa som plexserver? Min NAS orkar inte riktigt med det.

Yepp, kör min nvidia shield pro som plexserver med en 8TB disk inkopplad via usb. Fungerar över förväntan och har inte haft något problem under det året jag använt grejerna. Kör mestadels 4K remux och aldrig något problem med uppspelning. Har dock endast 5.1 system och inte testat dolby atmos som ljudspår t ex.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Yepp, kör min nvidia shield pro som plexserver med en 8TB disk inkopplad via usb. Fungerar över förväntan och har inte haft något problem under det året jag använt grejerna. Kör mestadels 4K remux och aldrig något problem med uppspelning. Har dock endast 5.1 system och inte testat dolby atmos som ljudspår t ex.

Jag har nu en Shield Pro 2019 som agerar plexserver och det fungerar väl bra men inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Ibland så är den lite seg att starta content på min andra Shield som står på en annan våning. Samt att den inte upptäcker förändringar som ligger på nätverkslagring automatiskt är lite surt.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag har nu en Shield Pro 2019 som agerar plexserver och det fungerar väl bra men inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Ibland så är den lite seg att starta content på min andra Shield som står på en annan våning. Samt att den inte upptäcker förändringar som ligger på nätverkslagring automatiskt är lite surt.

Alright, i början använde jag mina stationära som nätverkshårddisk och jag hade inga problem med förändringar men det går nog lite snabbare i appen när jag har en hårddisk direkt i shielden.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag har nu en Shield Pro 2019 som agerar plexserver och det fungerar väl bra men inte riktigt så bra som jag hade hoppats. Ibland så är den lite seg att starta content på min andra Shield som står på en annan våning. Samt att den inte upptäcker förändringar som ligger på nätverkslagring automatiskt är lite surt.

Har du testat Kodi? Det fungerar utmärkt för mig.

Skrivet av sebbeharry:

Alright, i början använde jag mina stationära som nätverkshårddisk och jag hade inga problem med förändringar men det går nog lite snabbare i appen när jag har en hårddisk direkt i shielden.

Nej en NAS är en mycket bättre och snabbare lösning än en hårddisk-kabinett ansluten till Shield med USB