Microsoft håller Surface-evenemang

Permalänk
Melding Plague

Microsoft håller Surface-evenemang

Lagom till lanseringen av Windows 11 håller Microsoft hov för ny hårdvara. Åtminstone en ny Surface Pro står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas på en surface duo som går att köpa på ett enkelt sätt i EU.

Permalänk
Medlem

Hoppas på något spännande runt Pro X (arm-varianten), men är förbered på att bli besviken.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Hoppas på en amd baserad surface go

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Väntar mig AMD Zen 3 APU, Zen 4 hade varit knockout men har svårt att se det. Om det skulle bli Intel så hade jag inte riktigt förstått det.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Snusfri

Hoppas på en Surface Duo 2 med uppgraderad HW.
En av få telefoner jag är itnresserad av i dagens läge.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

En 3:2 standalone Surface monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strepto:

Väntar mig AMD Zen 3 APU, Zen 4 hade varit knockout men har svårt att se det. Om det skulle bli Intel så hade jag inte riktigt förstått det.

Enligt rykten blir de intel i nya surface pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aabbcc:

Enligt rykten blir de intel i nya surface pro

Spelar ingen roll. Ska ha en ändå!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

En surface DUO 2 hade jag köpt för 10år sedan.
Idag så jag förstår jag vitsen med dem. Problemet är att mobilen i princip blir lika klumpig som en där skärmen är vikbar och man begränsar sig vad man kan göra på dem.
Jag frågar mig är den extra klumpigheten värt den extra funktionaliteten?

Det jag tänker på med en fullskärm är framförallt fjärrstyrning av servrar. Jag vill ha en bild på hela telefonen.

Permalänk
Medlem

Rätt okej presentation ändå, även om dom läser innantill eller fejkar att dom ska "amen, jag vill visa en grej till bara... kan jag låna din dator, aaha... kamera b?"

Ska bli roligt att se vad telefonen går för då, i verkligheten. Såg trevlig ut.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Kommer säker kosta skjortan men jag måste fasen pensionera min gamla z3745f baserade windows-platta. För 3k när det begav sig för några år sedan så kan jag bara konstatera att den var löjligt prisvärd trots allt.

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd än med min surface go. Men lite sugen blir man på en go 3.

Permalänk
Medlem

Surface Pro X funkar hyfsat till surf och videotittande, dock inne på reparation nu för vita prickar på skärmen. Batteritiden har varit bra för det jag använder den till, och inbyggd LTE är ett måste.

Frågan är vart SP8 hamnar på dessa punkter...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fick precis pressmeddelande från Microsoft Sverige (uppdaterat i nyheten). Surface Pro 8 släpps först i början av nästa år och likaså Surface Go 3 med 4G/LTE. Det som släpps av hybriderna den 5 oktober är en Surface Go 3 utan 4G/LTE för 4 790 kronor.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Fick precis pressmeddelande från Microsoft Sverige (uppdaterat i nyheten). Surface Pro 8 släpps först i början av nästa år och likaså Surface Go 3 med 4G/LTE. Det som släpps av hybriderna den 5 oktober är en Surface Go 3 utan 4G/LTE för 4 790 kronor.

"Do you guys not have phones? "

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

En surface DUO 2 hade jag köpt för 10år sedan.
Idag så jag förstår jag vitsen med dem. Problemet är att mobilen i princip blir lika klumpig som en där skärmen är vikbar och man begränsar sig vad man kan göra på dem.
Jag frågar mig är den extra klumpigheten värt den extra funktionaliteten?

Det jag tänker på med en fullskärm är framförallt fjärrstyrning av servrar. Jag vill ha en bild på hela telefonen.

Ser den som mer intressant som e-bok läsare än telefon

Permalänk
Medlem

Alltid älskat Surface Go storleken, men enbart som en tanke hittills. Har aldrig använt något som är så litet under en längre period HMMM ... Och priset man betalade för Surface Go 2 med den prestandan var tvek.
En Surface Go 3 med ARM för ett media monster med batteri tid åt himlen? Och bara för latjandets skull, installera Linux med.

Permalänk
Medlem

Go ser riktigt go' ut för det priset. Det var väl huvudsakligen en fruktansvärd prestanda som gjorde att i alla fall ettan fick lite tråkigt mottagande? Om det är bättre nu så ser det ut som en perfekt dator för slösurf eller studiedator för barn, och säkert bra för andra användare också.

Edit: Jag missförstod nog artikeln "Microsoft Surface Go 3 utrustas med Intels tionde generations Core-processorer "Ice Lake" och uppges vara 60 procent snabbare än Surface Go 2, vilken är utrustad med en tvåkärnig Pentium Gold 4425Y ur sjunde generationens Core "Kaby Lake"."

