Googles första mobilkrets prestandatestas

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Vill inte va den men dom nämnde detta redan under presentation juuh, att tensor kanske inte är snabbare än konkurrensen i benchmarks men hur intressant är peek siffror på en mobil? Utan tensor skulle vara gjord för kontinuerlig prestanda. Vilket jag tvivlar på att det finns några vettiga sätt att mäta i dagsläget.

På tensorberäkningar som används av AI, funderar på att skffa ett tensorkort från Asus med deras Tensorkärnor.
Snacka om att det gör bildigenkänning snabbare, Linus Tech Tips testade och processorerna klarade tre kameror samtidiigt som en tensor krets klarade 24 i realtid.

Jag ska använda dem för statistik, stora datasets som tar en halv natt för min enkla Zen 1,5 processor.
Borde kunna köra igenom dem på en timme, dvs jag kan trycka in ännu större set och göra ännu mer precisa analyser.

Kanske man kan använda en pixel nu nör tensorkorten med lite krut i knappt finns att köpa.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Gött, då ska bara Pro komma in i stock igen så jag kan beställa
Finns ju inga andra vettiga.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EndLessMind:

I vilka andra aspekter är iPhone flera år före?
Kamerorna? Nej, dom håller ingen första plats där inte
Skärm? Nej, deras OLED/AMOLED är det ju Samssung som tillverkar och dom sätter ju bästa skärmarna på sina egna enheter.
Innovation? Hur många enheter har Apple som har vikbara skärmar, kamerorna under skärmen, uppfällbara kameror, fingeravtrycksläsare under skärmen, mekanisk bländare?
Hur lång tid tog det inte innan dom fick trådlös laddning, möjligheter att komma åt lagningen som en masslagringsenhet, USB-C kontakt, widgets, dual-sim stöd, möjlighet att byta tangentbord, launcher, stadard appar för sms, surf m.m?
Just det, vissa av dom grejorna har dom än idag inte.

Flera år före var det ja. Före vadå? Stenåldern? xD

Jag syftade främst på snabbhet och processorn, men finns såklart helt andra aspekter att jämföra om man vill

Tycker det är kul när alla verkar ta det så personligt, nästan som att ingen får tycka om iPhone bara för att det inte passar en själv

Kan göra långa listor med vad jag tycker om Googles tjänster och mjukvaran och varför jag undviker den som covid.

Hårdvaran på androidsidan är absolut imponerande i många aspekter, men inte processorerna

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Apple har fortfarande ganska tråkig batteritid idag.

https://youtu.be/IQQCoJiZj8w

"Ok", vilken android har bättre batteritid idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårvåfflan:

https://youtu.be/IQQCoJiZj8w

"Ok", vilken android har bättre batteritid idag?

Det är flaggskeppet, tittar du på tidigare modeller ligger dom långt ner i listan, så visst för 13k kan man få ok batteritid med en Iphone men det är fortfarande 13k. Dom flesta som använder Iphone har Iphone 8 eller äldre, just pga priset.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av medbor:

Jag syftade främst på snabbhet och processorn, men finns såklart helt andra aspekter att jämföra om man vill

Tycker det är kul när alla verkar ta det så personligt, nästan som att ingen får tycka om iPhone bara för att det inte passar en själv

Kan göra långa listor med vad jag tycker om Googles tjänster och mjukvaran och varför jag undviker den som covid.

Hårdvaran på androidsidan är absolut imponerande i många aspekter, men inte processorerna

Fast du skrev ju "de ligger också flera år före i många aspekter".
Order många betyder mer än en.
Order aspekter är plural av ordet aspekt vilket signaliserar mer än en.
Beräkningskraft är en aspekt, inte flera, och absolut inte många.

