Okänd USB-enhet kopplar ifrån och till gång på gång.

Permalänk

Okänd USB-enhet kopplar ifrån och till gång på gång.

Hej!

Jag har en stationär PC med Win 10. Minns just nu inte specar men tror inte det är viktigt i sammanhanget.

Någonting kopplar i och ifrån gång på gång så man får ljudet av när man ansluter/kopplar ifrån en enhet med USB.

Är jag i utforskaren ser jag att ikonerna för diskar uppdateras, men jag kan inte se vad det är som "glappar". Har inte haft några problem i övrigt, men det känns inte hälsosamt för datorn.

Finns det någon enkel mjukvara som kan visa mig en logg över detta så att jag vet vilken USB-port det gäller?

Tack

Visa signatur

Intel Core i7-6700K, MSI Z170A PC MATE, Socket-1151, HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB, Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Du bör kunna se loggar i eventlogg (Loggboken på svens installation av Windows)

Kolla under Windows-loggar och sedan system. Du bör kunna se ifall något kopplas in/ur återkommande gånger där.

Permalänk
Sötast

För min del när det hänt mig så har det varit en skadad USB-port.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iDEOT:

Du bör kunna se loggar i eventlogg (Loggboken på svens installation av Windows)

Kolla under Windows-loggar och sedan system. Du bör kunna se ifall något kopplas in/ur återkommande gånger där.

Event Viewer på engelskt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag upplevde exakt samma sak för någon vecka sedan. I mitt fall var den en minneskortläsare från Sandisk, "SanDisk ImageMate All-in-One USB 3.0", som var boven. Vet inte varför den plötsligt började bete sig så, men när jag drog ut den löste det sig.

Permalänk

Tack för svaren!

Försökte leta i Loggboken, men vet inte riktigt vad jag ska söka efter

Visa signatur

Intel Core i7-6700K, MSI Z170A PC MATE, Socket-1151, HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB, Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

AMD USB-disconnect-problemet?

…är hur som helst ett exempel på att det visst kan spela roll vad du har för hårdvara (och för all del mjukvara).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

AMD USB-disconnect-problemet?

I mitt fall skulle det kunna vara det.