Permalänk
Medlem

PC högtalare 1500 kr

Hej!

Mina Trust GXT 628 gick nyligen sönder och söker därför ett par nya pc högtalare. Tänkte koppla in dem nya i min Sound BlasterX G6 ljudkort, vilket jag gjorde med Trust högtalarna innan. Har även ett Behringer UMC202HD för mikrofonen om det behövs kopplas på annat vis. Men skönt o kunna switcha snabbt mellan hörlurar och högtalare.

Har kollat på Logitech Z625 som många säger är bra, såg att de nu hade rea på Elgiganten: https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorhogt...

Men har även kollat på aktiva högtalare som PreSonus Eris 3.5 BT, men också olika soundbars. Men soundbars är väl bättre för längre avstånd. Kan även vänta tills black friday ifall det kommer bra rabatter då.

Såhär ser mitt rum ut:
Mitt rum

Kraven är:
Fungera bra till spel, film, serier, Youtube och musik.
Budget runt 1500 kr, helst lägre om det går.
Hyffsad bas, men klart ljud även vid högre volymer.

Bluetooth är inget måste, men kan ju vara bra till framtiden.

Permalänk
Rekordmedlem

Leta begagnat i första hand https://hifitorget.se/visa_annons.php/edifier_r1855db_139367....
https://hifitorget.se/visa_annons.php/swans_d_1010iv_138880.h...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/2_par_aktiva_wharfedale...
Du kan leta vidare själv men det är ju några exempel, du kan ju även välja nått som inte är aktivt för det går att få tag på förstärkare och passiva högtalare för de pengarna också.
Letar du nytt så kolla på Ikea Eneby 30, de låter faktiskt riktigt bra för pengarna 1400kr för ett par, linje och BT anslutning. https://www.ikea.com/se/sv/p/eneby-bluetooth-hoegtalare-vit-g...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Leta begagnat i första hand https://hifitorget.se/visa_annons.php/edifier_r1855db_139367....
https://hifitorget.se/visa_annons.php/swans_d_1010iv_138880.h...
https://hifitorget.se/visa_annons.php/2_par_aktiva_wharfedale...
Du kan leta vidare själv men det är ju några exempel, du kan ju även välja nått som inte är aktivt för det går att få tag på förstärkare och passiva högtalare för de pengarna också.
Letar du nytt så kolla på Ikea Eneby 30, de låter faktiskt riktigt bra för pengarna 1400kr för ett par, linje och BT anslutning. https://www.ikea.com/se/sv/p/eneby-bluetooth-hoegtalare-vit-g...

Tack så mycket för svar!

Jag vill helst köpa helt nya högtalare, men såg intressant ut med de olika begagnade aktiva högtalarna.
Frågan är om de kanske tar för mycket plats, då jag nu inte har så mycket plats på sidorna av skärmarna. Ifall det skulle bli ett par aktiva högtalare, förmodar jag att stativ behövs?
Kanske inte är så bra att de står bakom skärmarna bara?
Iförsig hade jag mina Trust högtalare ståendes bakom skärmarna och fungerade fint.

Inte så insatt i ikeas högtalare, men såg intressant ut. Hört att de samarbetat med Sonos, stämmer det?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av GGlucke:

Tack så mycket för svar!

Jag vill helst köpa helt nya högtalare, men såg intressant ut med de olika begagnade aktiva högtalarna.
Frågan är om de kanske tar för mycket plats, då jag nu inte har så mycket plats på sidorna av skärmarna. Ifall det skulle bli ett par aktiva högtalare, förmodar jag att stativ behövs?
Kanske inte är så bra att de står bakom skärmarna bara?
Iförsig hade jag mina Trust högtalare ståendes bakom skärmarna och fungerade fint.

Inte så insatt i ikeas högtalare, men såg intressant ut. Hört att de samarbetat med Sonos, stämmer det?

Det stämmer att dom samarbetar med Sonos. Men det gäller dock inte den högtalaren som var länkad.

Tycker personligen att Ikeas högtalare är okej och inte mycket mer än så

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skippa soundbar helt. Edifier gör prisvärda högtalare som är förvånansvärt bra för vad de kostar. Köp till väggstativ så du får upp dem på väggen så de inte tar upp nån plats på skrivbordet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GGlucke:

Tack så mycket för svar!

