Köpa dyrt GPU av privatperson på säkraste sätt, Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Hade aldrig lagt över 10k på nåt beggat från blocket eller liknande. Känns som det är mer bedrägrier än ärliga säljare på nätet nu för tiden.
O så med grafikkort vet du inte om det suttit i en mining rig 24/7.

Nä köp från en butik.

Förtår vad du menar, men jag har sett garanti/kvitto (datum) och det skall vara stängt, ej använt. Dvs obrutet. Så köparen köpte det enbart för att gå + på det. Därför åker jag för att kolla personligen om garantin stämmer osv

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Ja det låter inte bra, var de blocket eller tradera, eller nån annan platform?

15500:- för TUF 3080ti tjänar säljaren nog ändo runt 2500:- då den fömodligen köptes antingen när webhallen sålde ut de på eventet för msrp, alternatvt proshop för 12990:-, så låter ganska troligt att det är legit. Hade det varit en dyrare modell som inte subventioneras kanske man skulle höja ögonbrynen lite.

Jag förstår och vet att han tjänar någon tusenlapp på det, men det bryr jag mig inte om. Då grafikkortet i dagsläget ligger på nästan 19.000:- Dom flesta som säljer 3000 serie (bortsett 3060) försöker gå + på) Men jag ska få garanti via mail och papper från webbhallen + att få öppna upp kollin själv och sen låta han testa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Jag förstår och vet att han tjänar någon tusenlapp på det, men det bryr jag mig inte om. Då grafikkortet i dagsläget ligger på nästan 19.000:- Dom flesta som säljer 3000 serie (bortsett 3060) försöker gå + på) Men jag ska få garanti via mail och papper från webbhallen + att få öppna upp kollin själv och sen låta han testa det.

Ja absolut menade inte att det var fel att han tjänade på det utan mer att då verkar det mer legit, än om det skulle va ett oöppnat kort personen köpt och skulle sälja till förlust

Detta verkar som en win/win

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

RTX 3080 Ti 12GB ASUS TUF GAMING OC. 3.5K billigare än på inet

Ska du köra 100 mil för 3,5k..??! Tveksamt om du ens går plus på det sett till bilen.. och så ska du lägga en hel dag på att köra.. för att köpa något begagnat.

Jag hade inte kört 100mil ens om det låg ett kuvert där med 3,5kr i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Ska du köra 100 mil för 3,5k..??! Tveksamt om du ens går plus på det sett till bilen.. och så ska du lägga en hel dag på att köra.. för att köpa något begagnat.

Jag hade inte kört 100mil ens om det låg ett kuvert där med 3,5kr i.

fast jag kör med nöje, dels för att jag tycker om det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

fast jag kör med nöje, dels för att jag tycker om det

Ok, ja dåså. Hoppas det blir bra.