Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Hur är det, ibland verkar man kunna sälja gamla guld-tanks och köpa nya, hur ofta är det? Är det värt det? Kan man sälja alla guld man inte vill ha eller är det bara vissa?

Du får halva guldvärdet på din premiumtank i inbyte, som kvittas mot fullpriset på den premiumtank du vill köpa.
För mer info, läs: https://worldoftanks.com/en/news/general-news/trade-in-volume...

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Du får halva guldvärdet på din premiumtank i inbyte, som kvittas mot fullpriset på den premiumtank du vill köpa.
För mer info, läs: https://worldoftanks.com/en/news/general-news/trade-in-volume...

aha tack, hmm, då var det inge kul, trodde jag kunde tradea in alla mina sjutioelva tier V och neråt för att få en slant att köpa en tier 8 tex.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Mannen..
Rankat har delvist varit fantastiskt chill och fantastiskt frustrerande denna säsong.
Lyckas jag avsätta timmarna till nästa omgång så hoppas man på mer bonus att nyttja. Samt att man kanske har mer metatanks att skjuta guld med. IS-4an må ta en framåt men det går inte snabbt..

Dold text

Även;
Passade på att sälja av lite grejer i depån för att få råd med grejer medan rean regerar. Nytt är att man kan sälja stock, t.ex. turret och tracks, vilket gav mig en ställare. Turrets kan man förstå att man kanske vill behålla stock, om det är något speciellt som starkare front eller lägre profil men tracks har inga som helst fördelar som stock jämfört uppgraderade. På det hela så finns det bara en uppgradering av tracks.
Med andra ord, när det kommer till tracks så uppgraderar man soft stats för att få en i alla avseenden bättre modul. Det är en sink i avseende att vara inget annat än en sink då transaktionen experience och credits mot bättre soft stats och upplåst load limit inte tillför något taktiskt djup.
Jämför hur det skulle se ut om vi uppgraderade övriga moduler på ungefär samma sätt. Radion finns redan, lixom motorn, men de har i alla fall någon som helst pytteliten form av taktiskt djup då t.ex. radion brukar väga mer och motorer har ibland annorlunda hp, vikt och fire% som kan locka en att stanna på stock. Tänk er att vi uppgraderade transmission, fuel tank, ring, viewport och.. öhh.. ammo stowage på samma sätt, krediter och erfarenhet mot endast fördelar.
När man talar om credit sink så brukar man tänka på guldammo eller tier X. Spelet har dock alltid varit designat in i det minsta för att vara en sink i alla hörn för att man ska handla premium och tanks för att hinna fylla på krediter i högre tanks än de försvinner och detta är en liten grej av det hela.
Uppenbart tänker du. Jag med. Men värt att plita ner i text ibland så man påminner sig om varför man slutade med premium.

Även; Efter jag rensade garaget på löst bråte så går det något snabbare att ladda. Kanske placebo.

Även; Har börjat byta ut en hel del udda och oudda equips på tanks mot turbo. Börjar falla mig mer och mer i smaken att faktiskt kunna ta mig fram på kartan och kunna skaka på rumpan när man ska locka fram en bounce. Har någon börjat känna liknande?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Passade på att sälja av lite grejer i depån för att få råd med grejer medan rean regerar. Nytt är att man kan sälja stock, t.ex. turret och tracks, vilket gav mig en ställare. Turrets kan man förstå att man kanske vill behålla stock, om det är något speciellt som starkare front eller lägre profil men tracks har inga som helst fördelar som stock jämfört uppgraderade. På det hela så finns det bara en uppgradering av tracks.

Även; Efter jag rensade garaget på löst bråte så går det något snabbare att ladda. Kanske placebo.

Även; Har börjat byta ut en hel del udda och oudda equips på tanks mot turbo. Börjar falla mig mer och mer i smaken att faktiskt kunna ta mig fram på kartan och kunna skaka på rumpan när man ska locka fram en bounce. Har någon börjat känna liknande?

Undrar hur många som egentligen orkar bry sig om de, troligtvis relativt få, moduler som är bättre när det inte är "top"-versionen. Bortsätt kanonen iaf är det inget jag någonsin funderar över.

