Permalänk
Medlem

Kamera för "övervakning"

Har köpt mig en stuga som jag önskar sätta upp någon typ av kamera vid för att kunna se vad som sker när jag inte är där.
Ingen inspelning har jag behov av varken lokalt eller i molnet. Möjligen att kameran i sig kan spara någon enstaka dag eller så på ett minneskort kanske.

Men jag önskar att kameran kan skicka pushnotiser till min telefon så jag kan gå in och se vad som sker.
Bör ha okej mörkerseende
Kommer att sitta utomhus
Har mobilt bredband på plats.
Tänker mig att jag klarar mig med en Wifi anslutning på kameran.
Finns den på batteri så vore det att föredra men absolut inte ett krav.
Budget 1000-2000 / kamera (kan hända jag behöver 2)

Vilka märken ska jag kolla på och vilka ska jag undvika?

Kan kanske Arlo vara ett alternativ? men med deras molnlagring, hur mycket data blir det som skickas?
Eftersom jag bara har mobilt bredband, så är jag rädd att det fort suger ur datapotten? Samt även då såklart använder bandbredd när man är där om man inte enkelt kan koppla ur dem?

La till fråga om Arlo.
Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Ingen som har något bra tips?
Har kikat över Arlo men det verkar vara bara molnlagring och kopplat till något månadsabbonemang som jag gärna slipper..

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Du kan kika på tp-links tapo-kameror. Där kör du med minneskort i kameran och får push-notiser vid rörelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Du kan kika på tp-links tapo-kameror. Där kör du med minneskort i kameran och får push-notiser vid rörelse

får kika in dem, såg ut å ligga bra i pris också

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Har köpt mig en stuga som jag önskar sätta upp någon typ av kamera vid för att kunna se vad som sker när jag inte är där.
Ingen inspelning har jag behov av varken lokalt eller i molnet. Möjligen att kameran i sig kan spara någon enstaka dag eller så på ett minneskort kanske.

Men jag önskar att kameran kan skicka pushnotiser till min telefon så jag kan gå in och se vad som sker.
Bör ha okej mörkerseende
Kommer att sitta utomhus

Kan kanske Arlo vara ett alternativ? men med deras molnlagring, hur mycket data blir det som skickas?
Eftersom jag bara har mobilt bredband, så är jag rädd att det fort suger ur datapotten? Samt även då såklart använder bandbredd när man är där om man inte enkelt kan koppla ur dem?

Jag har en Ring Indoor Cam hemma för att övervaka hundarna när dom är ensamma. Kan skicka push notiser vid rörelse samt har bra mörkerseende. Finns abonnemang för molnlagring, men fungerar bra utan.

Missade att du skulle ha den utomhus

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Bör ha okej mörkerseende
Kommer att sitta utomhus

Skrivet av immutable:

Jag har en Ring Indoor Cam hemma för att övervaka hundarna när dom är ensamma. Kan skicka push notiser vid rörelse samt har bra mörkerseende. Finns abonnemang för molnlagring, men fungerar bra utan.

Missade att du skulle ha den utomhus

Ring har ju kameror för utomhusbruk också.
Har själv en Floodlight Plus och en Spotlight Cam. Funkar fint.

Dustin brukar ha bra priser på Ring produkter.

https://www.dustinhome.se/product/5011052034/spotlight-kamera...

Permalänk
Medlem

Ring såg intressanta ut. Däremot verka de endast ha kabelanslutning på den jag kikade in?

Visa signatur