Jag vill helst köpa helt nya högtalare, men såg intressant ut med de olika begagnade aktiva högtalarna.
Frågan är om de kanske tar för mycket plats, då jag nu inte har så mycket plats på sidorna av skärmarna. Ifall det skulle bli ett par aktiva högtalare, förmodar jag att stativ behövs?
Kanske inte är så bra att de står bakom skärmarna bara?
Iförsig hade jag mina Trust högtalare ståendes bakom skärmarna och fungerade fint.

Inte så insatt i ikeas högtalare, men såg intressant ut. Hört att de samarbetat med Sonos, stämmer det?

Tycker inte det ser ut som om du behöver stativ, i vart fall inga golvstativ.
Ikea Symfonisk är Sonoskompatibel, det är Sonos som monterat sina prylar i en annan låda eller lampa och så säljs det via Ikea men Symfonisk (och små-Sonos) låter inte alls lika bra som Eneby 30, sänker man basen 1-2 steg på Eneby 30 låter den väldigt bra för pengarna, Jag kan inte direkt säga att jag hört nått liknande från andra tillverkare låta bättre i den prisklassen, de har däremot ingen klassisk högtalardesign.
Men begagnat kan ge dig mycket bättre ljud och speciellt om du kan gå upp i högtalarstorlek för 1500kr på begmarknaden kan ge dig riktigt bra prylar om du har tur (egentligen är aktiv och snabb när de dyker upp)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Det stämmer att dom samarbetar med Sonos. Men det gäller dock inte den högtalaren som var länkad.

Tycker personligen att Ikeas högtalare är okej och inte mycket mer än så

//Daniel

Jaha okej, tack för infon! Det låter ju som ett bra samarbete.
Ikeas högtalare ser lite speciella ut, kanske bättre för vardagsrum än sovrum

Skrivet av Matuta:

Tack för tipset! Inte hört om dessa, låter de bra även om högtalarna är små gentemot till exempel Trust högtalare?

Skrivet av Juggernawt:

Skippa soundbar helt. Edifier gör prisvärda högtalare som är förvånansvärt bra för vad de kostar. Köp till väggstativ så du får upp dem på väggen så de inte tar upp nån plats på skrivbordet.

Tack för tipset! Soundbar är väl mer för vardagsrum där man sitter längre ifrån. Inte tänkt på det där med väggstativ, kollade på dessa: https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Bordsstat...
Ska kolla in Edifiers utbud nu, tack!

Skrivet av mrqaffe:

Tycker inte det ser ut som om du behöver stativ, i vart fall inga golvstativ.
Ikea Symfonisk är Sonoskompatibel, det är Sonos som monterat sina prylar i en annan låda eller lampa och så säljs det via Ikea men Symfonisk (och små-Sonos) låter inte alls lika bra som Eneby 30, sänker man basen 1-2 steg på Eneby 30 låter den väldigt bra för pengarna, Jag kan inte direkt säga att jag hört nått liknande från andra tillverkare låta bättre i den prisklassen, de har däremot ingen klassisk högtalardesign.
Men begagnat kan ge dig mycket bättre ljud och speciellt om du kan gå upp i högtalarstorlek för 1500kr på begmarknaden kan ge dig riktigt bra prylar om du har tur (egentligen är aktiv och snabb när de dyker upp)

Tack för infon! Hm okej, trodde Symfonisk var bra högtalare, men tydligen inte då om Eneby 30 är bättre. Skulle väl säga att designen på dom inte lockar alls, men de låter säkert bra.
Det var ju ett bra tips. Känns som det kommer vara något fel eller att något kommer gå sönder när jag köper begagnade. Får hålla utkik lite!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GGlucke:

Jaha okej, tack för infon! Det låter ju som ett bra samarbete.
Ikeas högtalare ser lite speciella ut, kanske bättre för vardagsrum än sovrum

Tack för tipset! Inte hört om dessa, låter de bra även om högtalarna är små gentemot till exempel Trust högtalare?

Tack för tipset! Soundbar är väl mer för vardagsrum där man sitter längre ifrån. Inte tänkt på det där med väggstativ, kollade på dessa: https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Bordsstat...
Ska kolla in Edifiers utbud nu, tack!

Tack för infon! Hm okej, trodde Symfonisk var bra högtalare, men tydligen inte då om Eneby 30 är bättre. Skulle väl säga att designen på dom inte lockar alls, men de låter säkert bra.
Det var ju ett bra tips. Känns som det kommer vara något fel eller att något kommer gå sönder när jag köper begagnade. Får hålla utkik lite!

Jag har köpt Yamaha C4 och M70 för 200 kr och ett par Mårten design Miles för 1000 kr, kanske inte nått du får plats med men troligen min absolut bästa hifiaffär, det går ibland att hitta mycket bra prylar för nästan inga pengar alls, prylarna var för stora och tunga så båda affärerna var bara pga det, högtalarna var iofs riktigt jobbiga att hämta och de stod naturligtvis på övervåningen, det är lite som piano bortskänkes mot avhämtning

Symfonisk är lika bra om inte bättre än de minsta Sonos och kostar hälften men Eneby låter mycket bättre och nästan helt korrekt om man sänker basen 1-2 steg på dess egen tonkontroll, i det förvalda läget har den lite för mycket bas men det är ju många som gillar överdriven bas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ska jag satsa på ett par 2.0 aktiva högtalare istället för Logitech Z625?
Hört att basen kan vara lite väl och att ljudet låter lite burkigt enligt många som har Logitech.

Såg att Creative som jag gillar släppt ett par Creative T60, är de bra eller slår till exempel Edifier R1700bt dom?
Även kollat på PreSonus Eris 4.5BT och AudioEngine A2+, men ligger på över 2000 kr just nu.

Är lite sugen på att köpa ett ljudkort där jag kan ha XLR mikrofonen (AKG D5), Hörlurar (Beyerdynamic DT 990 Pro) samt ett par högtalare. Har idag två olika ljudkort (Sound BlasterX G6 och Behringer UMC202HD).
Kanske fel tråd att fråga, men vet någon något ljudkort för detta ändamål, som också ger bra ljud för gaming?

La till info om ljudkort
Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har köpt Yamaha C4 och M70 för 200 kr och ett par Mårten design Miles för 1000 kr, kanske inte nått du får plats med men troligen min absolut bästa hifiaffär, det går ibland att hitta mycket bra prylar för nästan inga pengar alls, prylarna var för stora och tunga så båda affärerna var bara pga det, högtalarna var iofs riktigt jobbiga att hämta och de stod naturligtvis på övervåningen, det är lite som piano bortskänkes mot avhämtning

Symfonisk är lika bra om inte bättre än de minsta Sonos och kostar hälften men Eneby låter mycket bättre och nästan helt korrekt om man sänker basen 1-2 steg på dess egen tonkontroll, i det förvalda läget har den lite för mycket bas men det är ju många som gillar överdriven bas.

Jaha vad bra det låter!

Skulle helst vilja ha något hyffsat kompakt men som har någorlunda bas, två högtalare räcker kopplade in i ljudkortet. Funkar det flesta att koppla in i Sound BlasterX G6 med adapter?

Låter intressant med Ikeas ändå, kan man prova dessa på Ikeas varuhus? Jag behöver verkligen inte ha överdriven bas.
Men lyssnar en del på hiphop, men även allt förutom opera skulle jag säga.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GGlucke:

Jaha vad bra det låter!

Skulle helst vilja ha något hyffsat kompakt men som har någorlunda bas, två högtalare räcker kopplade in i ljudkortet. Funkar det flesta att koppla in i Sound BlasterX G6 med adapter?

Låter intressant med Ikeas ändå, kan man prova dessa på Ikeas varuhus? Jag behöver verkligen inte ha överdriven bas.
Men lyssnar en del på hiphop, men även allt förutom opera skulle jag säga.

Sound BlasterX G6 verkar ju vara ett externt ljudkort så det går att koppla till en aktiv högtalare eller förstärkare som har linjeingång och det har de festa.
Ikea har sina högtalare uppe för demo men de har troligen ingen musik du känner igen så ta med egen och koppla in telefonen eller liknade om du vill prova i varuhuset.
Datorhögtalare vet jag inte hur de står sig mot varandra.
Jag vill snarare ha alla funktioner så separerade som möjligt så vilket allt i ett ljudkort som passar bäst vet jag inte för jag skulle troligen aldrig välja ett sånt själv och har inte intresserat mig för den typen av produkt, däremot gillar jag sånt här https://www.djservice.se/artikel/jbl-m-patch-2?gclid=CjwKCAjw... kombinerat med ett ljudkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@GGlucke Jag skulle avråda att köpa dig logitech z625 i det smala rummet som du visade upp. Rummet är för liten och logitech subben låter för jävligt i små rum. Jag själv har en z623 och dessa subbar låter illa. I större rum kan jag inte uttala mig men i ditt specifika fall så skulle jag avråda dig. Jag skulle även hålla mig borta från Logitech rent allmänt, det finns bättre och billigare alternativ och du har fått redan länkar till bra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Sound BlasterX G6 verkar ju vara ett externt ljudkort så det går att koppla till en aktiv högtalare eller förstärkare som har linjeingång och det har de festa.
Ikea har sina högtalare uppe för demo men de har troligen ingen musik du känner igen så ta med egen och koppla in telefonen eller liknade om du vill prova i varuhuset.
Datorhögtalare vet jag inte hur de står sig mot varandra.
Jag vill snarare ha alla funktioner så separerade som möjligt så vilket allt i ett ljudkort som passar bäst vet jag inte för jag skulle troligen aldrig välja ett sånt själv och har inte intresserat mig för den typen av produkt, däremot gillar jag sånt här https://www.djservice.se/artikel/jbl-m-patch-2?gclid=CjwKCAjw... kombinerat med ett ljudkort.

Vad bra!

Vart lite sugen på någon av Audients ljudkort, då de verkar vara väldigt bra för en rimlig peng.

Ska åka till Ikea också och prova deras högtalare om det går

Tack får tipsen återigen!

Skrivet av moondragon84:

@GGlucke Jag skulle avråda att köpa dig logitech z625 i det smala rummet som du visade upp. Rummet är för liten och logitech subben låter för jävligt i små rum. Jag själv har en z623 och dessa subbar låter illa. I större rum kan jag inte uttala mig men i ditt specifika fall så skulle jag avråda dig. Jag skulle även hålla mig borta från Logitech rent allmänt, det finns bättre och billigare alternativ och du har fått redan länkar till bra saker.

Tack för varningen!
Misstänkte nästat det, en sub är nog inte det bästa för mitt rum och hört en del negativt om Logitechs högtalare.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av mrqaffe:

Jag har köpt Yamaha C4 och M70 för 200 kr och ett par Mårten design Miles för 1000 kr, kanske inte nått du får plats med men troligen min absolut bästa hifiaffär, det går ibland att hitta mycket bra prylar för nästan inga pengar alls, prylarna var för stora och tunga så båda affärerna var bara pga det, högtalarna var iofs riktigt jobbiga att hämta och de stod naturligtvis på övervåningen, det är lite som piano bortskänkes mot avhämtning

Symfonisk är lika bra om inte bättre än de minsta Sonos och kostar hälften men Eneby låter mycket bättre och nästan helt korrekt om man sänker basen 1-2 steg på dess egen tonkontroll, i det förvalda läget har den lite för mycket bas men det är ju många som gillar överdriven bas.

Jag skulle nog vilja påstå att Symfonisk inte låter lika bra som "riktiga" Sonos. Ljud är däremot helt subjektivt. Åk till Ikea eller annan butik och lyssna på högtalarna. Det är egentligen enda sättet du kan veta om du skulle bli nöjd med ljudet

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Dessa har jag rekommenderat förut, har dem själv:
https://www.thomann.de/se/behringer_studio_50usb.htm

Riktigt bra ljud för pengarna.

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Tack för tipset! Soundbar är väl mer för vardagsrum där man sitter längre ifrån. Inte tänkt på det där med väggstativ, kollade på dessa: https://www.gear4music.se/sv/Inspelning-and-datorer/Bordsstat...
Ska kolla in Edifiers utbud nu, tack!

Kan rekommendera dessa varmt, så du får upp högtalarna på väggen i öronhöjd och sparar plats på skrivbordet. Har 2 uppsättningar själv. Väggstativ

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Jag skulle nog vilja påstå att Symfonisk inte låter lika bra som "riktiga" Sonos. Ljud är däremot helt subjektivt. Åk till Ikea eller annan butik och lyssna på högtalarna. Det är egentligen enda sättet du kan veta om du skulle bli nöjd med ljudet

//Daniel

Tack för infon! Ska åka till ikea och kolla på dessa någon dag

Skrivet av fylgie:

Dessa har jag rekommenderat förut, har dem själv:
https://www.thomann.de/se/behringer_studio_50usb.htm

Riktigt bra ljud för pengarna.

Tack för tipset! Ska kika in dessa, frågan är om jag behöver USB, tänker nog koppla högtalarna in i ljudkortet

Skrivet av Juggernawt:

Kan rekommendera dessa varmt, så du får upp högtalarna på väggen i öronhöjd och sparar plats på skrivbordet. Har 2 uppsättningar själv. Väggstativ

Tack för tipset, såg ju intressant ut! Antar att dem behöver borras in i väggen. Frågan är om jag vill göra det eller helst ha dom på bordet

Permalänk
Medlem
Skrivet av GGlucke:

Tack för tipset, såg ju intressant ut! Antar att dem behöver borras in i väggen. Frågan är om jag vill göra det eller helst ha dom på bordet

Borra på! Bra tillfälle att hämnas på den där tokiga grannen som borrar i väggar och tak vid alla tider av dygnet!

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Borra på! Bra tillfälle att hämnas på den där tokiga grannen som borrar i väggar och tak vid alla tider av dygnet!

Haha helt rätt, vet dock inte om familjen vill att jag ska borra något mer i rummet

Permalänk
Medlem

Kan flika in med att jag själv gick från z623 till Edifier R1700bt och kunde inte vara nöjdare faktiskt.

Har de ståendes på bordet bakom skärmarna med sönderkapad musmatta som vaddering under. Tycker nästan att de kändes som logitech högtalarna tog mer plats än dessa för mig pga lutningen och de extremt tjocka kablarna som sticker ut på baksidan.

Enda nackdelen med just bt versionen är att det inte finns uttag för att lägga till en sub i framtiden om man nu vill det. (Finner själv inget behov av det)

Så är det något som oroar så finns (BTs) modellen istället vilket har ingång för att lägga till framtida sub.

De är rätt basiga/muddy från början så mitt par har t.o.m bas reglaget satt på ca 20% kanske.

Förvånansvärt detaljrika i låga volymer dessutom. Iallafall i jämförelse med logitech.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av element90:

Kan flika in med att jag själv gick från z623 till Edifier R1700bt och kunde inte vara nöjdare faktiskt.

Har de ståendes på bordet bakom skärmarna med sönderkapad musmatta som vaddering under. Tycker nästan att de kändes som logitech högtalarna tog mer plats än dessa för mig pga lutningen och de extremt tjocka kablarna som sticker ut på baksidan.

Enda nackdelen med just bt versionen är att det inte finns uttag för att lägga till en sub i framtiden om man nu vill det. (Finner själv inget behov av det)

Så är det något som oroar så finns (BTs) modellen istället vilket har ingång för att lägga till framtida sub.

De är rätt basiga/muddy från början så mitt par har t.o.m bas reglaget satt på ca 20% kanske.

Förvånansvärt detaljrika i låga volymer dessutom. Iallafall i jämförelse med logitech.

Låter ju väldigt intressant! Har kollat en del på Edifier R1700bt och är lite sugen på dessa. Nu när du flika in blev jag ännu mer intresserad av dom. Tack för viktig info om dom också!

Ska kika lite på vad de har för andra modeller också, skulle helst velat ha dom i svart färg så de passar in bra här. Men kanske kan bli bruna också.

Var lite sugen på Presonus Eris 4.5 BT också, men Edifier kanske är bättre för priset?
Gillar även JBLs grejer, men inte hittat några aktiva högtalare där ännu. Sen finns det massa andra märken jag inte riktigt har koll på. Är väldigt svårt med valmöjligheterna tycker jag. Kanske är bäst att vänta till black friday också

Permalänk
Medlem

Röstar också på Edifier. Haft tre olika högtalare från dem alla har haft bra ljud för pengarna!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Röstar också på Edifier. Haft tre olika högtalare från dem alla har haft bra ljud för pengarna!

Låter bra! Skulle du rekommendera Edifier R1700BT av dem eller någon annan av deras högtalare?

Edit: Såg att de har en Edifier R1855DB, kanske är något?
Kan man koppla dom till Sound BlasterX G6?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GGlucke:

Låter bra! Skulle du rekommendera Edifier R1700BT av dem eller någon annan av deras högtalare?

Edit: Såg att de har en Edifier R1855DB, kanske är något?
Kan man koppla dom till Sound BlasterX G6?

Ja de har linjeingång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja de har linjeingång.

Vad bra! Blir nog ett par Edifier R1855DB, ser lovande ut

Får tacka alla för hjälpen!!😃

Permalänk
Medlem

Beställde Edifier R1855DB nu, fick dom under budgeten vilket var jättebra. Får hålla tummarna att jag gillar dem, såg lovande ut iallafall.

Får återigen tacka alla för hjälpen!!😃

Permalänk
Medlem

En sista fråga, behöver man ha isoleringskuddar?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GGlucke:

En sista fråga, behöver man ha isoleringskuddar?

Nej men om du får resonanser i det du ställer högtalarna på låter det bättre om du på nått sätt får bort dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nej men om du får resonanser i det du ställer högtalarna på låter det bättre om du på nått sätt får bort dem.

Jaha okej då förstår jag, tack för svaret!