Apple förser Iphone 13-familjen med längre batteritid och 120 Hz-skärm

Permalänk
Melding Plague

Apple förser Iphone 13-familjen med längre batteritid och 120 Hz-skärm

Årets september-evenemang bjuder inte på några större överraskningar, där snabbare systemkretsar och variabel 120 Hz-skärm är två av de största nyheterna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Visst är det dyrt men jag tycker också iPhone sen några generationer tillbaka har varit marknadsledande både mjukvara och hårdvara.
Det kostar om man vill ha det senaste och bästa.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nja, inget som får mig att uppgradera från 12:an.

Permalänk
Medlem

Äntligen dags att överge min X. Väntade på 120hz
Blir en beställning på fredag

Permalänk
Medlem

Vad säger ryktena alternativ tidigare släpp om vilket datum recessioner troligtvis kommer publiceras?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på en ny touch. Den som säljs nu kör ju med iPhone 7 processor och iPhone 5 kropp. De borde släppa en med nya SE hårdvaran och storlek. Skulle vara bra för spel för 199 dollar.

Nya iPad får lite bättre hårdvara vilket är bra. Nya mobilerna verkar intressanta med bättre batteri men fortfarande för dyra. Skulle behövas en SE fast med bra betteri. Den har ju sämst batteri av alla.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Första gången på länge jag är sugen på ett köp. 13 utan pro är ju som förra årets pro max, och dubbelt minne. Men kanske är att snåla att inte köra fullt ut. 120Hz och ganska mycket bättre kameror...

Permalänk

Ingen USB-C, ingen mindre notch och ingen aod? Korrigera mig om jag har missat något.
Så det vi får är en lite bättre kamera, lite snabbare prestanda och 120 hz skärm, varav de två första inte kommer märkas på en mobil, speciellt inte på en PM modell.
Tror jag behåller min 12 PM i ett år till. Minst.

Just ja, batterietiden är bättre på 13.
Men eftersom batteriet på en 12 PM är sämre än på en 11 PM, så kanske batteriet på 13 PM är samma som 11 PM🤔 Kommer inte igår några siffror, men tror inte skillnaden mellan 13 PM och 11 PM är jättestor?

Permalänk
Viking
Skrivet av Matsamoto:

Jämför 13 PM med 12 PM.
Ingen USB-C, ingen mindre notch och ingen aod? Korrigera mig om jag har missat något.
Så det vi får är en lite bättre kamera, lite snabbare prestanda och 120 hz skärm, varav de två första inte kommer märkas på en mobil, speciellt inte på en PM modell.
Tror jag behåller min 12 PM i ett år till. Minst.

Jo, notchen är 20% mindre

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Visst är det dyrt men jag tycker också iPhone sen några generationer tillbaka har varit marknadsledande både mjukvara och hårdvara.
Det kostar om man vill ha det senaste och bästa.

Nu har de ju tom fått högre refresh rate än 60 Hz och 20% mindre flärp. Marknadsledande!

Permalänk

WHT Bluetooth 5.0? Ja Bluetooth 5.2 Le Audio går trögt och vi får vänta ett år till inan vi ser någon mobil med det. Flera andra mobiler har Bluetooth 5.2, men jag har inte sett någon utnyttjat det ännu för Le Audio. https://www.youtube.com/watch?v=oPDXcNFCn_I

Annars en bra telefon. Nu har äntligen den snabbaste mobilen för spel även en skärm som matchar detta. Cinematic inspelning var skitcoolt och det var vill ha känsla för mig.
När jag hade en huawei Honor 10 som hade en liknande flärp så dolde jag den och det blev riktigt schyst med batteri, nätstatus och liknande med vit text, jag skulle göra likadant på en iPhone 13

Permalänk
Medlem

Hur är det med vikterna mot 12:orna? 12 Pro Max var faktiskt den första telefon som jag upplevde som för tung och otymplig, och då är jag ändå den som normalt alltid köper de största telefonerna som finns tillgängliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Hur är det med vikterna mot 12:orna? 12 Pro Max var faktiskt den första telefon som jag upplevde som för tung och otymplig, och då är jag ändå den som normalt alltid köper de största telefonerna som finns tillgängliga.

