Microsoft Flight Simulator 2020-tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thomas:

@Flightmanone Trevligt! La in den själv (utan att behöva ändra något annat). Blev väldigt trevligt att flyga runt Stockholm nu!

Här har ni som väntar på ORBX Bromma

PzQNECotKG0

Hur fungerar de där, kostar dessa tillägg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon76576:

Hur fungerar de där, kostar dessa tillägg?

Jepp, oftast typ 100-150 kr för ORBX-flygplatser verkar det som. Framför allt eftersom jag sällan flyger på samma ställe så har jag nästan enbart gratis-scenery (se flightsim.to).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller skulle det inte komma ett spelläge där man får flyga snabbplan i den senaste patchen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Har jag missat något eller skulle det inte komma ett spelläge där man får flyga snabbplan i den senaste patchen?

Menar du Top Gun eller racinggrejen? Top Gun-expansionen är rejält försenad då den släpps samtidigt som filmen, som blev försenad.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Ny helikopter släppt, Robinson R44. Känns trevlig att flyga, inte helt perfekt men överlag är flygmodellen ganska realistisk (om jag jämför med dcs)
https://flightsim.to/file/20566/robinson-r44-raven-ii-helicop...

Den använder ett externt program som måste köras medan fs2020 är igång och som tar över flygmodellen. Kolla instruktioner om du vill testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Har jag missat något eller skulle det inte komma ett spelläge där man får flyga snabbplan i den senaste patchen?

Reno air race kommer i november, det ska vara en riktigt stor uppdatering som kommer med det nya flygläget
Jag trodde också att den skulle ha kommit redan nu men det dröjjer lite till

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nån annan som inte kan logga in på xboxappen ..

Fick upp nyss att jag måste logga in men får upp bara att try again

Tydligen fel på inloggning såg jag när jag googlade felkoden

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OttO36:

Nån annan som inte kan logga in på xboxappen ..

Fick upp nyss att jag måste logga in men får upp bara att try again

Samma här nyss, skulle kolla spel på Game Pass.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Samma här nyss, skulle kolla spel på Game Pass.

Det ör strul med inlogg och dem håller på o kollar upp det

Visa signatur

Stationär »AMD RYZEN 5 5600X | MSI MAG B550M Mortar
| PSU Corsair TX 850 80+Bronze | Chassi Jonsbo W2 | 32 Gb ram @ 3200 Mhz | KFA2 RTX 3060 12Gb | Kingston NVME 250 Gb M.2 + WD Blue SN550 NVMe 1TB M.2 | OS Win 11

Netbook | Asus Eee Pc 1000 H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Top Gun-expansionen är rejält försenad då den släpps samtidigt som filmen, som blev försenad.

Woot? helt missat att något sådant var planerat, tack
"Maverick Expansion releasing November 19 2021"

Permalänk

Official Orbx Bromma/Stockholm trailer. Håll till godo: https://m.youtube.com/watch?v=3LJg1Bswo2o&t=26s

Permalänk
Medlem

Nu är ESSB här

Permalänk

Har anskaffat denna nu Stockholm ser verkligen mycket bättre ut nu särskilt Bromma flygplats. Tack Marcus Nyberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloX:

Nu är ESSB här

Betalt och redo att ladda ner ikväll!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde72:

"Maverick Expansion releasing November 19 2021"

För en vecka sedan kom följande uppdatering:

Paramount Pictures recently shifted the release date of Top Gun: Maverick to Memorial Day weekend, May 27, 2022. As we have previously announced, the Top Gun: Maverick expansion for Microsoft Flight Simulator for Windows 10 PC, Steam, Xbox Series X|S, and Xbox Game Pass will be released alongside the movie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

För en vecka sedan kom följande uppdatering:

Paramount Pictures recently shifted the release date of Top Gun: Maverick to Memorial Day weekend, May 27, 2022. As we have previously announced, the Top Gun: Maverick expansion for Microsoft Flight Simulator for Windows 10 PC, Steam, Xbox Series X|S, and Xbox Game Pass will be released alongside the movie.

Om det här innebär air combat med jaktplan är det ett garanterat köp!
Saknar fortfarande microsoft combat flight simulator!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

För en vecka sedan kom följande uppdatering:

Paramount Pictures recently shifted the release date of Top Gun: Maverick to Memorial Day weekend, May 27, 2022. As we have previously announced, the Top Gun: Maverick expansion for Microsoft Flight Simulator for Windows 10 PC, Steam, Xbox Series X|S, and Xbox Game Pass will be released alongside the movie.

OT: Men undrar varför de inte vill dra in pengar på filmen, den skulle ju haft premiär sommaren 2020, så nästan två år senare nu med nya datumet. Är ju ingen som tjänar några pengar när den ligger i någon låda och möglar. De borde ha släppt den som köpe-film på någon streamingtjänst och bio precis som Black Widow, bevisligen går det ju bra att få Apple/Disney/Netflix att tävla i vem som kan slänga mest pengar på en film.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Om det här innebär air combat med jaktplan är det ett garanterat köp!
Saknar fortfarande microsoft combat flight simulator!

