Inteno fiberomvandlare gav sig efter strömavbrott, vad ska jag ersätta med?

Permalänk
Medlem

Inteno fiberomvandlare gav sig efter strömavbrott, vad ska jag ersätta med?

Vi fick in fibern från Telia för några år sen, och har en inteno box om står och puttrar fram tills jag fick en radda med strömavbrott i huset i morse för då small den (jag har redan mätt på ac adaptern och den är hel och fin och mäter 12v som förväntat, så det är tyvärr inte den som gav sig). Frågan är vad jag ersätter inteno boxen med? Vi har bahnhof som operatör, men jag vill minnas att det var Telia som ryckte in fibern från början.. Dom kallades nåt speciellt vet jag, typ telia öppen fiber eller nåt sånt.

Jag fick nu höra ryktesvägen att åtgärdstiden är 4 veckor på sånt här, och då köper jag hellre typ en ubiquiti med sfp eller något, men vad behöver jag ha?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan byta den själv till vad som helst. Kolla med din operatör först

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Låter som EXAKT samma problem som här:
#19296637

byt AC-adaptern.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Låter som EXAKT samma problem som här:
#19296637

byt AC-adaptern.

Redan mätt AC-adaptern som sagt, den är hel och fin, men visst, jag ska se om jag hittar en annan som matchar så får jag testa med den först då.. Återkommer!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Tror inte du kan byta den själv till vad som helst. Kolla med din operatör först

Jag tror inte heller man bara kan byta den till något man själv vill ha

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Redan mätt AC-adaptern som sagt, den är hel och fin, men visst, jag ska se om jag hittar en annan som matchar så får jag testa med den först då.. Återkommer!

yes, det hade den OT i andra tråden också. Förmodligen kunde den leverera 12v vid 0 ampere belastning, men inte när belastningen lades på.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ni hade rätt, bytte adapter och allt sparkade igång, tack för tipset

Skrivet av Haptic:

Låter som EXAKT samma problem som här:
#19296637

byt AC-adaptern.

Skrivet av Haptic:

yes, det hade den OT i andra tråden också. Förmodligen kunde den leverera 12v vid 0 ampere belastning, men inte när belastningen lades på.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN