3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Kom igen nu folket, inte behöver vi vara skadeglada och komma med annan tråkig ton mot varandra.
Det är inte det sweclockers är här för, skärpning tack ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Problemet för mig är att jag har ingen lust att få skräpkort i utbyte... Gigabyte är sämre kort än ASUS kort, Palit är med skräp om man jämför. (tom om man räknar bort att det är LHR kort)

Det är inte jämförbara produkter mot vad jag faktiskt hade beställt. Om jag sen måste betala 40-50% mera för att få ett SÄMRE kort än vad jag har beställt är ju skrattretande.

Däremot funderar jag på att beställa kort som finns i lager på faktura och skicka tillbaka. Sen beställa ett nytt och göra samma sak ända tills jag blir bannad från att lägga beställningar från skitföretaget...

Förstår inte hur du får du får 23-24% till 40-50% men du får gärna berätta

Är mycket väl insatt i skillnaden på korten men jag har inte lust att pröjsa fantasisummor för ett 3080 Ti så jag accepterade ett av alternativen som presenterades och nu ÄNTLIGEN har jag ett 3080 och jag har ingen lust att sitta och vara bitter över något som inte går att lösa.

Elgiganten fuckade upp upplägget totalt men jag vägrar sitta och sura i all evighet över något som jag inte kan påverka för det ÄR bara ett jäkla grafikkort och det är snart dags för nya modeller och detta kommer att bli ett minne blott. Dessutom är jag skeptisk till att man kan få nästa generation för samma pris som detta.

Nu skall jag iaf byta ut mitt GTX 1080 mot ett Bling bling RGB kort, fy fan vilket ös det kommer att bli, disco folket kommer att stå utanför min dörr gröna av avund 😆

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Förstår inte hur du får du får 23-24% till 40-50% men du får gärna berätta

Är mycket väl insatt i skillnaden på korten men jag har inte lust att pröjsa fantasisummor för ett 3080 Ti så jag accepterade ett av alternativen som presenterades och nu ÄNTLIGEN har jag ett 3080 och jag har ingen lust att sitta och vara bitter över något som inte går att lösa.

Elgiganten fuckade upp upplägget totalt men jag vägrar sitta och sura i all evighet över något som jag inte kan påverka för det ÄR bara ett jäkla grafikkort och det är snart dags för nya modeller och detta kommer att bli ett minne blott. Dessutom är jag skeptisk till att man kan få nästa generation för samma pris som detta.

Nu skall jag iaf byta ut mitt GTX 1080 mot ett Bling bling RGB kort, fy fan vilket ös det kommer att bli, disco folket kommer att stå utanför min dörr gröna av avund 😆

Han sa 11-12k, jag hade förbokat mitt för 7825kr. Jag har inte ekonomi att lägga 11k för ett grafikkort. Så det är totalt oacceptabelt att få ett mediokert skräpkort samtidigt som man ska betala ett överpris på det.

8k->12k = 50% mer än vad jag hade förbokat mitt för. 4k skillnad, 4k = hälften av 8k.

Permalänk
Medlem

Elgiganten kontaktade mig igår gällande mitt 3080 TUF OC. Fick välja mellan 8 kort.
Av vad jag minns fanns det:
EVGA XC3 Black (LHR)
EVGA XC3 Ultra (LHR?)
EVGA FTW3 Ultra
Palit GeForce RTX3080 GameRock (LHR) NED3080U19IA-1020G
Palit GeForce RTX3080 GameRock OC (LHR) NED3080H19IA-1020G
Gigabyte GF RTX3080 TURBO V2 GV-N3080TURBO-10GD
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC GV-N3080GAMING OC-10GD
Och något till kort som jag har glömt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Han sa 11-12k, jag hade förbokat mitt för 7825kr. Jag har inte ekonomi att lägga 11k för ett grafikkort. Så det är totalt oacceptabelt att få ett mediokert skräpkort samtidigt som man ska betala ett överpris på det.

8k->12k = 50% mer än vad jag hade förbokat mitt för. 4k skillnad, 4k = hälften av 8k.

Ok, tack

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Problemet för mig är att jag har ingen lust att få skräpkort i utbyte... Gigabyte är sämre kort än ASUS kort, Palit är med skräp om man jämför. (tom om man räknar bort att det är LHR kort)

Det är inte jämförbara produkter mot vad jag faktiskt hade beställt. Om jag sen måste betala 40-50% mera för att få ett SÄMRE kort än vad jag har beställt är ju skrattretande.

