Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Hur är det, ibland verkar man kunna sälja gamla guld-tanks och köpa nya, hur ofta är det? Är det värt det? Kan man sälja alla guld man inte vill ha eller är det bara vissa?

Du får halva guldvärdet på din premiumtank i inbyte, som kvittas mot fullpriset på den premiumtank du vill köpa.
För mer info, läs: https://worldoftanks.com/en/news/general-news/trade-in-volume...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Du får halva guldvärdet på din premiumtank i inbyte, som kvittas mot fullpriset på den premiumtank du vill köpa.
För mer info, läs: https://worldoftanks.com/en/news/general-news/trade-in-volume...

aha tack, hmm, då var det inge kul, trodde jag kunde tradea in alla mina sjutioelva tier V och neråt för att få en slant att köpa en tier 8 tex.

Permalänk
Medlem

Mannen..
Rankat har delvist varit fantastiskt chill och fantastiskt frustrerande denna säsong.
Lyckas jag avsätta timmarna till nästa omgång så hoppas man på mer bonus att nyttja. Samt att man kanske har mer metatanks att skjuta guld med. IS-4an må ta en framåt men det går inte snabbt..

Dold text

Även;
Passade på att sälja av lite grejer i depån för att få råd med grejer medan rean regerar. Nytt är att man kan sälja stock, t.ex. turret och tracks, vilket gav mig en ställare. Turrets kan man förstå att man kanske vill behålla stock, om det är något speciellt som starkare front eller lägre profil men tracks har inga som helst fördelar som stock jämfört uppgraderade. På det hela så finns det bara en uppgradering av tracks.
Med andra ord, när det kommer till tracks så uppgraderar man soft stats för att få en i alla avseenden bättre modul. Det är en sink i avseende att vara inget annat än en sink då transaktionen experience och credits mot bättre soft stats och upplåst load limit inte tillför något taktiskt djup.
Jämför hur det skulle se ut om vi uppgraderade övriga moduler på ungefär samma sätt. Radion finns redan, lixom motorn, men de har i alla fall någon som helst pytteliten form av taktiskt djup då t.ex. radion brukar väga mer och motorer har ibland annorlunda hp, vikt och fire% som kan locka en att stanna på stock. Tänk er att vi uppgraderade transmission, fuel tank, ring, viewport och.. öhh.. ammo stowage på samma sätt, krediter och erfarenhet mot endast fördelar.
När man talar om credit sink så brukar man tänka på guldammo eller tier X. Spelet har dock alltid varit designat in i det minsta för att vara en sink i alla hörn för att man ska handla premium och tanks för att hinna fylla på krediter i högre tanks än de försvinner och detta är en liten grej av det hela.
Uppenbart tänker du. Jag med. Men värt att plita ner i text ibland så man påminner sig om varför man slutade med premium.

Även; Efter jag rensade garaget på löst bråte så går det något snabbare att ladda. Kanske placebo.

Även; Har börjat byta ut en hel del udda och oudda equips på tanks mot turbo. Börjar falla mig mer och mer i smaken att faktiskt kunna ta mig fram på kartan och kunna skaka på rumpan när man ska locka fram en bounce. Har någon börjat känna liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Passade på att sälja av lite grejer i depån för att få råd med grejer medan rean regerar. Nytt är att man kan sälja stock, t.ex. turret och tracks, vilket gav mig en ställare. Turrets kan man förstå att man kanske vill behålla stock, om det är något speciellt som starkare front eller lägre profil men tracks har inga som helst fördelar som stock jämfört uppgraderade. På det hela så finns det bara en uppgradering av tracks.

Även; Efter jag rensade garaget på löst bråte så går det något snabbare att ladda. Kanske placebo.

Även; Har börjat byta ut en hel del udda och oudda equips på tanks mot turbo. Börjar falla mig mer och mer i smaken att faktiskt kunna ta mig fram på kartan och kunna skaka på rumpan när man ska locka fram en bounce. Har någon börjat känna liknande?

Undrar hur många som egentligen orkar bry sig om de, troligtvis relativt få, moduler som är bättre när det inte är "top"-versionen. Bortsätt kanonen iaf är det inget jag någonsin funderar över.

Tror säkert garaget laddar snabbare om man har mindre saker. Känner mig väldigt säker på att min laddtid har ökat mångfaldigt sedan jag började för 3½ år sedan.

Turbo är riktigt nice för långsamma vagnar med topphastighet <30kmh. Om man inte vill åt just ökad topphastighet tycker jag dock att många verkar underskatta att använda rullbandsmodulen istället, iom att bonusen är större när man nått den hastighet man kommer upp i på relativt plana ytor (om den då inte just är begränsad pga. topphastighet).

Permalänk
Medlem

Hur gick det för er i rankat?

Jag spelade T57 Heavy och det gick så fruktansvärt dåligt. Kom till en rank där det stod "this rank can not be lost" vilket lät bra. Innan jag insåg att det berodde på att det var den absolut sämsta ranken man kunde ha.