Tror säkert garaget laddar snabbare om man har mindre saker. Känner mig väldigt säker på att min laddtid har ökat mångfaldigt sedan jag började för 3½ år sedan.

Turbo är riktigt nice för långsamma vagnar med topphastighet <30kmh. Om man inte vill åt just ökad topphastighet tycker jag dock att många verkar underskatta att använda rullbandsmodulen istället, iom att bonusen är större när man nått den hastighet man kommer upp i på relativt plana ytor (om den då inte just är begränsad pga. topphastighet).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Hur gick det för er i rankat?

Jag spelade T57 Heavy och det gick så fruktansvärt dåligt. Kom till en rank där det stod "this rank can not be lost" vilket lät bra. Innan jag insåg att det berodde på att det var den absolut sämsta ranken man kunde ha.

Fick bita i det sura äpplet och köpa Kranvagnen som alla andra spelade och då lyckades jag ta mig upp till division 2. Längre hann jag inte för då var eventet slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Hur gick det för er i rankat?

0 matcher spelade, resultat därefter. #noregrets

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Undrar hur många som egentligen orkar bry sig om de, troligtvis relativt få, moduler som är bättre när det inte är "top"-versionen. Bortsätt kanonen iaf är det inget jag någonsin funderar över.

Om man inte vill åt just ökad topphastighet tycker jag dock att många verkar underskatta att använda rullbandsmodulen istället, iom att bonusen är större när man nått den hastighet man kommer upp i på relativt plana ytor (om den då inte just är begränsad pga. topphastighet).

Det jag menar, ingen bryr sig om dessa moduler så de kan lika gärna inkorporeras i research-points för själva tanken. Förenklar, är tydligare, mindre klotter, mindre klient, mindre ladda ner, programmera och idel fördelar. Alternativt att modulerna ges vikt och funktion som tillför till det taktiska djupet. Men likt ärr är de kvar från en vild ungdom.

Har inte ens seriöst funderat på gummiband, ska testa nästa supertest. Är mest intresserad av att få upp superheavies i en dräglig hastighet, uppför som plant. tanks.gg visar att turbo ger bättre köregenskaper än grousers, endast snäppet sämre i resistance. Ska testa droppa rammer och vents mot turbo och grouser och se vad jag känner för't.

Skrivet av Yrch:

Jag spelade T57 Heavy och det gick så fruktansvärt dåligt.

Arty/HE-nerfen gjorde verkligen ett nummer av alla tanks med mindre än 8 graders depression. Väntar nu på att WG ska balansera genom att öka pen på HEAT till JPEs nivåer.
Så tråkigt att old dogs likt 57an och 50 B är så ickemeta, då de är roliga och smarta tanks att köra.

Skrivet av e1m1:

0 matcher spelade, resultat därefter. #noregrets

+5k bonds senare och jag har #regrats att jag inte tog mig tid tidigare :q
Men frustrationen över hur uselt även annars bra spelare kör när det kommer till rankat.. #regrats.
Håller med QB gällande rankat, att enda lösningen är att splitta chevrons så att vinnarsidan får varsin och förlorarsidan förlorar varsin. Play for win ska vara det enda målet, inget annat.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det jag menar, ingen bryr sig om dessa moduler så de kan lika gärna inkorporeras i research-points för själva tanken. Förenklar, är tydligare, mindre klotter, mindre klient, mindre ladda ner, programmera och idel fördelar. Alternativt att modulerna ges vikt och funktion som tillför till det taktiska djupet. Men likt ärr är de kvar från en vild ungdom.

Har inte ens seriöst funderat på gummiband, ska testa nästa supertest. Är mest intresserad av att få upp superheavies i en dräglig hastighet, uppför som plant. tanks.gg visar att turbo ger bättre köregenskaper än grousers, endast snäppet sämre i resistance. Ska testa droppa rammer och vents mot turbo och grouser och se vad jag känner för't.

+5k bonds senare och jag har #regrats att jag inte tog mig tid tidigare :q
Men frustrationen över hur uselt även annars bra spelare kör när det kommer till rankat.. #regrats.
Håller med QB gällande rankat, att enda lösningen är att splitta chevrons så att vinnarsidan får varsin och förlorarsidan förlorar varsin. Play for win ska vara det enda målet, inget annat.

