Permalänk
Medlem

Får inte in tv-kanaler

Hej! Jag har en Samsung smart tv, några år gammal. Har precis renoverat hemma och har nu kopplat in tv:n på nytt med samma sladdar osv men kan inte få in vanliga tv-kanaler, det enda som funkar är svt play osv. Jag har sökt i manualer, återställt tv:n, bytt sladd för att testa ifall den skulle vara trasig, sökt efter kanaler, ja allt, men själv appen för tv-kanalerna finns inte. Finns det någon som kan hjälpa☺️?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mren83:

Hej! Jag har en Samsung smart tv, några år gammal. Har precis renoverat hemma och har nu kopplat in tv:n på nytt med samma sladdar osv men kan inte få in vanliga tv-kanaler, det enda som funkar är svt play osv. Jag har sökt i manualer, återställt tv:n, bytt sladd för att testa ifall den skulle vara trasig, sökt efter kanaler, ja allt, men själv appen för tv-kanalerna finns inte. Finns det någon som kan hjälpa☺️?

App ? Nu har jag ingen Samsungtv men man brukar ju välja tunerdel eller smartfunktioner så beroende på varifrån du får programmen så ska du välja dvb-t eller c som signalkälla, har du riktig antenn eller kabeltv och i så fall via vilket sytem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kallar det för appar men om jag säger så här att det fanns förut en flik/app/ruta där det stod tv eller ngt, den rutan är borta. Tv:n hittar kanaler när jag söker men vart de finns vet jag inte. Jag har antenn med vanliga kanaler i utbudet och även digitala (ok, har inte så stor koll om jag ska va ärlig).

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mren83:

Jag kallar det för appar men om jag säger så här att det fanns förut en flik/app/ruta där det stod tv eller ngt, den rutan är borta. Tv:n hittar kanaler när jag söker men vart de finns vet jag inte. Jag har antenn med vanliga kanaler i utbudet och även digitala (ok, har inte så stor koll om jag ska va ärlig).

Alla marksända kanaler är digitala, har du en egen antenn använder du idag DVB-T2, kabel tv kan vara analogt eller DVB-C2.
Men du kan alltså göra en kanalsökning men sedan inte hitta och titta på det tvn hittat vid kanalsökning ? Exakt vilken tv är det ? Länka gärna manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

I föreningen har vi en mottagare och sen har vi en analog antennsladd in i tv:n. Ja precis, tv:n hittar 30 kanaler men jag vet inte vart de hamnar. Här är manualen:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210917...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mren83:

I föreningen har vi en mottagare och sen har vi en analog antennsladd in i tv:n. Ja precis, tv:n hittar 30 kanaler men jag vet inte vart de hamnar. Här är manualen:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210917...

Du ska välja "källa-tv" och sedan hur du gör kanalistor har du från sidan 63 i manualen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stort tack, jag provar med det!

Permalänk
Medlem

För mig fungerar inte 6an idag, bor i Comhemhus. Alla andra gratis kanaler finns & funkar just 6an säger ”kodad signal” ☹️