Däremot funderar jag på att beställa kort som finns i lager på faktura och skicka tillbaka. Sen beställa ett nytt och göra samma sak ända tills jag blir bannad från att lägga beställningar från skitföretaget...

Jag förstår verkligen dig och andra! Ingen 3080 är väl skräp, speciellt inte Palit GameRock.

Permalänk

3080 är skräp då man aldrig får tag på ett

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Elgiganten kontaktade mig igår gällande mitt 3080 TUF OC. Fick välja mellan 8 kort.
Av vad jag minns fanns det:
EVGA XC3 Black (LHR)
EVGA XC3 Ultra (LHR?)
EVGA FTW3 Ultra
Palit GeForce RTX3080 GameRock (LHR) NED3080U19IA-1020G
Palit GeForce RTX3080 GameRock OC (LHR) NED3080H19IA-1020G
Gigabyte GF RTX3080 TURBO V2 GV-N3080TURBO-10GD
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC GV-N3080GAMING OC-10GD
Och något till kort som jag har glömt.

Till samma pris eller till annat pris?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LegionOfDoom:

3080 är skräp då man aldrig får tag på ett

Ja, tur att man anade vartåt det lutade och har kunnat köra 3070 i nästan ett år nu. Bättre att använda än att vänta.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag fick mail från Inet idag där jag blev erbjuden ett 3080 FTW3 ULTRA LHR istället för det kort jag hade beställt. Jag får det för samma pris som jag hade beställt så jag tyckte inte det var mycket att tveka på. Min beställning var på ett 3080 VENTUS OC som jag la 2020-11-21.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag förstår verkligen dig och andra! Ingen 3080 är väl skräp, speciellt inte Palit GameRock.

Exakt, Palit Gamerock OC verkar inte alls vara något skräp kort ser ut att prestera bättre än många kort inkl. Asus TUF OC. Kan tänka mig att det är mycket förutfattade meningar pga av det "gräsliga" utseendet kylaren har.

Men precis som han säger i videon så får man ta allt med en nypa salt när det kommer till Silicon lotteriet

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

@vinylens
De erbjöd endast till butikspris så jag fick betala extra.

EDIT: Köpte kortet 2020-10-20

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Skrivet av runicgol:

@vinylens
De erbjöd endast till butikspris så jag fick betala extra.

När beställde du ditt kort första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag förstår verkligen dig och andra! Ingen 3080 är väl skräp, speciellt inte Palit GameRock.

Komponenterna i ett Palit kort jämfört med komponenterna i ett ASUS TUF kort är likvärdiga menar du? Speciellt när jag hade beställt ett icke LHR och dom bara erbjuder LHR? Menar, ingen skillnad alls eller?

Jag hade ju inte tagit i ett gigabyte kort med tång iaf, menar dom fick ju hela sin RMA server ransomwaread...

Permalänk
Medlem

Jag fick också samtal från EG idag och fick samma erbjudanden om kort som övriga fått, förutom EVGA dock.
Min tanke har alltid varit att byta ut mitt nuvarande kort som jag köpt i andra hand, och eftersom det är ett Gigabyte som många verkar ha haft strul med så är jag lite orolig då jag ej står på kvittot därav har jag alltid hoppats på att få mitt kort från EG.

Eftersom någon fått igenom ett bättre pris så försökte jag också med det och fick samma pris som någon annan i gruppen på ett Gamerock OC, 10416kr vilket jag ändå tycker är helt OK i nuvarande läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tszil:

Jag fick mail från Inet idag där jag blev erbjuden ett 3080 FTW3 ULTRA LHR istället för det kort jag hade beställt. Jag får det för samma pris som jag hade beställt så jag tyckte inte det var mycket att tveka på. Min beställning var på ett 3080 VENTUS OC som jag la 2020-11-21.

Riktigt trevligt att höra, även om det ger mig själv en del problem.

Jag har beställt samma kort (min beställning lades 30/11, så inte långt efter din), men det har känts rätt omöjligt att få det, så jag kontaktade Inet och frågade om det fanns en chans till att bli erbjuden ett annat kort inom kort, men svaret blev nej. Därför har jag nu suttit i flera dagar och kollat på 3080 ti-kort och nu när jag äntligen bestämt mig för ett (90% säker i alla fall), då läser jag ditt inlägg.