DCS World finns ju för lite pang-pang: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

DCS World finns ju för lite pang-pang: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/

Provade det, men grafiken i MSFS går inte att gå ifrån nu när man vant sig

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av griid:

Om det här innebär air combat med jaktplan är det ett garanterat köp!
Saknar fortfarande microsoft combat flight simulator!

Kommer ihåg när jag fick spela det hos pappas kompis när jag var typ 9 och fick prova joystick.

Känslan som jag hade då kommer jag nog aldrig ha igen - combat flight simulator var det coolaste jag varit med om i hela mitt liv.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Bromma från Orbx/Marcus Nyberg! Flygplatsen är oerhört detaljerad, den känns verkligen levande, vilket jag värdesätter! Omgivingen samt inflygningen är också otroligt välgjorda och alla "landmärken" (POI) gör en enorm skillnad på Stockholm! Känns som man får väldigt mycket för pengarna. Själv hade jag kunnat betala mer för att få även insidan av flygplatsen gjord, det hade också förbättrat nattbelysningen. Finns en del marktexturer som inte är så bra, men inget som störde mig. Överlag är det ett fantastiskt tillskot till MSFS som jag inte skulle kunna tänka mig vara utan!

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta den i Marketplace.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kan inte hitta den i Marketplace.

Den finns på https://orbxdirect.com/product/essb-msfs, den dyker säkert upp i marketplace om någon vecka dock. Är alltid en viss fördröjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

För en vecka sedan kom följande uppdatering:

Paramount Pictures recently shifted the release date of Top Gun: Maverick to Memorial Day weekend, May 27, 2022. As we have previously announced, the Top Gun: Maverick expansion for Microsoft Flight Simulator for Windows 10 PC, Steam, Xbox Series X|S, and Xbox Game Pass will be released alongside the movie.

Mitt i hjärtat! *ajj* men tack för informationen/rättelsen
Å andra sidan, trevligt med ett spikat datum iaf

Permalänk
Samsung Sverige

Är det någon snillefink här som kan lista ut HUR detta spel ska installeras? Jag flyttade min dator härommånaden till ett ställe med 1000 mbit uppkoppling och tänkte att jag skulle kunna ladda ner spelet på någon timme. Nejnej, launchern var begränsad till enstaka mbit. Detta har varit en konstant upplevelse för mig där det tar några dagar för mig att ladda ner spelet på min 4g-uppkoppling sedan får jag spela spelet några timmar.

Jag låter det vara några dagar tills jag blir spelsugen igen, så har spelet tappat bort halva sina installationsfiler så den vill börja om. Jag håller uppriktigt sagt på att slita av mig håret i min jakt på att kunna spela dethär spelet när andan faller på och inte behöva planera dagar i förväg då 45 GB behöver patchas i 4 mbit/s.

Jag förstår att det kanske inte på ett uppenbart sätt går att hjälpa mig, kanske vill jag bara skriva av lite frustration på detta fantastiska spel som bannemig INTE går att spela utan en dedikerad maskin som konstant har spelet igång som uppdaterar spelet såfort den sniffar sig till en ny patch.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Jag har fortfarande problem med att vissa defaulta autogen flygplatser och byggnader är borta i Sverige (t.ex Säves flygplats ESGP, även Norrköping Kungsängens flygplats ESSP) efter en längre tids flygning.
Jag har haft frågan uppe tidigare (sid. 70) Löste problemet med att avinstallera "Nordic-procedural buildings" (andra byggnader försvann i stället). Min fråga är om någon kan testa att göra en flygning från t.ex. Visby (ESSV)-Bromma (ESSB) bana 30 med en Cessna CJ4. Vid inflygning kolla mot Kungsholmen och Norr Mälarstrand det mesta är platt, även en hel del byggnader närmare Bromma + Bromma flygplats om man har default Bromma och Stockholm.OBS detta gäller bara efter Nordic Uppdateringen.Har uppdaterat gårdagens patch. Tacksam För svar!

Permalänk
Medlem

Hej allesammans,

Tänkte skaffa Bromma flygplatsen från Orbx, men de jag undrar är att ska jag behålla Stockholms tillägget från flightsim.to eller ska jag radera det? Någon som har testat ha båda

https://flightsim.to/file/11500/stockholm

Permalänk
Skrivet av Akkus:

Hej allesammans,

Tänkte skaffa Bromma flygplatsen från Orbx, men de jag undrar är att ska jag behålla Stockholms tillägget från flightsim.to eller ska jag radera det? Någon som har testat ha båda

https://flightsim.to/file/11500/stockholm

Det fungerar, men du kommer att få dubbla kaknästorn. Det blir bättre över Östermalm och Södermalm t.ex.inga platta tak. Men färgerna går mer åt det lila hållet och träden ser konstiga ut. För min del så har jag tagit bort Stockholm sceneryt tills det blir någon uppdatering. Men jag kan verkligen rekommendera orbx Stockholm/BROMMA sceneryt.

Permalänk

jag skickar en en länk angående problem med "Nordic-procedural buildings" för kännedom
https://forum.orbxdirect.com/profile/39377-skelly1818/content...

Permalänk
Medlem

R44 Helikoptern har fått sin första uppdatering. Vågar nog säga att det är den bästa helikoptern i FS2020 just nu, gratis dessutom
https://flightsim.to/file/20566/robinson-r44-raven-ii-helicop...