Från spelarnas perspektiv visst, är troligtvis enklare att grinda xp på tidigare tank istället. Är ju inte så att typiska matcher har många spelare med vagnar som är stock eller semi-stock, så inte så att man har någon större fördel av att ha låst upp allt, men desto större nackdel när man inte har det själv. Är ju dock också en del av spelet att "äntligen" låst upp allt för en viss vagn, på samma sätt som "äntligen nå T10" för en tech tree branch. Från WGs perspektiv är det ju dock något som genererar vilja att ta del av P2W-element, typ köpa premium tid för att inte behöva skrapa ihop tiotusentals xp med en vagn som presterar som den vore en tier lägre.

Gummiband
Diskuterade radiostyrda bilar med en kollega tidigare, han gillade inte att däcken hade för bra grepp så han inte kunde sladda. Jag sade att han kanske kunde testa gaffatejpa runt hjulen för att kunna sladda, men kanske borde tipsa om att sätta gummiband och börja köra i lera istället

Jag har 30k bonds, överlever nog. Problemet som chevrons skulle fixa var väl att motverka att folk är afk eller allmänt retarderade i ranked. Men kan tycka att det borde vara mer baserat på just vinst mot förlust, typ att man får 4-5 vid vinst och förlorar 3-4 vid förlust, eller något liknande.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Vet man när nästa gång är som man kan retraina gubbar till andra tanks för halva priset?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

@pekkasteele brukar väl ske med några månaders mellanrum. Senaste var väl bara ~2 veckor sedan tror jag, så lär ta ett tag igen nu innan nästa.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Var länge sedan jag körde, men fick ett ryck nu, kom inte in då det pågår uppdatering tills imorgon märkte jag.
Sicke fall, läste lite och:

Holiday OPS, som är lite kul börjar nu,
December 9, 2021 at 07:00 CET through January 10, 2022 at 07:00 CET (UTC+1)

Några gratis tanks som går att få nästan hela 2022,

Länk till Event Guide,
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2022...

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Holiday Ops Weekend
https://worldoftanks.eu/en/news/general-news/holiday-ops-2022...

Såg nu när jag körde att man får till dekorationen väldigt enkelt snabbt under var helg en gång.

1) För 10,500 Shards och 1 Antiduplicator Charge
Cause at least 2,000 HP of damage over any number of battles
Only damage for being among the top 10 players on your team by experience earned is counted

2) För 10,500 Shards och 1 Antiduplicator Charge
Earn a total of 1,000 base experience over any number of battles
Only experience for being among the top 10 players on your team by experience earned is counted

Posta upp till 10ggr med "frimärke" för fler små lådor till de på vänlistan/dag för förhoppningsvis en i retur

Jag får läsa på om dekorationer som så, har fyllt alla slott men bara nått till nivå 5 av 10, gick raskt och gratis, något annat ska till för att komma vidare.
Mycket förenklat mot förra året.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Bra att Arnold uppdragen kan köras kumelativt.
Iofs. var förra årets Chuck rätt svettigt då jag endast numera har någon T8 kvar och inga T9-10, hoppas på ett lättare för Arnold i år.

För att öka atmosfären, lite info.
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/779096-wot-holi...
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/779031-collecti...

---

Tyvärr har de grinchat sk*ten ur credit's bonusen, jag brukar köpa en stor låda i alla fall varje år, men får se hur jag gör i år.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Tyvärr har de grinchat sk*ten ur credit's bonusen, jag brukar köpa en stor låda i alla fall varje år, men får se hur jag gör i år.
https://www.youtube.com/watch?v=MxK6eYHr2_A

Jag tycker det värsta är att man får sitta och klick klicka i den där generatorn så jäkla mycket nu när man nästan bara får shards. Bättre förr när man bara kunde låta tier 1-3 dekorationer fixa sig självt och främst rolla för en mindre mängd dyrare tier 4-5.
Samt hela grejen med parcels som jag tycker är ren skit. Ger mig jätte bra julstämning att behöva lägga en massa extra jobb på att hålla koll på det, samt bli skammad till höger och vänster.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Jag tycker det värsta är att man får sitta och klick klicka i den där generatorn så jäkla mycket nu när man nästan bara får shards. Bättre förr när man bara kunde låta tier 1-3 dekorationer fixa sig självt och främst rolla för en mindre mängd dyrare tier 4-5.
Samt hela grejen med parcels som jag tycker är ren skit. Ger mig jätte bra julstämning att behöva lägga en massa extra jobb på att hålla koll på det, samt bli skammad till höger och vänster.