Kollar man på deras konfigurationssida så är det bara en tvåkärning Pentiumprocessor i modellen som börjar på 4800.

https://www.microsoft.com/sv-se/store/configure/Surface-Go-3/...

Synd. Då kommer den antagligen vara lika frustrerande att använda som den gamla Go?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Moderator
Testpilot

"Särskild laddningsport"

Men nej. Varför kan de inte köra med USB-typ C laddning? Kan vi inte bara få bli av med alla extra strömbrickor.

Annars så ser den riktigt mysig ut. Vill ha faktorn är hög!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

"En nyhet som sticker ut men som inte borde det är webbkameran. Trots stora avancemang på mobilsidan levereras en förkrossande majoritet av bärbara datorer fortfarande med lågupplösta kameror, som i övrigt också saknar några goda egenskaper överhuvudtaget."

Detta är enligt mitt tycke den bästa nyheten!
Jag hatar att ha teams/zoom möten med laptops där man knappt ser eller hör motparten.
Ska vi fortsätta med denna typ av möten så måste kameror och mikrofoner på bärbara förbättras markant, så det känns bra att Microsoft tar täten.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thecreep:

"En nyhet som sticker ut men som inte borde det är webbkameran. Trots stora avancemang på mobilsidan levereras en förkrossande majoritet av bärbara datorer fortfarande med lågupplösta kameror, som i övrigt också saknar några goda egenskaper överhuvudtaget."

Detta är enligt mitt tycke den bästa nyheten!
Jag hatar att ha teams/zoom möten med laptops där man knappt ser eller hör motparten.
Ska vi fortsätta med denna typ av möten så måste kameror och mikrofoner på bärbara förbättras markant, så det känns bra att Microsoft tar täten.

Redan min surface go 1 slår de flesta andra datorer på bildkvalitet i video möten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

"Särskild laddningsport"

Men nej. Varför kan de inte köra med USB-typ C laddning? Kan vi inte bara få bli av med alla extra strömbrickor.

Annars så ser den riktigt mysig ut. Vill ha faktorn är hög!

Du kan även ladda via usb c.
Men med laddport kan du hanått trådat inkopplat samtidigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

"Särskild laddningsport"

Men nej. Varför kan de inte köra med USB-typ C laddning? Kan vi inte bara få bli av med alla extra strömbrickor.

Annars så ser den riktigt mysig ut. Vill ha faktorn är hög!

Vad är det du citerar? Vad är "den"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Redan min surface go 1 slår de flesta andra datorer på bildkvalitet i video möten.

Det låter toppen, man skulle ju bara önska att det kunde komma till Dells och Lenovos 5-10k sortiment också.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Kanske blir helt fel här men det sades inget om Surface Book 4?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av HenrikM:

Du kan även ladda via usb c.
Men med laddport kan du hanått trådat inkopplat samtidigt

Ah ok, det var ju positivt. Allt är förlåtet.

Skrivet av Weiman:

Vad är det du citerar? Vad är "den"?

Det står på deras produktsida, under specifikationer.

Citat:

Kraftfulla anslutningar

Två USB 4.0 med Thunderbolt™ 4-portar 
Särskild laddningsport
Integrerad Surface Slim-penna 2*-förvaring och -laddning
Snabb, pålitlig Wi-Fi 6

Källa: https://www.microsoft.com/sv-se/d/surface-laptop-studio/8srdf...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Surface laptop studio ser magisk ut. I want it

Permalänk

Grundutförande ligger på 18 490kr. Undra vad grund är och vad de tar till nästa steg..

Jag tycker datorn är hur cool som helst, problemet är ersätter den en kraftfull laptopdator för mig i jobbet? Nej och då blir det en väldigt dyr rolig vardagsdator. Men jag kan tänka mig projektledare och annat som skulle vilja ha en sådan här dator, det hade varit riktigt grymt.

*edit*
Mitt tanke sätt när det gäller portabilitet är att man ska ha så lite skit som möjligt i väskan. Tvingas man bära med sig en annan laptop, en massa idonglar och annat. Så ska denna vikt räknas med. Detsamma gäller såklart vikten på laddaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Grundutförande ligger på 18 490kr. Undra vad grund är och vad de tar till nästa steg..

Intel Core i5 11300H, 16GB RAM, 128GB storage, Iris Xe $1,599.99
Intel Core i5, 16GB RAM, 512GB storage, Iris Xe $1,799.99
Intel Core i7 11370H, 16GB RAM, 512GB storage, NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti $2,099.99
Intel Core i7, 32GB RAM, 1TB storage, NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti $2,699.99
Intel Core i7, 32GB RAM, 2TB storage, NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti $3,099.99

Källa https://www.windowscentral.com/surface-laptop-studio