Jag har precis flytta till Karlstad och har Bredband+Fiber-tv från Allente. Jag har anslutit min box direkt till RJ45 vägguttaget för att testa om jag kan se tv vilket inte gick. Innan jag fick min utrustning sökte jag om Karlstadsnät använder sig av en mediaomvandlare(https://karlstadsnat.se/Stadsnat/Kom-igang/TV/) vilket de säger att de inte gör om lägenheten inte har en "MEDIABOX" utan bara ett bredbandsuttag.
Jag har kontaktat Karlstadsnät om man behöver en "MEDIABOX" angånde vad de sa på deras sida, de sa att man behöver en "MEDIABOX" om leverntören kräver det.
Jag har också hittat olika trådar i detta forum där de får ip-tv att fungera genom egna router vilket jag prövat utan resultat. Jag har också fått reda på att Karlstadsnät "MEDIABOX" samtiga uttag är otaggade och därmed inte spelar roll vilket uttag som används för tv/bredband. Rätta mig om jag har fel men om samtiga uttag är otaggade fungerar då inte "MEDIABOX" som en switch eller hur fungerar den på annat sätt än med Vlan-id?