PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Så jäkla trist att kasta ett öga på blocket, ligger ju flera hundratals PS5 konsoler där..
Det verkar som att man får refresha samtliga butiker dagligen och försöka ta sig förbi ett MediaMarkt där man bokar för den specifika butiken...? Eller ska man åka förbi samtliga MediaMarkt butiker och förbeställa/boka/ställa sig i kö?

Permalänk
Skrivet av Lajkzy:

När beställde du?

Igår!

Permalänk

Hämtade ut min idag i Eskilstuna fick den som
Heter cfi 1016a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusju:

Så jäkla trist att kasta ett öga på blocket, ligger ju flera hundratals PS5 konsoler där..
Det verkar som att man får refresha samtliga butiker dagligen och försöka ta sig förbi ett MediaMarkt där man bokar för den specifika butiken...? Eller ska man åka förbi samtliga MediaMarkt butiker och förbeställa/boka/ställa sig i kö?

238 annonser på PS5, helt sjukt. Och alla slåss om priserna för att lyckas få dem sålda.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

öppetköp samt avbetalningen skall inte börja räknas förrän du fått konsolen.

fick fakturan 1v efter bokning, inte efter lev, ville bara säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

238 annonser på PS5, helt sjukt. Och alla slåss om priserna för att lyckas få dem sålda.

Folk köper på sig PS5 för att tjäna 500-1000 kr nu för tiden...

Jag förstod det mer när man kunde göra en vinst på runt 4000-5000kr som runt för ett år sen. Nu fattar jag inte ens varför man orkar...

Visa signatur

Meh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bonovox85:

Folk köper på sig PS5 för att tjäna 500-1000 kr nu för tiden...

Jag förstod det mer när man kunde göra en vinst på runt 4000-5000kr som runt för ett år sen. Nu fattar jag inte ens varför man orkar...

Folk gör minst 2000kr i vinst, speciellt med den digitala versionen Det är bra pengar det.

Permalänk
Skrivet av Christian1984:

Hämtade ut min idag i Eskilstuna fick den som
Heter cfi 1016a

Hämtade också ut min från MM i Eskilstuna idag, fick samma version som dig. Är den äldre versionen bättre eller sämre?

Hoppas innerligt att min inte har så mycket coilwhine och en bra fläkt, får öppna snart

Permalänk

Tyckte inte min lät så farligt, det som är synd är att jag behöver ha den i tv bänken så inte Lill tjejen knuffar ner den. Körde en stund med skåps luckan stängd o det blev bra varmt där inne så får ha luckan öppen när man väl spelar så man inte pajar ps5an.

Skrivet av rareixarna:

Hämtade också ut min från MM i Eskilstuna idag, fick samma version som dig. Är den äldre versionen bättre eller sämre?

Hoppas innerligt att min inte har så mycket coilwhine och en bra fläkt, får öppna snart

Permalänk

Jag tar tillbaks det den låter rätt mycket ändå när det är tyst runt i kring 😟

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christian1984:

Jag tar tillbaks det den låter rätt mycket ändå när det är tyst runt i kring 😟

Det som är problemet, hörs extra mycket vid låg volym eller tysta moment i spelet.. när man väl har upptäckt oljudet så blir det svårt att undvika det. Ska skicka in min till Sony nästa vecka. Du borde också klaga, ju fler som klagar desto större chans är det att Sony faktiskt försöker fixa detta för att såvitt jag vet så har alla PS5 coil whine.

Permalänk
Medlem

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=40840

Ps5 digital säljs för 6600 kr och då ingår en handkontroll och 320 kr man kan köpa nästa beställning, så det blir 600-700 över rek pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=40840

Ps5 digital säljs för 6600 kr och då ingår en handkontroll och 320 kr man kan köpa nästa beställning, så det blir 600-700 över rek pris.

För dyrt. 6000kr hade jag kunnat betala men inte mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt PS5 Standard idag på MM i Helsingborg, beställde det 10/10. Verkade som jag fick den gamla modellen då jag hade CFI nummer 1000 och inte 1100 som på de nyare modellerna.

Vill tacka alla som hjälpt en att hitta ett PS5 genom tips och länkar! Uppskattas

Hoppas alla som vill ha sitt PS5 får det snart. Om en månad är det ett år sedan de papperslanserade konsolen....

Permalänk
Skrivet av babgjyshi:

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=40840

Ps5 digital säljs för 6600 kr och då ingår en handkontroll och 320 kr man kan köpa nästa beställning, så det blir 600-700 över rek pris.

Den här sidan är ju en scam. Om dem nu vore så seriösa varför kan man inte betala med klarna få först betala sen. Kommer bara upp Vi kunde tyvärr inte godkänna detta köp. Vår betalleverantör Klarna kan inte godkänna detta köp för tillfället. Vänligen välj ett annat betalsätt. Sen så står det på min data att sidan inte är säker och att jag ska undvika att ange personlig information som exempel lösenord och kontouppgifter. Fucking skämt!

Permalänk

För att få en ps5 idag måste man ju sitta och uppdatera dem stora elektronik affärernas sidor 24/7 och hoppas på tur att det dyker upp en ps5,a. Eller betala överpris på blocket, tradera etc utan garanti, om det ens funkar eller får man pengarna blåsta:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

Den här sidan är ju en scam. Om dem nu vore så seriösa varför kan man inte betala med klarna få först betala sen. Kommer bara upp Vi kunde tyvärr inte godkänna detta köp. Vår betalleverantör Klarna kan inte godkänna detta köp för tillfället. Vänligen välj ett annat betalsätt. Sen så står det på min data att sidan inte är säker och att jag ska undvika att ange personlig information som exempel lösenord och kontouppgifter. Fucking skämt!

