Lanseringen av Battlefield 2042 försenas

Permalänk
Medlem

Kommer köpa detta... när det varit ute i 6 månader.

Permalänk
Medlem

Enligt mig så behöver dom inte släppa spelet alls. Finns tillräckligt med Battlefield spel och även Call of Duty

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på ett nytt BRA Battlefield sen jag slutade spela 3:an. Förhoppningsvis är 2042 det jag väntat på, och då spelar några veckor till ingen som helst roll.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Nästan skönt, kommer inte ha tid och hinna köra så mycket storspel som kommer nu i oktober och Battlefield 2042 är högst prioriterat.

Cyberpunk försenades längre än en gång. ^^

Och var ändå inte ens i närheten av klar för release när den väl släpptes

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Tror många företag kommer senarelägga sina spel-releaser.
Ingen vill ha ett liknande Cyberpunk-scenario.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

En månads försening är inte mycket. Vad grinar folk för? Däremot så kan de kanske sluta annonsera och gå ut med release datum som de aldrig kan hålla? Eller så är det något konstigt PR trick för att få extra hype och uppmärksamhet av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Far cry 6 bland annat verkar inte bli försenat

Just farcry spelen har ju varit berömda för sina buggar. Jag skaffade 3:an ett par år efter release och då var allt fixat = riktigt bra spel. Jag köpte 4an på release och fastnade på ett ställe p.g.a. en bugg. 5:an har jag inte sett några buggar i än så länge.

---

Jag tycker det kan skjuta upp spelet till nästa år. Men det kanske är en aktieägargrej att det måste släppas i år.

Jag tycker de har skadat sitt varumärke.

Det största problemet är de dåliga och omfattande balanseringsändringarna.

Battlefield 3: release kändes rätt ok, vissa bössor var lite op. Uppdatering: Mortars tog över. Bössa A: OK Annan uppdatering: Nerfa mortars. Bössa A = ärtbössa. Jag och polarna har haft väldigt kul i BF3, men minns inte vilken patch som var bäst. Tycker att spelet har svängt för mycket.

Battlefield 4: Köpte lite senare. Också problem med balansen i spelet.

Battlefield 1 och V. Har bara kört V på beta men tyckte det kändes meh. 1an var väl lite coolt men tappade intresset snabbt.

Kommer nog skaffa det nya BF, men kommer inte köpa det förrän jag fått tag på ett nextgen grafikkort för max 6000kr och räknar med att BF inte kommer vara klart nu i november, snarare 6 mån senare. Så jag kommer vänta.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Ett stort gäsp! Vem spelar Battlefield egentligen? Det är ju lika dåligt som CS.

Permalänk
Medlem

Alltså va f*n, nu måste jag flytta min planerade sjukvecka..
BAH!

Vilket i-landsproblem man har.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Hoppas det betyrer att det lanseras med något nytt grafikkort. Alt och eller bundlat. Intel? Mid range AMD v2?
2060 v2 =(

Det finns redan bundlat med färdiga system som har RTX3070 eller högre. Det vill säga, om man köper en komplett dator (laptop eller desktop) med integrerat RTX3070, 3070Ti, 3080 eller 3090 så får man en kod man kan claima genom GeForce Experience för att sedan få en kod till BF2042 som kan lösas in via Origin launchern. Då får man även BETA-access om jag inte tar helt fel!

Se exempel här: https://www.webhallen.com/se/campaign/8962-nVidia-Gamecode-La...

OBS: Jag jobbar på Webhallen, motsvarande bundling finns säkert hos andra ÅF också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Ett stort gäsp! Vem spelar Battlefield egentligen? Det är ju lika dåligt som CS.

Vi förstår att du inte gör, men vad vill du få ut av ditt inlägg? Man behöver inte kommentera alla artiklar, speciellt när man inte har intresse av produkten/spelet.

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

I sommras låg dom före schemat och det var också under pandemin. Blev dom för bekväma? Den största frågan är dock om någon på riktigt är förvånad?

