Rita SweClockan och vinn nya Samsung Galaxy Watch4 LTE

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag. Gillar hexagonmönstret som använts innan. Så drar inspiration från där.

Permalänk
Medlem

Bidrag #1

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Medlem

Hoppas att min tolkning av ...valfria nördiga finesser, verkliga eller påhittade... stämmer, för nu blir det påhittat.

De flesta har någon gång gjort det.
Vissa skäms för att de gör det.
Andra skryter med att de gör det.
Men hittills har det varit begränsat till att göras i spel. Men inte nu längre, för här kommer save scumming för verkligheten. Tryck bara på SAVE på din smartklocka före de avgörande stunderna i livet. När sedan det oundvikliga händer och allt går åt helvete som vanligt, så tryck bara på SCUM så kommer världen att rullas tillbaka till din tidigare sparade tidpunkt. Det blir som om ditt misslyckande aldrig hade hänt och du kan försöka igen. Och igen. Och igen. Och igen.*

*Inget ansvar tas för om din inkompetens gör att du aldrig kommer att lyckas oavsett hur många försök du får.

Permalänk
Medlem

Bidrag #2

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk

https://imgur.com/a/gYZnZGT.jpg

Detta är en urtavla som jag skulle velat ha!
Skönt att slipp tid och sånt oväsenligt...

Kanske skulle haft puls på en rad med för att se den öka med temperaturen på datorn

Permalänk
Medlem

Bidrag #3

Terminal-inspirerat tema

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Lego Master

Jag kör en slags ordklocka, kallad WordClockers:

In action på min befintliga Gear S3:

Inspirerad från min ursprungliga wordclock:

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.
Bilden föreställer att en app som är igång och körs i klockan dvs. DND Family Controller app.

Funktioner till klockan.
- DND Family Controller

- Hologram Calls

- Vacuum Cleaner

DND Family Controller
När du tittar på fotbollsmatch på tvn och familjen stör dig med deras pratande och hunden skäller. Finns det en funktion att stänga av ljudet från dem med enkel knapptryck.

Hologram Calls
Det finns andra funktioner också som när du vill ringa till dina vänner kan man använda hologram samtal. Då kan man se den andra personen som den vore hos dig på riktigt.
(Psst! Sätt inte på hologram samtal när du är i badrummet. Det kan vara pinsamt för dig eller den andra parten.)

Vacuum Cleaner
En annan funktion som finns är att man kan kontrollera sin robot dammsugare med hjälp av klockan. t.ex. styra den genom roterande ringen runt urtavlan från klockan var den ska städa, du kan även använda röst kommando var den ska städa i ditt hem.

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt Bidrag!.

Funktioner till Klockan.
- NFC
Nfc står för near field communication, eller närfältskommunikation. Det är i grund och botten en teknik som låter två enheter kommunicera genom att du rör dem vid varandra
Perfekt att betala enkelt och smidigt.

- LTE (E-sim)

E-sim står för embedded sim, vilket betyder att sim-kortet är inbyggt i din mobil eller smartwatch.

-GPS
Route back-funktionen mäter din resväg och använder GPS för mer exakt positionsmarkering.

- Väder Widget
En praktisk väderkanal i Smartklockan. Visa det lokala vädret i 7 dagar och realtidstemperatur.

- Hjärtfrekvens
Puls, stressnivå, syreupptagningsförmåga och sömnvanor är alla indikatorer.

-Samsung Food Planerare
Som ger tips på snabba Recept men även kommunicerar med ditt smarta kylskåp och håller koll på vilken mat som fattas för att kunna laga god kvällsmat.

Permalänk
Medlem

Ett överklockat bidrag. De funktioner klockan hade behövde tyvärr offras för att kunna visa rätt tid iallafall en minut per dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

Funktioner till klockan:
Jonas blir "pinknödig vid halv sex".

Permalänk
Medlem

Jag försökte göra en klocka som matchade roséguldet på knappen, innehöll mycket, otroligt relevant information som man behöver ha koll på dagligen, men som samtidigt gav ett cleant intryck.

Funktionerna är:

Visa tid och batteri såklart.
Visa antal RTX 3080 i lager (totalt, i hela världen).
Hjälpa dig hitta till närmaste Inet-butik.
Se hur många likes din senast post här på Swec har fått (varför postar man annars?).
Hjälpa dig hålla koll på deadlinen till nästa tävling på Swec.
Samt en newsticker som visar nyheter och PM:s på Swec.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Samsung Sverige

Det var riktigt fyndiga bidrag ni kom med allihopa! Några av dom skulle jag kunna ha som Watchface på skoj. Och några av dom skulle jag faktiskt vilja ha under mitt dagliga liv

Well, Ingen Nämnd Ingen Glömd går väl ordspråket?

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.

Hur många gånger har man inte stört sig på att man inte hittar kompisen på stan eller till platsen man skulle träffa hen.
Nu finns lösningen i klockan. I klockan markerar man destinationen via kartfunktionen eller om det är kompisen man letar efter så ställer man in den på kompisens platsdelning. Det är bara att titta på klockan och följa pilen. Mycket smidigare än att plocka fram den tråkiga mobilen hela tiden med risk att man tappar den så skärmen går sönder... igen. Men klockan sitter fast, den är lätt att ta fram och har dessutom snygga och diskreta färger som gör att bara de mest sofistikerade lockas med blicken och vill ställa frågan, "vad är klockan?"... vad är det man ser.. ingen klocka? eller är den bara kryptiskt? Nu kan diskussionen börja mellan dig och din nya potentiella vän. Hur läser man klockan?

