Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Fick tag i en XSX på Media markt igår. Glad som satan. Men jag har en fråga.

Jag skaffade Game pass igår, den för 99kr/mån. Jag började ladda hem spel. Men ibland när jag trycker på installera så händer inget. Jag ville exempelvis fixa Destiny 2 och det gick bra. Men det händer inget när jag trycker installera på DLC. Någon som upplever samma? Gör jag något fel?

Nu har jag inte spelat D2 själv men... säker på att det inte var någon spelpaket du tog hem som redan har DLC:t?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag skaffade Game pass igår, den för 99kr/mån. Jag började ladda hem spel. Men ibland när jag trycker på installera så händer inget. Jag ville exempelvis fixa Destiny 2 och det gick bra. Men det händer inget när jag trycker installera på DLC. Någon som upplever samma? Gör jag något fel?

I butik eller online? Verkar vara dött med Xbox:ar, mera dropps på ps5orna känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

DLC ingår oftast inte i Game Pass, om det kanske är det som spökar...? Har du köpt DLC? Dock låter det skumt att det inte händer något när du försöker ladda ner, även om du inte köpt DLC. Borde komma upp någon typ av "vill du köpa"-ruta eller dylikt i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Nu har jag inte spelat D2 själv men... säker på att det inte var någon spelpaket du tog hem som redan har DLC:t?

Det verkar som de "kom med" när jag laddade ner spelet.

Skrivet av galbert:

I butik eller online? Verkar vara dött med Xbox:ar, mera dropps på ps5orna känns det som.

Det är väldigt dött. Detta var i butik. Satt och slösurfade på mobilen på kvällen och kollade lagerststus på media markt (som jag gjort de senaste veckorna) och var inte alls beredd på att där skulle vara en. Hela situationen var sjuk. Från det att halvsova i soffan 19.30 till 150km/h på motorvägen.

Skrivet av m3lk0r:

DLC ingår oftast inte i Game Pass, om det kanske är det som spökar...? Har du köpt DLC? Dock låter det skumt att det inte händer något när du försöker ladda ner, även om du inte köpt DLC. Borde komma upp någon typ av "vill du köpa"-ruta eller dylikt i alla fall.

Jag har inte köpt spelet utan det ska ingå i Game pass. Men det verkar som dlc är med bara att det inte syns i Game pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stripe:

Det verkar som de "kom med" när jag laddade ner spelet.

Det är väldigt dött. Detta var i butik. Satt och slösurfade på mobilen på kvällen och kollade lagerststus på media markt (som jag gjort de senaste veckorna) och var inte alls beredd på att där skulle vara en. Hela situationen var sjuk. Från det att halvsova i soffan 19.30 till 150km/h på motorvägen.

Jag har inte köpt spelet utan det ska ingå i Game pass. Men det verkar som dlc är med bara att det inte syns i Game pass.

Jo, jag vet att Destiny 2 ingår i Game Pass, men det är väl själva grundspelet bara, ingen DLC? Jag kan ha fel så klart då jag själv inte ens spelat det på min Series X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Jo, jag vet att Destiny 2 ingår i Game Pass, men det är väl själva grundspelet bara, ingen DLC? Jag kan ha fel så klart då jag själv inte ens spelat det på min Series X.

Allt DLC för Destiny 2 ingår. Iaf fram till och med Beyond Light.

https://news.xbox.com/en-us/2020/07/23/destiny-2-coming-to-xb...

The Witch Queen kommer vad jag förstått inte ingå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Se där! Tack för klargörandet! Kunde ha googlat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

Då får jag se till att vara ikapp när det släpps Tack för svar.

Permalänk

*Suck* Försöker F5 ett par gånger om dagen för att hinna få tag på en X men so far ingen lycka. Borde köpt en på releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vargavinter:

*Suck* Försöker F5 ett par gånger om dagen för att hinna få tag på en X men so far ingen lycka. Borde köpt en på releasen.

http://gpukollen.ingman.me/

Permalänk
Skrivet av Vargavinter:

Är oxå sjukt sugen på en series x enhet. Sitter man här o får leta ihjäl sig från drop från Elgiganten osv

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Elgiganten har fått in lite då o då ganska stora mängder per butik i våras men känns som det stillnat av lite nu senaste månaden. Borde komma in snart igen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 55” LG G4 OLED TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Webhallen har i lager nu: https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

"Fler än 50 st" när jag skriver detta 14:07.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Är oxå sjukt sugen på en series x enhet. Sitter man här o får leta ihjäl sig från drop från Elgiganten osv

Skrivet av Vargavinter:

Missa inte webhallen, finns på lager nu!

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Webhallen har i lager nu: https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Skrivet av teejee:

Missa inte webhallen, finns på lager nu!

Fixat! Sweet! Sitter F5'ar så jag ser om ordern går igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Stort tack!

Visa signatur

Intel Core i7 2700k | Asus P8Z77-v | Asus GTX 680 Direct CU II | bequiet! Straight Power E9 500W | Corsair Vengeance 8 GB | OCZ Agility 3 128 GB | Seagate Barracuda 750GB

Permalänk
Medlem

Haha, redan nere på "beställningsvara" så trycket efter en XSX är visst högt!

Permalänk
Medlem

Verkar vara slut nu på webblager, några stycken kvar i butikerna.

Permalänk
Medlem

hann inte beställa, förvånad att det gick åt så snabbt ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Tack för infon! Konsolen kommer imorgon tydligen😊

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Haha, redan nere på "beställningsvara" så trycket efter en XSX är visst högt!

Nej nej, fråga vilken sony fanboy som helst så får du höra att ingen vill ha en xbox

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk

Bokade precis en X med All-Access på Elgiganten (nordstan), verkade inte vara några konstigheter alls. De räknar att jag får den den 17e eller 18e. Var bara lite förvirrad över var hur de hela tiden sa att avbetalningen hette "RenewIT" på Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att snart NoN får också in ett par stycke...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doritobadkar:

Bokade precis en X med All-Access på Elgiganten (nordstan), verkade inte vara några konstigheter alls. De räknar att jag får den den 17e eller 18e. Var bara lite förvirrad över var hur de hela tiden sa att avbetalningen hette "RenewIT" på Elgiganten.

Håller alla tummar jag har att jag får min innan 27 då jag ska steloperera mig ☺️

Permalänk
Medlem

Jag hann lägga in en beställning på webhallen igår och kunde hämta ut den i butik idag

Permalänk
Medlem

Går inte att beställa i butik längre på Elgiganten, konstigt nog står det så på deras hemsida... Ens förhoppningar dog snabbt!

Permalänk

Va hände med dom 21st så va påväg in på lager hos webhallen?? Var man sen igen….!?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Va hände med dom 21st så va påväg in på lager hos webhallen?? Var man sen igen….!?

Du skulle ju beställt när det stod så.. det var en förbokning

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Du skulle ju beställt när det stod så.. det var en förbokning

Jag såg bara att de stog fullbokat och ingen knapp!? Måste redan varit försent då…

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jag såg bara att de stog fullbokat och ingen knapp!? Måste redan varit försent då…

Ja, det gick från 50+ i lager till 12 inkommande till fullbokat till nedtagen produkt rätt snabbt. Gäller att vara med när det händer.