Det som stör mig är inte Apple, jag jobbar med utveckling av iOS appar.
Apple har gjort ett jättebra jobb med sina SoC, det är skamligt att ingen annan hänger på dom där.
Det som stör mig är folk som kommer med påstående utan grund, därför jag ifrågasätter grunden till påståendet.
Hade det varit så att det var en åsikt istället för ett påstående, så hade det ju varit en annan sak.
Skillnad mellan att säga att man tycker om färgen grön och att säga att färgen grön ÄR den bästa färgen.
Just sayin'

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Iofs så släpptes iPhone X 2017 och Xiaomi Mi 10T är från 2020 Själv köpte jag en billig Xiaomi runt 2017 har varit supernöjd fram tills nu

Jo men läste folk som skrev "iPhone ligger flera år före i många aspekter" flera är mer än ett år, mer än två också enligt mig. Så jag jämförde med en tre år äldre telefon jag ägt som var iphones flaggskepp då och den är sämre på allt.
Så argumentet flera år före i många aspekter håller inte iaf inte för mig.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av EndLessMind:

Fast du skrev ju "de ligger också flera år före i många aspekter".
Order många betyder mer än en.
Order aspekter är plural av ordet aspekt vilket signaliserar mer än en.
Beräkningskraft är en aspekt, inte flera, och absolut inte många.

Det som stör mig är inte Apple, jag jobbar med utveckling av iOS appar.
Apple har gjort ett jättebra jobb med sina SoC, det är skamligt att ingen annan hänger på dom där.
Det som stör mig är folk som kommer med påstående utan grund, därför jag ifrågasätter grunden till påståendet.
Hade det varit så att det var en åsikt istället för ett påstående, så hade det ju varit en annan sak.
Skillnad mellan att säga att man tycker om färgen grön och att säga att färgen grön ÄR den bästa färgen.
Just sayin'

Finns ju många aspekter, som privatliv, spårning, användarupplevelse, appkvalitet, kamerakvalitet i andra appar än kameran, ...

Videokvalitet har ju Apple länge varit världsledande i

Själv kan jag tycka att många andra aspekter som integrering med molnlagring, uppdateringar av mjukvaran, ...

Listan kan som sagt göras väldigt lång åt det hållet också. Det är långt från bara en aspekt, jag köper inte telefon med bara processorn i åtanke

Du får såklart göra dina egna val, det finns ingen objektiv sanning i vilken som är bättre totalt sett (det har jag inte sagt), men det finns vissa aspekter som är före den andra på båda plattformarna

Permalänk
Medlem

Ja om prestandan är mellanmjölk hoppas man priset är det samma

Permalänk

Tror jag behöver hjälp att förstå.
Tensor görs utav Samsung
Samsung har en egen krets
Qualcomm har fab hos Samsung
Apple gör utav TSMC.
Ett syntetiskt test säger vadå.
Vore trevligt om tråden kunde hype utav Apple fanboys.

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Jo men läste folk som skrev "iPhone ligger flera år före i många aspekter" flera är mer än ett år, mer än två också enligt mig. Så jag jämförde med en tre år äldre telefon jag ägt som var iphones flaggskepp då och den är sämre på allt.
Så argumentet flera år före i många aspekter håller inte iaf inte för mig.

Svarar bara en gång.
Apple är inget bra. När skall de få tummen ur och inse att folk vill använda mer än bara Itunes. I framkant är dåligt att säga. Inte de som bygger produkterna. Det är andra företag som gör det åt apple.
Javisst världsledande ä

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Finns ju många aspekter, som privatliv, spårning, användarupplevelse, appkvalitet, kamerakvalitet i andra appar än kameran, ...

Videokvalitet har ju Apple länge varit världsledande i

Själv kan jag tycka att många andra aspekter som integrering med molnlagring, uppdateringar av mjukvaran, ...

Listan kan som sagt göras väldigt lång åt det hållet också. Det är långt från bara en aspekt, jag köper inte telefon med bara processorn i åtanke

Du får såklart göra dina egna val, det finns ingen objektiv sanning i vilken som är bättre totalt sett (det har jag inte sagt), men det finns vissa aspekter som är före den andra på båda plattformarna

Deras egna monlagring som Icloud är outstanding så länge man håller sig inom deras egna svär.
Värre blir det när man vill blanda in Dropbox eller PC sync eller andra delar som man vill dela med sig med.

