Just farcry spelen har ju varit berömda för sina buggar. Jag skaffade 3:an ett par år efter release och då var allt fixat = riktigt bra spel. Jag köpte 4an på release och fastnade på ett ställe p.g.a. en bugg. 5:an har jag inte sett några buggar i än så länge.
---
Jag tycker det kan skjuta upp spelet till nästa år. Men det kanske är en aktieägargrej att det måste släppas i år.
Jag tycker de har skadat sitt varumärke.
Det största problemet är de dåliga och omfattande balanseringsändringarna.
Battlefield 3: release kändes rätt ok, vissa bössor var lite op. Uppdatering: Mortars tog över. Bössa A: OK Annan uppdatering: Nerfa mortars. Bössa A = ärtbössa. Jag och polarna har haft väldigt kul i BF3, men minns inte vilken patch som var bäst. Tycker att spelet har svängt för mycket.
Battlefield 4: Köpte lite senare. Också problem med balansen i spelet.
Battlefield 1 och V. Har bara kört V på beta men tyckte det kändes meh. 1an var väl lite coolt men tappade intresset snabbt.
Kommer nog skaffa det nya BF, men kommer inte köpa det förrän jag fått tag på ett nextgen grafikkort för max 6000kr och räknar med att BF inte kommer vara klart nu i november, snarare 6 mån senare. Så jag kommer vänta.