Köpa Geforce RTX: Ska du köa utanför Webhallen?

Permalänk
Medlem

Webhallen borde ha tänkt mer på Göteborg. Kommer bli kaos, trängsel, och mängder med förbannade människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Webhallen borde ha tänkt mer på Göteborg. Kommer bli kaos, trängsel, och mängder med förbannade människor.

Om tar bort "mer" så blir det nog mer rätt. Detta var nog det mest oorganiserade tramset jag skådat i Nordstan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Spontana tanken när man ser hur många som röstat på att de ska övernatta är att det är skrämselpropaganda. För så desperat kan man väl inte vara?

Har köat över natten för biobiljetter en gång i tiden. Lite mer av en happening dock... Skulle inte göra det idag.

Och folk köar utanför systembolaget när de säljer exklusiva varor de får in väldigt få av. Oftast då för att sälja vidare (även om jag tror det inte är lagligt...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Mjo, bor relativt nära till Malmö som är Sveriges tredje största stad men ändå tycker Webhallen det är viktigare att 2 butiker i Stockholm får kort än att de sprider ut det över fler butiker. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Nja, för 20 år sen när Xbox släpptes så skulle jag köa utanför en Göteborgsbutik, övernatta och så. Men butiksägaren mötte mig sisådär 23 när jag förberedde mig. Då kom de ut med en Xbox 1 och sa att jag fick köp den för 999kr eller nåt och så fick jag åka hem. Idag hade jag nog inte gjort det, snart 2 barnsfar, så kan man inte säga till fästmön att jag ska ut och sova vid gatan i natt

Det var ju på en release så det är lite skillnad i mina ögon. Nu är det en produkt som antagligen passerat halvtid på livscykeln. Väldigt shysst av butiksägaren att han inte ville ha uteliggare vid sin butik Lever själv familjeliv och skulle aldrig heller kunna säga att man skulle ut och sova på gatan ifall jag fick för mig det.

Skrivet av filbunke:

Har köat över natten för biobiljetter en gång i tiden. Lite mer av en happening dock... Skulle inte göra det idag.

Och folk köar utanför systembolaget när de säljer exklusiva varor de får in väldigt få av. Oftast då för att sälja vidare (även om jag tror det inte är lagligt...)

Det är för något nytt och jag kan förstå grejen när man inte behöver stå ensam. Svårt att se att det är värt uppoffringen i det här fallet.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ingen som har bilder från Nordstan eller Medborgarplatsen?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Gött, gick från plats 30 till säkert 90 vid öppning. Mycket folk som tränger sig före. Sjukt dåligt skött av @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Att det går att hantera något så här dåligt är helt fantastiskt. Absolut ingen hantering eller uppstyrning av köandet.

Permalänk
Inaktiv

Arbetslösa som fajtas om att få köpa B-modeller av grafikkort för nån tusenlapp billigare? 🤦‍♀️

Permalänk
Medlem

Allt för någon tusen lapp har folk ingen självrespekt idag!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Arbetslösa som fajtas om att få köpa B-modeller av grafikkort för nån tusenlapp billigare? 🤦‍♀️

Sett till att mängder i dessa tider jobbar hemma och har rätt så fri arbetstid... Tror inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Gött, gick från plats 30 till säkert 90 vid öppning. Mycket folk som tränger sig före. Sjukt dåligt skött av @webhallen

Precis så blev det för mig också , från att ha en hyfsad plats till att hamna nästan längst bak i nått kaos. Önskar det kunde ha lagersaldot online så att man kan gå när de är slut och slippa vänta till kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Skrivet av nukie:

Precis så blev det för mig också , från att ha en hyfsad plats till att hamna nästan längst bak i nått kaos. Önskar det kunde ha lagersaldot online så att man kan gå när de är slut och slippa vänta till kassan.

Var köar ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Nordstan, vad som är kvar av det:

Edit: men jag fick ett 3090 kort, så det var värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Augusts:

Var köar ni?

Nordstan

Permalänk
Medlem

Öppnade alla ingångar samtidigt in till Femman där Webhallen ligger i Nordstan.

Köade från 06.30 imorse och gick från plats 7 till 19. Personen bakom mig hade köat i 20min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kino:

Öppnade alla ingångar samtidigt in till Femman där Webhallen ligger i Nordstan.

Köade från 06.30 imorse och gick från plats 7 till 19. Personen bakom mig hade köat i 20min.

Jag tappade väl 60 platser, levde i en fantasivärd där jag trodde att webbhallen tänkte en liten aning och skulle ha någon form av system. Systemet var.. vi skapar lite KAOS och ser vad som händer. Nää jag e inte bitter 😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av nukie:

Jag tappade väl 60 platser, levde i en fantasivärd där jag trodde att webbhallen tänkte en liten aning och skulle ha någon form av system. Systemet var.. vi skapar lite KAOS och ser vad som händer. Nää jag e inte bitter 😀

Ja, hanteringen här är under all kritik @webhallen

Permalänk
Medlem

De meddelade precis att 3090 korten är slut i Nordstan!

Permalänk
Medlem

Kan tycka att de i sådant fall kunde haft dem i deras butik lite längre bort nära biljardpalatset.

Jag gick förbi nordstan strax vid 9 och då var det kanske 15-20 pers vid ena entrén och 10 vid en annan "inne" i själva nordstan. Men låter ju som att ni har kalabalik nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlpAne:

De meddelade precis att 3090 korten är slut i Nordstan!

Trodde det var 3070 och 3060ti som skulle dra mest kunder? Därefter 3080ti. Har folk länsat något mer än?

Permalänk
Medlem

Ca. 80 pers i kö just nu.

Permalänk
Skrivet av Laddin:

Kan tycka att de i sådant fall kunde haft dem i deras butik lite längre bort nära biljardpalatset.

Den har dom väl stängt sen länge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Jag gick förbi nordstan strax vid 9 och då var det kanske 15-20 pers vid ena entrén och 10 vid en annan "inne" i själva nordstan. Men låter ju som att ni har kalabalik nu.

Du menar att folk ska signa upp sig för en Lynk istället för att köa till grafikkort? Den webhallenbutiken är nedlagd sen länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Det är dock några år sedan den butiken stängde.

Permalänk
Medlem

3090 gick snabbast på Sveavägen enligt personal i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

3090 gick snabbast på Sveavägen enligt personal i butik.

Hur såg det ut för de andra korten?

Permalänk
Medlem

Vad är den allmänna uppfattningen om klientelet?

Gamers?

Miners och scalpers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jjamie:

Vad är den allmänna uppfattningen om klientelet?

Gamers?

Miners och scalpers?

Hur ser man skillnad?

Permalänk
Medlem

Det var kö ända till trappen vid Lidl... Om jag kunde infoga bild på telefonen så hade jag visat bild.

Gick tillbaka till jobbet då man sa att 3090 är slut 11. 25

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k