Då blir Ios ganska jobbig tycker jag samt det finns lite andra saker som är irriterande också.

Dock tar jag det alla dagar i veckan mot android som jag har på några surfplattor.
Det systemet känns fortfarande ofta som om det inte är färdigt och inte kan bestämma sig för vilken riktning det skall.
Verkar saknas linjer för hur saker och ting skall fungera vilket gör saker rörigt i onödan.

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Det är flaggskeppet, tittar du på tidigare modeller ligger dom långt ner i listan, så visst för 13k kan man få ok batteritid med en Iphone men det är fortfarande 13k. Dom flesta som använder Iphone har Iphone 8 eller äldre, just pga priset.

Nej då, får man ut 7-10 timmars aktivt mobilanvändande så är de bra och de finns tidigare iphones som klarat det. Samt att de han skrev var "Apple har fortfarande ganska tråkig batteritid idag." Idag alltså, då räknar man väll in alla modeller, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Apple har fortfarande ganska tråkig batteritid idag.

Jasså? iPhone 13 mini kanske.

Skrivet av Buddaz112:

När skall de få tummen ur och inse att folk vill använda mer än bara Itunes.

Haha, det gamla förlegade kortet?
Ska du inte också säga att du inte kan köra MacOS för att du vill kunna högerklicka?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Svarar bara en gång.
Apple är inget bra. När skall de få tummen ur och inse att folk vill använda mer än bara Itunes. I framkant är dåligt att säga. Inte de som bygger produkterna. Det är andra företag som gör det åt apple.
Javisst världsledande ä

Var detta riktat mot mig? Isf varför?

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

Svarar bara en gång.
Apple är inget bra. När skall de få tummen ur och inse att folk vill använda mer än bara Itunes. I framkant är dåligt att säga. Inte de som bygger produkterna. Det är andra företag som gör det åt apple.
Javisst världsledande ä

Jag har en iphone och använder aldrig itunes. Funkar fint för mig.

Vad menade du?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Buddaz112:

Svarar bara en gång.
Apple är inget bra. När skall de få tummen ur och inse att folk vill använda mer än bara Itunes. I framkant är dåligt att säga. Inte de som bygger produkterna. Det är andra företag som gör det åt apple.
Javisst världsledande ä

Haha itunes? Det har väl inte använts av någon på rätt länge. Det följde inte ens med på min mac:

Det säger väl en del om hur bra koll du har?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag syftade främst på snabbhet och processorn, men finns såklart helt andra aspekter att jämföra om man vill

Tycker det är kul när alla verkar ta det så personligt, nästan som att ingen får tycka om iPhone bara för att det inte passar en själv

Kan göra långa listor med vad jag tycker om Googles tjänster och mjukvaran och varför jag undviker den som covid.

Hårdvaran på androidsidan är absolut imponerande i många aspekter, men inte processorerna

Använd det du gillar, själv älskar jag iPhone och tycker allt annat är skräp. 😊
Alla här vet ju att Android är ett ganska ruttet OS, många funktioner blev inslängda i all hast, det suger ur batteriet med massa saker i bakgrunden trots att telefonen inte är aktiv, listan kan göras oändligt lång.
Men jag förstår att alla inte har ekonomin för att berättiga ett köp av en iPhone.

Permalänk
Medlem

iPhone/iOS är lite som en Toyota Avensis, de funkar är stabila och tar dig fram bekymmersfritt men att ratta en är mindre kul.

Sen allt annat skitsnack som du tar upp nedan om Android hoppar jag för det stämmer inte för 5 öre.