Håller med dig,
Om mening nu var att det skulle bli lättare på något sätt så har de väl inte direkt lyckats.
Jakten på paket och "jaga spelare" är väl kanske en god tanke i grunden men är väl något urspårad om man nu inte råka sitta på en fet aktiv vänlista från start.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Tjo
Någon som är inloggad ofta (dagligen?) och vill byta paket?
Har samma nick i wot (FANTEN) ifall ni vill add:a mig. Nämn gärna ifall ni är från sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Tjo
Någon som är inloggad ofta (dagligen?) och vill byta paket?
Har samma nick i wot (FANTEN) ifall ni vill add:a mig. Nämn gärna ifall ni är från sweclockers.

Absolut, lägger en begäran nu.

Hur långt har ni kommit?
Själv på nivå 8 och 23% credit bonus, men nu blir det klart segare, risk för mer dubbletter.
21 i albumet ger 0.5 i formel för kredit bonus något jag gjort för alla 3 albumen.

Sparar just nu lite "shard's" för att kunna underlätta Arnold uppdragen om det behövs, så här långt har alla varit snabba och enkla, men tog "shard's" för det med 3000 "passive damage" ned till 1500, jag har inte mycket vagnar kvar över T6 längre och säkerligen kommer det mer svettiga uppdrag längre fram, just och just att det blev en Chuck förra året med det jag har i garaget.

Har inte köpt någon låda än som jag brukar, får se hur jag gör i år.

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FANTEN:

Tjo
Någon som är inloggad ofta (dagligen?) och vill byta paket?
Har samma nick i wot (FANTEN) ifall ni vill add:a mig. Nämn gärna ifall ni är från sweclockers.

Jag försöker vara inne varje dag, lägger till dig. Heter samma som här på forumet

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Absolut, lägger en begäran nu.

Hur långt har ni kommit?
Själv på nivå 8 och 23% credit bonus, men nu blir det klart segare, risk för mer dubbletter.
21 i albumet ger 0.5 i formel för kredit bonus något jag gjort för alla 3 albumen.

Sparar just nu lite "shard's" för att kunna underlätta Arnold uppdragen om det behövs, så här långt har alla varit snabba och enkla, men tog "shard's" för det med 3000 "passive damage" ned till 1500, jag har inte mycket vagnar kvar över T6 längre och säkerligen kommer det mer svettiga uppdrag längre fram, just och just att det blev en Chuck förra året med det jag har i garaget.

Har inte köpt någon låda än som jag brukar, får se hur jag gör i år.

Nådde nivå tio igår, utan att har köpt stora paket, samt även missat en del dagliga uppdrag. Har ungefär en tredjedel av alla dekorationer, så fortfarande 2/3 chans att få en ny.

Börjar nog för övrigt bli läge att använda antidups när man nått 2/3 av all dekorationer, för i princip då det är värt att börja använda antidup med shards. Fram tills dess är det >33% chans för att en ny dekoration, till mindre än en tredjedel av kostnaden (1000-100=900, vs 3000-100=2900).

Varför ödslar du shards på Arnolds uppdrag om du inte redan nått nivå 10? De 3-4 paket man får från Arnold lär väl inte ens ge tillbaka kostnaden för att minska kraven? Bättre att bara rolla fler dekorationer skulle jag tro.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Nådde nivå tio igår, utan att har köpt stora paket, samt även missat en del dagliga uppdrag. Har ungefär en tredjedel av alla dekorationer, så fortfarande 2/3 chans att få en ny.

Börjar nog för övrigt bli läge att använda antidups när man nått 2/3 av all dekorationer, för i princip då det är värt att börja använda antidup med shards. Fram tills dess är det >33% chans för att en ny dekoration, till mindre än en tredjedel av kostnaden (1000-100=900, vs 3000-100=2900).