IMO mest troligtvis inte på grund av pandemin i och med att de låg före schemat under samma förutsättningar i ett tidigare skede.
Detta är bara helt normalt beteende, de använder bara pandemin som ursäkt istället för att medge att de sitter i samma situation som CDPR
Ser fram emot spelet men har givit upp på utsläppsdatum sedan ett bra tag tillbaka och accepterat hur världen fungerar och tror nog de flesta inte är speciellt förvånad

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Vi förstår att du inte gör, men vad vill du få ut av ditt inlägg? Man behöver inte kommentera alla artiklar, speciellt när man inte har intresse av produkten/spelet.

Nej det var dåligt det måste jag erkänna. Men Battlefield var bra en gång i tiden i form av 1942, Battlefield 2, 2142. Battlefield har blivit sämre för varje släpp sedan dess.

Permalänk
Medlem

Spelar direkt ingen roll när det lanseras. Det kommer vara broken ändå

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Enligt mig så behöver dom inte släppa spelet alls. Finns tillräckligt med Battlefield spel och även Call of Duty

Med den mentaliteten så behöver man inte utveckla och sälja ny hårdvara heller då? Varför inte sluta utveckla saker överhuvudtaget för det finns ju redan tillräckligt?

Skrivet av Dinkefing:

Ett stort gäsp! Vem spelar Battlefield egentligen? Det är ju lika dåligt som CS.

Det är väl ingen som tvingar dig att köpa spelet?

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

IMO mest troligtvis inte på grund av pandemin i och med att de låg före schemat under samma förutsättningar i ett tidigare skede.
Detta är bara helt normalt beteende, de använder bara pandemin som ursäkt istället för att medge att de sitter i samma situation som CDPR
Ser fram emot spelet men har givit upp på utsläppsdatum sedan ett bra tag tillbaka och accepterat hur världen fungerar och tror nog de flesta inte är speciellt förvånad

Instämmer helt, jag förbokar inte ett jota i dagrns läge inom digitala varor. BF 2042 släpps när det släpps

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Raynstorm:

Inte visste jag att sweclockers var så fullt av gnällspikar.

Bättre att

1. Få ett mer färdigt och polerat spel.
2. De stackars anställda slipper jobba 14-timmarsdagar i en månad och kan få umgås med sina familjer istället.

En månad mer eller mindre spelar väl ingen roll för oss spelare men det spelar en jäkla roll för dom.

1. En månad är en fis i rymden. De har jobbat på spelet i fyra år.
2. Spel köper jag för att underhålla mig själv, inte för att lösa någons arbetssituation eller familjeliv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nej det var dåligt det måste jag erkänna. Men Battlefield var bra en gång i tiden i form av 1942, Battlefield 2, 2142. Battlefield har blivit sämre för varje släpp sedan dess.

Jag håller delvis med. Dock bara fram till BF5, eller V, sak samma. Det spelet tyckte jag på allvar bröt trenden med krystade hjälpmedel och skit som ska hjälpa dåliga spelare utan tog äntligen bort 3D och 2D spotting på ett bra sätt tex.

Extremt stor grej, använd ögonen och öronen liksom...hur svårt kan det vara. Och kulorna gick dit man siktade även under rekyl och inte bara slumpmässigt som tidigare spel. Framförallt BF1 var det ju absurt.

Det hade sina problem, tex att DICE ville fixa saker som inte var trasiga så folk blev arga samt att bombplanen bitvis är ordentligt frustrerande. Och v sen övergav de spelet i förtid....Men utöver det tyckte jag att det var ett extremt stabilt och kul battlefield och en väldigt bra grund att bygga vidare på till BF2042

Kan tillägga att jag har lirat alla BF, utom Hardline. Är en inte en av de "veteraner" som började med bottennappet BC2 och blev ett fan där. Utan jag håller BF2 högst och har det som måttstock istället. Och då tycker jag BF5 var det bästa på mycket länge.

*edit *
Men jag är inte en adrenalinjunkie som vill springa runt och skjuta från höften. Föredrar taktik och lira med polare. Så att en massa stödhjul försvinner älskar ju jag. De som är fans av BC2s "skjut mot triangeln över huvudet oavsett om de gömmer sig i en buske på andra sidan banan" -spel gillar det nog inte. Många som var frustrerade över "dålig visibility" i BF5 ju.