Skrivet av Dem8n:

Använd det du gillar, själv älskar jag iPhone och tycker allt annat är skräp. 😊
Alla här vet ju att Android är ett ganska ruttet OS, många funktioner blev inslängda i all hast, det suger ur batteriet med massa saker i bakgrunden trots att telefonen inte är aktiv, listan kan göras oändligt lång.
Men jag förstår att alla inte har ekonomin för att berättiga ett köp av en iPhone.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

är

Skrivet av serverfel:

Jag har en iphone och använder aldrig itunes. Funkar fint för mig.

Vad menade du?

Jag tror att där skon klämmer är att väldigt många använder filöverföringar genom mobiltelefonen (mig själv inkluderad), där USB2-hastigheten i lightning-kontakten helt enkelt inte räcker till, samt att man lever kvar i det klassiska att om du någonsin vill köra något lokalt (Musik, film, etc), så måste du föra över via iTunes.

Vet inte hur det ser ut idag, har inte haft en iPhone sedan 4S.

OT:

Jag skulle uppskatta ett svar från någon som ofta använder sin iPhone på grund av prestandan, hur vet ni att den är snabbare när animationerna är så fantastiskt långsamma?

Jag stänger av animationer på min S10 och den är fantastiskt mycket rappare än många moderna telefoner som alltid ska krångla sig igenom en halvsekund av animationer innan den faktiskt börjar arbeta, vilket har varit den största anledningen jag avvaktat med ett byte.
Går det att fimpa animationerna på iPhone eller är det fortfarande låst?

Min teori är således att den "känns" snabbare, men att den ofta inte är snabbare just på grund av alla animationer, tveksamt om den håller sig dock

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

...jag förstår att alla inte har ekonomin för att berättiga ett köp av en iPhone.

Där har du största anledningen till en stor del av tröttheten och "hatet" mellan fanbasen.

Det handlar inte om pengar, och har aldrig gjort. Det handlar (För mig specifikt) om alternativ, och framförallt att kunna göra saker som jag vill, inte som Apple vill att jag ska göra det.

Nu är dock det tankesättet något förlegat då jag och många jag känner börjar tröttna på datainhämtningen i bakgrunden just för att Android sedan några år tillbaka har blivit lite för Googlofierat, och förlorat en stor del av sin öppna början.

Största och enda anledningen jag ens funderar på ett byte handlar mer om säkerhets och privat-aspekten bakom Apple (En lektor sa det snyggt, "Hos Apple är telefonen produkten, hos Google är det du som är produkten"). Men det lämnar en sur smak i munnen att behöva förknippas med människor som värderar materiella ting med en sådan status...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Där har du största anledningen till en stor del av tröttheten och "hatet" mellan fanbasen.

Det handlar inte om pengar, och har aldrig gjort. Det handlar (För mig specifikt) om alternativ, och framförallt att kunna göra saker som jag vill, inte som Apple vill att jag ska göra det.

Nu är dock det tankesättet något förlegat då jag och många jag känner börjar tröttna på datainhämtningen i bakgrunden just för att Android sedan några år tillbaka har blivit lite för Googlofierat, och förlorat en stor del av sin öppna början.

Största och enda anledningen jag ens funderar på ett byte handlar mer om säkerhets och privat-aspekten bakom Apple (En lektor sa det snyggt, "Hos Apple är telefonen produkten, hos Google är det du som är produkten"). Men det lämnar en sur smak i munnen att behöva förknippas med människor som värderar materiella ting med en sådan status...

De som vill ha ett öppet OS borde kolla på Lineage eller liknande, framförallt då att köra utan Googles tjänster helt och hållet. Då har man teoretiskt sett allt man kan tänka sig med full access (root) och full frihet. Men såklart på bekostnad av användarvänlighet och att vissa saker helt enkelt inte fungerar alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

är Jag tror att där skon klämmer är att väldigt många använder filöverföringar genom mobiltelefonen (mig själv inkluderad), där USB2-hastigheten i lightning-kontakten helt enkelt inte räcker till, samt att man lever kvar i det klassiska att om du någonsin vill köra något lokalt (Musik, film, etc), så måste du föra över via iTunes.