Så frågan är om jag kanske kommer få samma erbjudande inom några veckor eller om det fortfarande är kört. Ska jag vänta eller ta ett mycket dyrare 3080 ti?
Antar att jag får mejla Inet igen och höra om det kanske ändå finns en chans att jag kan få ett annat kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

Komponenterna i ett Palit kort jämfört med komponenterna i ett ASUS TUF kort är likvärdiga menar du? Speciellt när jag hade beställt ett icke LHR och dom bara erbjuder LHR? Menar, ingen skillnad alls eller?

Jag hade ju inte tagit i ett gigabyte kort med tång iaf, menar dom fick ju hela sin RMA server ransomwaread...

Asus.TUF.OC.för.7995:- tåget har tyvärr gått iaf. när det kommer till EG så det är väl bara gilla läget och ta vad som erbjuds eller få pengarna tillbaka. Alla nya kort idag är LHR låsta oavsett tillverkare då Nvidia inte släpper några non-LHR kretsar överhuvudtaget i dags läget så jag förstår inte hur ett Asus TUF OC LHR skulle ha någon extra fördel mot ett Gamerock OC LHR i det hela. LHR korten skall dessutom inte vara negativt påverkade i gaming prestanda jämfört med ett non-LHR

Gällande Ransomeware attacken mot Gigabyte så påverkar det inte oss som väljer att göra deal med Elgiganten. Skulle kortet gå sönder under garantitiden tar man reklamationen med Elgiganten och inte Gigabyte.

Från Elgigantens kundtjänst...
(https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...)

Produktgaranti
Utöver reklamationsrätt, lämnar Elgiganten 1 års garanti. Vissa undantag, så som förbrukningsartiklar (exempelvis batterier) kan ha en kortare garanti. Se instruktionsboken för mer information. Garantin är frivillig, men reklamationsrätten är lagstadgad och gäller alla produkter. Den största skillnaden mellan reklamationsrätt och garanti är att under reklamationstiden så ligger bevisbördan hos konsumenten att bevisa att felet är ursprungligt.

Definitionen av ett ursprungligt fel är att felet har funnits redan vid leverans och att användaren inte har kunnat påverka felet, samt att felet inte beror på exempelvis slitage, onormal användning, vanvård eller någon form av yttre påverkan (exempelvis tapp- eller vätskeskador). På www.lagen.nu kan du läsa lagen i dess helhet.

Reklamationsrätt
Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod. I Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer den ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt. Skälig tid anges till 2 månader.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Jag tog ett GameRock när jag blev erbjuden, tusan ingen aning ifall det kommer passa i chassit men får väl hålla tummarna

Spont är jag nöjd med hur det spelade ut. Missförstå mig rätt, Elgiganten hanterade det här under all kritik men hag har sedan väldigt länge sedan accepterat att det troligaste scenariot är att kortet aldrig kommer att komma från EG. Att gjorde en effort över huvud taget blir på så vis positivt.

Själv hade jag väldigt gärna tagit ett TUC LHR istället då ljudet och temperaturerna är viktigare för mig än lite extra prestanda. Jag vet inte hur GameRock är på den fronten, de flesta reviewers slutade ju lägga upp reviews när de upptäckte att det inte fanns några kort att köpa. Folk blev ju bara arga och det hjälpte sällan någon då man köpte första bästa tillgängliga. Men det gör ju det också svårare att jämföra kort nu då t.ex. hardware unboxed testade typ 6? modeller innan de slutade.

Antar att jag snart får reda på hur kortet är. Perfekt till New World också, shit det spelet är grymt snyggt för ett MMO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Antar att jag snart får reda på hur kortet är. Perfekt till New World också, shit det spelet är grymt snyggt för ett MMO.

Notera dock att det fortfarande rapporteras om brickade grafikkort med det spelet, trots att detta skulle vara fixat redan. Sedan är det förmodligen väldigt ovanligt, men ändå. Kan vara värt att undersöka närmare om man bryr sig om det spelet, vilket jag personligen inte gör.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Själv har man haft 2 defekta 3080 kort. Och nu sitter jag med en burk utan kort. Fan vad kul 😁. Får väl sätta in mitt 1060 igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Gällande Ransomeware attacken mot Gigabyte så påverkar det inte oss som väljer att göra deal med Elgiganten. Skulle kortet gå sönder under garantitiden tar man reklamationen med Elgiganten och inte Gigabyte.