Ja...tro fan det om man bara springer runt som en höna utan huvud och är van att spelet bara serverar målen åt dig är det nog frustrerande. Spelar man mer taktiskt lugnt som jag och är det inte alls ett lika stort problem öht kan jag meddela. Och förlorar man mot någon som gömt sig väl och använder bra camouflage så all heder till den killen. Ser inte problemet.
*/edit *

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon39592:

2. Spel köper jag för att underhålla mig själv, inte för att lösa någons arbetssituation eller familjeliv.

Fast som konsument har vi ju ett ansvar att köpa produkter som tillverkats på ett rimligt sätt, oavsett om det är en tröja, en bil eller ett spel.
Om det är känt att en utvecklare/tillverkare utnyttjar sin arbetskraft på ett oschysst sätt, så är det ju upp till oss att säga "nej tack" genom att inte köpa produkten. Att köpa produkten ändå och sen gnälla på nätet kommer inte ändra nånting, inkomsten är det som styr.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Fast som konsument har vi ju ett ansvar att köpa produkter som tillverkats på ett rimligt sätt, oavsett om det är en tröja, en bil eller ett spel.
Om det är känt att en utvecklare/tillverkare utnyttjar sin arbetskraft på ett oschysst sätt, så är det ju upp till oss att säga "nej tack" genom att inte köpa produkten. Att köpa produkten ändå och sen gnälla på nätet kommer inte ändra nånting, inkomsten är det som styr.

Det där är bara PK. Ansvar för hur en produkt tillverkas faller på tillverkaren.

Alla organisationer och branscher har sina svarta får.

Hur gör du om du köper spelet och efter 1000h får reda på att en medarbetare blivit illa behandlad?

Att leka pöbel baserat på rykten i vissa företag är rätt rutten inställning. Vad gör vi med produkter från "tysta" producenter?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av anon39592:

Det där är bara PK. Ansvar för hur en produkt tillverkas faller på tillverkaren.

Alla organisationer och branscher har sina svarta får.

Hur gör du om du köper spelet och efter 1000h får reda på att en medarbetare blivit illa behandlad?

Att leka pöbel baserat på rykten i vissa företag är rätt rutten inställning. Vad gör vi med produkter från "tysta" producenter?

Fast om du har valet mellan två produkter där du VET att den ena tillverkas under dåliga förhållanden, kommer du fortfarande välja den? Om det inte får några konsekvenser för bolagen kommer ju inget ändras, och vi har ju redan sett att rättsväsendet inte i alla fall kan komma åt dem. Då får vi konsumenter sätta ner foten istället.

You do you. Men det lär inte bli många Blizzard-spel för mig innan de får ordning på sin företagskultur.
Och det blir ju desto viktigare att de anställda vågar tala om när det går åt helvete, oavsett om det är trakasserier eller obligatorisk crunch.

Att säga "jag är ju bara en oskyldig konsument, jag har inget ansvar för nånting" är knappast att minska problemen som finns.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

1. En månad är en fis i rymden. De har jobbat på spelet i fyra år.
2. Spel köper jag för att underhålla mig själv, inte för att lösa någons arbetssituation eller familjeliv.

Det var ju sympatiskt av dig....

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Det där är bara PK. Ansvar för hur en produkt tillverkas faller på tillverkaren.

Alla organisationer och branscher har sina svarta får.

Hur gör du om du köper spelet och efter 1000h får reda på att en medarbetare blivit illa behandlad?

Att leka pöbel baserat på rykten i vissa företag är rätt rutten inställning. Vad gör vi med produkter från "tysta" producenter?

Exakt. Så krystat det blivit senaste tiden. Visst, folk gör ju som de vill, det är ju deras pengar, men ett bra spel är ett bra spel för mig. Där ligger mitt fokus. Inte allt runt omkring.

Skrivet av Shudnawz:

Fast om du har valet mellan två produkter där du VET att den ena tillverkas under dåliga förhållanden, kommer du fortfarande välja den?

Beror på produkten. Är den som tillverkats under dåliga förhållanden bättre väljer jag den.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zemlan:

Beror på produkten. Är den som tillverkats under dåliga förhållanden enligt mig bättre väljer jag den.

