Veckans fråga: Vad uppskattar du mest med SweClockers Live?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vad uppskattar du mest med SweClockers Live?

Om en knapp månad är det åter dags för SweClockers Live! i digitalt format. I veckans fråga under vi vad du uppskattade mest under tidigare evenemang.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Lego Master

Som vi säger i bankbranchen; "det är en helhetsbedömning".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Allt är bra. Men tycker intervjuerna är bäst. Ni har hittills lyckats med intressanta personer och frågorna blir bra mycket djupare än det "marknadsföringsblaj" de brukar komma med i andra sammanhang.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

SweClockers Live?

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Skippade igenom det förra gången, stannade och lyssnade på Joe Macri.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Merlinen:

SweClockers Live?

https://www.sweclockers.com/artikel/32997-spara-datumet-for-s...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

SweClockers Live?

De körde ett live-event på plats i stockholm som 20-års jubileum, sen dess är det motsvarande koncept men med live-stream endast som varit receptet. Lite kul saker som sker live blandat med förinspelat innehåll och annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Som vi säger i bankbranchen; "det är en helhetsbedömning".

Sa även inspektören när jag körde upp senast..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju att det är på Svenska eller iaf Svengelska.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det bästa är ju att det är på Svenska eller iaf Svengelska.

Det kommer att bli lite svengelska i år igen, även de lokala spelutvecklarnas teknikchefer har visat sig inte prata svenska tex
Så det var antingen att gå ner i näringskedjan eller att ta det på engelska med högsta hönset tex

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Aldrig sett. När är det? Vad handlar det om?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nioreh83:

Aldrig sett. När är det? Vad handlar det om?

Finns länk i artikeln och här i tråden.

Cirka tre timmar lång sändning med gäster, tävlingar, paneldiskussioner osv (well helt enkelt alternativen man kan rösta på i omröstningen).

Nästa evenemang sker den 17 november:
https://www.sweclockers.com/artikel/32997-spara-datumet-for-s...

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är svårt. Jag är teknikintresserad men tycker inte SweClockers Live lockar som koncept. Vet inte riktigt varför men jag har en känsla av att det är mer riktat mot någon form av "inre cirkel" på SweClockers snarare än alla medlemmar på något sätt. Därav känns det som att jag hamnar utanför den tänka demografin även fast jag troligtvis inte är det. Detta blev mer invecklat än jag tänkte.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Shiftypants:

Jag tycker det är svårt. Jag är teknikintresserad men tycker inte SweClockers Live lockar som koncept. Vet inte riktigt varför men jag har en känsla av att det är mer riktat mot någon form av "inre cirkel" på SweClockers snarare än alla medlemmar på något sätt. Därav känns det som att jag hamnar utanför den tänka demografin även fast jag troligtvis inte är det. Detta blev mer invecklat än jag tänkte.

Det är ett väldigt intressant perspektiv. Och verkligen inget vi gör medvetet.

Har du tittat på någon av sändningarna och kan sätta fingret på var den känslan är som störst. Eller är det mer hur vi paketerat det och kommunicerar kring det?

Stort tack för att du tar upp perspektivet i alla fall. Superbra info för oss att ta del av!

En sak vi reflekterat över är ju så enkelt som namnet ”SweClockers Live!” Det kommunicerar ju inte jättebra vad det handlar om.
Tex den kommande showen i november hade lika gärna kunnat heta vad den är ”Uppesittarkväll med svenska spelutvecklare” eller något liknande exempelvis.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiftypants:

Jag tycker det är svårt. Jag är teknikintresserad men tycker inte SweClockers Live lockar som koncept. Vet inte riktigt varför men jag har en känsla av att det är mer riktat mot någon form av "inre cirkel" på SweClockers snarare än alla medlemmar på något sätt. Därav känns det som att jag hamnar utanför den tänka demografin även fast jag troligtvis inte är det. Detta blev mer invecklat än jag tänkte.

Utveckla gärna, det är bra om alla kommer till tals!

Tanken vad jag vet är väl att ha en kul kväll med och för medlemmarna och redaktionen, har du några kul ideer så tror jag helt klart de kan lyssna.