Vet inte hur det ser ut idag, har inte haft en iPhone sedan 4S.

OT:

Jag skulle uppskatta ett svar från någon som ofta använder sin iPhone på grund av prestandan, hur vet ni att den är snabbare när animationerna är så fantastiskt långsamma?

Jag stänger av animationer på min S10 och den är fantastiskt mycket rappare än många moderna telefoner som alltid ska krångla sig igenom en halvsekund av animationer innan den faktiskt börjar arbeta, vilket har varit den största anledningen jag avvaktat med ett byte.
Går det att fimpa animationerna på iPhone eller är det fortfarande låst?

Min teori är således att den "känns" snabbare, men att den ofta inte är snabbare just på grund av alla animationer, tveksamt om den håller sig dock

Aha. Det var en invändning som jag hade förr med när det gäller iphone. Men idag kör jag allt i molnet. Musik, dokument osv.

När det gäller prestanda så tycker jag min iphone 8 känns snabb än idag, två år in. Hade en 4:a på prov innan. Den va seg. Sen så blev batteriet skit i den och den höll knappt en halv dag. Min 8:a är mycket bättre på den punkten.

Jag bryr mig egentligen inte vilken telefon jag har, men nu är jag van vid detta och trivs så det blir nog en iphone igen.

Kan säga att min förra telefon, en motorola moto g, blev väldigt seg efter ett tag medan min iphone är lika rapp idag som när jag packade upp den för två åt sedan. Så den är kanske inte snabbast men den segar inte ner efter en tid.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Kan säga att min förra telefon, en motorola moto g, blev väldigt seg efter ett tag medan min iphone är lika rapp idag som när jag packade upp den för två åt sedan. Så den är kanske inte snabbast men den segar inte ner efter en tid.

Va konstigt, motos kostar typ 1000-2000kr och är en sådan där skit telefon man kan hitta på typ ica maxi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Aha. Det var en invändning som jag hade förr med när det gäller iphone. Men idag kör jag allt i molnet. Musik, dokument osv.

När det gäller prestanda så tycker jag min iphone 8 känns snabb än idag, två år in. Hade en 4:a på prov innan. Den va seg. Sen så blev batteriet skit i den och den höll knappt en halv dag. Min 8:a är mycket bättre på den punkten.

Jag bryr mig egentligen inte vilken telefon jag har, men nu är jag van vid detta och trivs så det blir nog en iphone igen.

Kan säga att min förra telefon, en motorola moto g, blev väldigt seg efter ett tag medan min iphone är lika rapp idag som när jag packade upp den för två åt sedan. Så den är kanske inte snabbast men den segar inte ner efter en tid.

Inom mitt skrå är det skönt att gå runt med 256GB av lagring som man kan använda bara sådär, och det är sällan molnet klarar 5Gb (Även om det börjar närma sig), men jag skulle tro att jag är en försvinnande minoritet med det use-caset...
Edit*
...och det kostar mig 1000kr att lägga till 1TB...

Jag tror att det är ett farligt argument att säga att vissa märken eller telefoner blir långsammare efter en tids användning , hur genomtänkt det än är (plus prisskillnaden...), men det som Apple däremot är ohotade är just mjukvarustödet, och därmed i viss grad även säkerheten. Blir mörkrädd av hur många som går runt med Androidenheter som slutade uppdateras för flera år sedan, och det är den största moroten för ett byte för min del.

Avvaktar nog till nästa år för att se hur dem löser USB-C kravet, känns dumt att köpa en 13 med lightningkontakt om det kommer en med USB-C nästa år

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Jag stänger av animationer på min S10 och den är fantastiskt mycket rappare än många moderna telefoner som alltid ska krångla sig igenom en halvsekund av animationer innan den faktiskt börjar arbeta, vilket har varit den största anledningen jag avvaktat med ett byte.
Går det att fimpa animationerna på iPhone eller är det fortfarande låst?