Ah, the joy of capitalism. Fair enough, jag förstår er ståndpunkt. Jag håller dock inte med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Förbeställde spelet i somras, och det är inget jag ångrar - hade steam wallet pengar ändå. New World likaså, vilket kommer släppas innan battlefield - så man har något att göra ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast som konsument har vi ju ett ansvar att köpa produkter som tillverkats på ett rimligt sätt, oavsett om det är en tröja, en bil eller ett spel.
Om det är känt att en utvecklare/tillverkare utnyttjar sin arbetskraft på ett oschysst sätt, så är det ju upp till oss att säga "nej tack" genom att inte köpa produkten. Att köpa produkten ändå och sen gnälla på nätet kommer inte ändra nånting, inkomsten är det som styr.

Fast det är ju inte det frågan handlar om nu. Utan att de faktiskt levererar en produkt som når upp till en tillfredsställande nivå.

Jämför med att man beställer en fiskrätt på en restaurang och fisken är rå. Hur glad blir man då?

Jag tycker elbranschen generellt har släppt ofärdiga spel i många år. Man ska inte behöva vänta på att en patch ska fixa grundläggande spelbarhet. På samma sätt som att man inte ska behöva skicka in fisken till köket igen.

Klart man kan ta avstånd från större företag i blåsväder, blizzard, paradox. Dock så finns väl rötägg överallt och ju större företag desto större risk att träffa på nån. Tycker kanske själv att man kan bojkotta företag med dålig rykte och återkommande skandaler, dålig moral etc.

Att behöva jobba övertid för att leverera något man lovat tillhör ju tyvärr verkligheten och alla branscher.

I detta fall får väl mellanchefer säga ifrån uppåt.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kan man anta att försäljningen av spel till PC sjunker pga att det inte finns några grafikkort att köpa till vettiga priser?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande folk som förhandsbokar digitala spel inte har rätt att klaga på buggar vid lansering. Lite stora problemet idag med spel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shudnawz:

Fast om du har valet mellan två produkter där du VET att den ena tillverkas under dåliga förhållanden, kommer du fortfarande välja den? Om det inte får några konsekvenser för bolagen kommer ju inget ändras, och vi har ju redan sett att rättsväsendet inte i alla fall kan komma åt dem. Då får vi konsumenter sätta ner foten istället.

You do you. Men det lär inte bli många Blizzard-spel för mig innan de får ordning på sin företagskultur.
Och det blir ju desto viktigare att de anställda vågar tala om när det går åt helvete, oavsett om det är trakasserier eller obligatorisk crunch.

Att säga "jag är ju bara en oskyldig konsument, jag har inget ansvar för nånting" är knappast att minska problemen som finns.

Handlar som sagt det som gynnar mig. Bryr mig inte om vad som händer inom ett företags väggar då det sker skit i ALLA företag på någon nivå. Allt från att Nils blir ledsen för att de köpt en kaffeautomat med gratis kaffe till personalrummet när de vet att Nils hatar kaffe till att någon utnyttjar någon för egen vinnings skull.

Det finns rättsväsende, fack och myndigheter som sköter detta. Om de sen inte gör sitt jobb har vi möjlighet att ändra detta i val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Med den mentaliteten så behöver man inte utveckla och sälja ny hårdvara heller då? Varför inte sluta utveckla saker överhuvudtaget för det finns ju redan tillräckligt?

Det är väl ingen som tvingar dig att köpa spelet?

Släpp skiten som DLC istället för att göra nya spel istället om ni måste ha nåt nytt. Så stor skillnad är det inte mellan de senare spelen så att man måste köpa en ny hårdvara varje gång

Skrivet av Dinkefing:

Nej det var dåligt det måste jag erkänna. Men Battlefield var bra en gång i tiden i form av 1942, Battlefield 2, 2142. Battlefield har blivit sämre för varje släpp sedan dess.

Spelen kommer alltför tätt också tycker jag. Man kan undra om Dice bara kan den typen av spel? Man får ju inte den där wow känslan som när man testade BF 1942 första gången där jag körde singelspel mot 400% bottar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare