PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorvis:

Ps5 finns att hämta ut på MM i Norrköping. Fick sms tidigare idag.

Var det digital edition? När bokade du?
Jag bokade DE 5/10 och har inte hört något än. Bor också i Norrköping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schizm:

Var det digital edition? När bokade du?
Jag bokade DE 5/10 och har inte hört något än. Bor också i Norrköping.

Standard edition occh bokade två veckor sedan (ungefär). Hämtade igår 🙂

Permalänk

Finns digital edition på Net on net nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Capt Lisev:

Finns digital edition på Net on net nu

Nej?

Permalänk
Medlem

Hann lägga en beställning på NoN. Står dock "Förväntat datum: ej bestämt" i orderbekräftelsen...
Hoppas det inte är något vajsing.

Permalänk
Medlem

För er som väntar på besked från MM: Tips är att kolla mailen och spammen. Jag fick inget samtal eller sms utan ett mail.

En annan snutt info är att leveransen på drottningg. iaf verkar vara "nya" varianterna. Fick en CFI1116B själv.

förtydligande
Permalänk
Medlem

Någon som fått leverans ifrån MM i Lund?

Permalänk

Fick precis ett samtal av ett dolt nummer och nu kan jag hämta ut min ps5 i MM heron city.
Bokade 4/10.

Permalänk

Okej är det någon som bokat PS5 på MediaMarkt i Nacka och fått hämta sitt?
Enl. tidigare inlägg så ska en på forumet sätt att dem har inne, så jag ringde o hackade på supporten lite och enl. honom så ska det finnas och dem skulle ringa. En annan på supporten sa att det fanns "några" kvar.

Har varken fått sms, mail eller samtal från dem. Så nu vill jag bara kolla OM någon här har bokat sitt i Nacka och fått det levererat!
Mvh

Permalänk
Medlem

Hoppas jag vinner på Elgiganten imorgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

PS5 mediamarkt orderbekräftelse på mail elr bara SMS?

Hej! Någon som köpt PS5 i i butik MediaMarkt Torpavallen Gbg (eller någon annan MediaMarkt) som inte fått någon orderbekräftelse på mail direkt efter köpet trots att dom sa detta? I och för sig skulle man få ett SMS när det var redo att hämtas ut. Fick ni något mail över huvudtaget eller var det bara ett SMS när det väl gick att hämta ut?

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Okej är det någon som bokat PS5 på MediaMarkt i Nacka och fått hämta sitt?
Enl. tidigare inlägg så ska en på forumet sätt att dem har inne, så jag ringde o hackade på supporten lite och enl. honom så ska det finnas och dem skulle ringa. En annan på supporten sa att det fanns "några" kvar.

Har varken fått sms, mail eller samtal från dem. Så nu vill jag bara kolla OM någon här har bokat sitt i Nacka och fått det levererat!
Mvh

Har en kompis som väntar på sitt också, han frågade i butik, de sa att de fått några men att det skulle komma en till leverans senare i veckan. Du kanske får din med den andra leveransen…

Permalänk
Skrivet av rampart:

Har en kompis som väntar på sitt också, han frågade i butik, de sa att de fått några men att det skulle komma en till leverans senare i veckan. Du kanske får din med den andra leveransen…

Tack för svar! När var han inne och frågade?
Om du vet dvs...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Tack för svar! När var han inne och frågade?
Om du vet dvs...

I måndags var det.

Permalänk

Vilken tid skickar elgiganten ut mail om vinnaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ferdinandwtf:

Vilken tid skickar elgiganten ut mail om vinnaren?

Brukar vara efter 12.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejpådig1244:

Hej! Någon som köpt PS5 i i butik MediaMarkt Torpavallen Gbg (eller någon annan MediaMarkt) som inte fått någon orderbekräftelse på mail direkt efter köpet trots att dom sa detta? I och för sig skulle man få ett SMS när det var redo att hämtas ut. Fick ni något mail över huvudtaget eller var det bara ett SMS när det väl gick att hämta ut?

Tack för svar!

När beställde du?

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Hoppas jag vinner på Elgiganten imorgon.

Vann du?

Permalänk
Medlem

Har någon fått mail från Elgiganten gällande utlottningen?

Permalänk

Jag blev lottad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Nej, fjärde gången nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack, äntligen fick man beställt en.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

"Ej tillgänglig för din medlemsnivå"... Trist

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som gäller egentligen när man bokar ett ps5 från MM & kör på avbetalning & 30 dagarna skulle passera med öppet köp & man inte har fått någon konsoll. Får man ändå avboka & få tillbaka pengarna eller vad gäller?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Någon som vet vad som gäller egentligen när man bokar ett ps5 från MM & kör på avbetalning & 30 dagarna skulle passera med öppet köp & man inte har fått någon konsoll. Får man ändå avboka & få tillbaka pengarna eller vad gäller?

Bäst om du kollar med mediamarkt, de har svaret. Återkom sen gärna med vad de sa

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

öppetköp samt avbetalningen skall inte börja räknas förrän du fått konsolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Jo de sant, beställer man tex från webhallen så får du fakturan efter de har skickat eller du har hämtat ut den i butik. Så de ligger bara reserverade än sålänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky0814:

"Ej tillgänglig för din medlemsnivå"... Trist

Glöm inte att öppna dina supply drops.
Jag hade tur och fick en med 15k XP och kom upp i silver nivå på en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Om jag fattade det hela rätt så har man 'köpt' den redan vid bokningen, så fakturan börjar ticka inkl förväntad betalning som vanligt efter första månaden?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz