Permalänk
Medlem

Referenser för jobb

Vad brukar ni göra ifall arbetsgivaren frågar efter referenser fast ni inte kan få tag på några?

Hur länge bör man haft en lärare innan det är lämpligt att fråga ifall man kan använda dem som referens?

Några tips?

Permalänk
Medlem

Om vi antar att du inte hittat på några jobb som inte finns nu när du söker detta jobb, så borde det inte vara så svårt att förklara varför det är svårt att hitta referenser?

Gällande hur lång tid - så känns det som "hur långt är ett snöre?" - det beror ju på vilken relation du har till läraren och om du gjort något extra bra som läraren kan berätta om för arbetsgivaren.

Känns som du ger oss väldigt lite info att gå på.....

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Om vi antar att du inte hittat på några jobb som inte finns nu när du söker detta jobb, så borde det inte vara så svårt att förklara varför det är svårt att hitta referenser?

Gällande hur lång tid - så känns det som "hur långt är ett snöre?" - det beror ju på vilken relation du har till läraren och om du gjort något extra bra som läraren kan berätta om för arbetsgivaren.

Känns som du ger oss väldigt lite info att gå på.....

// LZ

Jag har studerat i 3 år efter gymnasiet och det har varit på en annan skola, men kan inte få tag på lärarna där på grund av att de bytta jobb eller liknande.

Jag har nya lärare nu som jag haft i ungefär 4 veckor och undrar ifall det vore lämpligt att be dem vara min referens eller ifall det är för tidigt.