Är inte livestreams och interaktion din grej så kan det så klart bli svårt. Men det finns ju också meet&geek (pubkvällar med nördstämpel) och andra saker som redaktionen drar ihop för oss på sidan

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem

Jaha var jubileumsfesten ett sweclockers live? Då har jag "sett" det ändå, jag var ju där. Jag trodde det bara var livestreams. Men, det var nog inget för mig. Gick hem ganska tidigt. Väldigt dåligt ljud från scen, liten lokal, småtråkiga utställare, minimum godkänd wrap som mat. Kändes inte värt den dyra entrebiljetten på 700kr.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Nioreh83:

Jaha var jubileumsfesten ett sweclockers live? Då har jag "sett" det ändå, jag var ju där. Jag trodde det bara var livestreams. Men, det var nog inget för mig. Gick hem ganska tidigt. Väldigt dåligt ljud från scen, liten lokal, småtråkiga utställare, minimum godkänd wrap som mat. Kändes inte värt den dyra entrebiljetten på 700kr.

Ja jo men vi har kört vidare under samma namn men de digitala versionerna har ju varit annorlunda förstås.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det är ett väldigt intressant perspektiv. Och verkligen inget vi gör medvetet.

Har du tittat på någon av sändningarna och kan sätta fingret på var den känslan är som störst. Eller är det mer hur vi paketerat det och kommunicerar kring det?

Stort tack för att du tar upp perspektivet i alla fall. Superbra info för oss att ta del av!

En sak vi reflekterat över är ju så enkelt som namnet ”SweClockers Live!” Det kommunicerar ju inte jättebra vad det handlar om.
Tex den kommande showen i november hade lika gärna kunnat heta vad den är ”Uppesittarkväll med svenska spelutvecklare” eller något liknande exempelvis.

Ja, jag har sett på YouTube i brist på annat. Men mycket annan content här på SweClockers kollar jag ju på för att jag vill. Inte för att det går an i brist på annat. Så tyvärr kan jag inte sätta fingret på exakt vad då jag inte jobbar med det. Men kan beskriva lite känslan runt omkring.

Jag tror delvis det är som du nämner med "SweClockers Live!" också. Det säger inte så mycket och när det väl närmar sig så kommer jag inte ihåg vad "höjdpunkterna" är. Så då blir det svårt att tagga till. Hade det varit något lite roligare inblandat i evenemanget också så tror jag det hade blivit enklare.

Sen är det väl också lite hur det paketeras. Det är intressant med intervjuer och liknande men jag tycker någon intervju blir kul. När det blir för mycket så är det svårt att minnas detaljerna. Sen är vissa intervjuer väldigt tekniska och det är jätteskoj för insatta personer. Men viss typ av content är ju mer lättkonsumerad ju mer kunskap man har.

Sen vet jag inte om det blir en diskrepans mellan att ha ett event som är bra live på plats och bra live på stream. Vissa saker är säkert skoj live men inte lika bra på stream. Min upplevelse är att liveevent som har content att visa under tiden de roddar med nästa moment live är mer engagerande som tittare. Exempelvis spela lite bloopers eller något sånt på stream under tiden det är downtime för tittare (detta gör ju också folk hemma möjligheten att fixa grejer under tiden men kan också välja att fortsätta titta).

Detta är väl vad jag spontant kan komma på just nu. Det är klurigt att få ner i skrift.

Skrivet av medbor:

Utveckla gärna, det är bra om alla kommer till tals!

Tanken vad jag vet är väl att ha en kul kväll med och för medlemmarna och redaktionen, har du några kul ideer så tror jag helt klart de kan lyssna.

Är inte livestreams och interaktion din grej så kan det så klart bli svårt. Men det finns ju också meet&geek (pubkvällar med nördstämpel) och andra saker som redaktionen drar ihop för oss på sidan

Jag kollar mycket livestreams. Exempelvis Linus Tech Tips och GamersNexus utöver mitt tittande på Twitch där jag bland annat tittar på buildzoid (actually hardcore overclocking) så livestream gillar jag verkligen som koncept. Sen blir det en del gamingcontent också. I övrigt är väl delar av det jag skrev ovan applicerbara på ditt svar också.