Brukade också stänga/snabba upp av alla animationer i Android, men återvände nyligen till iOS och iPhone efter att kört Android sedan min iPhone 5 blev stulen hösten 2013.

Jag skaffade min första iPhone på över 7 år i slutet av förra året och kan bara säga att det hänt en hel del sedan iPhone 4S Animationerna går däremot inte att fimpa vad jag vet, men ärligt talat så märks de knappt av.

Kanske borde tillägga att just 5:an var sista modellen av iPhone med 32-bitars SoC och att iOS i sig idag är ett renodlat 64-bitars OS.

Även om många iPhones idag lider av att enbart köra med 60Hz-skärmar, så renderas animationerna högre internt (90Hz?), vilket ger en mjukare upplevelse.

Skulle vilja påstå att iOS 13 och senare varit ett stort lyft för iPhone efter att det känns lite "meh" tidigare.

Skrivet av SuperSverker:

Inom mitt skrå är det skönt att gå runt med 256GB av lagring som man kan använda bara sådär, och det är sällan molnet klarar 5Gb (Även om det börjar närma sig), men jag skulle tro att jag är en försvinnande minoritet med det use-caset...

Jag har kör OTG-USB/Lightning till både iPhone och Android. Onekligen smidigt att komma åt filer på språng. Även smidigt att kunna använda min Android-telefon som powerbank till iPhone.

Tyvärr är Apple duktiga på att sätta käppar i hjulen för oss som kör OTG-tillbehör. Tur dock att jag kör en SanDisk-produkt och kunde använda livstidsgaranti för att få den funka med iPhone 12

Permalänk
Medlem

Aj, så fel jag hade
Trodde det skulle diskuteras Googles nya mobilchip, i den här tråden.

Inte en ytterligare ”Min mobil är bättre än din” tråd.

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Var detta riktat mot mig? Isf varför?

Inget ont mot dig. Blev lite dumt.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Haha itunes? Det har väl inte använts av någon på rätt länge. Det följde inte ens med på min mac:
https://i.imgur.com/nFdVAF6.png

Det säger väl en del om hur bra koll du har?

Vart kommer Mac in i bilden. Vi pratar om telefoner.
Jag har haft Iphone och Apple TV och lämnat allt bakom mig.
Maken till låst man var.

Permalänk
Skrivet av Dem8n:

Använd det du gillar, själv älskar jag iPhone och tycker allt annat är skräp. 😊
Alla här vet ju att Android är ett ganska ruttet OS, många funktioner blev inslängda i all hast, det suger ur batteriet med massa saker i bakgrunden trots att telefonen inte är aktiv, listan kan göras oändligt lång.
Men jag förstår att alla inte har ekonomin för att berättiga ett köp av en iPhone.

Lite svårt att se att ekonomin är boven över vad man väljer. Gissar på att de som tjänar ok har råd med det de vill ha och många tar ett abonnemang så är saken löst att välja vad man vill ha.
Tror mer det handlar om hur man marknadsför produkten. I början när Iphone kom då ville alla medan idag när telefonerna tillverkas utav väldigt få aktörer. Som Samsung gör i princip alla skärmar så är det inte lika attraktiv längre när man ser Android telefonerna köra 120hz som vardagsmat medan Apple envisas med sitt race. Sedan kan också se som sådan vad är man själv ute efter. Sedan kan vi ta hur det ser ut på fronten att skydda telefonerna. Det är rena maffian. Det går bara att välja 2 läger, Apple eller Samsung. Glöm att hitta något som skyddar din nya fina Sony om du nu väljer en sådan telefon.
När det handlar om mjukvaran är det också bara 2 val Ios eller Android och båda har för och nackdelar.
Att det enbart handlar om ekonomin tror ät bara en sak när det finns många fler aspekter. Listan kan göras lång.