RT-AC58U portvidarbefodran och Transmission på ReadyNAS 102.

Permalänk
Medlem

RT-AC58U portvidarbefodran och Transmission på ReadyNAS 102.

Hej

Skrev ett långt inlägg med massor av info och frågor som inte postades så här kommer en nerbantad version då jag verkligen behöver hjälp och ASUS forumet verkar vara nerlagt.

Fick återställa min Netgear ReadyNAS 102 och får inte igång appen Transmission igen. Tror det har med portöppning att göra även då jag inte har några öppna i routern tidigare för att detta skulle funka.

Jag har en windows app för att sköta hanteringen av magnet-länkarna heter det så kanske ... så att Transmission appen på nasen sköter hämtningen av torrenter när datorn är av.

Men den vill inte öppna vare sig webbsidan från nasens inställningssida eller logga in med windows appen.
Jag satte uppe detta när nasen köptes för 6-7 år sedan och har helt glömt bort hur jag gjorde.

ToddeSwe

Visa signatur

ToddeSwe
Model : ASUS Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 Chassis : Corsair 300R : BIOS: Always latest Total Memory : 16GB DIMM DDR3 1333 Processor : AMD FX6300 Socket AM3+

Permalänk
Medlem

Kan meddela alla som läser detta att problemet var att jag inte hade startat om min NAS sedan jag återställde den och den fick inte det namnet jag hade gett den fören omstarten var klar. Så efter omstarten funkade det.

Visa signatur

ToddeSwe
Model : ASUS Sabertooth 990FX/GEN3 R2.0 Chassis : Corsair 300R : BIOS: Always latest Total Memory : 16GB DIMM DDR3 1333 Processor : AMD FX6300 Socket AM3+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddeSwe:

Kan meddela alla som läser detta att problemet var att jag inte hade startat om min NAS sedan jag återställde den och den fick inte det namnet jag hade gett den fören omstarten var klar. Så efter omstarten funkade det.

Känner igen mig, det där misstaget har jag också gjort. Och då har jag trettio års erfarenhet av sådant här. XD

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Känner igen mig, det där misstaget har jag också gjort. Och då har jag trettio års erfarenhet av sådant här. XD

Härligt att höra 😊

Visa signatur

ToddeSwe