Kan ni läsa klockan?

Med vänlig hälsning,
Bobby

Har redigerat två gånger med hopp att bilden länkas.
Permalänk
Medlem

Uppdaterade bild länken för att den har slutat fungera.

Skrivet av Tangoo:

Här kommer mitt bidrag.
Bilden föreställer att en app som är igång och körs i klockan dvs. DND Family Controller app.

https://www.bildtagg.se/file/thumb/qyoy4rj60bic2iniqveo8zy6

Funktioner till klockan.
- DND Family Controller

- Hologram Calls

- Vacuum Cleaner

DND Family Controller
När du tittar på fotbollsmatch på tvn och familjen stör dig med deras pratande och hunden skäller. Finns det en funktion att stänga av ljudet från dem med enkel knapptryck.

Hologram Calls
Det finns andra funktioner också som när du vill ringa till dina vänner kan man använda hologram samtal. Då kan man se den andra personen som den vore hos dig på riktigt.
(Psst! Sätt inte på hologram samtal när du är i badrummet. Det kan vara pinsamt för dig eller den andra parten.)

Vacuum Cleaner
En annan funktion som finns är att man kan kontrollera sin robot dammsugare med hjälp av klockan. t.ex. styra den genom roterande ringen runt urtavlan från klockan var den ska städa, du kan även använda röst kommando var den ska städa i ditt hem.

Permalänk
Medlem

Denna klocka lämpar sig inte för politiker

Permalänk
Medlem

Funktioner
Tid och datum.
Batteri.
Väder.
Håller koll på hur lång tid man har suttit ner.
Se sin dators temperatur på CPU och GPU samt hastigheten på fläktar.
Snabblänk till sweclockers med anvisning om nya inlägg.

Permalänk
Medlem

Bidrag

Funktioner.
Olika paneler där du kan välja att visa temperatur, frekvens osv på modermodem och andra komponenter i datorn i form av graf eller/och siffror. I detta fall visas CPU temp i siffror och en graf där färgerna indikerar hur varm den varit.
Klockan har även funktion för att ha koll på om du behöver få i dig mer vätska. Självklart finns en knapp för att ta dig till en rekommendation från läskclockers databas som du kan beställa direkt från klockan.
En annan funktion kan vara att visa statistik från spelet du sitter och spelar.

Permalänk

Bidrag 1
Hade en idé (precis som andra här) att inkludera sensor för GPU och andra nödvändiga datorprylar. Beroende på vilket humör man är på och hur pass desperat man är så finns det både ett ljust och ett mörkt läge att välja bland.

Många snygga urtavlor bland bidragen

Bidrag 2
Det mest nödvändiga. Klockan. Lite nyheter från viktiga hemsidor. Ställa in belysning i smarta hemmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qraft:

Här kommer mitt bidrag. Gillar hexagonmönstret som använts innan. Så drar inspiration från där.

https://i.ibb.co/nw1TvG2/97588.png

Gratulerar i förskott! Om inte du vinner äter jag upp FZ-Calles keps.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket med 6st "Sweklockor" bland finalbidragen.

Tycker att nr 5 (Marcsod) är det enda bidraget som har de kvaliteter som krävs för att tilltala en bredare användarskara, varför den skulle kunna inkluderas som en av de medföljande urtavlorna i en smartklocka och inte bara som nedladdning för de med ett speciellt intresse.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Lite väl mycket med 6st "Sweklockor" bland finalbidragen.

Tycker att nr 5 (Marcsod) är det enda bidraget som har de kvaliteter som krävs för att tilltala en bredare användarskara, varför den skulle kunna inkluderas som en av de medföljande urtavlorna i en smartklocka och inte bara som nedladdning för de med ett speciellt intresse.

Jag tycker absolut att 5an var cleanast och skulle själv kunna tänka mig denna urtavla till min Gear Sport. Men den är också nästan en kopia av Samsungs Gear Sport klockans tema/urtavla. Nästan.

Min röst föll på en annan klocka.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Gratulerar i förskott! Om inte du vinner äter jag upp FZ-Calles keps.

Tack så hemskt mycket 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tycker @Jacob borde fotas ovanifrån iförd propellerkepsen. Så är rotorbladen själva visarna.

Shit vilket geni jag är.

Eller robotdammsugaren s7 som urtavla med ditt och kenneths ansikte som visare.

Jag är geniet tror jag.

Sen håller man inne en knapp som ska symbolisera den automatiska tömmaren (som inte fanns att köpa fast som ändå fanns att köpa) - så åker du och Kenneth in som i en vortex.

Känner mig som Einstein.

Sen när ni är uttömda kommer en urtavla föreställandes en hånskrattande Jakob.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Blev en röst på Qraft, stark tvåa blir Hulle!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Blev en röst på Qraft, stark tvåa blir Hulle!

Det uppskattas verkligen 🙂

Permalänk
Medlem

Qraft var riktigt snygg, det var alla andra också, men den stod ut

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
DingDongerMcDongface

Många tjusiga bidrag! Hade jag varit en klock-människa (tyvärr är jag värdelös på att komma ihåg att ta på mig klockor och smycken) hade jag lätt velat pryda min smartklocka med typ allihopa

Permalänk
Inaktiv

Tror Hulle vinner. Min röst gick till bidraget med bash prompten, den var bäst men såklart för nischad för att vinna. Men håller en tumme att han vinner presentkort iaf!

Permalänk
Medlem

Saknar jonasklockan som alternativ i omröstningen