Varför ödslar du shards på Arnolds uppdrag om du inte redan nått nivå 10? De 3-4 paket man får från Arnold lär väl inte ens ge tillbaka kostnaden för att minska kraven? Bättre att bara rolla fler dekorationer skulle jag tro.

Planen är att göra en Arnold T67 alternativt kanske Super Hellcat'en, typ som jag gjort med Chuck ovan, Arnold och damer, tror det var uppdrag 27 eller var det nu sista man får honom som commander?
(har för mig att man kan shoppa tillbaka sålda premium via julklapps åk, får kolla)

Nåväl behöver "hanka" mig igenom dem med den vagnpark jag nu har, och då kan vissa bli lite svettigt med den större rensningen jag gjort bland de av högre tier som jag haft.
Som igår, 3000dmg är lite slitigt så då kom några shards lämpligt in också.

Edit in,
Vet att jag såg en del premium som jag sålt bra länge efter, men nu är de borta så T67 blir det för Arnold om jag får honom, 27 var rätt dock så han kommer en bit innan sista uppdraget.

Edit in 2,
HA!
Hittade det, så alla mina gamla sålda låg där och "skrotade", länk till hur man gör nedan, nu blir det nog en SH för Arnold och damer i alla fall om jag kommer så långt

Få se vilka man kan ta tillbaka och hur göra,
https://eu.wargaming.net/support/en/products/wot/article/2382...
Kostnad,
https://eu.wargaming.net/support/en/products/wot/article/2382...

Edit in 3,
Tog tillbaka min sedan länge sålda SH a ~680k så det fungerade. (ett tier undantag )
Missat att få ett album till 0,5%, dvs 21 prydnader så har 26% nu i credit bonus.
Tips, titta i albumen vilka det finns mest prydnader av och minst som du har och satsa på den/dem.

Mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

@ck99 Det är rätt lång tid du har på dig att klara uppdragen, så även om just Arnold själv är ett viktigare mål kan det vara en bra idé att ha is i magen nu, och förenkla framemot slutet om du då börjar känna att de blir svårt att klara. Du behöver 27 av 32 uppdrag, så borde kunna vänta till det är någon vecka kvar och sedan förenkla ett par så du når det.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

@ck99 Det är rätt lång tid du har på dig att klara uppdragen, så även om just Arnold själv är ett viktigare mål kan det vara en bra idé att ha is i magen nu, och förenkla framemot slutet om du då börjar känna att de blir svårt att klara. Du behöver 27 av 32 uppdrag, så borde kunna vänta till det är någon vecka kvar och sedan förenkla ett par så du når det.

Ditt förslag är bra, men känner att jag helst vill plocka uppdragen allteftersom, tror det blir minst stress på slutet.
Man får så lite i alla fall för shards'en så att ligga på en buffert på 15k känns lagom, kommer inte ihåg om det kostar samma hela hela tiden att förenkla, för tillfället är det 1000 shards, använt det 2ggr så här långt.

Irriterande första dagen jag inte klarade extra uppdraget på dagliga, mest experiance var nära flera matcher men orkar inte, ger upp mest en "princip sak".

Förövrigt extremt få julprydnader i de små boxarna, så inte mycket draghjälp till albumen där, iallafall för mig.

Arnold som sagt är målet med hela julsaken, iallafall för tillfället.

Om jag kommer jag ihåg rätt så gick inte själva "Chuck uppdraget" att förenkla i fjol, och är det lika samma i år så behöver jag nog tiden för att fixa det med nuvarande "tunngarage"

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Ditt förslag är bra, men känner att jag helst vill plocka uppdragen allteftersom, tror det blir minst stress på slutet.
Man får så lite i alla fall för shards'en så att ligga på en buffert på 15k känns lagom, kommer inte ihåg om det kostar samma hela hela tiden att förenkla, för tillfället är det 1000 shards, använt det 2ggr så här långt.

Irriterande första dagen jag inte klarade extra uppdraget på dagliga, mest experiance var nära flera matcher men orkar inte, ger upp mest en "princip sak".

