PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

Någon som har fått sitt ps5 ifrån http://www.retrospelbutiken.se/store/main.php ? Beställdes torsdag förra veckan 21 oktober när dem hade drop?

Min anländer idag eller senast imorgon.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Vet någon om man kan boka digital edition på Mediamarkt eller är det bara standard?

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Min anländer idag eller senast imorgon.

Vet man om det är gamla eller nya versionen?

Permalänk
Medlem

Ni som fortfarande inte anmält er till Elgigantens utlottning gör det nu innan 12.

Permalänk
Skrivet av rampart:

Shiet så de har konsoler i lager men försöker sälja på folk mer än vad de vill ha. Kanske ok om de inte tagit emot bokningar men att låta folk vänta! MediaMarkt har tappat det…

Håller med! Mediamarkt sätt att hantera det är konstigt.

Skrivet av gurkburk92:

Hur vet du att dem är i lager & säljs som bundle istället? Kanske folk som bara är sega att hämta ut?

För att min vän var där igår och mediamarkt förklarade alltihop för honom. Han visade även att det fanns inne så. Men dem sa det var för bundle köp så vi fick svar att vi skulle fortsätta vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

Vet man om det är gamla eller nya versionen?

Ingen aning än. Fick precis SMS att jag kan hämta paketet idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Ingen aning än. Fick precis SMS att jag kan hämta paketet idag.

skriv gärna vad di fick och om det var några tecken på användning

Permalänk
Medlem

Media Markt Nacka Forum ringde mig precis min PS5:a finns att hämta beställde där den 4/10

Permalänk
Medlem

fick sms från göteborg torpavallen att ps5 finns o hämta! De är den första modellen också!

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Hur vet du att dem är i lager & säljs som bundle istället? Kanske folk som bara är sega att hämta ut?

Han vet för att jag var uppe och pratade med en anställd igår. Han sa att de finns en hel batch i lager men att de är för bundle bokningar. Men verkar inte vara någon som bokat deras fattiga bundle så fattar inte varför dom inte bara ger konsoler till de som har betalat och bokat några veckor tbx.

Permalänk
Skrivet av zluggooo:

Media Markt Nacka Forum ringde mig precis min PS5:a finns att hämta beställde där den 4/10

Lovande för mig som bokade den 9/10

Permalänk

Mediamarkt Bäckebol ringde mig nyss och sade att mitt PS5 är redo att hämtas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woriagaleh:

Mediamarkt Bäckebol ringde mig nyss och sade att mitt PS5 är redo att hämtas.

När beställde du och tvingades du också på ett sådant bundle?

Permalänk

Jag beställde 12:e och det är inget bundle.

Permalänk
Medlem

16 dagar and counting, inga sms eller mail från MM.

Börjar bli drygt att spana i skräpposten ifall de hamnat där varje dag. Nej, jag är inte sugen på de ena eller andra med okända fruntimmer

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Beställde 15/10, så tog knappt 2 veckor här! De va lite jobbiga med försäkringen men valde att ta den då den var såpass billig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

skriv gärna vad di fick och om det var några tecken på användning

Fick modellen 1116B och den är rent ny.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Beställde min på MM i Lund 15/10. Fick sms idag att den kunde hämtas

Permalänk
Medlem

Hämtade min på MM Nacka Idag, beställde 5/10!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koratz:

Beställde min på MM i Lund 15/10. Fick sms idag att den kunde hämtas

Märkligt, beställde 12/10 & har inte hört något från HBG MM

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Frantz3n:

Fick modellen 1116B och den är rent ny.

Fick samma som dig, vet du om modellen är bra eller inte. Är oavsett glad nu när jag äntligen är en lycklig ägare av ps5:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus9999:

Fick samma som dig, vet du om modellen är bra eller inte. Är oavsett glad nu när jag äntligen är en lycklig ägare av ps5:)

Vad jag läst så är den marginellt tystare, dock blir den lite varmare.

Jag skaffade PS plus direkt via livekort. 492kr för 12 månader

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

På MM sidan står det alltid "fullbokat" men som jag uppfattat enl andras posts här så går den att boka i butik ändå fast med försäkring och extra kontroller?

Permalänk
Medlem

Blev utvald av elgiganten 😁

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Hej!

Din beställda Playstation 5 konsoll har nu ankommit till butik. (MediaMarkt xxxxx)

Du är välkommen in för att avhämta denne, kontakta personal inne i varuhuset då dessa enheter förvaras på lager pga Sonys regler. (Ta med kvittot)

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av hajvan:

Blev utvald av elgiganten 😁

Grattis! Gick åt helvete för mig även denna gång...

Permalänk
Medlem

Ni som inte blev utvalda idag, så brukar det oftast finnas en stor chans att man blir utvald imorgon.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Ni som inte blev utvalda idag, så brukar det oftast finnas en stor chans att man blir utvald imorgon.

Imorgon? Drar dom en lottning igen om folk som blev utvalda missar att beställa i tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky0814:

Imorgon? Drar dom en lottning igen om folk som blev utvalda missar att beställa i tid?

Ja så har det varit vid varje utlottning, att man får en andra chans dagen efter, och troligtvis för det du säger, att man helt enkelt missat att beställa , eller beställt tidigare osv.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Ja så har det varit vid varje utlottning, att man får en andra chans dagen efter, och troligtvis för det du säger, att man helt enkelt missat att beställa , eller beställt tidigare osv.

Jaha det visste jag inte! Då lever hoppet än haha! Tack för infon!