Kollar du på Marvels nya "What if...?"-serie?

Permalänk
DingDongerMcDongface

Kollar du på Marvels nya "What if...?"-serie?

För ett par veckor sedan upptäckte jag Marvels "What if...?" på Disney+. Varje avsnitt är fristående och utgår från att något hänt som i ett alternativt universum förändrat händelseförloppet. Vissa avsnitt är något så enkelt som att en karaktär valt annorlunda, och hur det sedan format den alternativa tidslinjen. Vissa är lite mer...kreativa *host* avsnitt fem *host*.

Det är tecknat/animerat som trailern visar, men det verkar som att alla karaktärer har live-action-skådisen som röstskådespelare också. Känns lite fint särskilt i avsnitt med T'Challa, då Chadwick Boseman tråkigt nog gick bort i cancer förra året.

Hittills finns det sex avsnitt, personligen tyckte jag nog allra bäst om första och fjärde Det tog mig ett tag att fatta tyckte för MCU, men på senare år har jag blivit allt mer förtjust.

Har du kikat på "What if..?" ännu? Något favoritavsnitt eller alternativt universum?

Permalänk
Medlem

Riktigt bra! favoriten är nog första avsnittet än så länge. Inte kollat på senaste men tänkte kolla idag önskar att man fick se mer av hur det gick dock speciellt första avsnittet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Oneone:

Riktigt bra! favoriten är nog första avsnittet än så länge. Inte kollat på senaste men tänkte kolla idag önskar att man fick se mer av hur det gick dock speciellt första avsnittet.

Ja verkligen, flera avsnitt lämnar ordentligt med mersmak! Även andra avsnittet hade jag velat ha en uppföljare till, men ex. fyran som jag gillar känns mer avslutad.

Har inte heller hunnit se senaste, men det verkar väldigt lovande. Blir perfekt kvällsunderhållning idag