Måste vara ngt fel på ditt konto isf, beställde själv förra veckan, cd varianten dock och fått hem den.

Permalänk
Skrivet av Pontus9999:

För att få en ps5 idag måste man ju sitta och uppdatera dem stora elektronik affärernas sidor 24/7 och hoppas på tur att det dyker upp en ps5,a. Eller betala överpris på blocket, tradera etc utan garanti, om det ens funkar eller får man pengarna blåsta:)

Du blir inte accepterad på krediten.. Har ingenting med sidan att göra. Klarna låter inte dig låna pengarna och de kan vara av många orsaker. Ring dem istället

Permalänk
Avstängd
Skrivet av babgjyshi:

Måste vara ngt fel på ditt konto isf, beställde själv förra veckan, cd varianten dock och fått hem den.

Han säkert har betal anmärkningar eller för låg kreditvärdighet, därav blev han nekad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

För att få en ps5 idag måste man ju sitta och uppdatera dem stora elektronik affärernas sidor 24/7 och hoppas på tur att det dyker upp en ps5,a. Eller betala överpris på blocket, tradera etc utan garanti, om det ens funkar eller får man pengarna blåsta:)

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=40840

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

i ärlighetens namn så blir det inte så mycket dyrare än vad man tror. 6500kr, visst det kostar 5000kr i butik, men räknar man på kontrollen som man får + rabattkoden på 320kr, så är man nästan uppe i 6000 ungefär. Så ca 500kr överpris. Hellre det alla dagar i veckan än att betala någon på tradera eller blocket.

Permalänk
Medlem

Beställde en precis från retrospelbutiken. Dock vet jag inte vad jag ska göra med 320kr eftersom det är en digitalversion.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

Den här sidan är ju en scam. Om dem nu vore så seriösa varför kan man inte betala med klarna få först betala sen. Kommer bara upp Vi kunde tyvärr inte godkänna detta köp. Vår betalleverantör Klarna kan inte godkänna detta köp för tillfället. Vänligen välj ett annat betalsätt. Sen så står det på min data att sidan inte är säker och att jag ska undvika att ange personlig information som exempel lösenord och kontouppgifter. Fucking skämt!

Det är klarna som inte godkänner att du köper på faktura. Inte retrospelbutiken.

Permalänk
Medlem

Ringde upp Mediamarkt i Barkarby i onsdags och frågade om ps5 leveransen. De sa att dem hade fått in dem men man kunde inte hämta ut dem.Nu är det fredag och jag har fortfarande inte fått någon information om ps5orna. Vad håller dem på med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Det är klarna som inte godkänner att du köper på faktura. Inte retrospelbutiken.

Tänkte ta på klarna med, har aldrig haft problem. Men på faktura har dem 18.9% ränta, vad i hela helv?

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Laxen_11:

Ringde upp Mediamarkt i Barkarby i onsdags och frågade om ps5 leveransen. De sa att dem hade fått in dem men man kunde inte hämta ut dem.Nu är det fredag och jag har fortfarande inte fått någon information om ps5orna. Vad håller dem på med?

Verkar vara samma grej hos Nacka… Ba fortsätta vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjalle142:

Verkar vara samma grej hos Nacka… Ba fortsätta vänta

Nej nej. Nu har mediamarkt sagt till mig att det skulle ta 2-3 veckor. Nu är det bara någon dag ifrån start på vecka 4. Sedan sa kundsupporten att jag skulle få ett sms under denna vecka. Men jag har ej fått något sms. Så jag ska ta en liten promenad över till mediamakrt och fråga hur det ligger till. Uppdaterar om jag får något vettigt svar från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen_11:

Ringde upp Mediamarkt i Barkarby i onsdags och frågade om ps5 leveransen. De sa att dem hade fått in dem men man kunde inte hämta ut dem.Nu är det fredag och jag har fortfarande inte fått någon information om ps5orna. Vad håller dem på med?

Dem kanske inte har fått in DIN ps5, tänkt på det? Även förbokning med betalning har kö och vart fullt på digitala versionen där jag bokade.

Jag tror att din köplats förmodligen är senare & deras ETA på leveranser/när du ska få din är en ren o skär gissning.

Enligt MM så skickar Sony konsolerna först när det är fullbokat eller nåt i den stilen. Kanske när dem fått tillräckligt med bokningar.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Laxen_11:

Nej nej. Nu har mediamarkt sagt till mig att det skulle ta 2-3 veckor. Nu är det bara någon dag ifrån start på vecka 4. Sedan sa kundsupporten att jag skulle få ett sms under denna vecka. Men jag har ej fått något sms. Så jag ska ta en liten promenad över till mediamakrt och fråga hur det ligger till. Uppdaterar om jag får något vettigt svar från dem.

Hoppas du får något vettig svar. Jag väntar också på mitt fortfarande. Dock från MM Nacka, men dom verkar sitta i samma sits och kan inte lämna ut sina PS5or. Dock blir jag väldigt fundersam över varför dom inte kan det

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Tänkte ta på klarna med, har aldrig haft problem. Men på faktura har dem 18.9% ränta, vad i hela helv?

Då har du troligen valt delbetalning och inte faktura. Faktura 30 dagar har ingen ränta eller avgifter, däremot har delbetalning 18,9% ränta.