13 Pro är ca 15g tyngre än 12 Pro..
12 Pro är på tok för tung redan.

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Jo, notchen är 20% mindre

Ok tack för infon

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Purgatory:

13 Pro är ca 15g tyngre än 12 Pro..
12 Pro är på tok för tung redan.

Gillar den är tung

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera frugans sjua så frågan är bara om det blir en mini eller en "vanlig". Nån som vet om man kan köra trade-in även på svenska återförsäljare eller är det bara direkt genom apple det fungerar?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Sålt min 11pro för halva inköps priset till en vän så nu blir det en 13pro även tjejen har tillslut hoppat över till Iphone så blir 2st 13 pro på fredag

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Gillar den är tung

Det gör inte dom klena magsafe magneterna på baksidan

Permalänk
Viking
Skrivet av Daz:

Dags att uppgradera frugans sjua så frågan är bara om det blir en mini eller en "vanlig". Nån som vet om man kan köra trade-in även på svenska återförsäljare eller är det bara direkt genom apple det fungerar?

Trade-in gäller bara för iPhone 8 eller nyare.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Gillar den är tung

37:27

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Gillar den är tung

Jag gillar också vikt. Men något negativt med detta är rörelseenergin. Tappar man en tung mobil från en hög höjd blir det en rejäl smäll.
Dumphones efter runt år 2000 höll att tappa från höga höjder och det var inget speciellt med dem. De vägde dock väldigt lite som resulterade i att rörelseenergin de utsattes för inte blev så hög och vanligt plasthölje höll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daz:

Dags att uppgradera frugans sjua så frågan är bara om det blir en mini eller en "vanlig". Nån som vet om man kan köra trade-in även på svenska återförsäljare eller är det bara direkt genom apple det fungerar?

Tror faktiskt de flesta operatörer har det åtminstone, men då gäller det kanske bara vid förlängning av abg också, lite osäker. Brukar ju vara helt horribla inbytesvärden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Trade-in gäller bara för iPhone 8 eller nyare.

7 fanns med i listan när jag tittade på 13 mini. Dock för en struntsumma. Behåller den hellre.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Ta en shot för varje kommentar snart om hur sjukt det är att betala för Apples produkter.

Permalänk
Medlem

Wow! Blev imponerad av Max Pro:s videofunktioner 4K Dolby Vision HDR! Tar fem sådana. En till mig själv personligen och fyra som kameror till långfilm.

Permalänk

Blir nog att beställa en 13 mini på fredag. Står dock fel tjocklek i artikeln, 13 och 13 mini är 7,65mm, vilket är lite tjockare än förra årets modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ta en shot för varje kommentar snart om hur sjukt det är att betala för Apples produkter.

Jämför man mot t.ex. Samsung så tycker jag priserna ser helt OK ut.

Permalänk
Medlem

Tillverkas kretsen på 5nm TSMC?

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Hade hoppats på en ny touch. Den som säljs nu kör ju med iPhone 7 processor och iPhone 5 kropp. De borde släppa en med nya SE hårdvaran och storlek. Skulle vara bra för spel för 199 dollar.

Nya iPad får lite bättre hårdvara vilket är bra. Nya mobilerna verkar intressanta med bättre batteri men fortfarande för dyra. Skulle behövas en SE fast med bra betteri. Den har ju sämst batteri av alla.

Du tänker på första generationens SE, det kom en ny version 2020 men iphone 7:s kropp och cpu från iphone 11

Är precis påväg att byta jobb så 13 pro max känns givet att beställa, så fruktansvärt skönt med 120hz!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Tillverkas kretsen på 5nm TSMC?

Ja