Förövrigt extremt få julprydnader i de små boxarna, så inte mycket draghjälp till albumen där, iallafall för mig.

Arnold som sagt är målet med hela julsaken, iallafall för tillfället.

Om jag kommer jag ihåg rätt så gick inte själva "Chuck uppdraget" att förenkla i fjol, och är det lika samma i år så behöver jag nog tiden för att fixa det med nuvarande "tunngarage"

Hela grejen är ju att ju fler uppdrag du har som ligger sedan 1-2 veckor bak, ju fler chanser har du att ticka av något när du har en runda som gått bra på något sätt. Klart, om du i regel spelar mest lägre tiers kanske du inte bryr dig om credit boosten, så spelar väl ingen roll att försöka få upp så många dekorationer som möjligt och eventnivån (vad den nu heter) lär du nå 10 i vilket fall.

Tämligen säker på att det gick att förenkla Chucks förra året också, men jag gjorde det aldrig. Hände väl att jag hade 2-5 uppdrag liggandes ett tag, men de flesta gick för eller senare när man väl fick en monsterrunda. Ända jag har i nuläget är 3k spotting, men kör i princip bara TOTT-vagnar som jag normalt gör, samt grindar arties eftersom man kan få lite extra boost på de nu och de ändå aldrig är TOTT, så lär inte klara det om jag inte kör lite lights just för uppdraget (och även då är det rätt svårt). För övrigt en idé att använda rabatterna man får nu på arties, började göra det förrförra året och använde alla rabatter för högre tiers på arties förra året.

Stock indien panzer mot bbq och ghettos är btw inget att rekommendera. Ville slita mitt hår av maktlöshet igår :S

Lyckades dock få snudd på 1200xp (base innan premium) i min VK 30.02 D, som jag efter matchen också upptäckte var helt stock. Trodde jag redan grindat den senaste gången Leopard var TOTT, men troligen bara köpte jag den precis i slutet utan att lira den

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur många zero-skill Arnie har?

Är det bara BIA eller är det även de andra skillsen?

Permalänk
Medlem

Dum fråga, den kvinnliga besättningen man fick via Jul-eventet går det att sätta dem i vilken vagn som helst?

Är lite av en nybörjare fortfarande trots att jag haft kontot i 6 år. Har emigrerat från WoT konsol till PC. Är som ett helt annat spel

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Dum fråga, den kvinnliga besättningen man fick via Jul-eventet går det att sätta dem i vilken vagn som helst?

Är lite av en nybörjare fortfarande trots att jag haft kontot i 6 år. Har emigrerat från WoT konsol till PC. Är som ett helt annat spel

Ja du kan sätta dem i vilken vagn du vill.

Permalänk
Medlem

Är vi många här på swec som lirar WoT? Jag och Faggan sitter å lirar på tok för mycket ensamma å undrar om det finns några mer där ute? Någon go Svensk klan?

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Är vi många här på swec som lirar WoT? Jag och Faggan sitter å lirar på tok för mycket ensamma å undrar om det finns några mer där ute? Någon go Svensk klan?

Har ingen aning om hur många vi är men några svenska klaner finns ju, jag är medlem i LFLB, Lite Finare Lite Bättre vi är för närvarande 32 medlemmar som är mycket aktiva på våran Discord kanal. Du/ni är välkommna att söka om ni är 18 eller äldre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Har ingen aning om hur många vi är men några svenska klaner finns ju, jag är medlem i LFLB, Lite Finare Lite Bättre vi är för närvarande 32 medlemmar som är mycket aktiva på våran Discord kanal. Du/ni är välkommna att söka om ni är 18 eller äldre

Ja men det är väl ändå i WoT ni ska va aktiva Ja men ja slänger iväg en ansökan då.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Skrivet av Kucera:

Är vi många här på swec som lirar WoT? Jag och Faggan sitter å lirar på tok för mycket ensamma å undrar om det finns några mer där ute? Någon go Svensk klan?

Jag är med i en klan, som docl är rätt död, men lirar bara med min 8åriga son och en polare till mig. Och en kompis till sonen som just fått en dator. Men vi har kul i A-P6 iaf!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS