Apple lanserar exklusiv putsduk

Permalänk
Viking
Skrivet av willienelpson:

LOL, lika prisvärda som hjulen till Mac "pro" eller?

Jämför du en Mac M1 Max med en Dell XPS så krossar Mac:en i allt, prestanda, skärm, kvalité etc. för samma pris.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av maweric:

Oj, var tvungen att kolla vad dessa hjul kostade. 8749,00!!
https://www.apple.com/se/shop/product/MX572ZM/A/hjulpaket-til...

Kolla skärmstativet.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk

Fan, nu blev jag sugen på en Apple-musmatta. 1190kr för en 30x35cm känns som ett vettigt pris?

Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Avstängd

någon faktiskt köper det där, tänk på det....

Permalänk
Medlem

Går det att köpa med Apple Care+?

Permalänk
Skrivet av spanXen:

Vad jag förstår är denna duk avsedd för Pro Display XDR som har nanotextur och kostar 60 000kr. Då är det inte lika mycket pengar i sammanhanget istället för att köpa en duk för 20kr och riskera att förstöra lagret.

Eizo har samma priser för sina premium-dukar.

Men Eizo är ju inte lika roligt att gnälla på!

250 kr för en "fin" mikrofiberduk är väl inte så sinnes ändå? Förstår mer att det reageras på hjulen till Mac Pro eller skärmfoten till Apple Pro Display XDR.

Nu vet vi inte vad det är för material på denna putsduk från Apple, men det kan absolut vara värt att använda en mikrofiberduk med "finare" yta till sina skärmar och inte en sådan grövre anpassad för städning. Kanske framförallt om man råkar ha en Apple Pro Display XDR-skärm.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Att folk fortfarande stöttar detta pajasföretag...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Oj, var tvungen att kolla vad dessa hjul kostade. 8749,00!!
https://www.apple.com/se/shop/product/MX572ZM/A/hjulpaket-til...

Och inte ens RGB.. )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willienelpson:

Och inte ens RGB.. )

Pro Stand 12 495,00 kr!!!!! som hittat

https://www.apple.com/se/shop/product/MWUG2KS/A/pro-stand

Permalänk
Medlem

😘

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Hoppas att dom släpper lite olika skal till den också som matchar det man har på mobilen, man vill ju inte att duken blir repig när man har den i fickan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spanXen:

Vad jag förstår är denna duk avsedd för Pro Display XDR som har nanotextur och kostar 60 000kr. Då är det inte lika mycket pengar i sammanhanget istället för att köpa en duk för 20kr och riskera att förstöra lagret.

Eizo har samma priser för sina premium-dukar.

Läst dukens Kompatibilitet? Så nej, duken är inte endast avsedd för Pro Display XDR med nanotextur.

Putsduken är tillverkad av ett mjukt material som inte repar. Den rengör alla typer av Apple-skärmar effektivt och säkert, inklusive nanotexturglas.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Du triggade nog många medlemmar här som älskar att gråta över allt Apple gör 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82danne:

Alltså att folk fortfarande skriver om detta. Det enda man gör är att bevisa sin egen okunskap.

Apples Pro skärmar är tillverkade för proffs och tänkta att installeras exempelvis i en musikstudio, post produktionsmiljö, DIT-station på en filminspelning eller liknande. Då använder man inte skärmstativ speciellt ofta utan skärmen infogas i en befintlig möbel. Därför ingår inget stativ till dessa skärmar. Om man vill kan man köpa till ett stativ, och visst det är mycket pengar, men det är ett stört bra stativ med motvikter etc som gör att skärmen känns som luft när man justerar den. Inte så prisvärt, men dom som köper dessa stativ bryr sig inte.

Jag har en enda kompis som jag säkert vet har dessa stativ (en VFX-artist i LA som mest jobbar med stora reklamfilmer), han har t.o.m. två, men eftersom det kostar typ 9500 kr per timme att anlita honom så betalade han ändå av dessa stativ på några timmars jobb, så han grinar inte så mycket över priset.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jumpcut:

Alltså att folk fortfarande skriver om detta. Det enda man gör är att bevisa sin egen okunskap.

Apples Pro skärmar är tillverkade för proffs och tänkta att installeras exempelvis i en musikstudio, post produktionsmiljö, DIT-station på en filminspelning eller liknande. Då använder man inte skärmstativ speciellt ofta utan skärmen infogas i en befintlig möbel. Därför ingår inget stativ till dessa skärmar. Om man vill kan man köpa till ett stativ, och visst det är mycket pengar, men det är ett stört bra stativ med motvikter etc som gör att skärmen känns som luft när man justerar den. Inte så prisvärt, men dom som köper dessa stativ bryr sig inte.

Jag har en enda kompis som jag säkert vet har dessa stativ (en VFX-artist i LA som mest jobbar med stora reklamfilmer), han har t.o.m. två, men eftersom det kostar typ 9500 kr per timme att anlita honom så betalade han ändå av dessa stativ på några timmars jobb, så han grinar inte så mycket över priset.

Läste till där >Apples Pro skärmar är tillverkade för proffs< hahaha

Permalänk
Viking
Skrivet av XPerion:

Läst dukens Kompatibilitet? Så nej, duken är inte endast avsedd för Pro Display XDR med nanotextur.

Putsduken är tillverkad av ett mjukt material som inte repar. Den rengör alla typer av Apple-skärmar effektivt och säkert, inklusive nanotexturglas.

Vart skriver han endast?
Anledningen till att den säljs kan säkert vara p.g.a Pro Display XDR, men det betyder ju inte att den endast går att använda till den.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 82danne:

Läste till där >Apples Pro skärmar är tillverkade för proffs< hahaha

Förstår inte vad du vill säga?

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av spanXen:

Vad jag förstår är denna duk avsedd för Pro Display XDR som har nanotextur och kostar 60 000kr. Då är det inte lika mycket pengar i sammanhanget istället för att köpa en duk för 20kr och riskera att förstöra lagret.

Eizo har samma priser för sina premium-dukar.

Detta tyckte jag var intressant och sökte runt lite. Eizo verkar dock även skicka med ett specialmedel, antagligen väl destillerat H20. https://www.proshop.se/Bildskaerm/EIZO-Bildskaerm-ScreenClean...

Skrivet av maweric:

Men, men, men, varför klagar ni på priset samtidigt som M1 MAX hyllas? Duken är ju säkert bra även om den inte är värd priset.

Skrivet av maweric:

Ja, säkert. Men jag tycker samtidigt det är lustigt att så många hyllar M1 MAX men inte ägnar många tankar till att produkterna de sitter i är svindyra.

Jag skulle nog anse att komplexiteten i att ta fram en av världens mest avancerad mikroprocessorer och ta saftigt betalt för att ta hem den enorma utvecklingskostnaden som det innebär kontra att designa mikrofiberduk med en logga på och slänga på ett skrattretande högt pris är lite olika te-påsar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=AgV=-:

En Huawei Mateputs 2 lär väl dyka upp snart.

Allergisk mot äpple eller?

Det måste vara tråkigt att lägga så mycket energi på att tycka illa om elektronik*. Jag köper de Apple-produkter jag gillar, och struntar i resten.

* Eller putsdukar.

Inte alls energikrävande. Var i stundens hetta men visst är de överprisade produkter. Men såklart upp till var o en. Bara köra ifall man vill det. Smaken e som baken tack o lov olika

Permalänk
Medlem

Är det nån saom har testat iDuken än och kan verifiera att den är kompatibel med 3rd gen Airpods?

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Eizo verkar dock även skicka med ett specialmedel, antagligen väl destillerat H20. https://www.proshop.se/Bildskaerm/EIZO-Bildskaerm-ScreenClean...

EIZO ScreenCleaner 13,90 EUR
https://www.eizo.de/zubehoer/screencleaner/

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Fantastiskt
Jag tar 3
Eller så köper jag någon annan putsduk från något annat märke 👍🏼

NEJ DET ÄR INTE TILLÅTET
GET CANCELLED
/
Mvh Apple

Visa signatur

Though You Fight to Survive, Your Body Starts To Shiver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Detta tyckte jag var intressant och sökte runt lite. Eizo verkar dock även skicka med ett specialmedel, antagligen väl destillerat H20. https://www.proshop.se/Bildskaerm/EIZO-Bildskaerm-ScreenClean...

Skulle tro att det är återförsäljarna som kryddat priset där. Senast jag köpte ett sånt kit var det runt 120Kr.

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska relevant att nämna att duken existerar för att klara av Nano-texturglas. Nej jag skulle inte ha testat 3-packet dukar från LIDL om jag ägt en sån skärm.

En sån här duk följer med sådana produkter (finns som alternativ för high-end imacs samt 6K-skärmen), men tidigare behövde du kontakta Apple direkt för att få tag på en ny om du tappade bort den. Det här blir rimligtvis enklare.

Nej jag betvivlar att Apple planerade att mjölka "apple sheep" med denna. Nej jag tror heller inte det var någon briljant marknadsföringsplan. Det var bara en grej som dök upp på shoppen om man letade och sen gjorde säkert någon på reddit en grej utav det och här är vi med 5 sidor av nonsens på swec-forum

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Oj, var tvungen att kolla vad dessa hjul kostade. 8749,00!!
https://www.apple.com/se/shop/product/MX572ZM/A/hjulpaket-til...

De är gjorda av ett specialmaterial som får hela mac pro:n att sväva och därmed minska vibrationer.

Permalänk
Medlem

Hade den kostat 20:- så hade den inte fått lika bra(och gratis) marknadsföring som den får nu.

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

De är gjorda av ett specialmaterial som får hela mac pro:n att sväva och därmed minska vibrationer.

Jaha, verkligen fantastiskt. Heliumfyllda hjul med små raketer?

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Well, här är den. Tror inte jag ska öppna den när den har en sån här fancy grej man ska dra bort.
Kom i ett vadderat kuvert kan jag tillägga.
Värt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P