Från Elgigantens kundtjänst...
(https://www.elgiganten.se/cms/elgiganten-kundgaranti/garantie...)

Reklamationsrätt
Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod. I Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer den ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt. Skälig tid anges till 2 månader.

För mig är ransomware attacken bara ett bevis på att gigabyte är ett skräpföretag. Sen att jag har ett gigabyte kort nu med brutal coil whine spelar väl in med. Gigabyte är inte att lita på så jag vill inte stödja dom på företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

För mig är ransomware attacken bara ett bevis på att gigabyte är ett skräpföretag. Sen att jag har ett gigabyte kort nu med brutal coil whine spelar väl in med. Gigabyte är inte att lita på så jag vill inte stödja dom på företag.

Är kortet nytt? Jag hade brutalt coil-whine på min nya TUF 3080ti också men försvann efter några dagar.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Är kortet nytt? Jag hade brutalt coil-whine på min nya TUF 3080ti också men försvann efter några dagar.

Hade ett tuf. Fläktarna kör bananas på typ 90% rpm. Fast med ett 1060 nu 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekips:

För mig är ransomware attacken bara ett bevis på att gigabyte är ett skräpföretag. Sen att jag har ett gigabyte kort nu med brutal coil whine spelar väl in med. Gigabyte är inte att lita på så jag vill inte stödja dom på företag.

Haha, skulle det vara unikt för Gigabyte 😆

Det finns några coilwhine trådar här på SweC om grafikkort och coilwhine problem..
Som t.ex med ASUS TUF OC 😮: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1619731-coil-whine-fra...
Coilwhine kommer du att ha mer eller mindre oavsett vilket 3080/3090 kort du väljer framförallt när du börjar överklocka kortet ytterligare.

Exempelvis Guru3D verkar inte tycka att det rör sig om någon "BRUTAL" coil whine problem med Gigabyte kort till skillnad från andra 3080/3090 modeller, det kan hända vem som helst..

"Coil whine
Much like the 3080 and 3090, the GeForce RTX 3080 Ti does exhibit coil squeal. Is it annoying? It's at a level you can hear it. In a closed chassis, that noise would fade away in the background. However, with an open chassis, you can hear coil whine/squeal. Graphics cards all make this in some form, especially at high framerates; this can be perceived. This card remains a relatively silent coil whine-wise." Källa: https://www.guru3d.com/articles-pages/gigabyte-geforce-rtx-30...

Och när det gäller Palit så tycker det flesta review:ers att de gör en riktig homerun med Gamerock 3080 OC kortet

Ransomeware är inget unikt för Gigabyte, men jag personligen kan absolut tycka att det är rätt åt dem med tanke på hur de hanterat problemen med deras brinnande PSU.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Ransomeware är inget unikt för Gigabyte, men jag personligen kan absolut tycka att det är rätt åt dem med tanke på hur de hanterat problemen med deras brinnande PSU.

Yepp, precis som jag skrev innan. Vill inte stödja ett skitföretag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UtanGrafikkort:

Själv har man haft 2 defekta 3080 kort. Och nu sitter jag med en burk utan kort. Fan vad kul 😁. Får väl sätta in mitt 1060 igen

Har du majnat så mycket att korten har brunnit upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Har du majnat så mycket att korten har brunnit upp?

Nej haha! Haft kortet och spelat i typ 3 veckor.

Minar inte och har ett LHR kort.

Permalänk
Medlem

Såg nån annan som hade stuttering problem med sitt 3070, en bios reset fixade hans problem sa han.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UtanGrafikkort:

Nej haha! Haft kortet och spelat i typ 3 veckor.

Minar inte och har ett LHR kort.

Men någon har ju sagt till mig att mine:ar man med kortet så går det sönder.. är det BARA gaming så håller kortet för evigt =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Men någon har ju sagt till mig att mine:ar man med kortet så går det sönder.. är det BARA gaming så håller kortet för evigt =P

Haha kanske. Men helt ärligt så pallar jag inte minea. Gibbar monster hunter world istället😎