Fick bita i det sura äpplet och köpa Kranvagnen som alla andra spelade och då lyckades jag ta mig upp till division 2. Längre hann jag inte för då var eventet slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Hur gick det för er i rankat?

0 matcher spelade, resultat därefter. #noregrets

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Undrar hur många som egentligen orkar bry sig om de, troligtvis relativt få, moduler som är bättre när det inte är "top"-versionen. Bortsätt kanonen iaf är det inget jag någonsin funderar över.

Om man inte vill åt just ökad topphastighet tycker jag dock att många verkar underskatta att använda rullbandsmodulen istället, iom att bonusen är större när man nått den hastighet man kommer upp i på relativt plana ytor (om den då inte just är begränsad pga. topphastighet).

Det jag menar, ingen bryr sig om dessa moduler så de kan lika gärna inkorporeras i research-points för själva tanken. Förenklar, är tydligare, mindre klotter, mindre klient, mindre ladda ner, programmera och idel fördelar. Alternativt att modulerna ges vikt och funktion som tillför till det taktiska djupet. Men likt ärr är de kvar från en vild ungdom.

Har inte ens seriöst funderat på gummiband, ska testa nästa supertest. Är mest intresserad av att få upp superheavies i en dräglig hastighet, uppför som plant. tanks.gg visar att turbo ger bättre köregenskaper än grousers, endast snäppet sämre i resistance. Ska testa droppa rammer och vents mot turbo och grouser och se vad jag känner för't.

Skrivet av Yrch:

Jag spelade T57 Heavy och det gick så fruktansvärt dåligt.

Arty/HE-nerfen gjorde verkligen ett nummer av alla tanks med mindre än 8 graders depression. Väntar nu på att WG ska balansera genom att öka pen på HEAT till JPEs nivåer.
Så tråkigt att old dogs likt 57an och 50 B är så ickemeta, då de är roliga och smarta tanks att köra.

Skrivet av e1m1:

0 matcher spelade, resultat därefter. #noregrets

+5k bonds senare och jag har #regrats att jag inte tog mig tid tidigare :q
Men frustrationen över hur uselt även annars bra spelare kör när det kommer till rankat.. #regrats.
Håller med QB gällande rankat, att enda lösningen är att splitta chevrons så att vinnarsidan får varsin och förlorarsidan förlorar varsin. Play for win ska vara det enda målet, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Det jag menar, ingen bryr sig om dessa moduler så de kan lika gärna inkorporeras i research-points för själva tanken. Förenklar, är tydligare, mindre klotter, mindre klient, mindre ladda ner, programmera och idel fördelar. Alternativt att modulerna ges vikt och funktion som tillför till det taktiska djupet. Men likt ärr är de kvar från en vild ungdom.

Har inte ens seriöst funderat på gummiband, ska testa nästa supertest. Är mest intresserad av att få upp superheavies i en dräglig hastighet, uppför som plant. tanks.gg visar att turbo ger bättre köregenskaper än grousers, endast snäppet sämre i resistance. Ska testa droppa rammer och vents mot turbo och grouser och se vad jag känner för't.

+5k bonds senare och jag har #regrats att jag inte tog mig tid tidigare :q
Men frustrationen över hur uselt även annars bra spelare kör när det kommer till rankat.. #regrats.
Håller med QB gällande rankat, att enda lösningen är att splitta chevrons så att vinnarsidan får varsin och förlorarsidan förlorar varsin. Play for win ska vara det enda målet, inget annat.

Från spelarnas perspektiv visst, är troligtvis enklare att grinda xp på tidigare tank istället. Är ju inte så att typiska matcher har många spelare med vagnar som är stock eller semi-stock, så inte så att man har någon större fördel av att ha låst upp allt, men desto större nackdel när man inte har det själv. Är ju dock också en del av spelet att "äntligen" låst upp allt för en viss vagn, på samma sätt som "äntligen nå T10" för en tech tree branch. Från WGs perspektiv är det ju dock något som genererar vilja att ta del av P2W-element, typ köpa premium tid för att inte behöva skrapa ihop tiotusentals xp med en vagn som presterar som den vore en tier lägre.

Gummiband
Diskuterade radiostyrda bilar med en kollega tidigare, han gillade inte att däcken hade för bra grepp så han inte kunde sladda. Jag sade att han kanske kunde testa gaffatejpa runt hjulen för att kunna sladda, men kanske borde tipsa om att sätta gummiband och börja köra i lera istället

Jag har 30k bonds, överlever nog. Problemet som chevrons skulle fixa var väl att motverka att folk är afk eller allmänt retarderade i ranked. Men kan tycka att det borde vara mer baserat på just vinst mot förlust, typ att man får 4-5 vid vinst och förlorar 3-4 vid förlust, eller något liknande.

Permalänk
Medlem

Vet man när nästa gång är som man kan retraina gubbar till andra tanks för halva priset?

Permalänk
Medlem

@pekkasteele brukar väl ske med några månaders mellanrum. Senaste var väl bara ~2 veckor sedan tror jag, så lär ta ett tag igen nu innan nästa.